Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hockey - Norges største hallidrettlagidrett

NYTT TEMA
Valek90

Valek90
28.03.07 02:53
Valek90 skrev:
Hockey er tross alt Norges nest største lagidrett.
-------------------------------------------------------------------------

Brumlemann skrev:
-Etter fotball, naturligvis?
Lagidretter som nok er betydelig større enn ishockey:
-volleyball
-basketball
-innebandy
-håndball
...sånn bare for å ha nevnt noen få.

Ishockey spilles bare av noen få i en to-tre byer. Finnes ikke ishaller i andre.
------------------------------------------------------------------------------------------------

Denne påstanden fikk jeg på Politikk - Norsk-forumet. Er det bare jeg som synes fyren ikke helt er på nett hva som angår norsk idrett og hockey?
sundin

sundin
28.03.07 02:56
Trur nokk ikke den fyren vet 100% ka han prater om. men kan skjønne at han føle det sånn. men det er spørs kor han kommer fra i landet
elbarca86

elbarca86
28.03.07 03:00
hvis du ser på publikumstall, så er hockey norges nest største idrett. Håndball blir reddet av kvinnelandslaget i media. Derfor kan de virke større på tomme hoder.

Byer jeg vet om med ishaller (det er sikkert flere)

Oslo, Hamar, Lillehammer, Trondheim, Sarpsborg, Fredrikstad, Bergen, Stavanger, Halden, så har vel Moss fått egen hall også har de ikke?.

At det er få ishaller kan de fleste være enige i, og dette hemmer utviklingen av sporten også.

At denne fyren slenger ut sporter som volleyball, basketball, innebandy som større enn hockey vitner om uvitenhet.
sundin

sundin
28.03.07 03:01
bygges vel hall i narvik også nå. vist jeg ikke tar helt feil...
StevieY

StevieY
28.03.07 03:03
Hvis han med størrelse mener antall aktive utøvere så har han nok langt på vei rett, nettopp på grunn av mangelen på haller. Jeg kjenner ikke miljøet, men regner ikke med store bedriftsserier i ishockey er veldig vanlig, f.eks.?
Gary_McAllister

Gary_McAllister
28.03.07 03:29
Finnes langt fler haller, enn det mange kanskje tror:

Oslo (6 stk)
Asker (2 stk)
Bergen (2 stk)
Bærum
Trondheim (2 stk)
Gjøvik
Halden
Hamar (2 stk)
Kongsberg
Kongsvinger
Lillehammer
Lørenskog
Nes i Akershus
Hønefoss
Skedsmo
Ski
Sarpsborg (2 stk etter de bygde en ny nå nylig, eller var det opp pussing av den gamle?)
Stavanger (2 stk)
Fredrikstad
Tønsberg
Skien

Kommende haller eller byer som har lyst til å bygge ishall.

Kommende ishaller:

Elverum (Hallen vil stp ferdig til seriestart sesongen 2009/10

Narvik
Bergen (2 stk)
Sarpsborg
Mo i Rana
Moss
Kirknes
Kristiansand
Stavanger
Hå (syd for Bryne
Åkra på Karmøy
Haugesund
Tromsø
Bodø
Trondheim
Bjugn
Ullensaker
Lillehammer
Asker
Honningsvåg

En "enkel" ishall i dag, koster ca 24-25 mill å bygge!
Gary_McAllister

Gary_McAllister
28.03.07 03:30
"Jeg kjenner ikke miljøet, men regner ikke med store bedriftsserier i ishockey er veldig vanlig, f.eks.?"

På Hamar har dem bedriftserie. Vet ikke åssen det er i de andre byene! Men regner med at det er flere byer som har det!
elbarca86

elbarca86
28.03.07 03:30
Når det gjelder Sarpsborg så var det en ny hall som ble bygd ved siden av den gamle. I Halden driver man renovering av dagens hall etter det jeg vet.
Valek90

Valek90
28.03.07 07:14
Da fikk jeg bekreftet det jeg trodde i alle fall :).
sirsirsir

sirsirsir
28.03.07 11:51
Tja. På elitenivå, kanskje, men det er jo langt, langt LANGT flere aktive utøvere i håndball. Noe også tv-tallene viser, det er jo tomt i gatene når håndballjentene spiller, mens når landslaget spiller så er det vel den samme meningheten som følger de. Er neppe særlig mer enn 20-30,000 personer som er noe interessert i norsk hockey.
Vi andre er heldigvis litt mer kvalitetsbevisste
Klikk for å gå tilbake til toppen