Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tenk om det hadde vært motsatt!

NYTT TEMA
Gary_McAllister
Gary_McAllisterInnlegg: 2448
21.11.07 15:24
Kopierer dette fra en kjent dommer her i Norge:

MEN TENK OM DET HADDE VÆRT MOTSATT:

Det har gått 15 minutter av en kamp mellom Lag A og Lag B, når en spiller på Lag A spiller en "grov" feilpasning slik at Lag B får en klar målsjanse.

-Sett spilleren på benken da, skriker dommeren mot treneren på Lag A.

Treneren reagerer ikke, men får se dommeren komme mot seg.

-Hvorfor i helvete setter du ikke spilleren på benken etter en slik håpløs pasning, skriker dommeren.
-Hvis du gjør så godt du kan og passer på dine oppgaver, så skal jeg ta meg så godt av mine som jeg kan svarer treneren.

-Men du passer jo faen ikke på dine oppgaver, hver eneste person i hallen ser at spilleren må settes på benken - du er den eneste som ikke ser det, skriker dommeren.

En stund senere spiller samme spiller en enda grovere feilpasning, og denne gangen fører det til at Lag B scorer:

-Fy faen å dårlig du er, bra betalt har du også. Du burde gi tilbake inngangspengene til hver tilskuer på denne jævla arenaen, skriker dommeren til treneren.

-Skandale, skandale en jævla trener skandale, roper dommeren mot treneren.

Publikum har også startet:

-trenerjævel, trenerjævel, trenerjævel

Lag B vinner kampen, og på vei ut av banen går dommeren bort til treneren og sier:

Er du fornøyd med deg selv nå? Etter å ha ødelagt kampen for alle? Her har vi forberedt oss til sesongen helt siden den forrige sluttet, også kommer du og ødelegger hele dritten. Du er en skam for for hele håndballen. Hører du det: En jævla skam for norsk idrett.

Ensom trasker treneren til sin lille garderobe. Utenfor hører han spydige kommentarer fra spillere og dommere.

-Trenerjævel, trenerjævel, trenerjævel skriker fortsatt noen supportere som er på vei ut.

-Alle de som hater treneren klapper nå, skriker andre supportere.

Samtidig møter dommeren ett fullsatt pressekorps 50 meter fra garderoben.

-Jeg pleier aldri å kommentere trenere, men idag må jeg få lov. Treneren idag er under en hver kritikk.For norsk idretts fremtid må vi kunne stille krav til trenerne, flåser dommerne, og ett fullsatt pressekorps nikker enig.

I si lille garderobe tenker treneren at han kanskje burde ha satt spilleren på benken siden alle andre syntes det. Men JEG synes jo ikke spilleren var så dårlig. JEG synes han gjør en hel masse bra som de andre ikke legger merke til. Skjønner ikke alle at jeg må matche laget slik jeg ser det? Hvordan skulle det gå om dommeren ikke dømte etter slik han oppfattet situasjonen, men etter slik alle andre oppfattet den?
dragons100
dragons100Innlegg: 27385
Destruktor
DestruktorInnlegg: 23875
21.11.07 18:17
Søtt og se hvordan du forsvarer dommergjengen i Hockey-Norge.....lurer på om du var like sympatisk i beskrivelsen av dommeren feks ved straffen som Chelsea ble tildelt i årets seriekamp mot Liverpool på Anfield ;-)
Gary_McAllister
Gary_McAllisterInnlegg: 2448
21.11.07 19:21
Selvfølgelig forsvarer jeg mine kollegaer ;-)

Satt "kald" og "rolig" foran TV'n og tenkte... jaja shit happens, det utjevner seg nok. Og det gjorde det til gangs mot Everton ;-)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg