Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norge ut av EM, kanskje vi kan få andre idretter.

NYTT TEMA
LIKHooligan
LIKHooliganInnlegg: 767
17.11.07 20:55
..på tv nå da?

Norge tapte kampen mot Tyrkia i dag og er så å si ute av EM-sluttspillet. Kanskje norske folk og media skjønner at norsk fotball ikke er så bra som mange vil ha det til? VI ser jo tv2 betaler milliarder i tv overføringer og reklamefilmer. VG,Dagbladet og Aftenposten får jo nesten orgasme hver gang det er en landskamp.

Men nok engang kommer Norge til kort og klarer ikke kvalifisere seg til et sluttspill. Men hva skjer? Jo nå får vi sikkert flere timer programer om hvorfor vi ikke klarte å komme videre?

Nå er jo Norge ute? kanskje vi kan få litt mere Hockey på tv da? Vi er jo en a-nasjon der. Å den er største vinteridretten innendørs? Men tror dere vi får mere fordi? Nei nå skal tv2 i ny forhandlinger og skaffe seg flere kamper på tv neste år. Å ikke nok med det, nå er det snart em eller vm for Håndball kvinner og over nyttår er det mesterskap for herrene i Norge. Ja, vi kommer tilå få se mye fotball fremover også + den idretten der du faktisk kan score 30 mål og enda tape.

Nei, la oss få hockey på riksdekkende tv slik at idretten vår kommer frem og ikke bare denne nesten fotballen.

Her ble det sikkert mye tull, men jeg måtte få det ut
StianBek
StianBekInnlegg: 595
17.11.07 21:34
la tv2 få rettighetene, en kamp på zebra og en hovedkamp på tv2 hver uke, samt et hockeymagasin

LIKHooligan
17.11.07 21:51
Tv2 er for opptatt av fotball og håndball. Hva med å prøve å få NRk med på laget. Eneste dem viser nå er noen som hopper på noen vedskiver eller folk som går på kvikk lunsj tur.

Hockey burde være noe for dem
BenTexas
BenTexasInnlegg: 25982
17.11.07 22:53
A-VM blir alltid dekket uansett, så da bør vi være fornøyd. Å vise mer hockey fra den begredelige hockeligaen skjønner jeg godt at TV-selskapene ikke gjør.
LIKHooligan
17.11.07 23:00
BenTexas skrev:
A-VM blir alltid dekket uansett, så da bør vi være fornøyd. Å vise mer hockey fra den begredelige hockeligaen skjønner jeg godt at TV-selskapene ikke gjør.
----------------------------

A-VM blir nok dekket ja.

Ja hvorfor dekke vår bedregelige hockeyliga, da vi kan vise et media oppskrytt fotball norge?

Vi har mange beviser på at Norsk fotball ikke holder mål internasjonalt.

Så hvorfor skal ikke hockey på tv, da fotballen har minst 15-20 timer i uka?
BenTexas
17.11.07 23:15
Nå har ikke jeg advokert for fotball foran ishockey. Jeg bare mener at norsk eliteishockey er elendig. Det samme er selvsagt Tippeligaen, men det var ikke mitt poeng.

Men fotball har uansett enormt flere tilskuere enn ishockeyen, og er en verdensidrett. Det er ikke ishockey. I tillegg har aviser/TV vel domumenterte fakta på at fotball blir sett av enormt flere mennesker enn ishockey.
LIKHooligan
17.11.07 23:18
Jeg skjønner hva du mener Ben, ishockey når ikke fotball til anklene engang, men se på håndball. Det er faktisk mindre i Norge på publikum enn hockey men dem får tv rettigheter.

Det er her NRK burde komme inn, dem har mista fotball og håndball til TV2 hvorfor ikke prøve å få hockey der.
Hockey'n har jo faktisk steget litt dette året hvis man ser på publikums tallene og vi er en a-nasjon
StianBek
17.11.07 23:37
Åssen kan du si at hockey ikke er en verdenssport? I de fleste nordlige land er vel dette større enn foppal, men mange steder er begge deler like stort, Sverige feks.

-StianBek Hockeyjerseys Norway-
Skalleknarp
SkalleknarpInnlegg: 2140
17.11.07 23:52
Hvor mye NHL vises hjemme nå?

Det er jo den slags hockey du vil se håper jeg :)
Townshend
TownshendInnlegg: 29645
17.11.07 23:55
Sendes litt på Canal+, men jeg har tilgang på alt via NHL.coms Center Ice.
Lorentsen91
Lorentsen91Innlegg: 4164
18.11.07 00:53
Hvis man så hvor kjedelig Norge-Tyrkia var i stad,så skjønner man hvor mye egentlig norge trenger hockey ; )
Skalleknarp
SkalleknarpInnlegg: 2140
18.11.07 02:11
Norge trenger helt klart mer hockey. Det finnes vel knapt en snørrunge der ute lenger som gjorde som meg da jeg var liten - spilte hockey utendørs selvom det var 25-30 blå :)
StianBek
18.11.07 02:29
for min del, har det nesten ikke blitt spilt hockey, pga mangel av is på det lokale idretsanlegget, ifjor vinter spørte vi om vi kunne bruke fotballbana(grus) å lage is på, lys å hele pakka, men neida, den skulle brukes til å gå på ski på.... idiotisk når vi har eget skiannlegg.

At skolen har et lite ishøl som unga boltrer seg på hver vinter hjelper ikke da dette ikke er godt nok for mer enn 2-2 når du spiller hockey uansett alder.

-StianBek Hockeyjerseys Norway-
Hentunen
HentunenInnlegg: 1023
18.11.07 02:35
Det er så jævlig feil. At norge ikke kommer til EM gjør det ikke bedre for andre idretter, bare verre. Fotball er idrettsnorge fanebærer enten man liker det eller ikke.
LIKHooligan
19.11.07 15:53
Hentunen skrev:
Det er så jævlig feil. At norge ikke kommer til EM gjør det ikke bedre for andre idretter, bare verre. Fotball er idrettsnorge fanebærer enten man liker det eller ikke.
------------------------------

Jaha? Vil ikke si det. Hverken hockey eller fotball (Herrer) har vunnet noe. Så noe fanebærere er dem ikke. Vi er og blir en ski nasjon dessverre
BenTexas
19.11.07 16:11
Poenget er uansett at fotball alltid drar mest tilskuere foran fjernsyn av alle idretter. Ingenting kommer i nærheten, kanskje bortsatt fra en stafett i vinter-OL. Men de mest sette programmene på fjernsyn noensinne er matcher med landslaget i fotball.
Hentunen
HentunenInnlegg: 1023
19.11.07 16:23
I toppidrett er det ikke alltid om man har gode resultater som gjør at man får mye publikum. Tviler på at det hadde vært 2000 i snitt i get ligaen selvom norge hadde vunnet vm gull i hockey. Man må først bygge skikelige arenaer med god komfort. Deretter må man bygge en kultur. Nytter ikke å bare ri på en gammel bølge. Man må fornye seg hele tiden.

Kvinnefotballen i norge har jo vunnet OL og vm gull, men hvem bryr seg?
Super_Puff
Super_PuffInnlegg: 21
19.11.07 17:26
får du sett hele kamper der?!?! LIVE?!!
Townshend
TownshendInnlegg: 29645
19.11.07 18:32
"Super_Puff skrev:
får du sett hele kamper der?!?! LIVE?!!"

Jepp. Det koster litt da, men under tusen for hele sesongen med playoffs.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg