Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

**NHL- PLAYOFFS 2010/2011**

NYTT TEMA
SirKillalot
SirKillalotInnlegg: 13539
22.03.11 01:20

Poeng (kamper spilt av totalt 82):

Eastern Conference

*1 x - Philadelphia  96 (71)
*2 Washington 94 (73)
*3 Boston  88 (71)
4 Pittsburgh 90 (72)
5 Tampa Bay 89 (72) 
6 Montreal 87 (73) 
7 NY Rangers 82 (73)
8 Buffalo 79 (72) 
--------------------------------------
9 Carolina 76 (72)
10 Toronto 74 (73)
11 New Jersey 72 (72)
12 Atlanta 72 (72)
13 Florida 68 (72) 
14 NY Islanders 68 (73) 
15 Ottawa 63 (72)

Western Conference

*1 y - Vancouver 103 (73)
*2 Detroit 94 (72)
*3 San Jose 92 (73)
4 Phoenix 89 (74)
5 Chicago 86 (72)
6 Los Angeles 86 (72) 
7 Nashville 86 (73)
8 Anaheim 85 (72)
------------------------------------
9 Dallas 85 (72)
10 Calgary 84 (74) 
11 Minnesota 78 (73)
12 Columbus 76 (72)
13 St Louis 73 (72)
14 Colorado 62 (71)
15 Edmonton 56 (72)

Med snaut ti kamper igjen, så er det en "Three-Way-Threat" i Eastern og et skikkelig "Rat Race" i Western.

Blir spennende å se hvem som kommer seg inn! Og, hvem henter Sir Stanley denne sesongen?

(Innlegget ble redigert 22.03.11 01:26)

Gagne
GagneInnlegg: 3321
22.03.11 01:35

Endelig er tiden snart inne! :-)

Vi har bedret oss litt i det siste etter en elendig periode på en god del kamper. In Lavy we trust, han har tross alt vært med på dette før. Nucks clincher nok PT, mens jeg tipper Stars kniper den siste spot'en i West foran Nashville.

Sabres virker bra for tiden - så lenge de får inn Mr. Active stick inn i buret igjen i stedet for hero to zero tror jeg de holder stand og kanskje t.o.m tar Rangers. Hvis nå, bank i bordet, Devils skulle klare 8'ende plassen i East håper jeg vi legger oss og gir Washington top seed. Hehe. Klar for playoffs!!!

Talbot25
Talbot25Innlegg: 4362
22.03.11 16:22

Jeg tror at Pacific får med seg alle lagene til playoff. Smått utrolig.

Canucks
CanucksInnlegg: 75521
22.03.11 16:32

Jeg tror at vi blir eneste laget fra NW som får med seg playoff, og ryker ut i 1st eller 2nd round der, med et PK på 65 % eller noe sånt.

quentez
quentezInnlegg: 21233
22.03.11 16:37
SirKillalot: Og, hvem henter Sir Stanley denne sesongen?

Anaheim Ducks, for de har jeg 200 kroner på!

Ellers håper jeg Devils kvalifiserer seg.

Canucks
22.03.11 16:47
quentez: Ellers håper jeg Devils kvalifiserer seg.

Er det egentlig noen som håper på at Devils kvalifiserer seg selv?

Sadist!

Townshend
TownshendInnlegg: 29645
22.03.11 17:39
Bruker: Ellers håper jeg Devils kvalifiserer seg.

Dette fortjener nærmere forklaring.

Dette er som å håpe på at man er tom for dopapir slik at man kan bruke sandpapir isteden.

(Innlegget ble redigert 22.03.11 17:39)

quentez
quentezInnlegg: 21233
22.03.11 17:42

Forklaring, tja, tjo.

Jeg er ganske "ny" i gamet, og har ikke noe spesielt forhold til Devils eller Lemaire (har merket meg at han er hatet?). Men jeg synes det ville er litt artig at det desidert svakeste laget for bare noen få måneder siden er med i playoff-racet.

Townshend
TownshendInnlegg: 29645
22.03.11 17:45
Bruker: Jeg er ganske "ny" i gamet, og har ikke noe spesielt forhold til Devils eller Lemaire (har merket meg at han er hatet?). Men jeg synes det ville er litt artig at det desidert svakeste laget for bare noen få måneder siden er med i playoff-racet.

Du får se noen Devilskamper, så kanskje du endrer mening :)

Lemaire står for en taktikk ala den Hellas brukte under fotball-EM i 2004.

(Innlegget ble redigert 22.03.11 17:45)

Ducks9
Ducks9Innlegg: 874
22.03.11 19:53

Tror det er litt langt frem men jeg håper også at Devils klarer å komme med i playoff. Det hadde jo hvert en prestasjon etter den poengfangsten de hadde... Og fordi at Kovalchuk er min favorittspiller.

Begge deler er vel like populært her inne tenker jeg :-)

SuperAlmeida
SuperAlmeidaInnlegg: 9082
22.03.11 19:56

Kings og Ducks har aldri nådd playoffs i samme sesong.

Canucks
22.03.11 19:57
SuperAlmeida: Kings og Ducks har aldri nådd playoffs i samme sesong.

En gang må jo det også skje vettu.

AvalancheSioux
AvalancheSiouxInnlegg: 7286
22.03.11 22:21
Talbot25: Jeg tror at Pacific får med seg alle lagene til playoff. Smått utrolig.

Ser ut som det blir en kamp kun mot Hawks og Preds og at NW vil ha med bare ett lag, siden Flames ikke har holdt oppe det forrykende tempoet sitt. Enig i 'smått utrolig'.

Talbot25
22.03.11 22:44

Her er forresten an liten app til telefonene deres jeg har jobba litt med det siste døgnet. Sånn at dere kan få fulgt med fra dag til dag på tabell-situasjonen,daglige endringer,predictions,head2head analyser av alle de resterende kampene med full oversikt over hvordan det har gått når lagene har møttes før i år. Tror jeg har klart å få med meg alt av faktorer som kan være avgjørende.

No sweat. You're welcome.

SuperAlmeida
22.03.11 22:47

Jeg holder Phoenix som en stor outsider til å ta Stanley Cup! De har kanskje ingen virkelig stjernespiller (Yandle kan nok kanskje karakteriseres som det nå), men fy faen for en lagmoral og fighting spirit de har. De lever godt av å være litt i skyggen. Doan virker som en god leder, og i tillegg har de kanskje NHL's beste trener i Dave Tippett.

(Innlegget ble redigert 22.03.11 22:49)

Canucks
22.03.11 22:57
SuperAlmeida: Jeg holder Phoenix som en stor outsider til å ta Stanley Cup! De har kanskje ingen virkelig stjernespiller (Yandle kan nok kanskje karakteriseres som det nå), men fy faen for en lagmoral og fighting spirit de har. De lever godt av å være litt i skyggen. Doan virker som en god leder, og i tillegg har de kanskje NHL's beste trener i Dave Tippett.

De er i tillegg NHL-styret sin kjæledegge, og får alt av calls for seg, den ene latterlige avgjørelsen etter den andre går i deres favør :-)

SirKillalot
22.03.11 23:06
Bruker: Jeg holder Phoenix som en stor outsider til å ta Stanley Cup! De har kanskje ingen virkelig stjernespiller (Yandle kan nok kanskje karakteriseres som det nå), men fy faen for en lagmoral og fighting spirit de har. De lever godt av å være litt i skyggen. Doan virker som en god leder, og i tillegg har de kanskje NHL's beste trener i Dave Tippett.

Hvis de kommer seg ut av første runde, så kan de bli en skikkelig overraskelse. Lignende Anaheim i 2003 og Edmonton i 2006.

Men, Mike Babcock holder jeg høyere enn Tippett :-)

(Innlegget ble redigert 22.03.11 23:07)

Talbot25
23.03.11 22:49

Flere enn meg som ikke ser noen klar favoritt(er) i East pdd?

Caps og Rags har fin flyt,Pens holder stand selv med alle skadene,Flyers sliter med goalie's og er uten Pronger,endelig Miller-time for Sabres? Price vinner kamper for Habs,Bolts har et skyhøyt toppnivå og Bruins er sterke over hele fjøla...

Fyttikatta!! SOM jeg gleder meg!!

SirKillalot
24.03.11 00:02
Talbot25: Flere enn meg som ikke ser noen klar favoritt(er) i East pdd?
Caps og Rags har fin flyt,Pens holder stand selv med alle skadene,Flyers sliter med goalie's og er uten Pronger,endelig Miller-time for Sabres? Price vinner kamper for Habs,Bolts har et skyhøyt toppnivå og Bruins er sterke over hele fjøla...
Fyttikatta!! SOM jeg gleder meg!!

Vil vel si at jeg ser Flyers som en klar favoritt i Eastern.

De har ihvertfall ikke blitt noe dårligere siden ifjor, tvertimot bedre.

I Western så er Canucks en grei favoritt. Men, det er mange lag som virkelig kan slå fra seg.

AvalancheSioux
AvalancheSiouxInnlegg: 7286
24.03.11 00:06

Jepp. Litt snodig egentlig, mtp det som skjedde rundt deadline-tider.

elbarca86
elbarca86Innlegg: 34025
24.03.11 14:52

Jeg er enig. Ved trade deadline så var det to lag de fleste nevnte i Flyers og Bruins. Pens ble nevnt om Crosby kommer tilbake (begynner å haste forresten).

Nå derimot så er det veldig åpent og det er jo morsomt det synes nå jeg i hvertfall.

Registrerer at Rangers og Caps har visst veldig god form i det siste. Disse lagene ligger per dags dato an til å møtes, så et av lagene blir stoppet automatisk i så måte, men tabellen kan jo endre seg fram til slutt. 

Tampa har nøkkelspillere som har vunnet før, og har en målvakt som har stått på hode i tidligere sluttspill. Når det er sagt så er begge disse tingene en stund siden. Og til tross for at Brewer har kommet inn så tror jeg de faller igjennom i år. Blir spennende å se hvordan Stamkos klarer seg i playoff, så skal nok få med meg en kamp eller to av dem også.

Pens har vært meget imponerende på tross av alle skadene og kommer Crosby tilbake, kan de nå langt tror jeg. Dark Horse uten Crosby, men med så er de der føler jeg.

Flyers har kvalitetspillere all mass, og jeg husker med grøss og gru sluttspillet i fjor. De vil være med helt inn tror jeg. Dette på tross av litt sviktende form etter etter trade deadline.

Buffalo tror jeg tar seg inn, men tror de kommer til kort mot Flyers eller Caps.

Habs er grisegode, men har mye skader og jeg tror ikke de går hele veien. Price er god, men ikke nok i mine øyne til å ta Habs all the way i øst.

Bruins som er mitt lag har jeg store forhåpninger til. Til tross for sviktende form i det siste, så tror jeg det snur litt nå. De nye spillerne i Kaberle, Kelly og Peverly er i ferd med å finne plassen sin. I tillegg så har Thomas blitt litt mer vegg igjen også, så håper man finner balansen mellom han og Rask inn mot sluttspillet. Vi trenger de to i toppslag for å gå langt. Seguin som ikke har produsert poeng på samme måte som mange andre rookies har begynt å finne spillet sitt og får flere sjanser i PP blant, spennende å se om han kan gjøre noe damage i sluttspillet. Han har håndledd nemlig. :)

Tja, som du sier: veldig åpent. Holder en knapp på Flyers-Bruins i eastern finalen.

Gagne
GagneInnlegg: 3321
24.03.11 15:05
SuperAlmeida: Jeg holder Phoenix som en stor outsider til å ta Stanley Cup! De har kanskje ingen virkelig stjernespiller (Yandle kan nok kanskje karakteriseres som det nå), men fy faen for en lagmoral og fighting spirit de har. De lever godt av å være litt i skyggen. Doan virker som en god leder, og i tillegg har de kanskje NHL's beste trener i Dave Tippett

Enig! Bryz har også vært i det umulige hjørnet i det siste.

Cesc-15
Cesc-15Innlegg: 17563
24.03.11 17:13

Holder Preds som en outsider, jeg.

Strålende goalie, meget solid forsvar og fire ganske jevnt over gode rekker fremover i banen. Det er ikke mange lag som kommer til Nashville og vinner enkelt, om de i det hele tatt vinner. Var uheldige som røk mot Hawks i fjor og jeg synes ikke de virker dårligere i år.

SuperAlmeida
24.03.11 17:26
Cesc-15: Holder Preds som en outsider, jeg. Strålende goalie, meget solid forsvar og fire ganske jevnt over gode rekker fremover i banen. Det er ikke mange lag som kommer til Nashville og vinner enkelt, om de i det hele tatt vinner. Var uheldige som røk mot Hawks i fjor og jeg synes ikke de virker dårligere i år.

Nja, tror ikke Nashville når helt opp. De er ganske like Yotes, men sistnevnte har et bedre lag. Har ikke blitt like overbevist over Preds i år som jeg var i fjor. I tillegg har de skader på O'Reilly og Goc.

BenTexas
BenTexasInnlegg: 25982
24.03.11 18:15
Cesc-15: Holder Preds som en outsider, jeg.
Strålende goalie, meget solid forsvar og fire ganske jevnt over gode rekker fremover i banen. Det er ikke mange lag som kommer til Nashville og vinner enkelt, om de i det hele tatt vinner. Var uheldige som røk mot Hawks i fjor og jeg synes ikke de virker dårligere i år.

Dette har vært grunnelementet til Preds i alle sesonger, men de har like fullt røket ut av 1. runde kontinuerlig. Det har rett og slett vært for få/eller ingen målmaskiner til å ta de til det neste steget. De maangler en skikkelig go-to-guy.

Canucks
24.03.11 18:21
BenTexas: Dette har vært grunnelementet til Preds i alle sesonger, men de har like fullt røket ut av 1. runde kontinuerlig. Det har rett og slett vært for få/eller ingen målmaskiner til å ta de til det neste steget. De maangler en skikkelig go-to-guy.

Slenger meg på den, har heller ikke troen på Preds, har heller ikke troen på at Yotes vil gjøre det.

Sharks ser jo ut til og faktisk komme til sluttspillet i år, RedWings når de får tilbake spillere fra skader blir også en lei nøtt. For meg er dette de to heteste i vest nå.

I Øst er det derimot langt mer åpent nå, men vi får se.

Finajox
FinajoxInnlegg: 3720
24.03.11 18:40

Hehe, standingen nå er jo faktisk ganske morsom, nesten alle de høytrangerte lagene ville pr idag spilt mot lag som de har slitt med. Spesielt Detroit mot Nashville (1-4 til nå), Caps-Rangers (1-3) og Boston mot Montreal (1-4). Nå trenger jo selvsagt ikke det bety så mye, men litt psykologisk vil jeg anta det betyr.

Vancouver mot Ducks kan og bli en rysare, hvis Getzlaf finner frem formen fra sist Ducks var i playoff. Sykt mange bra matchups akkurat nå i mine øyne. :-)

SuperAlmeida
24.03.11 18:47

Nattens match er Sharks vs. Kings folkens! :)

Canucks
24.03.11 18:48
Finajox: Vancouver mot Ducks kan og bli en rysare, hvis Getzlaf finner frem formen fra sist Ducks var i playoff. Sykt mange bra matchups akkurat nå i mine øyne. :-)

Redd for at det blir vår endevei ja, ser heller at vi må ut mot Preds eller Stars, helst Stars, det hadde passet oss meget bra tror jeg, men vi får se.

Synd at ikke Flames greide og stå distansen, for det hadde vært walk-over.

SuperAlmeida
24.03.11 18:51

Lagene jeg frykter er Sharks, Yotes og Blackhawks. Sistnevnte har hatt et meget bra overtak på oss.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg