Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tror hockeyhegemoniet er over

NYTT TEMA
TAdams6

TAdams6
18.03.07 15:58
Forhåpentligvis vil vi se jevnere serie og jevnere oppgjør i sluttspillet slik vi ser i år framover. Jeg kan egentlig bare snakke for Stavanger Oilers, de er kommet for å bli. Drives veldig bra og har etterhvert fått bra økonomi og sponsorene strømmer på. Ny hall er på gang, forhåpentligvis innen 2-3 år så har vi en hall med 3500-4000 i tilskuerkapasitet. Det satses også hardere enn noengang på de yngste og tilrettelegger slik at spillere som Ruben Smith ikke skal være nødt til å reise til østlandet for å få utdannelse med hockey i tillegg. Skal bli spennende å se :-)
Gary_McAllister

Gary_McAllister
18.03.07 16:59
Over og over...

Forskjellen er at Stavanger tar plassen til SIL!
Bulle_5

Bulle_5
21.03.07 14:33
Det er ingen fremtid i Oilers desverre. Rekrutteringen er lik null.
Om man hele tiden skal kjøpe halvdårlige utlendinger blir den ihvertfall ikke bedre.
Gunnar Johanson er bra! Han har fått max ut av dette laget.
Storhamar driver bedre, men ikke veldig bra i yngre årsklasser.
Ozelot

Ozelot
21.03.07 15:23
Bulle_5 skrev:
Det er ingen fremtid i Oilers desverre. Rekrutteringen er lik null.

Du vet tydeligvis ikke at dette er noe Oilers satser veldig på for fremtiden. Man har jo ansatt Morten Sethereng som trener for Oilers2, som hovedsaklig består av juniorer. Disse har faktisk gjort det brukbart ut i fra forutsetningene. Om noen år tror jeg vi vil få se at en eller flere av de unge kan ta steget opp.

Oilers-ledelsen har uttalt at man skal satse på egenrekruttering. Dette innebærer blant annet samarbeid med Nærbø IL som får ny ishall på plass. Oilers-eier Tore Christiansen har jo uttalt at han har et ønske om en gang å se en jærbu spille for Oilers. Dette kommer helt sikkert til å skje. Det virker som at hockeyen har fått en ny giv i distriktet, og nettopp spilte Nærbø mot Voll i det som er tidenes første ishockeykamp mellom lag fra jæren. Dette var unger i niårsalderen om jeg ikke husker feil. Gledelig.

Det kan også nevnes at hockeyskolene i Siddishallen er meget populære. Ungene elsker å få være med på dette, og pågangen har visst vært stor.

Gir man klubben tid til å bygge opp et profesjonelt apparat nettverk angående talentutvikling, er jeg sikker på at antall lokale spillere på A-laget vil øke.

Bulle_5

Bulle_5
21.03.07 15:28
Det er fint. men det er veldig langt frem...
Nærbø, klinger ikke akkurat i noens ører når man snakker om hockey....
Men, det er bra at man sysselsetter folk på Jæren også..
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg