Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nystrøm(Comet) blir norsk

NYTT TEMA
LIKHooligan
LIKHooliganInnlegg: 767
21.11.07 17:43
Hvor lett skal dette være, nå burde hcokey forbundet komme med noen regler her hvis ikke er det å kutte ned på utlendinger en vits.

http://www.ha-halden.no/artikkel.asp?Artid=173605&EmneID=SP-COMET-

"30-åringen bytter statsborgerskap først og fremst for å «hjelpe» Comet, som kan benytte maksimalt åtte utlendinger i hver kamp denne sesongen.
Med Nyström som nordmann vil Comet ha åtte utlendinger i stallen."

For å hjelpe klubben ja? Ikke hjelpe norsk hockey.

Nå tar han plassen til et ungt norsk talent, som ikke får utviklet seg videre.

Nei jeg mener at regler må komme. Står forsatt med forslaget mitt at man må beholde det statsborgerskapet han har 1 sept ut sesongen. Dette gjør at klubber ikke får spillerne til "hjelpe" seg.

Hvor mange norsk-utlendinger har comet og andre klubber nå? Vi i Lillehammer har heldigvis ingen.

Så nå at comet har fra før Benny Rönnelöw, Matthias Holmstedt og Martin Arup som har fått norsk pass. Snart ei rekke da med innvandrer nordmenn.
StianBek
StianBekInnlegg: 595
21.11.07 17:48
Kan vi ikke bare drite i den utlendingskvota? Ingen som følger den alikevel.

Nå må snart forbundet gripe inn å få et offentlig vedtak på det her, ikke bare en "gentlemanns avtale"

-StianBek Hockeyjerseys Norway-
LIKHooligan
21.11.07 17:52
Kanskje ikke rart at Comet sliter med rekruteringen som julbukken har diskutert her inne før.

Er jo en grunn da dem har nesten en femmer med Svorsker.

Grotnes er vel også egentlig svensk?
julebukken
julebukkenInnlegg: 75
21.11.07 18:05
Sliter fælt?

Dem har endelig begynt å rekruttere folk fra juniorlaget!
julebukken
21.11.07 18:08
Skulle likt å visst hvor LIK var uten NTG..
LIKHooligan
21.11.07 18:09
Hadde vært på Lillehammer og spilt i Kristins Hall uansett dem.
LIKHooligan
21.11.07 18:10
Endelig begynt ja, er vel egentlig 5-6 åt forsent det. For det var vel da satsinga begynte.

Hvis de hadde tenkt langsiktig da, så kunne dem kanskje hatt et bra 2 lag
julebukken
21.11.07 18:18
Er det mulig..

Skjedd er skjedd er det ikke?
LIKHooligan
21.11.07 18:28
Jo , gjort er gjort og elg kan ikke være rein som vi sier her oppe.

Men et spørsmål til deg som er Comet fan, hva syns du om dette at de blir norske?

Du har sikkert skjønt hva jeg mener om det. Å jeg kan si at det har gått et rykte i Lillehammer om at Kucirek skal bli norsk, noe jeg virkelig håper han IKKE blir.
Valek90
Valek90Innlegg: 2784
21.11.07 22:49
Så vidt jeg husker så har Stjernen 1 "svorsk" spiller og det er Niklas Juntti.

Men er helt enig i at det burde komme noen regler på dette, ellers er utlendingskvoten bare en vits.
Klikk for å gå tilbake til toppen