Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Opptøyer i Vancouver. 9 døde så langt?

NYTT TEMA
PzIV
PzIVInnlegg: 1442
16.06.11 08:43

Opptøyer etter nattens kamp.

3 bekreftet døde, men så mange som 9 kan være døde.

http://live.theprovince.com/Event/Game_7_On_the_streets

Canucks
CanucksInnlegg: 75521
16.06.11 08:51
PzIV: 3 bekreftet døde, men så mange som 9 kan være døde.

Ingen er forresten bekreftet døde fra offisielt hold, det er kun tweets som har meldt om dette.

SirKillalot
SirKillalotInnlegg: 13539
16.06.11 08:52

Det er godt en viser til fakta når en hevder slikt...

Canucks
16.06.11 09:03
SirKillalot: Det er godt en viser til fakta når en hevder slikt...

"Vancouver Police telling us they are not aware of any fatalities during tonight's riot."

The Province sin live-feed.

PzIV
PzIVInnlegg: 1442
16.06.11 09:11

Jipp, vi får se.

toolshed
toolshedInnlegg: 4192
16.06.11 10:09

Tydeligvis ikke bare et fenomen i Montreal dette her.

Luskelarsen
LuskelarsenInnlegg: 9881
16.06.11 11:20

Trodde Canadiere var et sindig folkeslag jeg. Dette er jo som om man har spredd Muhammed karikaturer over hele Damaskus.

Canucks
16.06.11 13:17

"Thanks to everyone who watched and expressed concern tonight. There are people seriously injured and at least one death. More to come.."

Rob Brown CTV BC

Da er et dødsfall bekreftet

ronkedompap
ronkedompapInnlegg: 373
16.06.11 13:58

Det er selvsagt drøye tilstander dette her, men Vancouver er en stor by og hockey`en står meget sterkt hos befolkningen der.

At slike ting skjer er slettes ikke uvanlig, selv om man skulle tro at Canadiere er et sindig folkeslag.

I 1994 skjedde vell noe lignende.

TheSunshineState
TheSunshineStateInnlegg: 4133
16.06.11 14:24

Patetisk. Trodde ingen kunne synke så lavt, men der tok jeg visst feil. Skjønner at de er skuffet, men dette er tragisk.

Håper ikke dette har gått ut over Bruins supportere som var i Vancouver.

(Innlegget ble redigert 16.06.11 14:24)

Canucks
16.06.11 14:26
TheSunshineState: . Skjønner at de er skuffet

Neppe de som er skuffet som står for det verste her, men organiserte bråkmakere.

Folk møtte opp med ski-masker, og plaserte biler strategisk så de kunne ta fyr på de i følge CTV. Dette var altså planlagt bråk fra en gjeng pøbler.

Men patetisk er vi enig i at det er.

Canucks
16.06.11 14:27
ronkedompap: I 1994 skjedde vell noe lignende.

I 1994 var det bråk, og det har vært bråk i Montreal opp til flere ganger, da også ved triumfer.

TheSunshineState
16.06.11 14:34
Canucks: Neppe de som er skuffet som står for det verste her, men organiserte bråkmakere. Folk møtte opp med ski-masker, og plaserte biler strategisk så de kunne ta fyr på de i følge CTV. Dette var altså planlagt bråk fra en gjeng pøbler. Men patetisk er vi enig i at det er.

Hvis jeg var Nucks fan så ville jeg vært flaut. 

Tror heller ikke det var planlagt fordi jeg tror de fleste hadde trodde de skulle vinne SC fordi de hadde vunnet alle tre hjemmekampene. Det ble rett og slett formye for "noen".

Canucks
16.06.11 14:37
TheSunshineState: Hvis jeg var Nucks fan så ville jeg vært flaut.  Tror heller ikke det var planlagt fordi jeg tror de fleste hadde trodde de skulle vinne SC fordi de hadde vunnet alle tre hjemmekampene. Det ble rett og slett formye for "noen".

Selvsagt er man flau, jeg har sett min siste kamp, for er møkk lei av at slike idioter skal ødelegge, for det kommer til og skje igjen.

Hvordan forklarer du da at folk hadde medbragt utstyr for og slåss på forhånd? 

Samt at det kom frem fra CTV at noen hadde plasert et par eldre biler like ved som de skulle sette fyr på like ved Georgia Street? Det er vel strengt tatt det man kaller planlagt.

Det var ingen som var sikre på å vinne noe som helst i game 7 slik som du tror, men at det for enkelte ble for mye med nok et tap stemmer, men for en del var dette nøye planlagt.

(Innlegget ble redigert 16.06.11 14:39)

elbarca86
elbarca86Innlegg: 34024
16.06.11 14:39

Tror også en del av dette var planlagt. Mye som tyder på det. Skam å ødelegge en så flott by som Vancouver.

De burde vært satt i gapestokk etter at de hadde ryddet opp.

TheSunshineState
16.06.11 14:40
Canucks: Hvordan forklarer du da at folk hadde medbragt utstyr for og slåss på forhånd?  Samt at det kom frem fra CTV at noen hadde plasert et par eldre biler like ved som de skulle sette fyr på like ved Georgia Street? Det er vel strengt tatt det man kaller planlagt.

Oki, visste ikke det. Men var nok mange som ble revet med på bølgen også.

Luckis
LuckisInnlegg: 9713
16.06.11 14:42

Tror nok de fleste vanlige Canucks fans i Vancouver skammer seg over hva som har skjedd nå. Det er jo rett og slett en skam at noen idioter skal ødelegge for alle, dritt.

Canucks
TheSunshineState: Oki, visste ikke det. Men var nok mange som ble revet med på bølgen også.

Selvsagt ble mange revet med på bølgen også som følge av høy alkoholfaktor, og når det utartet seg som det gjorde, så ble folk revet med i det.

Et annet problem var jo at mange folk stod og tittet på, noe som gjorde politi-arbeide enda vanskligere.

For game 7 var det så mange folk i West Georgia at politiet ikke kunne sett opp sperringer og kontrollposter engang for å sjekke om folk hadde medbragt alkohol, så derfor ble det også enda verre.

Enkelte sier at det kan ha vært så mange som 200 000 i gatene under kampen.

Canucks
Luckis: Tror nok de fleste vanlige Canucks fans i Vancouver skammer seg over hva som har skjedd nå. Det er jo rett og slett en skam at noen idioter skal ødelegge for alle, dritt.
Canucks
16.06.11 14:48
elbarca86: De burde vært satt i gapestokk etter at de hadde ryddet opp.

Skriver under på den.

Bruins-fansen burde også fått lov til å møte for å spytte på dem, siden de tross alt har gjort det slik at knapt noen fokuserer på at dere vant, og hele fokuset er satt på disse amøbene som har tatt fokuset fullstendig vekk fra hockey.

BlackenedJustice
BlackenedJusticeInnlegg: 20711
16.06.11 16:58
TheSunshineState: Patetisk. Trodde ingen kunne synke så lavt, men der tok jeg visst feil. Skjønner at de er skuffet, men dette er tragisk.

Det samme skjedde jo da de tapte game 7 i 1994, så jeg ville kalle dette for forventet. Allikevel helt drøyt og patetisk.

Håper man får bilder av de som har tent på biler, og at de straffes knallhardt. Faens pøbler. 

Townshend
TownshendInnlegg: 29645
16.06.11 17:07
elbarca86: De burde vært satt i gapestokk etter at de hadde ryddet opp

Kanskje en større straff hadde vært hvis du bytta ut g'en med en 'r' :)

TheSunshineState
16.06.11 20:27

Nå ser jeg at politisjefen i Vancouver skylder på anarkister som var utkledd som Nucks fans. Mulig det var noen av de, men det er vel begrenset hvor mange anarkister som bor i Vancouver? Prøver vel å redde ansikt her tenker jeg.

Leste også noe om at det var noen Nucks "fans" som dyttet en Bruins fan ned fra en bro, 15 meter ned, slik at han døde/tilstand kritisk. Om dette er sant eller ikke tar jeg med en klype salt.. 

(Innlegget ble redigert 16.06.11 20:37)

Gagne
GagneInnlegg: 3321
16.06.11 23:52
TheSunshineState: Tror heller ikke det var planlagt

Er ikke dette litt naivt? Tør vedde på at det hadde blitt bråk i Vancouver i dag uansett utfallet av kampen. Nå som de tapte slang flere fans seg på disse taperaktige trash-folkene.

Var vel kanskje unødvendig å skrive dette, da det har komt frem fra andre. Burde lest hele tråden først. :-)

(Innlegget ble redigert 16.06.11 23:54)

Canucks
17.06.11 00:57
Gagne: Tør vedde på at det hadde blitt bråk i Vancouver i dag uansett utfallet av kampen.

Bråk hadde det blitt uansett, men det hadde blitt mye mindre om de hadde vunnet, for da hadde de ikke fått med seg fulle skuffede idioter som de greide og få med seg noen av dessverre.

Uvasket
UvasketInnlegg: 3632
17.06.11 07:39
Canucks: Neppe de som er skuffet som står for det verste her, men organiserte bråkmakere.

Enig, dette har lite med skuffelse å gjøre - vi ville ha sett opptøyer også ved Nucks-seier.

Dette er unge folk som er ute etter å lage bråk, og de vil bruke enhver "passende" anledning til å få det til. Finnes også "normale" ungdommer som er med på dette, utløst av kombinasjonen rus + massepsykologi.

Canucks
17.06.11 14:04
Uvasket: Dette er unge folk som er ute etter å lage bråk, og de vil bruke enhver "passende" anledning til å få det til. Finnes også "normale" ungdommer som er med på dette, utløst av kombinasjonen rus + massepsykologi.

Definitivt mye rus som er skyld i det her.

På de tidligere samlingene i gatene så hadde man kontrollposter hvor man tok og konfiskerte, og sendte vekk de som var for fulle, og hadde inngjerdinger, men siden det var såpass mange personer som møtte opp til game 7, opp mot 200 000, så hadde ikke politiet kapasitet, og de vurderte det som for farlig med inngjerdinger, og at da kunne folk bli klemt sammen på den måten.

Som følge av det, så ble det en enda større fyllefest, og enda flere fulle idioter kunne bli revet med på bølgen av de som møtte opp for å sørge for bråket.

Det positive er at det har ramlet inn flere tusen bilder av disse idiotene hos VPD i alle fall, så forhåpentligvis får de en ordentlig straff. En passende straff burde vært og blitt satt opp på rekke og rad, og latt Zdeno Chara fyre løs et slapshot på alle og enhver som har deltatt i dette bråket.

BlackenedJustice
BlackenedJusticeInnlegg: 20711
17.06.11 15:27
TheSunshineState: Nå ser jeg at politisjefen i Vancouver skylder på anarkister som var utkledd som Nucks fans

Prøver helt klart å redde skinn. Tåpelig unnskyldning. Anarkister? LOL 

Canucks
18.06.11 06:04

Den største idioten er herved kåret, og heter Brock Anton.

Er det mulig å være så dum?

Forøvrig bekrefter han vel også akkurat det jeg har mistenkt om trailer-trash folk, fra Duncan,BC, nuff said.

Uvasket
UvasketInnlegg: 3632
18.06.11 07:19
Canucks: Er det mulig å være så dum?

Fint at han henges ut til spott og spe, i en moderne form for gapestokk. Tror nok dette svir betydelig mer enn et par måneder i luksusfengsel.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg