Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Chicago Blackhawks 2010/11

NYTT TEMA
Bojangle
BojangleInnlegg: 1071
10.08.10 03:46

Ny sesong, nye muligheter. Ser at flere har laget nye klubbtråder for sesongen og tenkte det kunne være like greit å fikse en for den regjerende mesteren.

First things first, Tallon ut og Bowman inn. Likte godt Tallon, men hittil har Bowman gjort, i mine øyne, en solid jobb i offseason med cap-problemene vi hadde og en god draft. Vi har mistet ni spillere fra vinnerlaget, men heldigvis er vår kjerne sikret. Fortsatt en stund til sesongen begynner, men skriver like gjerne opp det jeg tror kan bli rosteren vår for den kommende sesongen.

Forwards:

Brouwer / Toews / Kane

Stalberg / Sharp / Hossa

Kopecky / Bolland / Skille

Bickell / Dowell / Makarov

Defence:

Seabrook / Keith

Campbell / Hjalmarsson

Hendry / Vishnevskiy

Goalies:

Turco / Crawford

Vi har mistet mange gode rollespillere, men jeg tror likevel de nye signeringene våre og ungguttene kan blomstre og fylle skoene godt.

Når det gjelder ekstra forwards/defencemen tror jeg nok mye kan skje, avhengig av hvem som gjør det bra på div prospect camps osv. Beach håper jeg bruker ett år i AHL for å modne litt. Jeg vil også tro at Hawks kjører med en 21 eller 22 manns roster, Rockford er bare et par timer unna så det vil lønne seg å kalle opp spillere derifra for å spare litt penger mot cappen.

En ny seier i SC er vel en smule naivt å tro vi kan få til, men jeg mener med den antatte rosteren og en skadefri sesong at en top 4 seed og suksess i playoffs burde være mulig.

Vi har mange gode talenter i systemet, og jeg tror denne sesongen er perfekt for å prøvekjøre de i noen NHL kamper. De kommende sesongene blir nok meget fornøyelige!

Håper på flere fans av dette raske, angrepsvillige laget denne sesongen!

Da gjenstår det vel bare å si,

GO BLACKHAWKS!

(Innlegget ble redigert 10.08.10 03:53)

Talbot25
Talbot25Innlegg: 4362
10.08.10 21:14
Bojangle: Goalies: Turco / Crawford

Lukter ikke krutt av de der akkurat. ;)

Morro med enda en klubb-tråd,se ikke bortfra at det dukker opp enda noen nye fans her fra høsten av.

Bojangle
11.08.10 01:52

Gutta krutt jo!

Nei Turco er jeg ikke stor fan av, men jeg har troen på at forsvaret han har foran seg gjør en like god jobb som fjoråret. Saken burde jo være biff for hvem som helst. Crawford og Niemi har det jo heller ikke vært sååå merkbart forskjell på, så jeg tror nok det er Crawford som tar førsteplassen etterhvert. Bare lære litt av den gamle ørnen i starten av sesongen :)

AvalancheSioux
AvalancheSiouxInnlegg: 7286
11.08.10 02:03

Velkommen tilbake! Grattis med Lord Stanley og en bra overhaling i sommer med tanke på utgangspunktet! Og sist, men definitivt ikke minst: Grattis med klubbtråd på VGD!

(nå skal jeg fjerne leppene mine fra ræva di...)

Bojangle
19.08.10 02:12

Litt tricky å følge nøye med, nå som det er fadderuke osv.. Men vi har signet Pisani for så lite som 500k!

Elsker denne signeringen. Selv om helsen er en mulig negativ side, tror jeg han klarer seg fint i bottom-six'en vår.

Ny tommel opp til Bowman!

(Innlegget ble redigert 19.08.10 02:13)

SuperAlmeida
SuperAlmeidaInnlegg: 9082
19.08.10 12:04
Bojangle: Litt tricky å følge nøye med, nå som det er fadderuke osv..

Hvor starter du? :)

Bojangle
22.08.10 19:43

Blir fort ett år på sivøk på BI, var gode 0.6 poeng unna NHH.. så får ta det til neste år

Townshend
TownshendInnlegg: 29645
22.08.10 19:44
Bojangle: Blir fort ett år på sivøk på BI, var gode 0.6 poeng unna NHH.. så får ta det til neste år

Nå er du bare IJK og 0.6 poeng unna NHL da, så du får heller satse på det neste år :)

SuperAlmeida
22.08.10 19:51
Bojangle: Blir fort ett år på sivøk på BI, var gode 0.6 poeng unna NHH.. så får ta det til neste år

Nice. Går ØKAD på BI (1. år). Har tidligere studert ett år Juss. Studerer du på BI i Oslo? :)

(Innlegget ble redigert 22.08.10 19:53)

Bojangle
22.08.10 20:07

Oslo ja, får ta noen pils en gang :)

Edit: Og jussen i Oslo? Da har vi nok en hel del felles bekjente!

(Innlegget ble redigert 22.08.10 20:14)

SuperAlmeida
22.08.10 20:53
Bojangle: Oslo ja, får ta noen pils en gang :) Edit: Og jussen i Oslo? Da har vi nok en hel del felles bekjente!

Ja, Oslo. :)

Bojangle
24.08.10 14:37

Huet er nå confirmed spiller for sveitsiske Fribourg! Ønsker han lykke til fremover:)

Da var vi hvertfall kvitt lønnen hans i ett år

Prestegård
PrestegårdInnlegg: 20759
24.08.10 17:58
Bojangle: Da var vi hvertfall kvitt lønnen hans i ett år

Kvitt lønnen? Dere slipper vel bare unna cap'en, ikke PR?

Bojangle
25.08.10 14:01

Sant nok, men er vel først og fremst cappen som er viktig å tenke på :)

Heldig for Huet, 5m for å kose seg i vakre Sveits!

Bojangle
20.09.10 22:23

Fryktelig lite som har skjedd, men for et par uker siden ble noen bilder av maskene til Marty Turco ferdige! Siden de er så flotte, tenkte jeg å dele de!

http://www.thepadstack.com/wp-content/uploads/2010/08/martyTurcoNewHelmet.jpg

Fantastisk? I think so.

Prestegård
PrestegårdInnlegg: 20759
20.09.10 23:14

Bra de der. :) Kunne dog tenkt meg å se noe i denne gata (fra 1.45 og utover).

Jorge86
Jorge86Innlegg: 18759
27.09.10 17:16

Bojangle, Olimb starter vel i AHL..?

Bojangle
27.09.10 21:50

Etter skaden hans har det i grunn vært fryktelig lite prat om Olimb.

Det er ikke sjans i verden at han klarer å skaffe seg plass på Hawks, så blir nok ihvertfall ett år i AHL. Er han heldig kan han kanskje få prøvd seg i et par kamper i løpet av sesongen, men jeg ser dessverre ikke at han har mulighet til å skaffe seg roster slot. Hverken nå eller i de nærmeste årene.

Jacobdw
JacobdwInnlegg: 124
27.09.10 22:47

Leste i en artikkel en plass at han var et par uker unna isen. Så blir det vel ahl da. Det er mange bra unge folk i Blackhawks for tida. Etter å ha sett preseason-kampene, tror jeg Skille kommer til å være i lineupen når sesongen starter

Kaner
KanerInnlegg: 6
01.10.10 16:47
Bojangle: Defence: Seabrook / Keith Campbell / Hjalmarsson Hendry / Vishnevskiy

Vishnevskiy ble sendt til Rockford for ett par dager siden, så han kommer nok ikke til å fylle en av back-plassene når sesongen starter hvertfall. Første og andre backpar er rimelig spikret sånn som jeg ser det, men det blir spennede og se hvem som kommer til å fylle det tredje. Personlig tror jeg det blir Hendry/Leddy.

Bojangle
02.10.10 15:19

Campbell skadet i nattens kamp, muligens alvorlig. Får se hvordan det går..

Stalberg elendig, som han har vært i pre-season kampene. Usikker på om jeg syns han burde få roster plass over Makarov/Morin, men han gjør nok det. Hawks ledelsen har vel ikke lyst til å fremstå som tards og ikke bruke et av hovedbrikkene av traden.

Pisani har vært flott i oppkjøring mot sesongen, kan vise seg å være et utmerket off-season pickup!

Og til Kaner, håper virkelig at Leddy kommer med på laget!

Bojangle
03.10.10 12:24

Campbell ute i 4-5 uker, og coach Q sa i et intervju at Leddy har imponert. Håper han tar tak i sjansen her og viser hva han kan!

Kaner
03.10.10 20:43

Skaden til Campbell er en real smell nå rett før serieåpningen! Heldigvis har vi både Boynton og Scott som kan komme inn og gjøre en god jobb, selvom ingen av de har like gode offensiveferdigheter som Campbell. Men med litt områkering på backparene så kan dette allikevel funke. Coach Q sa på pressekonferanse i går at det kan hende han prøver å matche Leddy sammen med Hjalmarsson. Så jeg ser for meg Keith/Seabrook, Leddy/Hjalmarsson og Hendry(evt Boynton)/Scott.

Forøvrig har Makarov blitt sendt blitt sendt til Rockford, så det blir nok ikke roster plass på han med det første hvertfall. Håper virkelig at Morin får en plass på laget. Han virker ekstremt spennende!

Bojangle
04.10.10 00:21

Da var kampen mot Blues i gang!

Hawks stiller med et ganske sterkt lag, Blues ser ut til å være noe redusert. Dette gir en del rom for at Morin - Sharp - Kane kan briljere, håper Morin griper muligheten og snatcher et roster spot til sesongen begynner.

Forsvaret vårt er Keith/Seabs - Hjalmarsson/Leddy - Hendry/Scott, noe vi antakelig stiller med til RS begynner

Bojangle
04.10.10 01:26

1-0 Keith på PP

2-0 Brouwer etter en syk no-look pass fra Stalberg

Nå nettopp, 3-0 kreditert til Hossa, men alt var arbeidet til Morin.

Bojangle
04.10.10 01:33

1-3 4on4 goal, og tre sekunder etterpå putter Toews på PP!

Opelgubbe
OpelgubbeInnlegg: 163
06.10.10 13:38
Talbot25: Morro med enda en klubb-tråd,se ikke bortfra at det dukker opp enda noen nye fans her fra høsten av

er ny fan "her" men har vært hawksfan i maaaange år da ;-) 

Bojangle
06.10.10 14:29

Så gikk Morin til Rockford da, men nå er det tross alt bare én times kjøring fra Chicago. Så vi skal ikke se bort ifra at både han og Makarov får en del kamper i år.

Og velkommen til the new guys!

(Innlegget ble redigert 06.10.10 14:29)

Kaner
07.10.10 21:31

Leddy fikk plass da :). Håper han får spille mot Avs i natt!

Opelgubbe
OpelgubbeInnlegg: 163
08.10.10 10:00

ble tap i forlengelsen mot colorado (4-3) men fikk da med seg ett poeng..... godt at sesongen er i gang...!!!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg