Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Philadelphia Flyers

NYTT TEMA
philadelphia
philadelphiaInnlegg: 407
27.12.08 02:45

På et forum fylt av pingviner må noen stå opp for Pennsylvanias stolthet!

Finn sesong så langt, 2 plass i Atlantic, 2 poeng bak Rangers med 3 kamper mindre spilt, samt 4 plass i Eastern.

BenTexas
BenTexasInnlegg: 25979
27.12.08 10:22

Du er ikke alene. Men dine med-Flyers har innsett hvilken forferdelig klubb de holdt med. =)

http://vgd.no/sport/ishockey/tema/1288450/tittel/flyers

philadelphia
28.12.08 00:06

Har registrert den tråden, men satser på en ny, ny sesong og greier:)

Håpløs kamp av Flyers i går natt, 5-1 tap for Blackhawks. Chicago vant skuddstatestikken 38-18, da blir det vanskelig og vinne kamper, selv om man hadde hatt en keeper ala Luongo i mål. Det har ikke Flyers.. Vi slipper inn to mål på de drøyt 3 første min.

Ett fattig skudd var det vi greide å få av mot Khabibulin i andre periode. Hawks hadde 14, men greide ikke å sette de i kassa. Så følger tre utvisninger av den unødvendige sorten i begynnelsen av tredje, som resulterer i to ppg imot. Spesielt den til Powe er håpløs, og forbaska irriterende.

Kunne virke som om gutta var på juleferie enda. For håpe de kommer sterkt tilbake i natt mot Columbus.

philadelphia
03.01.09 01:41

Flyers klarte ikke å snu trenden fra kampen i Chicago, og taper 3-0 for Blue Jackets. Shutout:-( Så kampen, Steve Mason i Columbusmålet gjør en god kamp, redder alle 20 skudda. Men ingenting å si på at Blue Jackets vinner, de var rett og slett bedre enn oss i denne kampen.

Så ble det endelig seier borte mot Vancouver, 3-2. Jeff Carter (Matt Carle, Claude Giroux), Scott Hartnell (Jeff Carter, Joffrey Lupul) og John Kalinski (Josh Gratton) scorer målene. Desverre blir Simon Gagne skadet etter 15 sek av 1. periode. Som om vi ikke hadde nok skader fra før. Men ting ser ikke verre ut enn at Simon satser på å være tilbake 6. jan, da spiller Flyers siste kamp i denne roadtripen mot Washington.

I natt, kl 4 norsk tid, er det Anaheim som står for tur. Vi har et godt tak på Ducks for øyeblikket, har vunnet 4 av de 5 siste kampene. Som sagt er Gagne ute, samme er Briere. Arron Asham og Darroll Powe er usikre idag, mens det ser ut som Scottie Upshall er tilbake etter 3 kamper ute.

Ducks ble forøvrig shutout av Columbus forrige kamp, 0-2 hjemme. Steve Mason er hot om dagen, hans tredje strake shutout. Stoppet 27 skudd.

Heldigvis er rekka med Lupul-Carter-Hartnell fortsatt inntakt. Hartnell brakk tåa mot Chicago etter å ha blocka ett skudd, men det har ikke satt han på sidelinjen. Får håpe de fortsetter poengfangsten i natt:-)

philadelphia
04.01.09 00:24

Spennende og god kamp i natt, var vært å sitte oppe å vente på:-) 4-4 stod det etter ordinær tid, målløs OT og dermed straffer. Richards setter sin, Flyers andre, og Biron redder alle de tre forsøkene fra Ducks (Perry, Ryan og Getzlaf). Dermed 2 ny poeng på kontoen, som fører oss opp på førsteplass i Atlantic sammen med Rangers, men med en kamp mindre spillt.

Claude Giroux, som hadde en god kamp i spann med Richards og Knuble, fikk ta første straffe for Flyers, men pucken sklir av køllebladet når han bare har å sette den i nettet. Men artig at han for prøve seg, spennende unggutt.

Flyers tar ledelsen 1-0 i første ved Ossi Vaananen (Richards), men Ducks kommer tilbake, og 1-1 til pause. I andre får vi 6 mål, Ducks leder 3-1 og 4-3, men vi kjemper oss tilbake. Josh Gratton (Metropolit, Upshall), Braydon Coburn (Knuble, Richards) og Mike Knuble (Richards, Giroux) scorer målene. I tredje er det helt utrolig at vi ikke greier å score, spiller i powerplay nesten 8 min på rad. Dagens mann er Kaptein Mike, med 3 ass og scoring i shootouten, men mange står frem idag. Marty Biron blant annet, som tar sin åttende seier i karrieren mot Ducks, av 8 mulige.

Ellers kan man jo nevne at på denne roadtrippen har Chicago og Anaheim satt nye publikumsrekorder, i regular-season kamper da (Var vel endel flere enn 22,712 på Wrigley Field, men W i n t e r C l a s s i c). Og at Jeff Carter er 2nd star of the month i desember, mens Claude Giroux er AHLs rookie of the month.

Nattens kamp er mot Kings i LA. Enda et lag vi har godt tak på, skulle jo bare mangle:-)

(Innlegget ble redigert 04.01.09 00:27)

Tummen
TummenInnlegg: 3177
08.01.09 17:07

Eller kan vi glede oss stort over at van Riemsdyke har gjort det veldig bra i WJCH. Syyykt OT mål mot Tsjekkia.

Tummen
08.01.09 17:07

Og ta deg en bolle, BenT! :p

Tummen
08.01.09 18:01

Han heter vel strengt tatt van Riemsdyk...

philadelphia
09.01.09 02:44

2 poeng på de 2 siste bortekampene, begge kampene endte 1-1 og gikk til straffer, der vi tapte. Kings og Capitals var motstandere. Hartnell (Upshall, Kalinski) målscorer mot Kings, Coburn (Timonen, Carter) mot Capitals.

Kamp mot Wilds i natt, 2 periode nettopp over. 1-1, etter at Minnesota tok ledelsen i 1. ved Veilleux (Clutterbuck, Johnsson), men Scott Hartnell (Alberts, Upshall) reduserer 7:10 inn i 2. periode.

Vi pådrar oss vannvittig mange utvisninger, Minnesota har vært i overtall 7 ganger så langt i kampen, Flyers har bare vært en gang i power play. Ganske utrolig at Wilds ikke har scora i power play, men Biron står godt i dag, samme kan vel sies om Backstrom på andre siden.

Fint å se andre fornuftige mennesker i denne tråden:-) Er ganske fersk som hockeyentusiast, så dere må gjerne bidra mer, og komme ris og rettledning om jeg er helt på jordet:-) 

philadelphia
09.01.09 02:51

Hva kan vi forvente oss av James vanRiemsdyk i fremtiden da? Er litt blank her. Vet han ble valgt som nr 2 i 2007 draften etter Patrick Kane, og at han har gjort det bra i junior-VM for USA, men det er stort sett det. Lenge til han er på plass i Philadelphia?

philadelphia
09.01.09 03:00

2-1 Flyers, Mike Knuble i power play. Backstrom veldig uheldig her, men klager ikke:)

philadelphia
09.01.09 03:13

2-1 Knuble (Richards, Timonen)

3-1 Upshall, ingen ass. Herlig! God penaltykill i dag.

philadelphia
09.01.09 03:28

Der gikk sluttsignalet, 3-1 Flyers. Bra kamp, vi kommer tilbake etter å ha ligget under 1-0. Biron står bra i dag, bra penaltykill, men vi tar for mange utvisninger. Heldigvis klarer ikke Wild å utnytte det.

Utrolig at ikke Gange scorer på slutten, når Wild har tatt ut Backstrom. Men kan vel ikke få i pose og sekk hver gang.

Tummen
10.01.09 13:01

Møter Leafs i natt. Godt gammelt rivaleri der. Den skal vi vinne. Vi sliter mye med skader nå, 8 på IR, men laget er i så bra driv at vi bør dra seieren i land. Hadde smakt bra med et par Carter-mål. Er noen kamper siden sist nå.

Tummen
10.01.09 18:57

Noe jeg kom over nå som kan bringe litt uro fremover. Flyers trenger og kvitte seg med 4.5 mill i cap-space for å få Briere inn på laget når han blir skadefri. Kukkonen er satt på waivers. Han har 875.000 i lønn, men flere må bort. Jeg håper Randy Jones er den som må si takk og farvel. Tror også Upshall kan forsvinne. Trist, siden jeg er stor fan av gutten, men når Giroux og Nodl har klart seg såpass bra som de har gjort og van Riemsdyk antg. signerer neste år blir de nok Scottie som må ta hatten sin og gå.

philadelphia
11.01.09 00:18

Har du en link til dette? Høres ikke bra ut. Et spørsmål jeg sitter igjen med er om vi trenger Briere. Laget fungerer jo som bare det for øyeblikket. Og i hvilken rekke kommer han evt inn. Rekka med Hartnell-Carter-Lupul har jo vært strålende. Og Gagne-Richards-Knuble er det vel ingen grunn til å splitte opp?

Tummen
11.01.09 00:38

Jeg mener absolutt vi trenger Briere. Han har vært god så langt i år og har funket bra med Richie og Gags. Problemet er, som du sier, at rekkene fungerer bra og at man ikke budre bryte opp de. Jeg tipper Briere går inn i 1. rekka og Knuble går ned på tredjerekka. De bryter ikke opp Hartnell-Carter-Lupul.

Det mest spennende er hvem som forsvinner. Som tidligere nevnt håper jeg, og tror litt, på Jones. Samtidig har han nettopp signert ny kontrakt og virker og ha full tillit, men han er den jeg vil si vi får mest tilbake for uten at det går utover laget. Lønningen hans er usakelig høy i forhold til hva han burde hatt. Han er en 1 mill. spiller, ikke 2.75.

philadelphia
11.01.09 00:54

Finner ikke noen god oversikt over kontraktene denne sesongen. Men om Jones har 2.75 er det alt for meget. Enig med deg, synd om Upshall forsvinner, en spiller jeg liker veldig godt. Men kanskje vi skulle ha drafta noen med høy lønn for en goalie av høy klasse.

philadelphia
11.01.09 01:21

Glem det, det ordna seg på atdhe:-)

(Innlegget ble redigert 11.01.09 01:23)

Tummen
11.01.09 02:02
philadelphia: Finner ikke noen god oversikt over kontraktene denne sesongen. Men om Jones har 2.75 er det alt for meget. Enig med deg, synd om Upshall forsvinner, en spiller jeg liker veldig godt. Men kanskje vi skulle ha drafta noen med høy lønn for en goalie av høy klasse.

Tror du mener trade :-). Draft avholdes etter sesongen hvor man velger unge spillere. Lagene bytter/trader seg imellom.

Trade en god keeper vil koste oss mye, og Biron har 3.5 i lønn og er inne i sitt siste år. Forhåpentligvis lar vi han gå og signerer en free agent som Niklas Backström. Tror det er den beste muligheten vår for å forbedre oss på keepersiden. Irriterer meg fortsatt grønn over at vi byttet bort 1.rundevalget i fjor mot Eminger når vi kunne draftet Markström. Han hadde lett vært en franchise-goalie om noen år.

philadelphia
11.01.09 02:03

1-0, morsom 1. periode. Kaptein Mike scorer i powerplay på en finfin pass fra Gagne.

Håper det løsner for Carter igjen, har hatt ett par-tre store sjanser så langt.

philadelphia
11.01.09 02:08

Mente trade ja:-) Var ikke helt med. Backstrom hadde vært en drøm. Wild ligger vel på 2. plass så langt i goals against.

philadelphia
11.01.09 02:50

Biron holder nullen så langt, har noen fine redninger, men du verden han gjør mye skummelt og rart.

Tummen
11.01.09 02:56

Tviler ikke. Ser på kampen nå. Gleder meg massivt til tredje periode.

philadelphia
11.01.09 03:48

Underholdene 3. periode. Randy Jones tabber seg ut på reduseringen, og Upshall men en kjempeassist på Albert scoring. Artig at Carter endelig fikk hull på byllen igjen, 29 mål halvveis er godkjent..:)

Tummen
11.01.09 13:03

Syns vel ikke akkurat Jones tabbet seg ut, men man vle litt for ivrig på å ta pucken istedet for å holde posisjonen sin. Utrolig bra sisteperiode av Biron. Flere solide glove saves. Han er i et bra driv nå. Så litt stats under kampen i går. Etter de første fem kampene (1-3-1) er Biron nå 14-3-4.

Carter med to mål, utrolig pasning av Timonen på det første målet. Godt å ha han tilbake på scoringslista.

philadelphia
13.01.09 15:59

Husker ikke helt situasjonen, men Jones gav vel fra seg pucken i midtsonen, blir for hissig på vinne den igjen og lar Ponikarovsky få stå alene foran Biron.

Kamp mot pingvinene i natt, hjemme. Penguins i fritt fall om dagen, men de vil garantert sloss med nebb og klør for å snu trenden mot Flyers. Noe de selvfølgelig ikke vil klare!:-) Tipper Mike Knuble scorer ihvertfall 1 mål i natt!

BenTexas
BenTexasInnlegg: 25979
13.01.09 23:28

Kan ikke si at jeg gleder meg til å se oss bli knust med store siffre av dere i natt. Dere er jo sinnsvake i PP på hjemmebane - 37%!!!! Og vi er el stinco det grande i PK.

Vi har en åndsvak neandertal til trener, og når han at på til benker vår PP-monster Gill og våre beste offensive back Goligoski i denne kampen, til fordel for Eaton og Boucher (som i tillegg skal spille sammen....), kommer det til å bli lekestue.

philadelphia
14.01.09 01:23

Der kom målet til Knuble, noe heldig, men men:-)

TheSunshineState
TheSunshineStateInnlegg: 4133
14.01.09 01:29

Tenkte jeg skulle se litt på Flyers, har ikke sett de på en stund og dere skal til oss på fredag så.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester