Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Anaheim Ducks

NYTT TEMA
Ducks9
Ducks9Innlegg: 860
14.06.16 20:06

Randy Carlyle er tilbake som head coach! Mannen som ledet oss til Stanley cup i 2007 har fått oppgaven på ny. 

Ikke den mest spennende signeringen men med de som virket tilgjengelige nå tror jeg det er et godt valg. Synes dog Boudreau skulle fått prøve seg et år til da spillerne må ta mye av skylden for årets skuffende innsats i playoff så de må opp mange hakk neste sesong.

Til slutt... Gratulerer til pingvinene her inne med Stanley cup :-)

Ducks9
18.06.16 20:08

Vatanen signert for 4 år $4,875 pr. år. Overrasket over dette da jeg var rimelig sikker på at det var han vi skulle trade.  Ser vel litt dårlig ut for Fowler nå og det synes jeg er synd. Kan også bli Despres som blir tradet men ser det som mindre trolig. Lindholm er også RFA men tror han blir signert.

Ducks9
12.10.16 20:08

Ny sesong og nye muligheter
Med sparkingen av Boudreau kom det etterhvert en gammel kjenning inn. Randy Carlyle som fikk sparken da Boudreau overtok ble ny head coach med de samme assistentene som Boudreau hadde. 
Skjønner at Boudreau fikk fyken men personlig ville jeg prøvd et år til. For å vinne stanley cup må man ihvertfall komme til post season og det er jo en garanti med Boudreau på benken. På ni år har han vunnet divisjonen sin 8 ganger. Kun 11-12 sesongen var det motgang da han fikk sparken i caps  og kom inn i ducks like etter. Snudde skuten rundt i ducks og greide en respektabel 5 plass. Noe som var ganske godt gjort for den sesongen var det rimelig håpløst under Carlyle.

Vi tapte for 4 året på rad en 7 kamp hjemme og det ble dråpen for styret. Men synes spillerne hadde mye skyld i fjor. Perry for eksempel var jo komplett usynlig. Nå gikk Boudreau til Wild så da er ihvertfall de garantert post season i år:-)

På spiller siden har Mason Raymond, Jared Boll, Antoine Vermette og Jonathan Bernier blitt hentet inn.

Ut har Fredrik Andersen gått da han ble tradet til Toronto. Det gjør John Gibson til vår no. 1

Hampus Lindholm og Richard Rakell er enda usikre. De er RFA og har ikke blitt signert enda. Spesielt Lindholm krever vistnok mye går rykter om $6 millioner over 8 år. Vi har $7,52 millioner igjen på caphiten og siden vi ikke har Steve Yzerman som GM så får vi ikke signert begge to.
Clayton Stoner ser det vanskelig ut å bli kvitt og siden Murray var så lur å gi Bieksa NMC så blir det enda verre.
Fowler blir nok mannen som blir tradet og det synes jeg er synd.

Sesongen åpner med 5 kamper på borteis hvor første går natt til fredag.

Lets go ducks!

Ducks9
13.10.16 21:56

Emerson Etem er tilbake i ducks da vi har tatt han av waivers fra canucks. Kommer ikke til å spille i natt men det gjør mest sannsynlig RW Nick Sorensen og D Jacob Larsson som hvis de spiller vil få sine NHL debuter.

Ducks9
14.10.16 22:34

Richard Rakell har signert for 6 år $3,8 millioner pr. år. 

quentez
quentezInnlegg: 21233
23.10.16 15:55

Helt utrolig at Bob Murray har greid å rote det til så jævlig med rosteren. Nå får han svi for å gi ut uforståelige kontrakter til søppelspillere (les: Stoner, Bieksa). Også ganske merkelig å trade Bernier med den cap hit'en som ikke gjør det lettere å signere Lindholm.

Med Getzlaf, Perry og Kesler bundet opp til 2021 for $24 mill anser jeg vinduet som lukket i overskuelig fremtid.

Ducks9
27.10.16 20:51

Lindholm har signert for 6 år. $5,25 m pr. år er det rapportert om. Ryktene gikk på at han ønsket $6 m i året så delen er vel ganske grei. Problemet vårt er capen og en trade må vel gjøres. Nå er Depres på LTIR men når han skal tilbake blir det et problem. Stoner eller Bieksa ser umulige ut å bli kvitt. Har hvert mange rykter rundt Fowler og der kan det vel fortsatt hende noe. En annen mulighet er at Depres blir tradet før han kommer tilbake.

Ducks9
08.11.16 17:19

Med søndagens seier over Flames satt vi en ny NHL rekord. Det var 24 gang på rad vi slo Flames på hjemme is i regular season. Sist Flames vant i anaheim var 4 april 2004.

Ducks9
15.02.17 21:07

1-0 seier over Wild i natt avsluttet en lang 14 dagers road trip. Ikke mange oppturer på denne reisen så viktig å avslutte sterkt. Gibson var fenomenal i mål og Wild prøvde det meste i løpet av kampen. Vermette greide å få game misconduct for å bruke kølla på linje dommeren og har nå fått 10 kampers utestengelse. Smart.....

Gilleys
GilleysInnlegg: 514
25.02.17 21:15

Patrick Eaves ventes klar mot LA,er det dette vi har manglet ? Må si jeg er svært optimistisk ! Hvorfor ble Kerdiles sent tilbake btw ?

(Innlegget ble redigert 25.02.17 21:16)

Ducks9
01.03.17 16:50

Eaves var vel en grei tilvekst men ikke noe mer en det tror jeg. Vi har ikke noe rom på cap'en så det er veldig begrenset hva Murray får gjort inn mot trade deadline.Det vi mangler er vel Perry i formen for noen år siden. Med den lønna han har og opp mot cap'en så må man forvente mer.

Ducks9
10.03.17 21:28

En deilig og viktig seier borte over Chicago i natt. Perry scorer 1-0 som også blir resultatet. Bernier står en fantastisk kamp og holder nullen i madhouse on madison. Murray har fått mye kjeft for å hente Bernier som 2 valg bak Gibson når han tross alt tar $4,150,000 på capen vår. Men nå med Gibson skadet kan Bernier som en erfaren 2 målvakt vise seg som et meget viktig og klokt valg av Murray. I tillegg meget gledelig at det er Perry som scorer vårt ene mål da vi er nødt til å få mer produksjon fra den kanten. Dog ikke så smart av Getzlaf i natt som lar seg hisse opp og må sitte å se på i slutten av 1 periode og store deler av 2 periode.Har hatt noen nedturer mot Hawks så en ekstremt deilig seier i natt...

Lets go ducks!

Ducks9
29.03.17 22:42

Seier 4-1 i Vancouver i natt og den 5 seieren på rad. Playoff plassen ble sikret i natt så nå gjelder det å holde momentumet oppe. Getzlaf spilte ikke kampen i natt så håper det bare er noe småtteri. 

Etter at Gibson ble skadet har Bernier stått fantastisk så blir spennende å se hva Carlyle gjør der fremover. Gibson er i trening igjen og forventes å få en kamp på Canada tripen vår.

Ducks9
07.04.17 23:11

4-0 seier over Hawks i natt. Hawks hvilte spillere inn mot playoff men synes uansett vi viser mye positivt. Getzlaf og Kesler viser form. Perry har begynt å score igjen og rekkene fremover på banen ser veldig bra ut.
Veldig uheldig med skaden på Fowler men kan jo ihvertfall håpe at han returnerer etterhvert. Men for en dybde vi har på D. Vatanen, Lindholm, Manson, Theodore, Montour...
Megna spilte sin første NHL kamp i natt og greide seg bra. Bieksa og Stoner (som er skadet) står for rutinen.
Holzer er en god back og ha i bakhånd.
Spesielt Montour ser meget spennende ut der kan vi ha en virkelig klasse back på gang.

Vi har i tillegg Despres men det spørs om han noen gang kommer tilbake på banen. Vi har uansett ikke råd til å få han i spill igjen uten å frigjøre rom på capen...
Som sagt meget spennende og godt besatt på D men vi mangler den store stjernen med erfaring som noen andre lag har. Fowler er vel det nærmeste vi kommer der og det er han som logger mest minutter på isen når han er skadefri.
Håper og tror på et langt playoff run i år.

Gilleys
GilleysInnlegg: 514
17.04.17 14:47

Da stikker man til Calgary med 2-0. Langt tror du vi kan nå,Ducks9 ?

Ducks9
20.04.17 20:23
Gilleys: Da stikker man til Calgary med 2-0. Langt tror du vi kan nå,Ducks9 ?

Og vi returnerer hjem til Anaheim med 4-0 og en deilig sweep over Flames.
I neste runde venter vinneren av Sharks - Oilers. Denne serien går ihvertfall til 6 kamper så det blir litt å vente for oss nå. Når man først er i gang med sluttspillet kan det kanskje være like greit å spille jevnlig for å beholde rytmen men tror det kan være en fordel for oss å få en liten pause nå. Vatanen og Fowler er ute og Lindholm forlot nattens match i 3 periode. Fowler trenger uansett lengre tid for å komme tilbake mens det ikke har kommet ut noe om når Vatanen kan ventes tilbake.
Vi hadde den samme ventingen i 2015 hvor vi tok en sweep over Jets i første runde og fikke en pause før serien mot netttopp Flames. Så vidt jeg husker tok vi oss av Flames etter 5 kamper så det er ingen ny situasjon med en pause nå.

Når det gjelder hvor langt vi kan gå så har vi en sjanse til å gå hele veien i år. Men det blir selfølgelig tøft. Møter vinneren av Sharks - Oilers i neste runde. Håper det blir Sharks da jeg tror vi har en god sjanse der. Blir det Oilers tror jeg det blir tøffere da jeg frykter farten deres fremover. Men vi har mer rutine og i år har jo både Getzlaf og Perry møtt opp samtidig så tror vi går videre. 
I en eventuell conference finale tipper jeg at Preds fort kan bli motstanderen. 
Preds ser veldig sterke ut og jeg var veldig fornøyd med å vinne pacific og slippe unna de i første runde. Den eventuellle serien blir nok jevn.

Tror vi har en sjanse til å vinne Stanley cup i år men problemet er at det er så jevnt så mange andre lag har også muligheter..Tror mest på en vinner fra west i år så kommer vi oss til og forbi conference finalen er mulighetene store. Men frykter et møte med Preds mest... 

Ducks9
12.05.17 23:51
Ducks9: I en eventuell conference finale tipper jeg at Preds fort kan bli motstanderen.

Ikke dårlig tippet og da var det klart for conference final mot Preds som starter i natt. 

Bieksa var visstnok nærme å spille kamp 7 mot Oilers så kan godt hende at han returnerer i natt. Han vil eventuelt stå for rutinen bak der men føler at vi er ganske godt forspent bak der uansett. Våre unge backer har virkelig gjort det bra.
Eaves har det hvert mer stille om og det kan vel tyde på at han ikke er klar. Etter traden fra Stars gjorde han det veldig bra og dette er helt klart et tap for oss. 

Gibson fortsetter sikkert i mål. Vanskelig å si noe i mot det men ser ikke helt for meg at han er mannen som skal få oss helt frem pr. nå.
Med den avslutningen Bernier hadde på slutten av sesongen har jeg mer tro på at han kunne sluppet inn færre mål.

Getzlaf har hvert enorm for oss hittil og Perry har ihvertfall gjort litt mer en vanlig( nå skulle jo ikke det mye til...) Skal vi komme oss videre må dette fortsette.

Lets go ducks!! 

Elguaje
ElguajeInnlegg: 19847
13.05.17 03:23

Silfverberg sender Ducks i ledelsen mot Predators i Conferance-finalen. 

Skjer med tomme seter egentlig?

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 20198
13.05.17 03:25

Klokka er 1800 lokal tid og trafikken i den tida der borte er ikke bare bare.

Ducks9
21.05.17 20:27

Tap i kamp 5. Et Preds uten Johansen og Fisher bør man kunne greie å gjøre det bedre mot. Store tap på center posisjonen der for Preds. Ducks manglet Rakell og Gibson forlot matchen etter 1 periode.
Vi begynte bra i første periode men periode 2 og spesielt siste periode er rett og slett for dårlig.
Har dog tro på at vi vinner kamp 6 i Nashville og får sjansen til å avgjøre i Honda center. 

Ducks9
23.05.17 21:54

Da var det ferie og det er utrolig skuffende. Et Preds uten Johansen og Fisher skal et lag som Anaheim slå ut. Vi greide oss bra mot de offensive backene til Preds men en elendig kamp 5 og en Bernier som var like elendig i kamp 6 sendte oss ut...
Da er det bare å se hva expansion draften og sommeren bringer. Så får man se hvem som vender tilbake i høst.

Ducks9
10.06.17 00:01

Det nærmer seg expansion draften og det skal bli spennende å se hva Golden Knights velger...

Hvert lag kan enten beskytte:
a: 7 forwards, 3 defense og 1 goalie
b: 8 spillere og 1 goalie

Når det gjelder Ducks er jeg ganske sikker på at det blir alternativ a.

Getzlaf, Perry og Kesler må beskyttes da de har NMC. I tillegg blir Rakell og Sivlferberg beskyttet.
Da er vi oppe i 5 forwards som jeg er sikker på. Tipper at Cogliano blir den 6. Og den 7 ?

Over på defense:

Lindholm og Fowler blir beskyttet. Den 3 blir da i utgangspunktet Bieksa som Murray greide å gi en NMC til.. (Virkelig godt gjort..)
Her må dog Murray få overtalt Bieksa til å waive sin NMC slik at vi kan beskytte en annen. Har tro på at dette går i orden og da blir spørsmålet hvem vi beskytter..
Vi er i den heldige situasjonen at Theodore og Montour ikke kan velges av Vegas og derfor ikke bør beskyttes. Vatanen hadde vel hvert det åpenbare valget som den 3 backen men siden Theodore og Montour er lignende offensive backer som Vatanen tipper jeg at det blir Manson som blir den 3 backen som blir beskyttet. 

Goalien som blir beskyttet er Gibson.

Og hva velger da Golden Knights fra oss?
Vatanen blir da det åpenbare valget men så er spørsmålet. Trader vi Vatanen før expansion draften? Ser mange spekulerer i det og det kan vel fort skje at Vatanen blir tradet mot en 7 forwards som blir beskyttet...
Hvis Vatanen trades er spørsmålet om Golden Knights plukker forward eller defense. På defense er vel Megna eller Despres aktuelle. Despres spilte 1 kamp før han forsvant med hjernrystelse og spørsmålet er vel om han kommer tilbake. Tror ikke Golden Knights tar den sjansen...
Av forwards ser jeg Wagner eller Kerdiles som mest aktuelle.

Tror slik det er nå at D Megna eller F Kerdiles er det som er aktuelt og da tror jeg at Nicolas Kerdiles blir en Golden Knights snart.

Blir spennende å se fram mot expansion draften da mange lag kommer til å ha mange avgjørelser foran seg...

Ducks9
14.06.17 23:11

Bob Mckenzie melder at Ducks ikke har bedt Bieksa om å  waive sin NMC. En avtale med Vegas skal vistnok være på plass. Har lest litt forskjellig om hva den kan innebære. Noen mener at vi tilbyr Vegas picks mens andre tror at Vatanen er involvert....

Ducks9
17.06.17 01:15

Despres er satt på waivers og vil bli kjøpt ut av kontrakten hvis ingen tar han.(Noe som vel er helt usannsynlig)Han hadde 4 år igjen av kontrakten. Han vil vistnok telle de neste 8 årene mot capen og starter på 1,2 $ millioner neste sesong.

Håper han kommer tilbake men spørs vel om ikke karrieren er over nå...

(Innlegget ble redigert 17.06.17 01:22)

Ducks9
23.06.17 21:10

Det ble Stoner som ble valgt av Vegas og det var jo et godt valg. Men man skjønner jo at det er en grunn til det.
Theodore var avtalen og ble tradet til Vegas for å holde Manson og Vatanen i Anaheim.

Forsåvidt greit det med tanke på den dybden vi har på D. Montour gjorde en strålende jobb i år og det er en spiller jeg har virkelig tro på.

Nå slapp vi billig unna expansion draften i forhold til enkelte andre klubber så er fornøyd der. 
Men med tanke på capen og dybden på D så har jeg lurt på om denne avtalen virkelig var nødvendig. Tror vel at vi hadde greid oss fint med Theodore også og latt Vatanen bli valgt av Vegas.

Ducks9
24.06.17 02:14

Patrick Eaves har signert. 3 år $ 3,15 milloner. Ikke så galt for en spiller som gjorde karriere beste med 34 mål for Dallas / Anaheim i fjor. 

AvalancheSioux
AvalancheSiouxInnlegg: 7262
24.06.17 02:56
Ducks9: Tror vel at vi hadde greid oss fint med Theodore også og latt Vatanen bli valgt av Vegas.

Tror det reelle alternativet for Murray her var å kjøpe ut Bieksa (ev få han til å waive) og trade Vätänen til f.eks. New Jersey som ville gitt ganske mye for Vätänen mtp hva de ga for Mueller. 

Ducks/Murray verdsetter derimot Vätänen mye høyere enn Theodore og Ducks sitt vimndu til å vinne er mens Getz/Kesler er på et høyt nivå, dvs de nærmeste tre-ish årene og ila den tiden er Vätänen >>> Theodore. Ekstra bonus er at med VGK-dealen blir de kvitt cap-hiten til Stoner....

PS. Begynner å få en Derrick Pouliot-følelse av Theodore. Han har fremdeles en lang vei å gå. Hadde jeg vært McPhee hadde jeg heller pressa på for Larsson.

Ducks9
21.08.17 21:59

Beauchemin tilbake. Et år 1 million. Denne skjønner jeg ikke helt. Den siste sesongen hos oss i 14-15 sesongen viste en klart nedadgående kurve. Har ikke fulgt noe særlig med på hvordan det var i Colorado men han ble jo kjøpt ut av kontrakten der. 

Med Fowler, Lindholm, Vatanen, Manson,Montour,Bieksa som backer og Holzer som god backup er vi da godt forspent her.

I tillegg har blant annet Larsson,Megna,Welinski som gode prospect. 

Greit at det ikke tar mye på capen men ikke spesielt enig med Murray her.

Ducks9
15.09.17 23:30

Murray snakket med pressen i dag og ga blant annet en oppdatering på noen skader.
Lindholm og Vatanen har hatt operasjon i skuldren og de er ventet tilbake rundt 1 november. Når det gjelder Vatanen er dette ganske gode nyheter da det var forventet at han skulle være ute lenger.
Kesler opererte hoften. Ducks håper å ha han klar før jul men det er enda veldig usikkert. Dette er dårlige nyheter for oss. Kesler har tatt noe av byrden fra Getzlaf de siste sesongene men nå må Getzlaf ta enda mer istid fremover. 

Ducks9
15.10.17 20:03

5 kamper inn i sesongen står vi med 2 seiere og 3 tap. Tapet mot Flyers var på O.T.
Da vi bare har hatt en bortekamp hadde jeg håpet på litt mer poeng men det tar vi igjen i skader ihvertfall... 
Kesler forventet tilbake rundt jul.
Lindholm og Vatanen nærmer seg spill igjen etter operasjoner i sommer.
Getzlaf har hvert ut og inn med en skade og er tvilsom i kveld.
Miller som ble hentet inn som backup til Gibson er skadet men kan returnere i natt. Noe som kan være greit da Gibson forsvant ut under siste kamp mot Avs...
Kase er ute med skade og i tillegg kan det nevnes at Eaves og Ritchie har mistet flere kamper.

Ny kamp i natt mot Sabres  og da gjelder det å ha lært seg at dommerene skal slå ned på slashing mot hendene i år.
Greide å få 6 utvisninger for det mot Avs.

Lets go ducks.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg