Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Randy Jones suspendert

NYTT TEMA
Skalleknarp
SkalleknarpInnlegg: 2140
31.10.07 01:22
Fikk to kamper for body check'n av Patrice Bergeron sist helg.

Noen som så dette? Jeg så kampen og synes Jones er helt uskyldig. Jeg liker Bergeron og Bruins, og synes selvsagt det er forferdelig synd at han fikk hjernerystelse slik at han er ute i 4-6 uker, men dette var rett og slett uflaks. Ikke noe vondt ment fra Jones i det hele tatt. En helt vanlig body check, men Bergeron hadde hode lavt slik at han gikk hodestups inn i vantet og lå bevisstløs i en liten stund.

Agenten til Bergeron var rasende og mente at Jones burde fått 25 kamper slik Boulerice fikk. Høres hysterisk ut spør du meg. GM'en til Bruins mente noe lignende, siden Flyers har vært grisete denne sesongen.

Dersom dette er to kampers suspensjon, ja da burde Zdeno Chara fått en måned i buret for å ha knust trynet til David Koci. Dette er da for pokker hockey, ikke samba.

Noen andre synspunkter?

NiceGuyEddie
NiceGuyEddieInnlegg: 1473
31.10.07 01:43
Synes dette er latterlig. Jones blir straffet fordi Bergeron skader seg.
Som du sier, en vanlig bodycheck. Randy er heller ikke kjent som en stygg spiller.
Tror også Flyers og Jones blir straffet fordi Philly har hatt et par stygge episoder før i år, den til Boulerice som du nevner mot Canucks og Downies mot McAmmond i preseson.

Colin Campell hadde følgende å si om situasjonen:
"While it is my determination that Jones did not intend to injure his opponent, he did deliver a hard check to a player who was in a vulnerable position."

Her er link episoden:

http://www.youtube.com/watch?v=6xAEetam6HQ
BenTexas
BenTexasInnlegg: 25982
31.10.07 02:07
Dette var ikke i nærheten av å være like stygt som episoden med idioten Boulerice, og en overtent Downie. Det er jeg helt enig i.

Men dette var ikke helt uskylding. Det heter ikke en body check når du takler en spiller inn i vantet. Det det var intet annet enn en boarding, og det er noe helt annet. En body check forekommer på åpen is, mens en som uoppmerksomt blir taklet bakfra inn i vantet blir utsatt for boarding. Jeg skal være enig i at Randy Jones ikke er en stygg spiller, og at han neppe mente å skade, men det der er en meget farlig takling. NHL har slått hardt ned på dette i noen år nå.

Det er ingen tvil om at han ble straffet i etterkant fordi Bergeon pådro seg en ganske alvorlig skade. Hadde han reist seg med en gang hadde det aldri skjedd. Men NHL må ta affære ved slike hendelser når det er så enormt med mediaoppstyr. Ettersom de har laget en nulltoleranse må de følge det opp når slike ting blir hauset opp. Om det er rett eller galt er en annen ting, men jeg forstår at de tar affære.

Enda godt det ikke ble en lang suspesnjon, for det hadde blitt meningsløst sammenlignet med Boulerice' og Downies velfortjente suspensjoner. Jeg er også vanvittig enig med førstnevnte som mener Chara burde hatt lang suspensjon for hans aksjoner. Han har flere stygge forseelser på samvittigheten, men slipper alltid unna.
Skalleknarp
SkalleknarpInnlegg: 2140
31.10.07 14:59
Feil ordbruk, beklager den, jeg vet forskjellen :p

Bergeron vet at når han går til vantet så kommer han til å bli taklet i vantet, det skjer jo omtrent hver gang og er helt vanlig i hockey. Dersom han ikke forventet dette, ja da vet ikke jeg.

Det som gjør situasjonen farlig er Bergeron selv. Han lener seg ned, og det er jo det dummeste man kan gjøre når man er i nærheten av vantet og har pucken.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg