Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norske dommere!

NYTT TEMA
Super_Puff
Super_PuffInnlegg: 21
18.11.07 20:29
jeg har aldri vært så flau over norske dommer som jeg er i dag!
så dragons mot frisk!
Berg starter dårlig som vanlig, men i 3 periode sprekker det for Berg da han gir 2x2 min til frisk. men bare 1 spiller setter seg i boksen!
Værken linje eller hovde dommer legger merke til zuccarelo som fer ut på isen, men egentlig skulle sittet i utvisnigs boksen! dette fører til at frisk tar igjen stohamar og det blir sudden death!
dommern avgjør kampen!
det er en synd og skam at dommern skal ødlegge kampen på denne måten!
hvis dem ikke klarer å følge med på det som skjer så får vi har 2 hoveddommer som i NHL!

Latterlig dårlig noske dommere er!
dem blir bare dårligere å dåligere for hvert år!!
jeg skjønner godt at publikum ikke møter opp på kamper når man veit at dommer avgjør kampen!!!!

Berg du er en helt sinsykt dårlig dommer i dag IGJEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg kunne sikkert ha skrevet en bok(ca 1500 sider) om dårlig norske dommere men det får bli en anna gang!!!!
Gary_McAllister
Gary_McAllisterInnlegg: 2448
18.11.07 23:34
Japp, den dagen det ikke er noen dommere igjen, så blir det heller ingen kamper.

Kan ikke du ta deg ett dommerkurs? Du er jo tydeligvis mester i dette.
StianBek
StianBekInnlegg: 595
18.11.07 23:59
Dommerne er vel like rævva som spillerne som spiller i den norske ligaen..

-StianBek Hockeyjerseys Norway-
SpartaHansen
SpartaHansenInnlegg: 579
19.11.07 02:51
Super_Puff skrev:
jeg har aldri vært så flau over norske dommer som jeg er i dag!
så dragons mot frisk!
Berg starter dårlig som vanlig, men i 3 periode sprekker det for Berg da han gir 2x2 min til frisk. men bare 1 spiller setter seg i boksen!
Værken linje eller hovde dommer legger merke til zuccarelo som fer ut på isen, men egentlig skulle sittet i utvisnigs boksen! dette fører til at frisk tar igjen stohamar og det blir sudden death!
dommern avgjør kampen!
det er en synd og skam at dommern skal ødlegge kampen på denne måten!
hvis dem ikke klarer å følge med på det som skjer så får vi har 2 hoveddommer som i NHL!

Latterlig dårlig noske dommere er!
dem blir bare dårligere å dåligere for hvert år!!
jeg skjønner godt at publikum ikke møter opp på kamper når man veit at dommer avgjør kampen!!!!

Berg du er en helt sinsykt dårlig dommer i dag IGJEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg kunne sikkert ha skrevet en bok(ca 1500 sider) om dårlig norske dommere men det får bli en anna gang!!!!
____
Berg avgjør kampen her sier du på en situasjon hvor Aasen skulle sitti i utv.boksen.. Går da utifra at du er Dragons-fan?
Hvor inni hampen bak mål er det å si at dommern avgjør kampen når det var ditt lag som vant? Høres litt skjevt ut det da..

Ville nok heller sagt at han lager unødig spenning..
Og det med 2 hoveddommere har blitt bevist at fungerer dårlig med den standarden vi har på dommerne i Norge..
Super_Puff
19.11.07 15:12
Hadde han sittet i boksen så hadde det ikke blitt 3-3!! Aasen legger passet på 3-3 målet til asker!!!
men Berg vår like dårlig for begge lag!!!
Hadde ikke Berg og linje mennene vært så dårlig i går kunne like godt asker vunnet!!!
men dommer ødlegger hockeykampen!!!!
FOR BEGGE LAG!!!!!

LIKHooligan
LIKHooliganInnlegg: 767
19.11.07 15:17
Hvis dette er sant at frisk fikk 2x2min og en spiller setter seg? Hvorfor sier ikke noen ifra? Hvis Sekretæriatet hadde latt døra stå oppe ville ikke dommeren har startet spillet.

Å dommeren burde jo se at det er 4 frisk spillere på isen og ikke 3.

Super_Puff
19.11.07 15:25
dommer følgte ikke med på noen ting!!!!! i SD spilte vi 5 mot 5 halve sd, plutselig ble det 4-4 i siste del av SD!
Kan noen forklare hvordan det er mulig!!!!???
Hele hallen prøvde å si fra men Berg er så overlegen at han ikke gidder å følge med!!!!
akkurat rundt denne episoden er det mye som skjer, så veit ikke hvorfor ikke Sekretæriatet ikke sier fra!
må si at det ikke er så fair play av asker heller!!!
detta er voksne folk!!
Trodde det bare var enga som drev med slikt!!!
Super_Puff
19.11.07 15:26
utvisnigne til asker var personelige så det gikk ikke ut over laget!!!!!
LIKHooligan
19.11.07 15:47
Super_Puff skrev:
dommer følgte ikke med på noen ting!!!!! i SD spilte vi 5 mot 5 halve sd, plutselig ble det 4-4 i siste del av SD!
----------------------------

Det kan jeg godt forklare deg.
Her har du de siste utvisningene i kampen SIL-Frisk i går.
59:50 2 Min Frisk 19 ABBOTT Chris Elbow
59:50 2 Min Frisk 19 ABBOTT Chris Ga-Mi
59:22 2 Min Storh 4 MARTZ Nathan Gene Rough
59:22 2 Min Frisk 2 SALOMAA Sami-Ville Rough
58:37 2 Min Storh 55 THELANDER Martin Misc

I følge dette skulle begge lag startet med 3 mann hver i sudden, men som alle vet skal sudden starte med 4 mann på hvert lag.

Men se her. hvis de hadde Først kommer Thelander utpå, dermed har SIL 4 og Frisk 3. Så kommer Salomaa og Martz utpå. Da har jo SIL 5 og frisk 4. (Feil det ikke sant?) Men så kommer Han som sonet for Abott utpå? og dermed er det 5 mot 5?

Dommerne gjør dette og så nå spillerne er utpå til 5 mot 4 eller 5 mot 5 så gjør dem om til spill 4 mot 4 ved neste avblåsning. Dette for at lagene skal få overtall og spillerne som soner skal komme inn igjen i kampen. Slik at spillere og lag blir ekstra straffet i sudden ved å sitte lenger i utvisningboksen.

Skjønner?
LIKHooligan
19.11.07 19:45
Er det samme som jeg forsøkte å forklare.

Var ikke alle som skjønte den regelen heller da det skjedde på Lillehammer i kampen mot Stjernen
dragons100
dragons100Innlegg: 27385
19.11.07 19:52
LIKHooligan skrev:
Er det samme som jeg forsøkte å forklare.

Var ikke alle som skjønte den regelen heller da det skjedde på Lillehammer i kampen mot Stjernen

___

Ja. Jeg så det etterpå. Jeg leste ikke ditt innlegget før jeg postet mitt.
StianBek
19.11.07 20:05
5 mot 5 i SD er grei, værre med Aasen sin assist når han skulle vært utvist, Berg burde skjønt noe nå¨r omtrendt hele ol amfin var ¨på isen,. hadde mannen hatt baller ville han annulert men det har han jo såklart ikke...

LIKHooligan
19.11.07 20:12
Hva fader skulle hele Ol amifen på isen da? Hjelpe Storhamar?

Rart ikke noen av trenerene eller sekretæriatet sa ifra. Dem skal jo være nøytrale i kampene.
StianBek
19.11.07 20:25
nå var vel det ment som at berg burde skjønt noe var galt etter folks reaksjoner, dem viste jo fram blokka fra sekreteriatet men han abre strøk Aasen sin ass.

LIKHooligan
19.11.07 20:33
Nå tror jeg dommerene har skjønt for lenge siden å ikke høre på publikum, for der er det mange forskjellige dommere :-)

Han strøk bare Aasen sin ass? Hvorfor er ikke den strøket i GO da?

Hva skjedde etterpå da hvis han strøk kun Aasen sin ass? da burde han jo fortatt seg noe og kl stilt tilbake eller noe.
dragons100
dragons100Innlegg: 27385
19.11.07 20:42
StianBek skrev:
5 mot 5 i SD er grei, værre med Aasen sin assist når han skulle vært utvist, Berg burde skjønt noe nå¨r omtrendt hele ol amfin var ¨på isen,. hadde mannen hatt baller ville han annulert men det har han jo såklart ikke...

____

Haha er du seriøs?

Greit nok at det var en feil av dommer, men en dommer må dømme på det som skjer. Hvis heller ikke linjedommerne har sett noe, så kan ikke en dommer gjøre om en avgjørelse, pga mange protester.

Selvfølgelig kan dommer skjønne at han har gjort feil, men jeg gleder meg til å se den dagen en dommer gjør om en situasjon pga protester. Og uten hjelp fra sine meddommere.

Hadde Berg gjort om den avgjørelsen bassert på kjeftbruk, så burde han ikke dømt mer. En dommer som bøyer seg for kjefting, publikum og slike ting har ingen autoritet heller.
StianBek
19.11.07 21:22
når han blir forklart av sekreteriatet burde han gjøreom avgjørelsen sin ja, ikke bare stryke assisten hans, noe som ble forandret igjen i ettertid tydeligvis....

Kampen er ferdig så det er greit, men dette bør få følger for Berg, utrolig at han får holde på slik, mannen er jo værre enn et sirkus, hver kamp.

Jozsef
JozsefInnlegg: 1385
19.11.07 23:02
Super_Puff skrev:
----------------------------

Det kan jeg godt forklare deg.
Her har du de siste utvisningene i kampen SIL-Frisk i går.
59:50 2 Min Frisk 19 ABBOTT Chris Elbow
59:50 2 Min Frisk 19 ABBOTT Chris Ga-Mi
59:22 2 Min Storh 4 MARTZ Nathan Gene Rough
59:22 2 Min Frisk 2 SALOMAA Sami-Ville Rough
58:37 2 Min Storh 55 THELANDER Martin Misc

I følge dette skulle begge lag startet med 3 mann hver i sudden, men som alle vet skal sudden starte med 4 mann på hvert lag.

Men se her. hvis de hadde Først kommer Thelander utpå, dermed har SIL 4 og Frisk 3. Så kommer Salomaa og Martz utpå. Da har jo SIL 5 og frisk 4. (Feil det ikke sant?) Men så kommer Han som sonet for Abott utpå? og dermed er det 5 mot 5?

Dommerne gjør dette og så nå spillerne er utpå til 5 mot 4 eller 5 mot 5 så gjør dem om til spill 4 mot 4 ved neste avblåsning. Dette for at lagene skal få overtall og spillerne som soner skal komme inn igjen i kampen. Slik at spillere og lag blir ekstra straffet i sudden ved å sitte lenger i utvisningboksen.

Skjønner?
----------------------------------------------------------------

--58.37 har da Frisk 5, SIL 4 utespillere.
--59.22 får begge lag hver sin 2 min, disse kvittes, fremdeles 5 mot 4
--59.50 får Abbott 2+2 min, dette MÅ være feilført, fordi årsaken på den ene er Game Misc, altså 20 min. Isåfall har han pratet på seg 2 stk 10 minuttere, men da skulle det stått først 10 min, så 20 min. Han kan ikke ha fått liten disp, da skulle han isåfall hatt en 5 minutter i tillegg. Jeg tipper han fikk 2 min + 10 min. Da kan han gå i dusjen, dersom dommeren tillater det, fordi han uansett er ferdig ut matchen. 2 minutteren sones da av en annen spiller.
DA er det 4 mot 4. OG, dette skal også lagene fortsette med da Sudden starter, fordi det er forskjellig tid igjen på utvisningene. Så da begge kommer utpå, først SIl spilleren, så Frisk spilleren, blir det 5 mot 5, til første avblåsning. Så den eneste feilen her må være føringen av Abbotts utvisning. regner med at det bare sto 2 min på tavla, og da gjorde såvidt jeg kan skjønne dommeren helt rett.. Puuh, hockeyregler ER innviklet!
Jozsef
JozsefInnlegg: 1385
19.11.07 23:41
Super-puff skrev:
Hele hallen prøvde å si fra men Berg er så overlegen at han ikke gidder å følge med!!!!
akkurat rundt denne episoden er det mye som skjer, så veit ikke hvorfor ikke Sekretæriatet ikke sier fra!
må si at det ikke er så fair play av asker heller!!!
detta er voksne folk!!
Trodde det bare var enga som drev med slikt!!!

--Ja, da har du vel fått forklart hvordan dette var mulig...
Forresten, hva i all verden har Enga med dette å gjøre??
StianBek
20.11.07 00:07
Abbot fikk 5+Liten Disp i tilegg til to min, Thelander fikk en 10 min.

Aribaba
AribabaInnlegg: 26
20.11.07 10:40
--Ja, da har du vel fått forklart hvordan dette var mulig...
Forresten, hva i all verden har Enga med dette å gjøre??

Mindreverdighetskomplekser er et godt ord på slikt..
Super_Puff
20.11.07 12:23
enga har vel aldri vært med på no fair play!!!!
men alle som var på hamar på søndag , så en dommer som usikker på seg selv og ikke er tøff nok til å ta de rette avgjørelsene!!!
hvis ikke så får vi gjøre som i england!
dommer blir i lagt bøter!!!!
det er vel ingen som synes det er morro å se en hockey match der dommern ikke veit hva han driver med!!!!?!??!
Super_Puff
20.11.07 12:28
Vi får prøve video dømming da!
LIKHooligan
20.11.07 12:44
Hva legger du at VIF aldri har vært med på noe fair play? Det lurer jeg på.

En dommer som ikke er sikker på seg selv burde ikke dømme, jeg tror Berg var sikker på seg selv jeg da han tok den første avgjørelsen. Så kanskje han skjønte han hadde tatt feil etterpå.

Hva mener du dommeren skulle gjort da? Siden Aasen ikke satt i båsen, men fikk ass? Skulle han annulert målet og puttet Aasen i boksen da? Hva skulle man gjort med de minuttene/sekundene Aasen hadde spilt da? Skulle man stilt tibake kl?
Hadde ihvertfall blitt skandale i norske medier, at en dommer gjorde så mye feil at kampen måtte stilles tilbake

Jeg har vært på så mange hockeykamper oppgjennom årene i forskjellige divisjoner-aldersgrupper og land at jeg har sett mange rare dommere. Men jeg syns hockey er like morsomt fordi.
Er noe med sjarmen det, at dommerne gjør feil. Hva skulle vi gjort hvis ikke det hadde vært dommere? Å hva skulle folk irritert seg over hvis ikke dommere gjør feil? Mange som går på kamp kun for å hetse dommerne for feil de gjør.
StHalvard72
StHalvard72Innlegg: 28
20.11.07 12:56
Super_Puff:
Enga har aldri vært med på noe fair play.

For det er jo Storhamar kjent for. Tapte 9-1 i europacupen for noen år siden, med vilje, sånn at ikke Enga gikk videre. Det er jo fair play.

Grav litt i historikken, din fjøsnisse. Eneste grunnen til at du nevner enga er at du sliter med misunnelse og et stort storbykompleks.
Super_Puff
20.11.07 13:40
StianBek skrev:
Abbot fikk 5+Liten Disp i tilegg til to min, Thelander fikk en 10 min.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Abbot fikk 2x10 for dårlig oppførsel!!!
han fikk først en 2 min, som han klaget på da fikk han 1x10, han ga seg ikke etter det og fikk 1x10 en gang til!!!!! det vil si 2x10+2min= han gikk rett i dusjen, spiller som som soner for Abbot skal da sitte i 5+2!?
men sitter bare i 2!!!!!
hvorfor??
Super_Puff
20.11.07 14:10
akkurat som jeg gidder å bo i en by full av narkomane og anders myrvold!!!
man kan ikke kalle oslo en stor by, 500.000 er ikke akkurat så mye folk!!! så jeg skjønner ikke hva da maser om!!!!!

StHalvard72
20.11.07 14:14
Enkelt.

De to 10min han fikk var personlig straff, som da ikke skal utover laget.
Og får man 2x10min er det automatisk match.
De 2min i forkant er en vanlig 2min.

Ergo:
2+2x10min = En spiller soner de 2min, mens Abbot går i dusjen.

Skjønner?
StHalvard72
20.11.07 14:20
Hva med å svare på det andre jeg skrev. Om Storhamar og fair play?

Er vel en del fler som bor i Oslo enn på Hamar uansett. Så i forhold til Hamar er Oslo en storby. Og hold deg til saken, ikke spy opp masse galle om narkomane og Myrvold som ikke har noe med det jeg skrev å gjøre.
Klikk for å gå tilbake til toppen