Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva faen gjør Tommy Søstumoen på isen??

NYTT TEMA
SpartaKungen
SpartaKungenInnlegg: 336
25.11.07 19:40
Latterlig dømming av T. Søstumoen i Halden ishall i dag... Helt tragisk at Norges ishockey forbund kan slippe en sånn kødd ut på isen..... Må jo være mulig å leie inn noen svenske dommere??????

Sparta fan..
LIKHooligan
LIKHooliganInnlegg: 767
25.11.07 20:11
Sparta tapte ja :-)
vifpool
vifpoolInnlegg: 1
25.11.07 20:12
Enig ! Søstumoen er og blir et fi...tryne !!!
LIKHooligan
25.11.07 20:21
Fordi Sparta tapte?
Valek90
Valek90Innlegg: 2784
25.11.07 20:21
Ikke bare Søstumoen som var latterlig i dag. Bratsberg hadde heller ingen god dag på jobben - eller kanskje han hadde det, og sitter og feirer seieren med resten av SIL på vei tilbake til Hamar nå. For han kunne like greit vært i kledd en Storhamar-drakt,
dragons100
dragons100Innlegg: 27385
25.11.07 20:22
Stjernen tapte også ser jeg.
Valek90
25.11.07 20:23
Jepp, takket være en feig dommer og et stygtspillende SIL anført av bølla Martz.
LIKHooligan
25.11.07 20:27
Kan nevne vi hadde en veldig god dommer i Kristins Hall i dag, hadde en jevn linje, tok på det han skulle og det han burde tatt tok han ikke begge veier.

Navnet var Tor Olav Johnsen, kanskje Kristins Halls beste i dag.
dragons100
dragons100Innlegg: 27385
25.11.07 20:29
Tor Olav er jo en av norges beste, sammen med Lillehammers egen Ole-Stian Hansen. Som jeg mener er best.

Må også si at selv om jeg ikke alltid har syntes dømt like bra i den andre idretten, så var Edvartsen meget god ifjor. Synd han ikke dømmer i år.

Ellers. Når lag som Stjernen og Sparta idag ikke klarer å score mer enn 1 mål, så bør fokuset være et litt annet.

Men det er jo ofte det enkleste. Fraskrive seg det meste av ansvar. Mye enklere å ta dommeren.
LIKHooligan
25.11.07 20:35
Tor Olav Johnsen er norges beste dommer mener jeg, dette p.g.a at vi Lillehammer supportere får sjelden sett Ole Stian, annet enn på tv eller da vi ser andre kamper. Men jeg kjenner Ole Stian og det jeg har sett av han er han blandt de beste i Norge, samtidig som han er en veldig hyggelig kar.

Edvartsen var grei dommer, han hadde ei linje og den dømte han etter. Synd at linja var null-toleranse og det ødela mye. Å han hadde ofte et markringsbehov for å vise hva som er sjef ved å ikke tåle utbrudd, verken spontane eller lengre.

Ja, er det helt sant. Problemet ligger et annet sted enn hos dommeren da man kun scorer et mål i kampen. Man vinner sjelden kamper hvis man kun scorer et.

Ja, det er alltid lett å skylde på dommeren, nesten like lett som å skylde på treneren da lagene gjør det dårlig.
Valek90
25.11.07 20:46
123456789 10.....hehe.

Joda, Storhamar vinner fortjent, jeg skal ikke nekte for det. Men jeg synes fremdeles Bratsberg viste feig dømming, og det står jeg ved.

Litt frustrasjon må vel jeg også få lire av meg :).

For øvrig enig i at Johnsen er ligaens beste dommer. Jeg syntes Kronborg var vår beste i ligaen, men han trakk seg jo dessverre.
Gary_McAllister
Gary_McAllisterInnlegg: 2448
25.11.07 21:00
Leie dommere fra Sverige ja... hehehe! Ikke tenkt på hvor mye det koster en klubb økonomisk?
..............................

MEN TENK OM DET HADDE VÆRT MOTSATT:

Det har gått 15 minutter av en kamp mellom Lag A og Lag B, når en spiller på Lag A spiller en "grov" feilpasning slik at Lag B får en klar målsjanse.

-Sett spilleren på benken da, skriker dommeren mot treneren på Lag A.

Treneren reagerer ikke, men får se dommeren komme mot seg.

-Hvorfor i helvete setter du ikke spilleren på benken etter en slik håpløs pasning, skriker dommeren.
-Hvis du gjør så godt du kan og passer på dine oppgaver, så skal jeg ta meg så godt av mine som jeg kan svarer treneren.

-Men du passer jo faen ikke på dine oppgaver, hver eneste person i hallen ser at spilleren må settes på benken - du er den eneste som ikke ser det, skriker dommeren.

En stund senere spiller samme spiller en enda grovere feilpasning, og denne gangen fører det til at Lag B scorer:

-Fy faen å dårlig du er, bra betalt har du også. Du burde gi tilbake inngangspengene til hver tilskuer på denne jævla arenaen, skriker dommeren til treneren.

-Skandale, skandale en jævla trener skandale, roper dommeren mot treneren.

Publikum har også startet:

-trenerjævel, trenerjævel, trenerjævel

Lag B vinner kampen, og på vei ut av banen går dommeren bort til treneren og sier:

Er du fornøyd med deg selv nå? Etter å ha ødelagt kampen for alle? Her har vi forberedt oss til sesongen helt siden den forrige sluttet, også kommer du og ødelegger hele dritten. Du er en skam for for hele håndballen. Hører du det: En jævla skam for norsk idrett.

Ensom trasker treneren til sin lille garderobe. Utenfor hører han spydige kommentarer fra spillere og dommere.

-Trenerjævel, trenerjævel, trenerjævel skriker fortsatt noen supportere som er på vei ut.

-Alle de som hater treneren klapper nå, skriker andre supportere.

Samtidig møter dommeren ett fullsatt pressekorps 50 meter fra garderoben.

-Jeg pleier aldri å kommentere trenere, men idag må jeg få lov. Treneren idag er under en hver kritikk.For norsk idretts fremtid må vi kunne stille krav til trenerne, flåser dommerne, og ett fullsatt pressekorps nikker enig.

I si lille garderobe tenker treneren at han kanskje burde ha satt spilleren på benken siden alle andre syntes det. Men JEG synes jo ikke spilleren var så dårlig. JEG synes han gjør en hel masse bra som de andre ikke legger merke til. Skjønner ikke alle at jeg må matche laget slik jeg ser det? Hvordan skulle det gå om dommeren ikke dømte etter slik han oppfattet situasjonen, men etter slik alle andre oppfattet den?
LIKHooligan
25.11.07 21:02
For øvrig enig i at Johnsen er ligaens beste dommer. Jeg syntes Kronborg var vår beste i ligaen, men han trakk seg jo dessverre.
--------------------------------

Kronborg er dommersjef han nå. Reiser mye rundt og ser på de andr dommerne
SpartaKungen
25.11.07 21:10
Nei, ikke fordi sparta tapte, men fordi ræva dømming ødelegger norsk hockey generelt.. ( men Sparta fikk et mål feilaktig annulert, power playet comet scorer i skulle aldri vært noe power play) Men for all del, comet hadde oxo en veldig god keeper i Grotnes i dag...
elbarca86
elbarca86Innlegg: 34011
25.11.07 21:11
Grotnes stod bra, men skulle nok hatt en baklengs til. Da annuleringen virket feilaktig.
SpartaKungen
25.11.07 21:12
Hallo, detter er IKKE håndball....... Men den kostnaden måtte jo evt. forbundet ta.. det er jo de som ikke klarer å stille dommere..
LIKHooligan
25.11.07 21:16
Hva mener du med at dette ikke er håndball?

Forbundet klarer å stille dommere dem? Hvis det ikke var dommer i kampen mellom Comet-Sparta så er det rart den ble spilt.
SpartaKungen
25.11.07 21:27
innlegget til Gary_McAllister....................

En ting er at det er en dommer der, en annen ting er at dommeren ikke gjør noe.. ligger ikke på noen linje i det hele tatt... dømmer litt til det ene laget, kompanserer litt for det andre laget igjen............ det er ikke bra for hockeyen generelt.. Da er det bedre å enten ta alt eller ingenting... Bare dommeren har en viss linje han ligger på..
StianBek
StianBekInnlegg: 595
25.11.07 23:53
HVA FAEN ER DET DU SIER VALEK? BRATSBERG DØMTE 90-10 TIL STJERNEN FOR FAEN, et under at vi vant....

:)

Ylven er rævva:D

-StianBek Hockeyjerseys Norway-
Valek90
26.11.07 01:24
Da har ikke vi sett samme kamp, det er helt sikkert. Du vet at kveldens kamp gikk live, og ikke i DVD-spilleren din? :P

Og Ylven, et av Norges største talenter, ræva? Hehe, neppe. Du er nok bare muggen fordi han klarte å provosere bønda litt.
StianBek
26.11.07 18:17
Hehe ironi er en fin bil, liker Ylven som spiller, lik Rene Hansen faktisk, ikke mange andre spillere som blir så provosert av oss supportere at dem slenger dritt tilbake:)

LIKHooligan
26.11.07 18:42
ikke mange andre spillere som blir så provosert av oss supportere at dem slenger dritt tilbake:)
--------------------------------

Ikke mange? Kan nevne mange jeg som har slengt dritt tilbake.
StianBek
26.11.07 18:47
Ikke på årets utgave av Stjernen....

Savner Rulla Hansen jeg.

LIKHooligan
26.11.07 18:51
Nei, ikke på årets stjernen lag. Men kan nevne 3 til uten om Rene Hansen som har spilt i Stjernen.
Valek90
26.11.07 18:54
Slike spillere finner du på alle lag.

F.eks da McDonough var i Frisk eller Mykkänen i Comet for å nevne et par.

Men samtidig er de spillerne, og også Rene Hansen og Martin Ylven, spillere som bortefansen hater og hjemmefansen elsker.
LIKHooligan
26.11.07 18:59
Valek90 skrev:
Slike spillere finner du på alle lag.

F.eks da McDonough var i Frisk eller Mykkänen i Comet for å nevne et par.

Men samtidig er de spillerne, og også Rene Hansen og Martin Ylven, spillere som bortefansen hater og hjemmefansen elsker.
---------------------------------

Ja, jeg kan nevne mange jeg som har slengt dritt tilbake til oss Lillehammerfans oppgjennom årene.
Har t.o.m blitt truet med julig av et par spillere. Da er det bare se på dem og le enda mere :-)

Ja, finnes mange spillere oppgjennom årene som motstander fansen har hatet , men blitt elsket av egne fans. Å slike spillere er herlig, så lenge de er hatet for sine ferdigheter og hardt fairspill.
StianBek
26.11.07 18:59
Jepp, moro med slike spillere. Skulle vært fler av dem.

SpartaKungen
26.11.07 19:06
Nevner Sparta's Erik Lewerstrøm....
LIKHooligan
26.11.07 19:09
Hva med Lwerstrøm? Er han en spiller som slenger dritt tilbake eller er han en som er elsket og hatet?
StianBek
26.11.07 19:09
Kan vel ikke komme utenom Saxrud bros i første kampen mot dem i Halden, fy faen for et blikk vi 4 stk fikk når vi sto å sang Simen Saxrud tar sin bror:D Priceless, om blikk kunne drepe

Klikk for å gå tilbake til toppen