Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Keeper

NYTT TEMA
A_Hleb
A_HlebInnlegg: 18966
19.05.11 00:00

Hei.

Sikkert et dumt spørsmål, men:

Er det ulovlig for et ishockeylag å ha en sumobryter i mål? Det hadde jo da vært umulig å score mål på laget dersom sumobryteren hadde dekket hele målet. Når han hadde hatt pucken kunne han bare stått der og det hadde blitt icing hver gang...

Eller finnes det regler som hindrer dette?

Mvh uopplyst ikke ishockey-interessert gutt

fyfaenass
fyfaenassInnlegg: 5761
19.05.11 00:06
A_Hleb: Når han hadde hatt pucken kunne han bare stått der og det hadde blitt icing hver gang...

Hehe

A_Hleb
19.05.11 00:09
fyfaenass: Hehe

Jeg lurer faktisk seriøst da. Det med icing har jeg fra spillet NHL 2002, da skjedde det om keeper hadde pucken for lenge :-)

Men finnes det regler mot å ha en feit sumo i mål?

fyfaenass
fyfaenassInnlegg: 5761
19.05.11 00:15
A_Hleb: Jeg lurer faktisk seriøst da. Det med icing har jeg fra spillet NHL 2002, da skjedde det om keeper hadde pucken for lenge :-) Men finnes det regler mot å ha en feit sumo i mål?

Oki greit. Da var det noe galt med Nhl 2002, for det er ikke Icing iallefall. Her er Icing om du lurer.

Nei tror ikke det er noen regler om og ha en sumo som goalie, men spørs hvordan han hadde klart seg på sløyter da :P Tror faktisk dette har blitt prøvd ut før kanskje ikke med en sumo men en jævla stor en, husker ikke hvilket lag heller men mener og ha lest noe om dette.

Gagne
GagneInnlegg: 3321
19.05.11 00:55

For det første skal man være jævlig stor for å dekke hele målet. Nå snakker vi Prestegård-størrelse. Goalies skal være raske, myke og ha gode reflekser. Hvis du er 2,20m og 300kg er du ingen av delene.

Hadde det vært fordelaktig ville du kanskje ikke spurt dette spørsmålet. :-)

BlackenedJustice
BlackenedJusticeInnlegg: 20711
19.05.11 06:31
A_Hleb: Eller finnes det regler som hindrer dette?

Ja. Det er ikke lov. Det er regler. 

Toddamannen
ToddamannenInnlegg: 8761
19.05.11 06:34
BlackenedJustice: Ja. Det er ikke lov. Det er regler.

Hvordan står det skrevet i regelverket? Ingen keepere over 150 kg?

BlackenedJustice
BlackenedJusticeInnlegg: 20711
19.05.11 06:37
Toddamannen: Hvordan står det skrevet i regelverket? Ingen keepere over 150 kg?

Sitter her med hodet i bøkene, og eksamen om to timer, men kan sjekke det opp etterpå.

Det har noe å gjøre med goalieutstyret mener jeg å huske. 

Toddamannen
ToddamannenInnlegg: 8761
19.05.11 06:41
BlackenedJustice: Sitter her med hodet i bøkene, og eksamen om to timer, men kan sjekke det opp etterpå.
Det har noe å gjøre med goalieutstyret mener jeg å huske.

Hehe null stress. Lykke til!

Prestegård
PrestegårdInnlegg: 20759
19.05.11 07:19
BlackenedJustice: Sitter her med hodet i bøkene, og eksamen om to timer, men kan sjekke det opp etterpå.

Ser vi lider samme skjebne i dag.

Prestegård
19.05.11 13:09
BlackenedJustice: Det har noe å gjøre med goalieutstyret mener jeg å huske.

Det tilpasses etter målvaktens størrelse, men uansett hvor stor en målvakt blir vil han ikke være i stand til å dekke hele nettet. Husker russerne hadde et prosjekt med en fyr på to meter og 150 kg for noen år tilbake, det endte ikke så fryktelig bra.

A_Hleb
20.05.11 17:19
Prestegård: men uansett hvor stor en målvakt blir vil han ikke være i stand til å dekke hele nettet

Altså, denne karen hadde vel sannsynligvis dekket hele målet, eller? Sikkert chill for verdens feiteste da, bli verdens beste hockeykeeper.

Prestegård
20.05.11 17:23
A_Hleb: Altså, denne karen hadde vel sannsynligvis dekket hele målet, eller? Sikkert chill for verdens feiteste da, bli verdens beste hockeykeeper.

Hvordan skal du få på ham skøyter og utstyr? For ikke å snakke om hvordan man skal transportere ham til de 42 bortematchene hver sesong, den kroppen der kommer neppe inn i et vanlig fly.

Prestegård
20.05.11 17:38
Prestegård: 42

41.

A_Hleb
20.05.11 17:38
Prestegård: den kroppen der kommer neppe inn i et vanlig fly.

Han kan stå hjemmekampene ;o)

Spesiallager naturligvis skøyter og utstyr, blir nok krevende men må jo gå an på en eller annen måte?

Prestegård
20.05.11 17:44
A_Hleb: Spesiallager naturligvis skøyter og utstyr, blir nok krevende men må jo gå an på en eller annen måte?

Jeg sliter i utgangspunktet med å se hvordan han der kan være i stand til å stå på beina på egenhånd, det å sende ham ut på isen med skøyter under beina ...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg