Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

New York Islanders

NYTT TEMA
islanders

islanders
13.06.07 11:34
Vet ikke om det er særlig mange Islanders-fan her inne på forumet, men sympatisører finnes det vel noen av. Klubben restrukturerer for tiden, og med Yashin og Milbury ut er det gode muligheter for å bygge opp et lag med Stanley Cup-ambisjoner...

Første tema det er naturlig å starte med er vel free agents denne sommeren:

Aaron Asham, (III)
Rick Berry, (III)
Jason Blake, (III)
Eric Boguniecki, (III)
Joel Bouchard, (III)
Wade Dubielwicz, (III) NY Islanders May 8, 07
Mike Dunham, (III)
Peter Ferraro, (III)
Sean Hill, (III)
Viktor Kozlov, (III)
Tom Poti, (III)
Deron Quint, (III)
Randy Robitaille, (III) Yaroslavl, RUS May 18, 07
Todd Simpson, (III)
Chris Simon, (III)
Ryan Smyth, (III)
Richard Zednik, (III)
Allan Rourke, (VI)
Sean Bergenheim, (II)
Chris Campoli, (II)
Drew Fata, (II)
Andy Hilbert, (II)
Trent Hunter, (II)
Tomas Malec, (II) Trinec, CZE May 1, 07
Steve Regier, (II)
Billy Thompson, (II)

Første pri for Isles er å signe Ryan Smyth. Han vil teste UFA-markedet for å se på hva han er verdt. Frykter dette litt, iom at det vil være hett marked denne sommeren med så mange store navn på UFA-lista. Håper selvfølgelig Isles trekker det lengste strået i konkurransen og at Smyth blir fristet av kapteinstatusen.

Jason Blake er nok på vei bort fra klubben. Med den sesongen han har bak seg vil han ha et perfekt utgangspunkt for å skaffe seg sitt livs kontrakt. Men ikke på Long Island. Her vet man alt om han, og føler ikke han er verdt top dollars...

Bortsett fra disse topp-navnene har klubben også flere sentrale spillere å ta stilling til.

Tom Poti og Trent Hunter må beholdes. Poti har funnet seg til rette, etter å ha mislyktes i Rangers. Hunter har ikke levert som forventet etter lock-outen (nominert til Calder Cup 04), men personlig har jeg troen på at han kan bli en solid to-veis spiller.
Andy Hilbert er også en spiller jeg mener har til gode å få vist sitt fulle potensiale, og bør derfor få en sesong til for å vise det.

Kozlov er ikke så veldig viktig generelt sett, men jeg mener Miro Satan trenger han i sitt siste kontraktsår. Satan kommer nok til å stå på ekstra hardt for å sikre ny god kontrakt, og han trenger den gode kjemien med Kozlov for å få ut sitt beste.

Isles har også et par kontroversielle spillere, nemlig Chris Simon og Sean Hill. Sistnevnte kan du få billig for meg, doping finnes det ingen unnskyldninger for. Vekk med han. Simon derimot, ønsker jeg at Isles beholder. Med solid poengproduksjon er han en av ligaens beste enforcere, og han passer godt under Nolan. Ingen andre klubber sikler etter han, sign han billig.
Richard Park og Arron Asham er to spillere som også passer godt under Nolan, og som jeg håper og tror klubben beholder. Spesielt Park bør ha lagt inn en god søknad ved å score begge målene da Isles sikret play-off-plassen mot Devils.

Mike Dunham og Richard Zednik stiller jeg meg litt likegyldig til. Dunham er nok på veg ut etter at Dubielwicz tok fra han back-up-plassen, mens Zednik ikke viste nok etter deadline-overgangen.
De resterende spillerne er rosterfyll, og jeg mener at blant de unge spillerne som har FA-status, var det ingen som overbeviste.

Til slutt håper jeg Garth Snow kommer til enighet med finnen Sean Bergenheim. Han kom ikke over i fjor pga at han ikke aksepterte to-veis-kontrakt. Håper han har svelget stoltheten og funnet seg en ny agent i år. Bra talent.
Trex1980

Trex1980
14.06.07 22:02
Ryan Smyth drar tilbake til Oilers.
Alt annet ville være overaskende.
BenTexas

BenTexas
14.06.07 23:32
Trex1980 skrev:
Ryan Smyth drar tilbake til Oilers.
Alt annet ville være overaskende.

Når han ikke ville godta lønningsbetingelsene til Edmonton, og ble tradet mot sin vilje, vil jeg tro at det er heller lite sannsynlig at han drar tilbake.
Trex1980

Trex1980
15.06.07 00:22
BenTexas skrev:
Når han ikke ville godta lønningsbetingelsene til Edmonton, og ble tradet mot sin vilje, vil jeg tro at det er heller lite sannsynlig at han drar tilbake.
---------------------
Ryan Smyth var tradebait.
Skjedd før at spillere blir tradet ved deadline, og så returnerer når sesongen er over.

Håper for Snow sin del at Smyth blir i Islanders, hvis ikke var det en veldig dårlig deal.
islanders

islanders
15.06.07 00:46
Som jeg har skrevet på free agent-tråden tidligere er det lite trolig at Smyth vender tilbake til Oilers. Virker som han er ferdig med klubben. Dessuten takket han jo nei til kontrakten, og jeg er sikker på at han trekker høyere summer andre plasser. Spesielt hos Islanders.
Når det er sagt er det ikke sikkert Islanders står først i køa. Regner med Smyth er gira på å vinne Stanley Cup, og vet ikke hvordan han vurderer NYI sine muligheter.
Uansett, traden med Smyth ble gjort for å vise fanbasen at klubben har ambisjoner. Nilsson og O'marra er ikke topp-prospekt og draften i år er heller ikke den beste (dessuten hadde Isles 15. pick). Derfor tapte ikke klubben allverden på handelen.
BenTexas

BenTexas
15.06.07 06:42
Det var rett og slett en elendig trade av Oilers, som var for sikker på at Smyth skule signere. Når han nektet ble de presset, og måtte ta til takke med den heller dårlige dealen fra Islanders.
Trex1980

Trex1980
15.06.07 20:54
BenTexas skrev:
Det var rett og slett en elendig trade av Oilers, som var for sikker på at Smyth skule signere. Når han nektet ble de presset, og måtte ta til takke med den heller dårlige dealen fra Islanders.
-------------------
Står igjen og se hvem det var en dårlig deal for.
Hvis Smyth signerer alle andre steder en Islanders var det en meget dårlig deal for dem.

Vanskelig og si om Smyth returnerer til Oilers, Smyth ønsker, men om Oilers er villige til og gi han det han vil ha, eller om de vil bruke de pengene på og hente andre og bedre spillere står igjen og se.

Basert på hva dere sier tror jeg ikke dere fikk med dere "press conferanse" når Smyth var blitt tradet, allerede der åpnet han for retur til Oilers.

Men vi får se.
Trex1980

Trex1980
15.06.07 21:23
Kan jo legge til at hvis det er sant at Oilers jager Patrick Marleau og Wade Redden så skjønner jeg godt at de ikke ville strekke seg til 5.5 mill for Ryan Smyth.
islanders

islanders
16.06.07 17:02
Feil. Hvis O'Marra, Nilsson og 15. pick i draften i år slår til forholdsvis bra, DA er det en dårlig trade av Islanders. Hva Oilers tenkte da de trada vet jeg ikke, men kan jo se ut som de ønsker et lite hamskifte, og derfor ikke ville strekke seg for langt etter Smyth...?

Da Isles trada for Smyth hadde laget akkurat lagt bak seg en imponerende seiersrekke, var på vei oppover tabellen (6. plass på det beste eller noe sånt), og alt uten Yashin på laget. Så kom Simon-episoden, DiPietro ble skada og etter hvert kom Yashin tilbake igjen og spredte pest og kolera i garderoben... På tidspunktet traden ble gjennomført var dette det absolutt riktige å gjøre.
Skulle ikke Smyth signe på nytt er det selvfølgelig en stor nedtur, men jeg slakter ikke managementet for det.
sirsirsir

sirsirsir
16.06.07 17:09
Å hente inn en leiesoldat før playoff er jo ikke uvanlig
Trex1980

Trex1980
17.06.07 03:04
Og gi fra seg 2 førsterunde picks og enda en første runde pick i årets draft er ikke noen god deal for en spiller som ikke ønsker og spille der og kontrakten går ut når sesongen er over.
Akkurat som og gi Yashin en 10? årsavtale og DiPietro en 15? årsavtale.

Hvis Smyth skulle returnere til Oil i sommer var det en "steal" av KLowe.
Og skulle Smyth gå til noe annet lag en Islanders har de blitt ranet uansett, vilke talenter har Islanders som er bedre en Nilsson og O'marra?

Hva O'marra og Nilsson blir og ikke blir står igjen og se.
Begge har en lys framtid.
BenTexas

BenTexas
17.06.07 04:31
Trex1980 skrev:

Og skulle Smyth gå til noe annet lag en Islanders har de blitt ranet uansett, vilke talenter har Islanders som er bedre en Nilsson og O'marra?

Kyle Okposo og Jeff Tambelini for starters. Disse to har en meget lys fremtid.

O'Marra og Nilsson er blant annet ranket bak Schremp og Cogliano i Edmontons talentbase offensivt

Jeg står ved det jeg sa: Oilers gjorde en horribel trade.
Trex1980

Trex1980
17.06.07 11:24
Ja, hvis en horribel trade er og gi fra seg en UFA mot 3 førsterundevalg, så var det det.
Men utfallet av traden har ingen sett enda.

Noen mente jo at Yashin for Chara/Spezza var en god deal og.
islanders

islanders
17.06.07 22:25
Milburys liste er lenger enn Chara/Spezza. Du kan adde McCabe, Redden, Jokinen, Bertuzzi, pluss at han valgte DP framfor Heatley og Gaborik i 2000-draften.
Uansett, Mad Mike er borte, og jeg synes ikke dette er en trade av det kalibret. Det er dessuten utført av et management jeg har mye større tro på enn det ledet av Milbury. Framtiden vil vise om Smyth signerer eller ikke. Som sagt synes jeg ikke traden i seg selv blir dårligere av at han evt ikke gjør det. Smyth ble ikke hentet fordi Isles den gang trodde han skulle bli på LI i mange år. Han ble henta for å forsterke laget foran play-off. Det blir for lett å slakte traden fordi NYI ikke gjorde det veldig bra i play-off. Var Forsberg-traden dårlig og da? Hadde den vært bedre om Preds tok Stanley? Synes forresten Upshall gjorde det mye bedre enn Nilsson etter å ha blitt tradet.

Lange kontrakter kan ikke sammenlignes med dårlige trader. To forskjellige ting. Dessuten, med suksess ender DP opp som legendarisk franchise-målvakt i NYI. Å gi Yashin lang kontrakt og trygghet til å prestere er feil tankegang. Han trenger det konstante presset til å prestere som korte kontrakter gir. Tipper feks Satan gjør det mye bedre i år nå når han må gjøre seg attraktiv for UFA-markedet etter sesongen.
islanders

islanders
17.06.07 22:33
Det som var en dårlig trade forøvrig, var Zednick for 2. runde-picket. Tambellini kunne gjort den samme jobben... Nå har plutselig ikke Snow noe å trade med i sommer.
Trex1980

Trex1980
17.06.07 22:35
Og trade til seg Forsberg som er skadet så mye som han er er ikke noe sjakktrekk nei.
Tummen

Tummen
18.06.07 01:03
Trex1980 skrev:
Og trade til seg Forsberg som er skadet så mye som han er er ikke noe sjakktrekk nei.

Men det gjorde ingenting for Flyers at de gjorde det! :-) Blir spennende og følge med på deadline-tradene og hvem som blir i klubbene de ble tradet til, deriblant Smyth, og se hvilke lag som ble "vinnerne" av de tradene. Hittil syns jeg faktisk to av klubbene som tradet bort spillere, Flyers og Blues, står frem som vinnerene hittil, men signerer Smyth for Isles har vel de også kommet godt ut av deadline-traden.
jofl

jofl
18.06.07 01:30
Er vanskelig å ikke være vinner på trade-deadlinen når man er et av NHLs verste lag og har et par veteraner i stallen.
islanders

islanders
18.06.07 13:10
Ikke for å kverulere unødvendig mye, men jeg mener en ikke kan vurdere hvem som var vinnere eller ikke på trade deadline ut i fra det som skjer i sommer. Trader man til seg en free agent deadline er det først og fremst for å styrke sjansene i sluttspillet. Om spilleren resigner etter sesongen er ikke det viktigste da.
Tummen

Tummen
18.06.07 13:35
jofl skrev:
Er vanskelig å ikke være vinner på trade-deadlinen når man er et av NHLs verste lag og har et par veteraner i stallen.

Selvfølgelig, men det er alikevel ikke garantert at du klarer å gjøre veldig gode trades med de interesserte lagene. Syns Blues og Flyers klarte å presse max ut av de interesserte lagene da de tradet bort sine spillere.
islanders

islanders
19.06.07 00:20
Islanders signet i dag Sean Bergenheim for ett år, en-veis kontrakt. Bergenheim ble draftet i 1. runde som nr. 22 totalt og har totalt 46 kamper over to sesonger i NHL for Isles. Spilte ikke denne sesongen, da han ikke ble enig om en-veis kontrakt i fjor sommer. Spilte i stedet for Frölunda i Sverige og mekka der 16 mål og 33 poeng på 36 kamper. Rask og forholdsvis sterk spiller som kan score. Bra signering.
islanders

islanders
24.06.07 01:47
Oppsummering av draften til Isles:

Nr 62 Mark Katic, offensiv forsvarer, OHL - Sarnia. Virker som om dette kan være et lite scoop. Isles' scouter hadde han tidlig i 2. runde, men han falt altså helt ned i 3. runde. Kan være spilleren som redder avgjørelsen om å sende bort 1. og 2. rundevalget før trade deadline. Passer nye NHL veldig godt sier rapportene, og den har vi jo hørt et par ganger før i det siste...

Nr 76 Jason Gregoire, venstreving, USHL - Lincoln. Målgjører, leder laget i +/- og er et godt prospekt.

Nr 106 Maxim Gratchev, venstreving, QMJHL - Rimouski. Også målgjører, leder laget i poeng, og vi vet alle hvem som har vært i Rimouski før... Dramatisk livshistorie, og mange trodde han ville gå høyere. Kan også være et scoop.

Nr 166 Blake Kessel, stor forsvarer, USHL - Waterloo. Broren til Phil, for håpe det har sin innvirkning...

Nr 196 Simon Lacroix, forsvarer, QMJHL -Shawiginan. Chris Campoli ble også valgt sendt av Isles, får håpe også denne gutten slår til.

Alt i alt tror jeg Isles har gjort det meste ut av en håpløs situasjon på draft day. Fikk to spillere som karakteriseres som "steals", men siden dette har vært en veldig åpen draft er det mange som har fått det stempelet. Endte i hvert fall opp med større dybde på D, og det trengtes.
islanders

islanders
02.07.07 02:33
The Islanders have signed forward Jonathan Sim to a three-year contract. The 30-year old Sim played last season in Atlanta, where he had 17 goals and 12 assists for 29 points in 77 games.
BenTexas

BenTexas
02.07.07 03:16
islanders skrev:
The Islanders have signed forward Jonathan Sim to a three-year contract. The 30-year old Sim played last season in Atlanta, where he had 17 goals and 12 assists for 29 points in 77 games.

Ser at Fish Sticks allerede har sikret seg Smyths erstatter ja! =)
islanders

islanders
02.07.07 11:12
Hehe, jeg ser den, men venter til oktober med å komme med et ordentlig svar;)

Står på hjemmesiden at de kan komme til å lande all-star-veteran i løpet av dagen da. Av de siste sesongers 1. og 2. all-star-lag kan jeg bare se Guerin som kan være aktuell. Er det tilfelle vil jeg si at det er Smyths leder- og målgjøreregenskaper til halve prisen, eller så, men selvfølgelig er han jo eldre. Vi får se. Skal heldigvis spilles 82 kamper før play-off'en starter igjen...
elbarca86

elbarca86
09.07.07 21:51
Guerin er blitt utnevnt som kaptein.

Kilde: TSN.
islanders

islanders
10.07.07 11:08
Sto på hjemmesida også, så den er nok i boks. Aldri vært kaptein før da, men 3 ganger all-star og veteranstatus gjør uansett til at det blir en oppgradering fra Yashin...
BenTexas

BenTexas
10.07.07 12:13
Utnevnt til kaptein før han i det hele tatt har møtt noen av sine nye medspillere.... Nice! =)
islanders

islanders
10.07.07 18:21
Witt og Sillinger var vel eneste reelle motkandidater. Sillinger har erfaringen, men mannen har jo vært i 12 klubber. Bra spiller, men skikkelig journeyman, så Guerin slår han. Witt har vært kaptein før, men tror Guerin med sin Stanley Cup-ring og sine all-star-utnevnelser er et bedre forbilde.
islanders

islanders
22.07.07 01:31
http://islanders.nhl.com/team/app/?service=page&page=NewsPage&articleid=334735

Spesiell invitasjon fra Ted Nolan gir Al Arbour sin 1500. kamp som Islanders-trener. Fin gest.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg