Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Å heade pucken i mål....

NYTT TEMA
Destruktor

Destruktor
30.03.07 14:58
....nye regler på dette?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=170811

Har faktisk klart dette stuntet selv for en del år siden, på jr-nivå!

Den lokale knåtten av en dommer veivet febrilsk i armene, så det ble selvfølgelig annullert :-(

Pent opp i høyre kryss satt pucken.....men det var tydelig ikke lov på den tiden, ca rundt det herrens år 1991/1992.

Så ja....er reglene endrett? eller har jeg lov til å labbe bort til denne dommerknølen neste gang jeg møter han på by'n, for å gi han ei panne?
Gary_McAllister

Gary_McAllister
30.03.07 15:04
Det har vært lov så lenge jeg kan huske.

Har opplevd det selv med en spiller på det lage jeg trente. Som det står i artikkelen, så er er det sparke og kaste pucken i mål som ikke er lov.
dragons100

dragons100
30.03.07 15:05
Personlig så synes jeg det er drøyt å konfrontere en dommer med en avgjørelse for 15 år siden.

;-))
Destruktor

Destruktor
30.03.07 15:10
Gary_McAllister skrev:
Det har vært lov så lenge jeg kan huske.
--------------

For å si det slik....dette har jeg nå sjekka ut på høyeste hold :-)

Som når det gjelder mål hvor pucken går via armer og bein på spillere....så sant spilleren ikke aktivt prøver å heade pucken i mål, så skal målet godkjennes. Det vil si...hvis noen skyter deg i skallen og pucken spretter i mål....mål godkjennes! Hvis spileren bevist strekker hode og hals etter pucken for å prøve å få den inn i mål...mål skal annulleres!

Fornuftig og greit!

....da skal dommerknåtten fra Vinger få gå i fred også den neste tiden, men nå er det på nåde ;-)

.....Øystein Olsen's syn på saken er altså feil....men etter alle smeller han har tatt i løpet av årenes løp så er det kanskje ikke lov å forvente noe annet ;-)
Destruktor

Destruktor
30.03.07 15:11
dragons100 skrev:
Personlig så synes jeg det er drøyt å konfrontere en dommer med en avgjørelse for 15 år siden.

;-))
---------------------------------

Har en dommer først drit seg ut er det fult lovlig med represalier i all fremtid... foreldelse utgår ;-)
dragons100

dragons100
30.03.07 15:20
Kalløkkebakken, å å å Kalløkkebakken, å å å.!
Destruktor

Destruktor
30.03.07 15:23
Nettopp....der har du en kar som vandrer rundt på lånt tid ;-)
dragons100

dragons100
30.03.07 15:24
Hedersmann!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg