Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Det er faen meg LATTERLIG....

NYTT TEMA
VåIenggutt
VåIengguttInnlegg: 21807
22.11.07 10:12
....om ikke Patrick Thoresen snart får sjansen igjen i Edmonton, to nye mål for Springfield i natt.
LIKHooligan
LIKHooliganInnlegg: 767
22.11.07 10:57
Noen mener tydeligvis at han ikke er god nok da.

Nå kjenner kan jeg ikke noe om overgangsreglene der borte, og hvordan man kommer opp og ned.
Men kan andre lag plukke han opp nå? Leste et sted at han stod på waiwers eller hva det er?

Jeg følger ikke med på NHL så jeg hakke orka å satt meg inn i reglene der.
ugras
ugrasInnlegg: 377
22.11.07 13:32
En spiller som ligger på waivers er fritt vilt for alle NHL-klubber i 24 timer.

Nå er det så vidt jeg leser rundt omkring noe delte meninger om hvor enkel Patricks vei tilbake til Oilers er, og hvorvidt han må han må innom "re-entry waivers" på veien opp igjen eller ikke. Noen mener at han kun må innom waivers på ned, men ikke på returen, grunnet sin toveiskontrakt. Andre igjen mener det er waivers begge veier, ikke vet jeg. Men siden han ikke blir hentet opp igjen etter godt spill, kan nettopp det tyde på at må innom waivers igjen, og at Oilers derfor ikke tar sjansen på å miste spilleren til noen andre. Som om det er noe bedre å la ham "råtne" i AHL.

Eller at han simpelthen ikke er god nok, og at AHL er hans rette nivå....?
-undertaker-
-undertaker-Innlegg: 2571
22.11.07 13:34
Eller at han simpelthen ikke er god nok, og at AHL er hans rette nivå....?

Hvordan er Nivået i AHL i forhold den svenske Ligaen?
Skalleknarp
SkalleknarpInnlegg: 2140
22.11.07 16:38
Vil si at AHL og den svenske ligaen er omtrent det samme. De er begge "farmerligaer" for NHL. Mulig AHL er hakket bedre da de som spiller der er desperate for å vise seg fram slik at de blir plukket opp i NHL.

Tilskuermessig er selvsagt den svenske ligaen bedre.
Townshend
TownshendInnlegg: 29645
22.11.07 18:43
"ugras skrev:

Nå er det så vidt jeg leser rundt omkring noe delte meninger om hvor enkel Patricks vei tilbake til Oilers er, og hvorvidt han må han må innom "re-entry waivers" på veien opp igjen eller ikke. Noen mener at han kun må innom waivers på ned, men ikke på returen, grunnet sin toveiskontrakt. Andre igjen mener det er waivers begge veier, ikke vet jeg. Men siden han ikke blir hentet opp igjen etter godt spill, kan nettopp det tyde på at må innom waivers igjen, og at Oilers derfor ikke tar sjansen på å miste spilleren til noen andre. Som om det er noe bedre å la ham "råtne" i AHL."

Såvidt jeg har skjønt så må han innom waivers, og Oilers må betale halve lønna hans hvis han bytter klubb har jeg lest noen steder. Det er vel der bøygen ligger, for det er vel ingen ulempe for klubben å bli kvitt en spiller de prøvde å bli kvitt i oktober? Oilers har jo tross alt sendt spiller i skytteltrafikk mellom Oilers og Falcons, så da er det merkelig at den som lager flest poeng ikke har fått prøvd seg for et lag som sliter offensivt.

Her er en artikkel fra Hamar Arbeiderblad i går:

"HAMAR: Forrige helg tok Lowe den lange turen for å se på AHL-gutta i Springfield.
- Jeg fikk aldri en forklaring på hvorfor de sendte meg ned. Han sa at hvis jeg viser karakter, så spiller jeg i NHL igjen. Jeg fikk sagt hva jeg tenker, og han fortalte hvordan Edmonton så på det. Etter det møtet har det gått veldig bra. Det var en ekstra motivasjon, sier Patrick Thoresen, som spilte dårlig i den kampen Manager Lowe så.
Men så løsnet det altså.
Poengkonge igjen
I de tre påfølgende kampene har 23-åringen nemlig scoret fire mål, og er igjen poengkonge i Springfield Falcons.
Men det virker som om Thoresen må vise litt mer enn de andre for å bli hentet opp til NHL. I tur og orden har Marc-Antoine Pouliot, Robert Nilsson, Rob Schremp, Liam Reddox, Tyler Spurgeon, Jean-François Jacques, Bryan Young, Jeff Deslauriers, Ladislav Smid og Zack Stortini fått sjansen.
- Det er tøft. Jeg spiller bra, men får ikke sjansen.
Waivers-lista et hinder
Den største utfordringen ligger i den såkalte waivers-lista, som Thoresen måtte innom da han ble degradert. Han lå der i 24 timer. Når han ligger der, kan hvilken som helst klubb hente ham. Hvis han blir tatt opp igjen til Edmonton, og eventuelt blir vraket igjen - må han en ny tur innom den beryktete lista.
- De andre spillerne må ikke gjennom waivers hvis de sendes ned igjen, slik som jeg må. Da kan Edmonton miste meg. Det er ikke sikkert at de vil risikere det, sier Patrick Thoresen til Nettavisen.
- God nok for NHL
Patrick åpnet sesongen bra med ni poeng på sju kamper. Så fulgte åtte målløse kamper, før det altså løsnet igjen.
Springfield-trener Kelly Buchberger mener Thoresen er god nok for NHL.
- Patrick kommer til å spille i NHL igjen, ingen tvil, sier Buchberger til Edmonton Sun."

http://h-a.no/artikkel.asp?Artid=356986&EmneID=DRAGONS-
jofl
joflInnlegg: 8329
23.11.07 21:58

Det mest latterlige er vel at folk på vgd syns det er latterlig at Thoresen ikke får sjansen i NHL. Edmonton sine speidere ser selvsagt hver eneste kamp laget spiller, og hvis de hadde trodd at han kunne bidra i NHL så hadde han spilt der. Historien er full av folk som har dominert i farmerligaen, men som har vært busts i NHL.

AHL er ikke i nærheten av å være på samme nivå som den svenske eliteserien. Det er mange ligaer i Europa som holder langt høyere nivå enn dette.

saga1
saga1Innlegg: 678
24.11.07 00:57
jofl skrev:

Det mest latterlige er vel at folk på vgd syns det er latterlig at Thoresen ikke får sjansen i NHL. Edmonton sine speidere ser selvsagt hver eneste kamp laget spiller, og hvis de hadde trodd at han kunne bidra i NHL så hadde han spilt der. Historien er full av folk som har dominert i farmerligaen, men som har vært busts i NHL.

AHL er ikke i nærheten av å være på samme nivå som den svenske eliteserien. Det er mange ligaer i Europa som holder langt høyere nivå enn dette.

Er du full?
jofl
joflInnlegg: 8329
24.11.07 01:02

Nei, men jeg tar gjerne en forklaring på hvorfor jeg skulle være det.

BenTexas
BenTexasInnlegg: 25982
24.11.07 04:52
Fullstendig enig med jofl her. Den svenske eliteserien (og den russiske) er bedre enn AHL. I AHL er det stort sett spillere som aldri har blitt noe, og de nest beste talentene. De store talentene til NHL-klubbene er sjelden lenge i AHL, og dermed blir ikke nivået all verden.
LIKHooligan
LIKHooliganInnlegg: 767
24.11.07 09:32
Thoresen Scora igjen

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=186655

Så hva er galt, mange mener Thoresen burde bli tatt opp men Edmonton mener han ikke burde(Siden de ikke gjør det).

Noen må jo ha feil her.
DiamondLights
DiamondLightsInnlegg: 1187
24.11.07 17:47
Ærlig talt.
Thoresen viste seg som en helt ordinær spiller på en av bunnrekkene i NHL.
I AHL har han gjort han skal, men ingenting mer.
Det er ikke overraskende at han ikke blir hentet opp.
Spesiellt med tanke på at de kan miste ham for halve lønnen om de gjør det.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg