Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kongene fra Englebyen

NYTT TEMA
Skalleknarp
SkalleknarpInnlegg: 2140
06.11.07 19:38
Jeg snakker selvsagt om Los Angeles Kings.

Andre lag har en tråd, så jeg oppretter en tråd for gutta mine, som jeg har litt tro på i år, etter en treg start. Kings ligger på tredjeplass i Pacific Division etter 15 spilte kamper med 14 poeng, 7 seire og 8 tap. De ligger kun et poeng bak ledende Sharks, som har en kamp tilgode.

Kings har mange gode spillere, Cammalleri, Kopitar, Frolov m.fl., men vi mangler en storkeeper. LaBarbera har "vunnet" kampen om å vokte kassa ser det ut som, og har 4 seire så langt med en GAA på 2,3 og en redningsprosent på 91,9.Bra tall altså, og vi trenger bra spill fra han dersom vi skal nå sluttspillet.

I tillegg virker Ducks, Sharks og Stars svakere enn i fjor, så forhåpentligvis går dette veien.

Hadde vært morsomt med en del innspill fra andre Kings-supportere her, men det blir vel kanskje å tro på julenissen? (siden "alle" holder med enten mafiagjengen fra Detroit eller eklingene i Pittsburgh hehe)
Hentunen
HentunenInnlegg: 1023
07.11.07 00:12
LA er et møkkalag. Det virker som det ikke finnes noe sjel eller gnist i laget. De trenger noen profiler. De har jo gjort det greit sålangt, men det er lenge igjen.

Gretzky burde komt tilbake til LA og vekket klubben til live igjen, denne gangen som trener.
Skalleknarp
08.11.07 18:27
Gretzky har ikke akkurat imponert som trener, så jeg tror det er greit dersom han holder seg i ørkenen.

Crawford var nok det beste som kunne ha skjedd Kings, og foran denne sesongen hentet han inn en del interessante spillere. Treg start som tidligere nevnt, men dersom han får skikk på keeperspillet så kan dette bli bra.
Skalleknarp
11.11.07 07:02
Skulle akkurat til aa si at jeg var enig i at gnisten var borte siden de laa under med 0-4 mot Stars, og saa snur de det hele paa 3 minutter.

4-4, 2:45 igjen og Kings har PP......steike!
Skalleknarp
11.11.07 07:04
Hahaha! Der satt 5-4! Dette kan bli begynnelsen paa noe morsomt!

Kjappeste 5 maal i Kings-historien, 5 minutter og 7 sekunder.
helgekavring
helgekavringInnlegg: 545
11.11.07 07:06
Jeg hadde to LA Kings-caps i min barndom, den ene attpåtil favorittcapsen min ever. Så jeg kan vel skrive meg opp som meget passiv sympatisør.

Dessverre var Colorado Avalanche det beste laget på NHL 2000, så jeg har hatt et lite sidesprang, men nå er jeg tilbake der jeg hører hjemme.
Skalleknarp
11.11.07 07:08
For en vill kamp, 5-5!
Skalleknarp
11.11.07 07:18
Faar vel tilgi sidespranget ;)

6-5, Kopitar avgjoer i overtid! Syk kamp :D
Skalleknarp
14.11.07 20:09
Som jeg trodde, interessen for Kings er enorm her inne :p

Kings tapte forresten etter straffeslag i går mot Ducks. Trøsten får være at de fikk med seg et poeng. Frolov hadde forresten tre assist.
BenTexas
BenTexasInnlegg: 25982
15.11.07 02:36
"Eklingene i Pittsburgh" du.... =)

Ja. Kings har gjort det bedre enn forventet enn så lenge. De har en haug med unge spillere med fremtiden foran seg, og en definitvt bedre backansamling enn i fjor, men de mangler toppkeeperen. Får de det blir de å regne med fremover.

Ellers tror jeg Kings kommer til å bli meget gode i årene som kommer. Mange fremtidsløft i den byen. Får bare håpe for deres skyld at ledelsen ikke bytter bort disse mot en "quick fix" foran et eventuelt sluttspill.
Skalleknarp
15.11.07 02:49
Ser ikke så verst ut, 6 seire på de siste 10, med et OT-tap.

Jeg savner Avery. Måten han klarer å erte på seg en stein er ganske morsomt å se på. I tillegg scorer han en del - viktig spiller. Sikkert et helvete å spille mot en type som han, bare spør Darcy Tucker :p
otherdemon
otherdemonInnlegg: 5695
15.11.07 19:45
Dere har også en av de mest undervurderte backene i NHL, Lubomir Visnovsky.
Cammalleri har vel også scoret mye mål så langt i år?

...'till in the end we didn't know right from wrong anymore.
That's when the fun started....
elbarca86
elbarca86Innlegg: 34011
15.11.07 19:49
Cammalleri har 5+12 for 17 poeng. På 17 kamper.
Townshend
TownshendInnlegg: 29645
15.11.07 22:29
"Skalleknarp skrev:
Kings tapte forresten etter straffeslag i går mot Ducks. Trøsten får være at de fikk med seg et poeng. Frolov hadde forresten tre assist."

Så kampen og den var artig. Ducks ledet med både 2-0 og 3-1, men begget tomålsledelsene ble tatt igjen. Kampene mellom disse to ble også døpt "The Freeway Face off" i den ene pausen.

Ny kamp mellom disse to i Staples Center 04.30 i natt og den skal jeg få med meg. Ducks må spesielt passe på Camalleri og Frolov...

"Cammalleri has a seven-game points streak against Anaheim, registering eight goals and three assists in that span. He ranks among the NHL's leaders with 12 goals.

Alexander Frolov, who leads Los Angeles with 18 points (four goals, 14 assists), has four goals and 10 points in his last nine games against the Ducks. He had three assists Tuesday, including helpers on both of the Kings' third-period tallies.
"
Skalleknarp
16.11.07 04:16
Nytt slag mot Ducks i kveld, i Staples Center. Kampen starter om 10 minutter, så det er bare å benke seg foran tv'n i godstolen og se kongene i HD :D
Skalleknarp
16.11.07 16:09
Fy flate, godt at jeg sovnet i godstolen i tredje periode i går, det var jo total meltdown av hele laget. De ledet 2-1 og tapte 6-3.

Hadde ikke akkurat marginene på sin side, men men, shit happens. Divisjonen er meget jevn og mye kan skje, men kamper som dette må vinnes i fremtiden dersom man skal ha håp om sluttspill.
Townshend
16.11.07 20:42
Ducks dominerte totalt i sisteperiode, og Corey Perry hadde flere gode sjanser til å score hat-trick i kampen.

Men Kings gjorde en god førsteperiode der de holdt Ducks til kun fire skudd og fortjent tok ledelsen.
Townshend
17.11.07 22:06
Kings møter keeperen Ilya Bryzgalov igjen i kveld, siden han gikk til Coyotes i dag. Han får sin første kamp umiddelbart i kveld, der pucken slippes om få minutter i Staples Centre.

Skalleknarp
20.11.07 21:52
Bryzgalov holdt nullen slik at Coyotes vant hele 1-0. I tillegg tapte Kings mot Stars i går, 3-0, slik at Kings nå ikke har scoret på snart tre kamper! Ser ikke akkurat lovende ut, og jeg mister troen på sluttspill for hver dag som går.
Klikk for å gå tilbake til toppen