Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mathias Livf klar for landslaget

NYTT TEMA
Sorum_8

Sorum_8
20.03.07 09:33
http://www.nettavisen.no/sport/ishockey/article939473.ece
DariusKasparaitis

DariusKasparaitis
20.03.07 13:33
Norge bli jo snart som et svensk/finsk D-landslag.
Gary_McAllister

Gary_McAllister
20.03.07 14:33
Hvilken eks "finner" spiller for Norge?
Sorum_8

Sorum_8
20.03.07 15:05
Livf har bodd 6 år i Norge, og har bestemt seg for å bli på Hamar. Norsk statsborgerskap er i orden. Mulig han har norsk samboer/kone og barn, hva vet jeg. Uansett er det hundretusener i Norge med norsk statsborgerskap som opprinnelig kommer fra et annet land. Skal man nekte disse menneskene å representere sitt nye hjemland i idrettssammenheng? De kan jo bli stortingsrepresentanter og alt mulig annet. Vi har f.eks en Tarik Elanoussi på FFK som spiller på U-21. Han hadde vel et annet statsborgerskap tidligere? Samme med Hai Noc Tran som spilte på U-21.
dragon-fan

dragon-fan
20.03.07 15:35
Gary_McAllister skrev:
Hvilken eks "finner" spiller for Norge?
_________

Godt spørsmål.

Hva er svaret Darius???
Bulle_5

Bulle_5
20.03.07 15:54
Helt enig.
Han kommer fra svensk division 2 og er 33 år.
Veldig lite inspirerende for Norsk Hockey.
Bulle_5

Bulle_5
20.03.07 15:56
Merklig måte å tenke på av Hockeyssjefen...
dragon-fan

dragon-fan
20.03.07 16:00
Det er vel ikke så mange backer som i Norge som kan måle seg med han, selv om han er 33 år kan han holde på noen år til. Inspirerende eller ikke må Norge bruke de spillerne de har til disposisjon for å holde seg i A-VM. Sånn er det bare, og hvis Roy mener han er god nok er det opp til han
Bulle_5

Bulle_5
20.03.07 16:01
Latterlig.
Skal man videre må man tenke nytt. Ikke hente en svenske fra div 2, som INGEN i Sverige engang har hørt om. Skandale.
dragon-fan

dragon-fan
20.03.07 16:24
Hvem andre er det som kan ta fra han plasse fordi de er bedre?? Myrvold kansje? Men han er ute og det er tvilsomt at han kommer tilbake i det hele tatt og det er synd for det norske landslaget...
Kom med noen konkrete norske navn så kan vi se hva du kommer med
Gary_McAllister

Gary_McAllister
20.03.07 16:29
Ikke fått med deg at han har spilt 6 år i Norge? En av de bedre backene i Norge har nå muligheten til å forsterke landslaget på kort sikt. At det er ikke er noen gode norske backer i GET-ligaen for klubbene takke seg selv for, som tar inn så alle disse utlendingene hele tiden.

Så for man på lang sikt få bort så mange utlendinger som mulig, slik at de som er unge og talenfulle ikke mister plassen til finner, svensker og amerikanere fordi klubben gjør alt for å vinne serien/sluttspill.
neesk1s

neesk1s
21.03.07 09:12
Bulle_5 skrev:
Latterlig.
Skal man videre må man tenke nytt. Ikke hente en svenske fra div 2, som INGEN i Sverige engang har hørt om. Skandale.

-- Null å si. Nå spiller man heldigvis på det norske landslaget pga hva man kan bidra meg i praksis da, ikke hva rykte og CV sier.
Bulle_5

Bulle_5
21.03.07 09:24
Ok, ok med gamle bruktbiler på Hamar...
Valek90

Valek90
21.03.07 11:26
Bulle_5 skrev:
Latterlig.
---------------------------------------------------------

Nei, vi må jo ikke ta i mot spillere som kan forsterke landslaget vårt....

Bare med den uttalelsen din Bulle_5, så beviser du at spesielt mye hockey kan du ikke ha sett.
Bulle_5

Bulle_5
21.03.07 14:27
Hehe.. har nok sett mer hockey enn de fleste..
Og vet hva som må til. Da vet jeg at en 33 år gammel svenske fra Østervalla i div 2, ikke er noe godt signal for hockeynorge. På tide å våkne opp her på berget.
Valek90

Valek90
21.03.07 14:42
Bulle_5 skrev:
Hehe.. har nok sett mer hockey enn de fleste..
Og vet hva som må til. Da vet jeg at en 33 år gammel svenske fra Østervalla i div 2, ikke er noe godt signal for hockeynorge. På tide å våkne opp her på berget
------------------------------------------------------

Nei, jeg tror faktisk ikke du har det.

Det er selvsagt klart at Livf ikke styrker landslaget på lengre sikt, men han er en klar forsterkning på kort sikt. Både i TIK og i Storhamar har han vært en stødig og solid back, og en av de beste i Norge. Og så mener du at han ikke vil styrke landslaget vårt?
Bulle_5

Bulle_5
21.03.07 14:50
Jo, jeg ser mer hockey enn de fleste. Både i Norge og i Sverige.
Og seriøst mener jeg at han ikke vil styrke vårt landslag. Da er i så fall vårt landslag veldig nede for telling.. Følg med litt i svensk hockey, og hør hva de sier om Norges nyerhvervelse.. vi gjør oss til latter, men det er vel der vi ønsker å være.
Valek90

Valek90
21.03.07 14:57
Bulle_5 skrev:
Følg med litt i svensk hockey, og hør hva de sier om Norges nyerhvervelse.. vi gjør oss til latter, men det er vel der vi ønsker å være.
-----------------------------------------

Det er vel ikke så veldig rart, svenskene har et par flere backer å velge mellom enn det vi har.

Egentlig så vil jeg vite hvor du har fra at svenskene ler av oss og Livf...
Bulle_5

Bulle_5
21.03.07 14:59
Fullstendig klar over det, veldig mange flere å velge mellom.
Men, dette er faktisk en falliterklæring fra Roy.
Desverre...
Valek90

Valek90
21.03.07 15:02
Bulle_5 skrev:
Fullstendig klar over det, veldig mange flere å velge mellom.
Men, dette er faktisk en falliterklæring fra Roy.
Desverre...
-----------------------------

Fordi? Fordi han velger de beste backene han har til rådighet?
Bulle_5

Bulle_5
21.03.07 15:04
Om det er tilfelle, er det trist...
Da er vi ikke lenger en A nasjon. Livf hadde ikke tatt en plass i svensk div 1 pr idag, og da er spranget opp veldig stort.
Valek90

Valek90
21.03.07 15:10
Bulle_5 skrev:
Om det er tilfelle, er det trist...
Da er vi ikke lenger en A nasjon. Livf hadde ikke tatt en plass i svensk div 1 pr idag, og da er spranget opp veldig stort.
---------------------------------------------------

Spranget opp til svensk topphockey har vært stort i en årrekke, og det vil fortsette å være det i flere år også, selv om vi har nærmet oss litt etter litt.

Det virker som om du heller har et litt urealistisk syn på vårt landslag, som om du tror at ved å ta ut andre spillere enn av Livfs kaliber så skal vi brått kunne hamle opp med de beste i A-pulja. Det klarer vi ikke for øyeblikket, med eller uten Livf.
Bulle_5

Bulle_5
21.03.07 15:15
Spranget opp til svensk topphockey er stort, og vi har IKKE nærmet oss. Vi har sakket akterut. Getligaen er veldig svak, og de beste lagene ville nok kanskje plassert seg i nedre halvdel av ALLsvenskan. Eliteserien har aldri vært lengre ifra Norsk nivå. det jeg mener er at det er trist at man må "ta det man har" når man skal til A VM å kjempe. Ikke bra, det tror jeg de fleste er enige i.
Valek90

Valek90
21.03.07 15:17
Bulle_5 skrev:
Spranget opp til svensk topphockey er stort, og vi har IKKE nærmet oss. Vi har sakket akterut. Getligaen er veldig svak, og de beste lagene ville nok kanskje plassert seg i nedre halvdel av ALLsvenskan. Eliteserien har aldri vært lengre ifra Norsk nivå. det jeg mener er at det er trist at man må "ta det man har" når man skal til A VM å kjempe. Ikke bra, det tror jeg de fleste er enige i.
--------------------------------

Som sagt, jeg tror ikke du har sett mye hockey.
Bulle_5

Bulle_5
21.03.07 15:20
:-)
Bekrefter vel egentlig bare at du ikke henger med i hockeyverdenen når den beveger seg litt utover svinesundgrensa. På med nisselua og og heia Norge!!
Valek90

Valek90
21.03.07 15:22
Bulle_5 skrev:
:-)
Bekrefter vel egentlig bare at du ikke henger med i hockeyverdenen når den beveger seg litt utover svinesundgrensa. På med nisselua og og heia Norge!!
-------------------------------------

Nei, det er nok heller du som har et litt urealistisk syn på norsk hockey. Hadde du sagt det samme for snaut 5 år siden, så skulle jeg kanskje vært enig med deg. Men det er ikke til å stikke under en stol at norsk hockey har forbedret seg mye de siste årene.

Samtidig så er Livf en habil back han, som vil styrke landslaget på kort sikt.
Bulle_5

Bulle_5
21.03.07 15:25
Nei, norsk hockey er ikke blitt bedre.
U18 rykket ned fra A puljen, U 20 rykket nesten ned i C puljen, U 16 tapte 16-0 for Sverige i Desember.
Hvor ser du at vi har styrket oss?
Livf styrker ingen verdens ting... desverre.
Valek90

Valek90
21.03.07 15:32
Og hvorfor tror du det er?

Fordi satsing på yngre spillere har vært skadelidende i flere år. Som sagt, hadde du nevnt det samme for fem år siden, så hadde jeg vært enig med deg. Men de siste årene har det blitt satset mer og mer på ungdomsavdelingene i de forskjellige klubbene, og vi har blant annet fått to spillere i NHL. Samtidig trekker norsk hockey til seg flere og flere profiler som man kan dra lærdom av.

Og fra å få juling i stort sett alle landskamper vi spiller, så spiller vi mye bedre hockey nå enn for noen år siden da hockey var mye mer en bakgårdssport enn det er nå.

Neida, norsk hockey har ikke forbedret seg noe det.....
Bulle_5

Bulle_5
21.03.07 15:38
Nei, den har ikke det, vi er akterutseilt av Danmark nå, som har fått ting på gli. Satset mye på U18 og U 20 og det gir resultater. Og, jeg kan ikke se noen profiler vi har tiltrukket oss?? Om Livf, og de andre importene vi har er profiler, så må du åpne øynene..I 2005 hadde vi noen profiler i Mason, hartnell og Mark Bell.
Men nå er det ikke noen meriterte spillere som ønsker å være her.. Bjurling er den eneste med ett lite internasjonalt tilsnitt, men det er dessverre 100 målvakter seom er bedre en ham i sverige...Så, bli Norsk Bjørn!!
Klikk for å gå tilbake til toppen