Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brynäs IF (klubbtråd)

NYTT TEMA
Irritator
IrritatorInnlegg: 3362
03.12.10 23:09

Brynäs IF

Stiftet: (ikke foreningen men hockeylaget) 1939

Farger: Svart, gul og rød

Hjemmebane: Läkerol arena

Kaptein: Andreas Dackell

Svenske mestere: (1964, 1966, 1967, 1968, 1970, 1971, 1972, 1976, 1977, 1980, 1993, 1999)

Ja, tenkte det var på sin plass at noen startet en klubbtråd for sitt svenske lag her inne, jeg følger svensk hockey tett og Brynäs har vært klubben lenge.

Om det er flere Brynäs fans der ute så er det bare å delta, og om det er andre Elitserie fans så hadde det vært artig om dere opprettet tråder for deres svenske lag!

(Innlegget ble redigert 03.12.10 23:11)

AvalancheSioux
AvalancheSiouxInnlegg: 7286
03.12.10 23:13
Irritator: Brynäs har vaert klubben lenge.

Hm, bånd til Gävle?

Hadde egentlig vært bra med en egen tråd om Elitserien mtp alle nordmennene i ligaen, men jeg vet ikke hvor mange som følger med på den siden av grensen der øl og tobakk er billig.

Irritator
03.12.10 23:46
AvalancheSioux: Hm, bånd til Gävle?

Ja, onkel og tante som bor der, dro paa match der da jeg var 8-9aar forste gang.

Merkelig hvor faa nordmenn som er engasjert i svensk hockey, er en meget bra liga.

Townshend
TownshendInnlegg: 29645
03.12.10 23:47
Irritator: Merkelig hvor faa nordmenn som er engasjert i svensk hockey, er en meget bra liga.

I forhold til den norske ja, men det blir tamt og slapt i forhold til NHL. Få mindre rink snart, det vil være en bra start.

Irritator
03.12.10 23:54
Townshend: I forhold til den norske ja, men det blir tamt og slapt i forhold til NHL. Få mindre rink snart, det vil være en bra start.

Nja, synes tempoet og den rent tekniske biten i den svenske ligaen er godt og underholdende. Ikke det jeg sitter aa tenker paa naar jeg ser paa akkurat. Showet rundt matchene der er bra og, lite aa klage paa egentlig.

Townshend
03.12.10 23:59
Irritator: Nja, synes tempoet og den rent tekniske biten i den svenske ligaen er godt og underholdende. Ikke det jeg sitter aa tenker paa naar jeg ser paa akkurat. Showet rundt matchene der er bra og, lite aa klage paa egentlig.

Skal dog innrømme at jeg følger veldig lite med i år. Etter at on demand-kampene hos ESPN kom i høy kvalitet så setter jeg heller på en kamp der enn å se SEL på C+.

Irritator
04.12.10 00:05
Townshend: Skal dog innrømme at jeg følger veldig lite med i år. Etter at on demand-kampene hos ESPN kom i høy kvalitet så setter jeg heller på en kamp der enn å se SEL på C+.

Hmmm, jo selvsagt er NHL noe spesielt, men svensk hockey undervurderes nok av veldig mange, og det hender ofte at jeg finner en match i Elitserien mer interessant enn en nhl match. Det ene utelukker ikke det andre i mitt hodet, Elitserien har mye bra aa by paa.

kan jo sjekke denne, http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?contentid=369804829697, noen taklinger fra et par serierunder. 

(Innlegget ble redigert 04.12.10 00:06)

Irritator
04.12.10 20:30

HERLIG match i kveld mot Luleaa, wow... vi snudde 1-2 til 3-2 og vant over serielederene.

Assist av Mads Hansen paa 2-2 maalet til Dackell!

(Innlegget ble redigert 04.12.10 20:31)

AvalancheSioux
AvalancheSiouxInnlegg: 7286
04.12.10 23:34
Irritator: 2-2 maalet til Dackell!

?? Andreas Dackell?? Tidligere NHL? Han må jo snart være Quinninho og Ben-alder?.....

Irritator
05.12.10 11:46
AvalancheSioux: ?? Andreas Dackell?? Tidligere NHL?

hehe, 37 aar ja...

Guligan
GuliganInnlegg: 1063
05.12.10 18:56
Townshend: Skal dog innrømme at jeg følger veldig lite med i år. Etter at on demand-kampene hos ESPN kom i høy kvalitet så setter jeg heller på en kamp der enn å se SEL på C+.

du borde verkligen följa med bättre! läs detta    

Sveriges mest ansedde hockeykrönikör har vart en vecka i NHL och njutit men beskriver att SEL är världsklass och har närmat sig NHL. Framför allt att underhållningsvärdet är i princip lika stort i Sverige som i NHL.

Ni hockeyfrälsta norrmänn som inte erkänner SEL går miste om så mycket. Det går ju lätt för er att åka och kolla på Färjestad, Frölunda.

Till och med våran andraliga allsvenskan är en av Europas vassare..

Stor rink är det som ger Sverige ett triumfkort mot Nordamerika, de mest tekniska lirarna i NHL är ryska eller svenska.

Och uppfostrade på stor rink.

Townshend
05.12.10 19:02
Guligan: du borde verkligen följa med bättre! läs detta    

Burde kanskje det, men kaster bort nok tid på hockey som det er :) Så da fokuserer jeg på NHL med mindre døgnet snart får flere timer...

Flott å være på kamp i Sverige. Så Djurgården-Brynas i oktober i fjor på Hovet, og det var kjempestemning på tribuna hele veien.

Guligan
05.12.10 19:04
Townshend: Burde kanskje det, men kaster bort nok tid på hockey som det er :

hahah ja vem gör ikke det ;)

Irritator
09.12.10 21:16

JADDA Mads Hansen putter for oss, og da staar det 2-0!

(Innlegget ble redigert 09.12.10 21:17)

Irritator
09.12.10 21:19

Og 2-0 ble det! Viktig seier!

Prestegård
PrestegårdInnlegg: 20759
10.12.10 01:58
Guligan: du borde verkligen följa med bättre! läs detta    

Der kan man blant annet lese:

"Såg som sagt Anaheim–Detroit på lördagsmorgonen och båda de lagen skulle naturligtvis vinna elitserien helt överlägset.

Fysiken, intensiteten, avsluten, noggrannheten, passningspelet och disciplinen.

Allt är minst en klass bättre. Efter att ha sett en sådan match live förstår man bättre varför så många svenskar spelar i farmarligan."

Guligan
10.12.10 09:41
Prestegård: Der kan man blant annet lese: "Såg som sagt Anaheim–Detroit på lördagsmorgonen och båda de lagen skulle naturligtvis vinna elitserien helt överlägset. Fysiken, intensiteten, avsluten, noggrannheten, passningspelet och disciplinen. Allt är minst en klass bättre. Efter att ha sett en sådan match live förstår man bättre varför så många svenskar spelar i farmarligan."

att vara en klass sämre än NHL är för mig inte alls dåligt. En "klass" under NHL är KHL som också är en riktigt bra liga.

Irritator
11.12.10 23:28

ahhh! deilig! sterk 3-2 seier over HV71 i dag! fire strake naa! Järnkrok ble matchvinner i sudden!

(Innlegget ble redigert 11.12.10 23:30)

Irritator
18.12.10 20:10

sodertalje i morgen, der forventer jeg seier! Vi ligger bra ann naa, sluttspillet er innen rekkevidde, men en del mathcer igjen...

(Innlegget ble redigert 18.12.10 20:10)

Irritator
27.12.10 19:26

skuffende med nok et tap for sodertalje... da er det frolunda sin tur i morgen, med tre strake tap for dem ser det ikke lyst ut,men.. har tro paa seier...

Touchdown-Jesus
Touchdown-JesusInnlegg: 602
28.12.10 04:56

Tjena Irritator!!  Jeg er også Brynæs-fan, og vært det siden slutten av 90tallet. Husker at TV4 sendte mange kamper på den tiden, og ble grepet av "noe".  Og Brynæs ble av en eller annen X-faktor laget.

Har ennå aldri vært i Gavle, men er lysten på en tur (snart)

Har jo sett alle mine favorittlag "live" (Red Wings, NE Patriots, Twente og Nederland---- mangler bare Notre Dame i collegesport)

Irritator
30.12.10 16:18
Touchdown-Jesus: Tjena Irritator!!  Jeg er også Brynæs-fan, og vært det siden slutten av 90tallet. Husker at TV4 sendte mange kamper på den tiden, og ble grepet av "noe".  Og Brynæs ble av en eller annen X-faktor laget. Har ennå aldri vært i Gavle, men er lysten på en tur (snart) Har jo sett alle mine favorittlag "live" (Red Wings, NE Patriots, Twente og Nederland---- mangler bare Notre Dame i collegesport)  

Hej hej! hehe!

Herlig med enda en Tigers fan her inne!

Ja,vi var magiske paa 90 tallet, som vi jo toppa med SM gullet i 99! Hadde et magisk lag da, med Honken i kassa osv.

Go Brynäs Tigers!

Irritator
24.06.11 22:17

Ingen nyhet men en grei måte å oppdatere tråden på! Johan Honken Holmqvist er tilbake i Brynas trøya! SM gull målvakten vår!:) Herlig...

Tror Honken kan komme tilbake til sitt rette jeg i Brynas... Det har jo ikke gått så bra som man trodde etter han gikk til NHL og Frølunda.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg