Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor lang straff får kohvakka?

NYTT TEMA
DariusKasparaitis

DariusKasparaitis
18.03.07 23:06
Hvor mange kamper må han stå over?
Gary_McAllister

Gary_McAllister
18.03.07 23:31
Hva skjedde?

Matchstraff er minst 2 kamper!
DariusKasparaitis

DariusKasparaitis
18.03.07 23:33
Han slo en oilersspiller i hodet med køllen.
dragons100

dragons100
18.03.07 23:34
Han fikk vel 5+ liten disp bare, så han får vel kanskje ikke noe straff iform av kamper. Selv om han muligens fortjener det.

Vet ikke hvordan det er i hockey om forbundet kan straffe en spiller, selv om dommeren har dømt først.

I fotball så kan forbundet (norge er snakk om her), gå inn å straffe en spiller om dommeren ikke har sett situasjonen. Men har dommeren sett situasjonen, og da bedømt det til et gult kort. Så kan ikke forbundet gå inn å gi karantene.
Valek90

Valek90
18.03.07 23:56
Forbundet gikk jo inn for å straffe Bedsvåg utover den straffen han fikk i kvartfinalen mot Storhamar. Så det finnes nok grunnlag for å gjøre det mot Kohvakka også, selv om det er en litt annen sak. Det er nå min mening.
deleted112509

deleted112509
19.03.07 00:19
Er vel i utgangspunktet spillerklar til tirsdag, men Oilers har lagt inn protest da de mener dommeren har gjort feil

[url]http://web3.aftenbladet.no/sport/ishockey/article427686.ece[/url}
Poikalainen

Poikalainen
19.03.07 00:52
Kohvakka kan i følge reglene (tror jeg) ikke få ytterligere straff. Man kan mene hva man vil om akkurat det, men slik er det. Dommer stod forresten ca 2 meter fra åstedet og hadde best oversikt av alle...

Bedsvåg fikk matchstraff, og dermed kunne denne prøves videre for vurdering av straff. Men siden Johnsen ga 5 + liten til Kohvakka så tror jeg ikke dommerens beslutning kan overprøves.

Trond Magnussen var ute for det samme da han charget Linus Stensson på Hamar i en av kvartfinalene. Han burde hatt match, fikk kun liten, og det ble med det.

Poika er selvsagt ikke sikker på dette, men har hørt av andre at det er slik reglene fungerer.

Poika
Valek90

Valek90
19.03.07 07:20
Men hva er det som skulle hindre forbundet i å endre Kohvakkas 5 + liten disp til matchstraff? Det må jo finnes grunnlag for å kunne endre slikt, i alle fall så lenge Oilers har lagt inn protest...

Og bare for å ha nevnt det, så er det bare reglementet jeg tenker på her. Jeg har ikke sett situasjonen og heier verken på SIL, Oilers, dommeren eller Kohvakka...:).
DariusKasparaitis

DariusKasparaitis
19.03.07 09:26
Så latterlig at kaunismaki fikk 1 kamp straff. Det var jo faen meg en slosskamp 1vs1 da spillet var avblåst, så får kohvakka kun 5min+liten disp for å slå en oilersspiller med køllen under spill.

jofa-blackshot

jofa-blackshot
19.03.07 09:28
"Endre straffen fra liten disp. til matchstraff " er vel ikke noe alternativ.......men ved liten disiplinær og matchstraff skal dommeren sende rapport til forbundet.

Ved matchstraff er spilleren automatisk suspendert inntil videre, men ikke (automatisk) ved liten disiplinær. Imidlertid har forbundet mulighet til å suspendere spilleren fra kommende kamper.
biXen667

biXen667
19.03.07 16:37
Storhamar treneren ser ut til å tro at det at Stavanger treneren liker fysisk hockey betyr at taklinger med kølle mot hodet bør være lovlig. Kreativt.
salmotrutta

salmotrutta
19.03.07 17:25
Kanskje på tide å fokusere på de gjenstående kampene. er så drit lei dette stavangermølet. De greier ikke slå ut dragons ved hjelp av sportslige resultater ser det ut til, så da må man prøve andre ufine virkemidler. Storhamar har snart igjen bare 2 rekker men det skulle holde i lange baner mot vestlandets grinebitere.
TAdams6

TAdams6
19.03.07 18:38
Ja det er dårlig gjort å snakke negativt om en Storhamar spiller, man burde heller applaudere Kohvakka for at han smalt kølla i hodet på Petterson slik at han må på MR scanning ;-). Spillere sloss og spillere tackler hverandre, veldig sjelden medfører dette skader. Men skader med overlegg hører ingen steder hjemme, det hadde jeg ment om saken gjaldt en Oilers spiller også.

Men jeg skylder ikke på skaden for at vi tapte, det er det sportslige grunner til. Storhamar er for øyeblikket litt bedre enn Oilers og fortjener å avansere til finalen.
dragon-fan

dragon-fan
19.03.07 18:47
De har vel muligens rett til å straffe han utover det han fikk i går, men håper ikke det. Storhamar trenger han i Siddis hallen
Jozsef

Jozsef
19.03.07 19:38
jofa-blackshot skrev:
"Endre straffen fra liten disp. til matchstraff " er vel ikke noe alternativ.......men ved liten disiplinær og matchstraff skal dommeren sende rapport til forbundet.

Ved matchstraff er spilleren automatisk suspendert inntil videre, men ikke (automatisk) ved liten disiplinær. Imidlertid har forbundet mulighet til å suspendere spilleren fra kommende kamper.

Riktig dette. Men jeg mener at han i utgangspunktet skulle hatt matchstraff. Vet at tekling bakfra så motspiller blir skadet, automatisk gir matchstraff, trodde det samme gjaldt ved takling mot hodet også. Ellers snakka Oilerstreneren om at han burde hatt stor disp, men denne straffen ble da vitterlig fjernet før årets sesong?
TAdams6

TAdams6
19.03.07 20:16
Da var dommen klar; Kohvakka får ingen straff og spiller i morgen.

http://web3.aftenbladet.no/sport/ishockey/article428160.ece

Skal bli spennende å se hvordan publikum tar imot vår gamle helt Kohvakka. Jeg tror han blir møtt med mishagsytringer og piping da han ikke har den heltestatus i Stavanger som Kesti og Suoniemi som begge var bedre og viktigere spillere. Men synd at han skal ødelegge det gode ryktet han hadde i Stavanger.
elbarca86

elbarca86
19.03.07 20:26
anser du det som sannsynlig at noen på Oilers hevner seg mot Kohvakka i morgen? Lotila kanskje?
dragon-fan

dragon-fan
19.03.07 20:28
TAdams6 skrev:
Da var dommen klar; Kohvakka får ingen straff og spiller i morgen.

Yes, dette liker jeg ;-)
elbarca86

elbarca86
19.03.07 20:30
du liker at man krysstakler en motspiller i hodet og slipper mer straff enn å sitte resten av kampen på tribunen?
TAdams6

TAdams6
19.03.07 20:54
elbarca86 skrev:
anser du det som sannsynlig at noen på Oilers hevner seg mot Kohvakka i morgen? Lotila kanskje?

-->nei, Lotila vil ikke gjøre det. Dette er en av spillerne Kohvakka ennå har god kontakt med i Stavanger.

Jeg håper ikke det vil utarte seg, det får holde at publikum gir beskjed, han er tross alt en tidligere helt i Stavanger. Men blir det noen form for hevn så blir det nok en Svenske som tar kommandoen.
elbarca86

elbarca86
19.03.07 20:57
okei...

håper også at vi slipper skandale, men forholdene ligger til rette for det nå.... Er Kohvakka smart bør han muligens kun spille hockey i morgen.
jofa-blackshot

jofa-blackshot
19.03.07 21:24
Stussa litt på den derre 'store disp.' som svensken babala om, såvidt jeg vet er den borte ja.....

Ellers....er det alltid lurt å holde seg til å spille hockey.
Forøvrig kan jeg ikke erindre noen episoder som skulle tilsi at vi har tradisjon for hevn i norsk hockey, og det skal vel Nervik prise seg lykkelig for.......

rLNArsenal

rLNArsenal
19.03.07 23:26
"og det skal vel Nervik prise seg lykkelig for......."

fordi tjälden ikke festen hjelmen??????
dragon-fan

dragon-fan
20.03.07 15:43
Oilers-protesten avvist

http://hamar-arbeiderblad.no/artikkel.asp?Artid=293316&EmneID=STORHAMA-

Skulle bare mangle egentlig. Han fikk som fortjent under kampen og ferdig med det...
dragon-fan

dragon-fan
20.03.07 15:47
- Donald Duck-aktig
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=170270

Oilers-trener Gunnar Johansson virker som en bitter gammel mann.... Dra hjem til Sverige... Det er mye tøffere spill der enn hva som er tilfellet i Norge om dagen...
dragon-fan

dragon-fan
20.03.07 15:52
jofa-blackshot skrev:
Ellers....er det alltid lurt å holde seg til å spille hockey.
Forøvrig kan jeg ikke erindre noen episoder som skulle tilsi at vi har tradisjon for hevn i norsk hockey, og det skal vel Nervik prise seg lykkelig for.......

Det skal han ja. Men er ingen vits å rippe opp i den saken igjen nå. Den saken er lagt dø for lenge siden.
Jeg er også glad for at det ikke forekommer slike hevn aksjoner på isen i Norge, det ødelegger bare sportens ry, og det trenger ikke norsk hockey.

Evig Gul
& blå

http://www.sil.no
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg