Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PITTSBURGH PENGUINS - The 4th KIND

NYTT TEMA
Toppmeis
ToppmeisInnlegg: 1371
03.05.16 18:59

Kanarimann du er så homer at det blir helt useriøst. Vet dog at du er eneste pingvin om det, men må nevnes.

Vi diskuterte jo hiten i går og begge var klare på suspensjon, Ben. Så den igjen et par ganger istad og må faktisk si at jeg har skiftet mening. Den er helt i grenseland fordi den er såpass sen, men jo mer jeg ser den igjen så ser man jo at det ikke hadde hatt noen betydning om Letang hadde truffet mojo 0.4 sek før. Han er innafor 0.8 regelen uansett, såvidt. Det er snakk om ekstremt små marginaler. Ikke at det er noen nøyaktig vitenskap, taklinga er sen og fortjener derfor å skrutiniseres. Men.. Letang begynner taklinga når Johansson (navnebror for øvrig) akkurat er på puck. Han bråbremser i en bevegelse som sender han rett mot Mojo, men med armen/skuldra rett inntil kroppen og uten å løfte seg fra isen. Johansson er skyldig i å beundre egen pass, for han følger ikke med i det hele tatt og hadde ikke gjort det om letang hadde truffet 0.2-0.4 sek før og det hadde vært en 100% rein takling. Letang treffer heller ikke hodet direkt, men overkroppen og hodet på "whiplash" når det smeller inn i skuldra hans ettersom mojo har hodet litt lavt. Det er så små marginaler at jeg jo mer jeg ser den, dess mer syntes jeg det bare er dårlig av Johansson å ikke følge med.  

MEN. Det burde ikke ha noe å si, men det har det. Letang burde vært suspendert i 3-4 kamper i NYR serien og slapp unna der. Jeg klarer ikke å se det mellom fingrene og totalt sett så gjør det at ingen kan klage om det nå var dråpen som fikk begeret til å renne over.

Konklusjon: 1 kamp er kanskje rettferdig, noe mer er altfor strengt. Kan ikke sammenlignes med Orpik sin, som var grisestygg.

Kanarimann
KanarimannInnlegg: 11415
03.05.16 19:17

Du burde ta en titt på svinet Wilson sin kneetakling på Sheary  fyren car rett og slett ute etter å ende karrieren hans. Kødden fikk bare en jævla bot det skulle vært suspensjon det. For å ikke snakke om ovi som både knetakler og headhunter titt og ofte. Men aldri noen suspensjon på han nope han får gjøre som han vil. Det er forskjellige standarder ja. Nei Letang bør absolutt ikke suspenderes en bot får holde.

Kanarimann

(Innlegget ble redigert 03.05.16 19:19)

Jorge86
Jorge86Innlegg: 18643
03.05.16 20:25
Kanarimann: Du burde ta en titt på svinet Wilson sin kneetakling på Sheary fyren car rett og slett ute etter å ende karrieren hans. Kødden fikk bare en jævla bot det skulle vært suspensjon det. For å ikke snakke om ovi som både knetakler og headhunter titt og ofte. Men aldri noen suspensjon på han nope han får gjøre som han vil. Det er forskjellige standarder ja. Nei Letang bør absolutt ikke suspenderes en bot får holde.

Svar på homer-tiltale, folkens.

Lorentsen91
Lorentsen91Innlegg: 4164
03.05.16 21:09

Den store forskjellen er at NHL har vært mye strengere på rule 48 enn på knetaklinger som den Wilson hadde i game 1. NHL har et søksmål mot seg fra alumni angående hodeskader. Det er vel neppe noen som har saksøkt NHL for kneskader.

Når det er sagt så burde Wilson fått en kamp. Problemet med respektløse taklinger av sånne som Wilson er at det kan åpne "a can of worms" som gjør at hele serien åpnes for styggere spill siden han slapp unna. Hadde de tatt Wilson kunne kanskje følgende respektløse taklinger som Orpik sin og Letang sin vært unngått. 

Kanarimann
03.05.16 22:00

Det er alltid hysterisk morsomt med folk som er aktive supportere og følger et lag og påstår å ikke kalle seg homere mem som ser på seg selv som 100% objektive ha ha Jorge.

Kanarimann

Jorge86
03.05.16 22:14
Kanarimann: Det er alltid hysterisk morsomt med folk som er aktive supportere og følger et lag og påstår å ikke kalle seg homere mem som ser på seg selv som 100% objektive ha ha Jorge.

Hvem har sagt at jeg er 100% objektiv? Alt er ikke svart/hvitt. Selv om du er 0% objektiv betyr ikke det at alle andre befinner seg i den ene eller andre enden av skalaen.

KingHenrik
KingHenrikInnlegg: 3271
03.05.16 23:47
Toppmeis: MEN. Det burde ikke ha noe å si, men det har det. Letang burde vært suspendert i 3-4 kamper i NYR serien og slapp unna der.

Ikke meninga å trashe en Pens-spiller i denne tråden, eller komme hit bare for å si noe negativt. Diskusjonen var bedre her enn i sesong-tråden.

Letang (og i enda større grad Orpik på WSH for den del) spiller helt i gråsonen, og mye oftere over grensen enn det man kan få inntrykk av. Jeg håper _aldri_ at en spiller blir skadet, men skulle ønske Rangers hadde en litt mer udisiplinert fyr som kunne kjørt Letang ufint i påfølgende kamp til Staal-hit'en. Mest på grunn av sikkerheten til spillere generelt, det er bare et tidsspørsmål før en motstander "suspenderer" (eller skader på godt norsk) en "stjerne" fordi NHL ikke har baller til å gjøre det.

(Innlegget ble redigert 03.05.16 23:47)

BenTexas
BenTexasInnlegg: 25982
04.05.16 00:41
KingHenrik: Ikke meninga å trashe en Pens-spiller i denne tråden, eller komme hit bare for å si noe negativt. Diskusjonen var bedre her enn i sesong-tråden. Letang (og i enda større grad Orpik på WSH for den del) spiller helt i gråsonen, og mye oftere over grensen enn det man kan få inntrykk av. Jeg håper _aldri_ at en spiller blir skadet, men skulle ønske Rangers hadde en litt mer udisiplinert fyr som kunne kjørt Letang ufint i påfølgende kamp til Staal-hit'en. Mest på grunn av sikkerheten til spillere generelt, det er bare et tidsspørsmål før en motstander "suspenderer" (eller skader på godt norsk) en "stjerne" fordi NHL ikke har baller til å gjøre det.

Helt fair at du kommer inn hit med din mening. Det er nok ingen som tror du kommer inn for å lage bråk. ;-)

Vi er enig at dette må bort, bare at jeg er totalt uenig i virkemidlene. Du setter det nok på spissen, eller kanskje jeg mistolker innlegget ditt. For hvis svaret på å få bort farlig spill, er å "kveste" en som spiller helt i gråsonen, kommer man ingen vei. Det fører jo bare til flere skader. Fight fire with fire funker ikke. Her er det kun kjempelange suspensjoner og enorme bøter som gjelder - og ikke gjøre forskjell på regular season og playoff.

Dere har for øvrig en back som faktisk har prøvd å skade en stjerne. Marc Staal slashet Crosby i hode og nakken ved tre tilfeller i matchserien mot dere for to sesonger siden. Det ble ikke minutter ved noen av tilfellene, men ettersom Crosby ikke fikk skade, ble det ingen sak i ettertid.

KingHenrik
KingHenrikInnlegg: 3271
04.05.16 12:10
BenTexas: For hvis svaret på å få bort farlig spill, er å "kveste" en som spiller helt i gråsonen, kommer man ingen vei. Det fører jo bare til flere skader. Fight fire with fire funker ikke. Her er det kun kjempelange suspensjoner og enorme bøter som gjelder - og ikke gjøre forskjell på regular season og playoff.

Svaret pr i dag blir farlig spill, fordi NHL ikke bruker suspensjoner som de skal.

NHL-spillere er kjent for å sanksjonere innbyrdes dersom dommere eller ligaen ikke gjør jobben sin. Synes særlig ligaen har syndet mer enn normalt denne sesongen og ikke delt ut åpenbare suspensjoner. 

CRonaldo_7
CRonaldo_7Innlegg: 9123
04.05.16 13:03

Har gått glipp av de to siste kampene grunnet eksamen. Gleder meg til ikveld, da skal jeg benke meg til!! Kjør da Peenguins!!

mags77
mags77Innlegg: 245
05.05.16 02:40

Var det en tominutter???

MarioLemieux
MarioLemieuxInnlegg: 9298
05.05.16 05:24

Win!! Av typen dirty igjen, men shit la gå. 3-1 i kamper nå før kamp 5 i DC, hvor vi får Letang tilbake. Bli kvitt disse jævlene nå, gutta boys!

guru
guruInnlegg: 11629
06.05.16 09:54

Penguins imponerer. Favoritt i øst nå, og kan gå hele veien.

Jorge86
08.05.16 02:58

Sånn helt seriøst, er det noen som veit om det finnes noen dårligere forwards i NHL-systemet enn Chris Kunitz?

Gåra
GåraInnlegg: 17946
11.05.16 05:18

Wooohooo

MarioLemieux
MarioLemieuxInnlegg: 9298
11.05.16 05:28

Fyyyy faaaeen så deilig!!! Jeg er helt utslitt. Takk og pris for at det gikk bra til slutt.

Tampa Bay next. Lets Go Pens!!!

BenTexas
11.05.16 05:46

Skal ikke være mulig å slippe seg ned på 3-0, men vanvittig sterkt å komme tilbake i OT.

Men nå er det nok av Kunitz. To idiotutvisninger som fører til baklengs. Han må ha de mest sjokkerende bildene av Pens-ledelsen og coacher. Skal ikke være mulig at han får spille.

BlackenedJustice
BlackenedJusticeInnlegg: 20658
11.05.16 07:39

På tide at Sid og Geno våkner mot Bolts nå.

Jorge86
11.05.16 16:40

Helt spinnvilt at Penguins har slått ut Rangers og Capitals uten at 87 og 71 har vært i nærheten av toppnivå. Man forventer liksom at disse gutta til sammen skal klare å levere så godt at de veier opp for det surret Kunitz driver med utpå der, men den jobben har Bonino-rekka tatt seg av.

Jeg var kjapt ute med å melde at det eneste positive med Hagelin-traden var å bli kvitt Perron. Basert på det jeg så av svensken i Rangers og Ducks synes jeg 4 mill i året (med full NTC de siste 3) var en rævva kontrakt å ta. Innrømmer glatt at han spiller langt over kontrakta nå. Herlig å se.

Sutter for Bonino seiler opp som en av de mer brutale traderapene i nyere tid. Sutter var helt ok, men sjeldent noe mer. Bonino har vært en åpenbaring etter at Sullivan fant ut av rekkene.

Og Kessel da. Viser hvorfor han har den lønna. Sniper av rang, og ekstra moro at han presterer så bra selv uten å spille med Crosby eller Malkin. Hvis den rekka fortsetter å levere kan Pens ta seg til SCF uten at the twoheaded monster våkner. Men mot west, hvis man skulle ta seg dit, trenger man nok minst én av de to i godt gammelt slag.

Hvis jeg hadde fått velge motstander i første runde og valgene sto mellom Bolts, Rangers og Capitals ville jeg valgt de i den rekkefølgen. For første gang i årets playoff aksepterer jeg et lite favorittstempel til Pens nå. Ikke stort, men tilstede. Bishop med best GAA og SV% i RS av alle keeperne som sto flest kamper for sitt lag, men nå har Pens slått ut Lundqvist og Holtby. Alt er mulig.

Lorentsen91
Lorentsen91Innlegg: 4164
11.05.16 17:57
Jorge86: Hvis jeg hadde fått velge motstander i første runde og valgene sto mellom Bolts, Rangers og Capitals ville jeg valgt de i den rekkefølgen. For første gang i årets playoff aksepterer jeg et lite favorittstempel til Pens nå. Ikke stort, men tilstede. Bishop med best GAA og SV% i RS av alle keeperne som sto flest kamper for sitt lag, men nå har Pens slått ut Lundqvist og Holtby. Alt er mulig.

Tampa uten Stamkos og Strålman skal Pens klare å slå. Til og med om de spiller bør Pens ha en fordel siden de ikke har spilt på en stund. Hedman er den beste backen dere møter så langt i sluttspillet, men Tampa har ikke dybden på blålinja for å klare å slå dere over sju kamper. Tipper dere vinner 4-2 i matcher. 

Synes at Murray har fortjent å starte serien mot Tampa. Kan bli interessant å se hvordan vil håndtere the triplets.

Dette kan bli en artig serie siden begge lag er bygd på skill og ikke toughness.

Kanarimann
11.05.16 20:42

Tipset mitt gikk inn og Pens videre med 4-2 i matcher. Serien mot Tampa blir en godbit tipper mang mål i den serien. Tips at pingvinene vinner også denne serien med 4-2 i matcher en serie jeg tror kommer til å særdeles underholdene.

Kanarimann

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 20209
11.05.16 23:26

Bare skader kan ta fra dere bøtta i år.

Artig å se Hagelin, ass. Har ekstremt sansen for han, bare synd han blomstrer i Penguis av alle plasser.

elbarca86
elbarca86Innlegg: 34010
14.05.16 03:09

Så ingen Stamkos, Strålman, Bishop og Johnson OM TB er maks uheldig etter denne perioden. (De skulle også vært uten Callahan, men det er annen sak, Letang heldigvis tilbake)

Jeg sier ikke at det er servert, men det er servert. 

BenTexas
14.05.16 03:11

Hva hjelper det? Vi har Kunitz og Maatta. De hjelper TB alt de kan, mens Sid og Malkin allerede har tatt golfferie.

elbarca86
elbarca86Innlegg: 34010
14.05.16 03:21
BenTexas: Malkin allerede har tatt golfferie.

njet, så han nettopp. :) 

creampie88
creampie88Innlegg: 226
14.05.16 04:04

Malkin har iallefall prøvd, men 87 var helt ute av det før slutten på denne perioden. Takk til Boyle som tente Sid litt, en nydelig assist på PP som gir oss håp i tredje. Trenger beastmode i tredje fra 71, 81 og 87 om vi skal klare å snu dette.

Og maatta igjen ja..

(Innlegget ble redigert 14.05.16 04:05)

Andajs
AndajsInnlegg: 3229
14.05.16 04:42

Bolts vinner borte uten benny og stammer? Det må jeg si.

BenTexas
14.05.16 05:24

Mens Bishop og Johnson ble skadet i kampen. Ren klasseforskjell. Crosby og Malkin som vanlig statister i avgjørende kamper. Dessverre normalen. 

Men TB var suverent bedre enn Penguins. De kunne playbooken ut og inn og Sullivan hadde ingen mottrekk. Første gang jeg har sett han outcoached.

Fehr og Kunitz er på vår 2. rekke... Det hadde de ikke vært på noen andre lag. Deg funket mot fysiske Caps, men sjanseløst mot kjappe Lightning. Daniel Sprong må hentes opp! Han er bedre enn de fleste vingene våre.

Og Olli Maatta har gjort frustrerende mange feil i playoff. Han er den tregeste backen jeg kan huske å ha sett. Han trenger sommeren til å trene seg opp igjen.

Men - serien er ikke over! De kan ikke spille like dårlig i Game 2!

Kjakan2005
Kjakan2005Innlegg: 596
14.05.16 08:32

Spennende conference-finals i år. Ingen ting er endret fra tidligere, lagets egne supportere snakker ned sitt lag, snakker om golf-ferie osv. Samme sak med de fleste lagene som har en del følgere. Men jammen meg kommer disse nederlagsdømte lagene veldig ofte tilbake (til sitt lags egne supportere store overraskelse...). Vent å se, Pens og de spillerne som blir snakket ned her kommer absolutt til å slå tilbake =)

__Newt_
__Newt_Innlegg: 2537
14.05.16 15:24
BenTexas: Mens Bishop og Johnson ble skadet i kampen. Ren klasseforskjell. Crosby og Malkin som vanlig statister i avgjørende kamper. Dessverre normalen.

Vil ikke kalle det for normalen selv om de var usynlige i en serie mot Caps.

Nattens kamp var helt uakseptabel fra både Malkin, Crosby og til og med Letang. Dette er spillere som skal stå frem nå som det drar seg til, også leverer de års-verste (kalenderåret 2016).

Ja, dette var dårligere enn tapet mot Devils i runde 78-79. 

Tror faktisk Bolts kan gjøre en kort prosess. Ikke for å komme med noen unnskyldning, men vi virket utrolig slitne i går fra start til slutt.

For det første er det stor forskjell på å ha møtt Rangers og Caps fremfor Red Wings og Flyers i de 2 første rundene. Vi har vært nødt til å gi 110 % hele tiden. Bolts har lekt seg til conference finalen mot utrolig svak motstand.

At vi vinner skuddstatistikken så overlegent betyr ingenting da avslutningene var hårreisende. Fortjent seier til Bolts.

Forventer/Forlanger en helt annen holdning i neste kamp. Vi kan ikke forvente at Bonino/Hagelin/Kessel skal redde oss i kamp etter kamp.

Her må alle ta seg i nakken, for Bolts er et skadet sint dyr som tapte Stanley Cup finalen i fjor, så de kommer jo til å drepe for å komme til finalen igjen. Hvor var vårt killer instinkt i natt? Ikke i Consol Energy Arena ihvertfall. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg