Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Winnipeg Jets

NYTT TEMA
TAdams6
TAdams6Innlegg: 38407
15.07.20 20:25

Joe Morrow fristilt fra Dinamo Minsk. Visste ikke at han spilte i KHL jeg. Trodde han var plukket opp av et NHL lag. En helt ok back som spilte endel når Jets hadde bra forsvar. Topp AHL, bunn NHL nivå. God bredde back. Men vil nok tro det vil være kjekkere for han å spille en hovedrolle i Europa.

TAdams6
15.07.20 21:14

Intervju med Maurice.

Patrik Laine ser virkelig bra ut. Han roser også framskrittet han har tatt i år. Big leap in 5-5. Han er blitt en allround spiller. Spennende å følge han neste sesong og se hva han kan prestere. 

Josh Morrissey står fram blant backene til nå. Ellers er Maurice veldig fornøyd med backene nå i forhold til når sesongen startet. Det har kommet noen nye iløpet av sesongen. Men Maurice har aldri kunnet velge og vrake, det har vært så mange skader på backene hele tiden. Dette er første gang han kan velge hvilke 6 han vil starte med.

Jeg synes det er kjekt at det skjer noe igjen. 

(Innlegget ble redigert 15.07.20 21:14)

TAdams6
21.07.20 22:12

"He's got a long term deal so I don't mind saying it, I think he's going to be a top 10 player in the National Hockey League." Jets coach Paul Maurice on Kyle Connor.

TAdams6
23.07.20 19:40

Anthony Bitetto fikk påvist Corona i juni. Har sittet 29 dager i karantene. Hadde milde symptomer, men har ikke fått være med og trene. Idag var første dag etter corona pausen for hans del. Da tror jeg Jets er fulltallig, uten at jeg er 100% sikker.

TAdams6
25.07.20 19:14

En liten filmsnutt om talentene Jets og Calgary har hentet siste 10 årene og bygd sine lag rundt.

2 lag med talentfulle spillere. Jets litt flere talenter enn Calgary, men det blir en tøff kamp i kampen om å få spille i sluttspillet. Har troen på Jets, men vet det ikke blir enkelt, selv om Jets er en klar favoritt hos meg.

(Innlegget ble redigert 25.07.20 19:14)

TAdams6
26.07.20 11:29

Å tippe laget som starter mot Calgary om mindre enn 1 uke er omtrent umulig. Offensivt sier mye seg selv selv om det er 4-5 spillere som alle kan bli valgt til å spille eller bli vraket.

Men på backen er det luksus. Ikke i forhold til kvalitet, men i forhold til antall spillere å velge blant. 

Morrissey-DeMelo
Kulikov-Pionk
Beaulieu-Poolman 
Disse 3 backparene tror jeg iutgangspunktet ligger lengst framme.
Men spesielt Sbisa kan fort være inne på laget. Egentlig tror jeg han er inne, men jeg vet ikke hvem som skal ut. Poolman?
Bak der Niku, Bitetto, Dahlström og Stanley (som ikke vil få spille)

Beaulieu virker å ha fått en stjerne i boka hos supporterne for å være den som går foran fysisk. Det var når han begynte å sloss og ta igjen mot motstanderne at Jets hevet seg og energinivået kom. Alle lag trenger noen som går foran, han er en slik spiller. Ikke verdens beste back, men han har mye annet å by på.

Kulikov tilbake fra skade. Storspilte før han ble skadet. Antakelig hans beste hockey sålenge han har vært i Jets. Kontraten går ut. Viktig for han å vise seg fram for å få ny kontrakt enten i Jets eller hos noen andre.

Synes også Eakin sitt inntog gjorde godt for laget. Det gjorde at Wheeler igjen kunne spille på vingen, der han er best. Det er der han har produsert mye poeng siste årene. Vi må faktisk 5 sesonger tilbake for å finne en sesong der Wheeler hadde færre assist iløpet av en sesong. Hovedgrunnen er at han har spilt center mye av sesongen og fått veldig mye defensivt ansvar. Han var på gang offensivt når Corona kom. Forventer at han virkelig står fram på siden av Scheifele.

(Innlegget ble redigert 26.07.20 11:29)

TAdams6
26.07.20 11:48

Jets coach Paul Maurice not giving any indication as to who will end up on his 31 man roster which heads to Edmonton.
Will they go: 17F 11D 3G or 18F 10D and 3G?

Umulig å si, men jeg tror han går for 10 backer og 18 forwards. Bredden og kvaliteten på reservene offensivt er rett og slett større enn på backene. Så kommer spørsmålet om helsa til de ulike spillerne og hvor han mener det trengs backup. Men jeg tror han går for 18 forwards og 10 backer.

(Innlegget ble redigert 26.07.20 11:48)

TAdams6
26.07.20 23:45

Da var Playoff Roster'en klar for Jets

Det ble en overraskelse.
Mikhail Berdin, den sykt populære russiske keeperen er tatt med. 4 keepere, Comrie, Brossoit, Berdin og selvfølgelig Hellebuyck. Dette er helt klart for å la Berdin være med, motivere han, la han lære og gjøre seg klar. For fortsetter han framgangen så er han NHL keeper om ikke mange årene.

Det ble 10 backer, Logan Stanley fikk ikke være med, som forventet.
Det ble 17 forwards. Ingen overraskelser. Det var de som har spilt mye + David Gustafsson som imponerte tidlig i sesongen.

Kult med Berdin og Gustafsson. Resten sa seg i grunnen selv. 

(Innlegget ble redigert 26.07.20 23:45)

TAdams6
28.07.20 12:32

Nærmer seg treningskamp mot Canucks.

Oppstilling på trening sist var slik

Connor-Scheifele-Wheeler
Ehlers-Eakin-Laine
Copp-Lowry-Roslovic
Appleton-Shore-Perreault
Bourque

Morrissey-DeMelo
Kulikov-Pionk
Beaulieu-Poolman
Sbisa

Er nok det sterkeste Jets kan stille med når Little er ute og Byfuglien er frigitt. Ser at Shore biter seg fast som center i 4.rekka selv om Letestu er tilbake. Shore har spilt alt siden han ble hentet på waivers fra Toronto.
Backparene er akkurat slik jeg satte de opp med Sbisa som outsider. 
Harkins er nok nærmest blant de offensive da på bekostning av Appleton. Tror det er veldig tett mellom de men Appleton har et lite forsprang.

(Innlegget ble redigert 28.07.20 12:32)

TAdams6
30.07.20 11:26

Da var treningskampen over. Maurice er veldig fornøyd med den, må være den beste exhibition game han har vært med på med høyt tempo og 2 lag som ga gass.

Jets vinner 4-1, noe jeg er veldig fornøyd med
Tucker Poolman, Ehlers, Kulikov og Wheeler scorer.
Hellebuyck er på jobb

Bourque var ikke med, Harkins var med som ekstra forward istedet. Han greide å være på isen når baklengsmålet kom men var også nær å score. 

DeMelo er spilleren med mest istid hos Jets. Spilte mest av alle i undertall.

Poolman-Beaulieu får masse skryt etter kampen. De har kjemi og utfyller hverandre. Før Corona krisen hadde Poolman 2 mål på 4 kamper, nå scoret han igjen. Beaulieu framstår som en publikumsyndling med sitt oppofrende spill. Kjekt at de viser så godt igjen.

Sto en statistikk som viste at Jets hadde sluppet inn nest minst baklengsmål siste 20 kampene før Corona krisen kom. Canucks kommer til mye skudd også i denne kampen, men Hellebuyck tar det som kommer utenom 1.

Ehlers spilte ikke 3.periode. Han ble spart ifølge Maurice. Han spilte veldig bra første 2 perioder og hadde også 1 mål etter rebound fra Laine skudd.

Godt å være igang og må si at det var befriende å se at de vant såpass komfortabelt.

Vancouver havnet over Jets i seriespillet, så det var absolutt god motstand de møtte.

(Innlegget ble redigert 30.07.20 11:28)

TAdams6
01.08.20 09:56

Paul Maurice 

"Feelin like Christmas eve"

Idag starter det 

TAdams6
02.08.20 10:39

1-4 tap etter at Scheifele bare fikk litt over 2 minutter på isen. Stort tap. Laine også ut tidlig i 3.periode. 

Jets er gode offensivt, men gode centere har jeg etterlyst i et par år nå. Stastny var den siste gode centeren de hadde i tillegg til Scheifele. Tenker da på å spille i en av de 2 beste rekkene. Uten Scheifele er det tynt. Wheeler går nok inn, men hvem skal opp dit nå? Roslovic? Også Laine ut, hvem skal opp dit? Perreault? Harkins?

Nei Jets tåler skader, men Scheifele og Wheeler er de 2 siste som må få skade. Nå fikk Scheifele og hvis det var med vilje, ja da er det skittent.

Må høre rapportene om skadene og når de er tilbake. Men kampene kommer så tett nå, så toget mot Calgary kan fort gå. 

(Innlegget ble redigert 02.08.20 10:39)

TAdams6
02.08.20 12:33

Hva nå Jets.

Laine ut i 2.rekka. Scheifele ut i 1.rekka

Tipper Wheeler blir center i 1.rekka med Connor og ??? Aner ikke
Laine må også erstattes, men av hvem.

Perreault, Copp og Roslovic er vel nærmest å bli flyttet opp i rekkene. Den gode 3.rekka ødelegges uansett. Siden den rekka skal ødelegges uansett, kanskje det hadde vært kult å prøve Lowry som center i 1.rekka?

Inn med Letestu eller Gustafsson som center i 3.rekka. Det er mitt ønske. 

Connor-Lowry-Wheeler
Ehlers-Eakin-Perreault
Copp-Letestu-Roslovic
Appleton-Shore-Harkins

Mitt forslag, men tror ikke det blir slik.

Det positive her er at Maurice ser hvor sårbare vi er. Vi trenger mer kvalitet, vi trenger en solid center for å heve laget. Eakin er bra, men gjerne et hakk og tre opp fra det og.

(Innlegget ble redigert 02.08.20 12:33)

TAdams6
02.08.20 20:45

@NHL playersafety

(Innlegget ble redigert 02.08.20 21:05)

TAdams6
02.08.20 21:06

Ble helt feil over. Scheifele skal på MRI og få svar på hvor alvorlig skaden er. NHL playersafety ser fortsatt på den, men ligger i kortene at de ser på det som et uhell.

TAdams6
03.08.20 10:25

Kanskje gode nyheter.

Journalister tett oppimot Jets sier at kilder forteller at Scheifele sin skade ikke vil være langvarig. Håper virkelig det stemmer.

Scheifele, Laine og Appleton var ikke på trening foran kamp 2. Hvorfor Appleton ikke var med vet jeg ikke. Potensielt 3 endringer da. Laine og Scheifele er ute garantert.

(Innlegget ble redigert 03.08.20 10:25)

TAdams6
03.08.20 19:15

In the final 10 games of the 2016-17 Manitoba Moose season the Jets AHL squad had two players just rolling on the same line: Kyle Connor 6 goals 2 assists Jack Roslovic 2 goals 9 assists Might today see them reunited?

TAdams6
03.08.20 23:16

Deilig seier, 3-2. Copp opp i 1.rekka som center. Perreault inn i 2.rekka, Harkins inn i 3.rekka og Shaw og Bourque inn i 4.rekka

1-1 i kamper. Fortsatt mulig dette.
Harkins kommer fra tribunen og scorer like så godt. Lowry scorer et sjeldent mål og Ehlers styrer inn det avgjørende målet. Deilig.

TAdams6
03.08.20 23:23

Det sies utrolig mye godt om Jansen Harkins. Var toppscorer i AHL og i kalasform når Jets hentet han opp midtveis i sesongen. En spiller som alle rundt han sier har gjort seg 100% fortjent til framgenen helt selv. 

Fra målet idag

"Seen that a few times for the Moose.

Honestly can’t say I’m surprised by Jansen Harkins success. One of the hardest working players I’ve ever seen and probably most focussed. Saw his game start to change late in 2018-19, hit next level this year."

Nettopp blitt 23 år gammel. En late bloomer som ble draftet i sukessåret 2015 hos Jets. Utrolig kjekt og et herlig mål han scorer. Han er så målbevisst at jeg forventer nye steg neste sesong. Framgangen siste 2 årene har vært helt formidabel. Bygd muskler og fokusert til tusen.

(Innlegget ble redigert 03.08.20 23:23)

TAdams6
04.08.20 19:26

Andrei Chibisov reiser tilbake til KHL og Metallurg Magnitogorsk. Ble med 2 NHL kamper og en helt grei innsats i AHL

Michael Spacek, nok en spiller av "class of 2015" reiser til Tappara og Finland. Kom i unåde ifjor. Ble hentet opp til Jets, men fikk ingen kamper i NHL. Da han kom ned til Moose var han ikke enkel å samarbeide med. Spilte dårlig og kom i klinsj med trenerne. Utlånt etterpå og det var skrevet i stein at hans dager i Jets/Moose var ferdig. Nå blir det Liiga og Tappara. Jeg er ikke i tvil om at han har et høyt toppnivå inne, men man må ha hodet med seg og. I motsetning til Harkins så sliter Spacek litt der virker det som.

TAdams6
04.08.20 23:31

Ikke et ord om Scheifele, Laine eller laguttak hos noen av kildene jeg pleier å bruke. Her har alle som følger Jets virkelig bestemt seg for å holde korta tett inntil brystet så lenge de har lov.

Så jeg vet ingenting om hvem som blir klare, hvem som starter og hvordan laget ser ut. Ikke så lenge til kampen begynner.

TAdams6
05.08.20 07:55

Ingen Scheifele, Laine eller Appleton 

Nye skader idag, Perreault. 

Også Poolman som fikk puck i ansiktet, mye blod. Men kom tilbake i kampen

2-6 tap og nå blinker alarmklokkene.

Får se hvem som er klare til kamp 4. Det hangler nå. Calgary har dette i sin hule hånd

TAdams6
05.08.20 14:03

Jeg tror Jets er ferdige for sesongen. Utgangspunktet var at de kan slå alle når de er skadefrie og i form. Men selv da ville det blitt vanskelig. Går alltid til kamp i håp og tro om at de vinner. Men igår kveld var jeg sikker på en skrell. Når så mange mangler så greier de ikke å holde energinivået oppe 2 kvelder på rad. Det har vi egentlig sett gjennom hele sesongen. De har ikke fått noen lange "winning streaks" med unntak av rett før corona krisen da de hadde 4 seire på rad.

Men med Laine, Scheifele, Appleton og nå Perreault ute, så er det ingen av de 4 rekkene som ser ut som de optimalt skal se ut. Det ser egentlig håpløst ut. Jeg tipper også Poolman er uten, puck i ansiktet med en svær kul og helt sikkert sykt vondt. Han kom tilbake på isen i 3.periode. Men jeg blir ikke overrasket om Sbisa er inne og han ute imorgen.

5-5 har det vært greit i alle kampene. PK derimot har vært svakt i 2 av kampene, kamp 1 og 3. Det jeg har lurt på og som jeg ikke vet svaret på er hvorfor Morrissey spiller så lite minutter. Var 20 minutter igår, mener det var nede i 17 minutter kvelden før. Ikke spilletid i PK og lite spilletid i PP. I natt var det 3 backer som spilte flere minutter enn han også hvis vi tar bort special teams. Rart, rett og slett rart. Ingen journalister som spurte om dette. Men jeg synes han har sett litt treg og tung ut, ikke helt seg selv. Så han er nok ikke helt i form.

Kyle Connor ble det spurt om på pressekonferansen etter kampen. Maurice sier han ser glimt av hva han kan, men han er ennå ikke kommet opp på det tempoet han trenger for å briljere. 

I det hele virker det som om nøkkelspillerne ikke er i form. De har ikke fått den pre season de trenger. Samtidig har de mistet flere viktige spillere. Da er ikke Jets bedre enn at de taper mot Calgary. Normalt sett vil jeg påstå at Jets vinner best av 5 eller best av 7, 8av10 ganger mot Calgary. Men det hjelper lite. Dette er ikke normalt og utgangspunktet har vært helt likt for alle lag. 

Det positive her er at Maurice og Cheveldayoff får et bilde av realiteten før de går inn og skal forhandle om nye kontrakter og spillere. Jets er gode på sitt beste, men det mangler kvalitet, spesielt kvalitet som går rett inn i 1-2 rekka eller i første backpar. Det trengs en kvalitetsback og det trengs en kvalitets center uten at noen av de viktige blir tradet bort. Da vil Jets framstå mye sterkere med engang. Det hangler og for mye avhenger av noen få spillere og at de er i form og bidrar. 

Nå er ikke løpet kjørt, men jeg har liten tro på at Jets vinner 2 kamper på rad mot Calgary nå. Kanskje kommer Laine og Scheifele tilbake, kanskje ikke. 
PGA corona reglene har ikke klubbene lov å si noe om skader og hvorfor spillerne ikke spiller. Teit når vi vet det er reelle skader, men slik er det derfor vet vi også veldig lite. 
Neste mann ut er Perreault. Mannen som tok plassen til Laine i 2.rekka måtte ut med skade og slik det høres ut som, så er han ikke klar til kamp imorgen.

Mye kjekkere å skrive når det går veien. Men realiteten er at det har vært et tøft år. Byfuglien gjorde ikke ting enklere og når Little også er ute, så er det over 12M i cap hit som har stått på sidelinjen det meste av sesongen som kunne blitt brukt til 2 eller 3 kvalitetesspillere. Kanskje kommer Little tilbake. Jeg tviler egentlig, men kanskje. 

Det posistive er at Jets har alle gode kort nå. De har handlefrihet selv om cap hiten blir låst. De har vært heldige med timingen med å skrive nye kontrakter. Forrige sesong var grusom, der de mistet 4 solide backer og også Tanev som virkelig hadde spilt seg varm i trøya sammen med Copp og Lowry.

Eakin og DeMelo er kommet inn på korte kontrakter. Får de fortsette? Usikker. DeMelo virker å ha gjort sine saker bra, men jeg er usikker. Eakin har gjort det greit, men er det godt nok for center i 2.rekka? Nei. Men han er absolutt god nok til å spille i Jets. Men tror nok han tjener mer enn han fortjener i forhold til andre spillere Jets har. Men det blir opp til Cheveldayoff å avgjøre.

Mange spørsmål, få svar. Det er ikke over. Kanskje kommer det tilbake spillere. Men jeg tror det er for sent. Varsellampene lyser. Slik jeg har lært å kjenne dette laget så kan de fort vinne imorgen, men de greier ikke å holde energien oppe i kampen på lørdag i så tilfelle. Jets er denne sesongen et lag som gir forhåpninger, men som slår deg rett ned i bakken hver gang du endelig tror de har noe på gang.

(Innlegget ble redigert 05.08.20 14:03)

TAdams6
05.08.20 19:55

Har gjort dette noen ganger, da har ting vært mer ute i det blå enn nå. Kontrakter for neste sesong

Wheeler 8,25M
Connor 7,14M
Laine 6,75M
Scheifele 6,125M (en av de beste kontraktene i NHL)
Ehlers 6M
Little 5,29M
Perreault 4,13M
Lowry 2,92M
Copp 2,28M
Morrissey 6,25M
Pionk 3M
Dahlstrom 0,85M
Poolman 0,775M
Hellebuyck 6,17M

Ta keeperplass først.
Både Berdin og Comrie har kontrakt neste sesong. Arvid Holm har fått kontrakt men skal spille i SHL nok en sesong. Brossoit, vil han være med videre? Spilt mindre denne sesongen. Men absolutt en bra backup fram til Berdin er klar. For det er han det ventes på, ikke Comrie. Tipper Keepersituasjonen blir lik med ny kontrakt på Brossoit på samme lønn som nå.

Backene
Morrissey og Pionk med videre. Poolman regnes nok også med videre som en etablert. 3 stk. Bak kommer Heinola, Samberg, Niku. Bak de igjen har vi Kovacevic, Chisholm og ikke minst Gewanke. Jeg håper Jets bruker penger på en veldig solid back. Samtidig håper jeg Jets forlenger med Beaulieu og DeMelo. Resten kan sendes videre. 
Da vil Jets ha 5 av de samme backene som i år blant topp 6. Få inn en solid back. Så da blir man forsterket. Så kan Heinola, Niku og Samberg kjempe om å utkonkurrere en eller flere av de 6. 

Offensivt
9 under kontrakt. 
Roslovic, Harkins og Appleton er alle RFA og vil få nye kontrakter. Men når jeg ser hva Copp og Lowry har levd på så blir det ikke store kontrakter. Mellom 1 og 2M på 2-3-års kontrakter tipper jeg.
Nick Shore er UFA og kun 27 år. God nok for NHL. Så spørsmålet er hvem som vil bruke penger på han. Blir ikke dyr og i så måte verdt å ta vare på for Jets.
Cody Eakin, får han ny kontrakt? Han må nok ned til rundt 3M tipper jeg. Tviler egentlig på at han blir.
Bak lusker David Gustafsson først og fremst. Men også Kristian Vesalainen. Gustafsson kan fort gå inn som fast mann i NHL, Vesalainen må nok bruke året på å spille seg inn, som Harkins i år.
Slik jeg ser det trenger ikke Jets å selge noen om de ikke vil. 
De må hente en solid center

Har regnet litt fort på det og slik jeg ser det så har Jets ca 12M i cap space. Da er Eakin ute, ellers bare spillere uten kontrakt som Kulikov. Har beholdt alle squad players som Beaulieu, DeMelo, Bourque, Letestu, Shaw, Shore, Sbisa og Bitetto + alle i Moose. Disse må erstattes uansett, så de pengene må være disponible.

Så med Eakin og Kulikov ut mener jeg det er ca 12M igjen hvis summen blir den samme som i år. Da skal Niku, Appleton, Harkins og Roslovic ha nye kontrakter. 4 spillere, skal vi si maks 5 mill på de. Jeg tror ikke summen blir høyere. Da er det kun 7M igjen til å hente 2 forsterkninger. Det kan hende det må trades. Men lista kan nok ikke legges skyhøyt. Hva er viktigst? Pietrangelo?

Det positive, Jets har midler uten å måtte trade bort noen. Men det kan fort bli en trade her som inkluderer for eksempel Roslovic.

Med litt sjonglering og så mange unge som kommer bakfra så kan nok noen av UFA pengene frigjøres da de ikke trenger å erstattes. Så kan Jets hente en back og en forward til 5M i lønn, 10 M totalt. Ja det tror jeg de kan uten å måtte trade. Sånn rundt regnet ivertfall. Vi får se hvor de legger lista. Hadde jo vært kjekt med en bonus i form av en solid spiller traden. Kanskje 1.pick? Tror de fort kan finne kvalitet også mellom 9 og 15.

Spennende blir det. Utgangspunktet for å forsterke seg til tross for Corona påvirking i cap hiten er tilstede. Gode kort på hånd.

(Innlegget ble redigert 05.08.20 19:55)

TAdams6
07.08.20 17:19

Scheifele - They don't thin there is Achilles damage but will undergo more tests. It wasn't a cut but a crush
Laine - sprained hand and he couldn't hold his stick
Appleton - shoulder
Laine and Appleton likely 2-3 wk injuries
Sara Orlesky som skriver dette.

Godt at Laine og Appleton er fit for fight snart. Håper ikke de finner noe i testene hos Scheifele, slik at han kan få en skadefri periode før neste sesong starter.

Pierre LeBrun sier at Jets supportere bør være stolte av Jets innsats i år med alle de skadene de har hatt på viktige spillere og omstendighetene med Byfuglien. Enig her. De har nesten greid sluttspillet, noe som egentlig var utenkelig tidligere i sesongen. Men det er alltid kjipt å tape kamper når man er så nær. Mangler ikke noe på innsatsen, men mangler bredde og kvalitet.

(Innlegget ble redigert 07.08.20 17:19)

TAdams6
09.08.20 12:56

WinnipegSun kommer med kritisk artikkel idag. De skriver videre at de vil gå mer i dybden på Cheveldayoff og Maurice sin jobb og hva de har gjort.

En velskrevet artikkel som tar for seg positive og negative sider. Savner slik journalistikk i Norge. Maurice ble satt litt i sjakk matt når forsvaret ble sendt på dør forrige sesong og Byfuglien fant ut at han heller ikke ville være med. Samtidig får han kritikk for ikke å greie å sette special teams. PK og PP har vært alt for svakt hele sesongen. PK til tider elendig, PP forutsigbart.
Winnipeg Jets og Maurice har blitt reddet av Vezina trophy favoritten Connor Hellebuyck som på egenhånd har holdt Jets inne i kampen om sluttspill. Til tider like svakt som Detroit Red Wings skriver journalisten. Den store forskjellen har vært Hellebuyck.

Det er vanskelig å være uenig her. Det har ikke gått på skinner denne sesongen. Veldig sjelden mer enn en seier om gangen, av og til 2 seire på rad. Vanskelig utgangspunkt, men han har allikevel fått for lite ut av stjernene og spesielt special teams med over og undertall har vært alt for svakt.

Cheveldayoff får også så hatten passer. Har greid å bygge et godt lag gjennom spillere han henter i draften. Stort pluss. Det negative er at han ellers har gjort få gode trades. Der andre greier å trylle fram noe som Houdini gjennom kreative trades, så står Cheveldayoff med lua i hånda og ser på. Houdini ble faktisk brukt i artikkelen.

De tar Carolina Hurricanes som et eksempel der de har bygd fram et meget godt forsvar gjennom gode trades. De forvener mye mer, veldig mye mer av Cheveldayoff.

De sier videre at Cheveldayoff har alle muligheter til å bygge et konkurransedyktig lag nå mellom sesongene. De mener han minst har 15 mill i cap hit å bruke. Kanskje mer, spørs hva som skjer med Little. Så de forventer store forsterkninger.

Det kritiseres også hvor dårlig backup Jets har. Scheifele ut var krise for Jets. For 2 år siden var han også ute i en periode, da ble det 12-3-1 i de kampene Scheifele var ute. I det hele tatt har Jets tatt noen steg tilbake fra 2 år siden. Det må bevises nå, ellers blir det nok utskiftninger. 

Skal bli interessant å lese artiklene videre. Er Scott Billeck som skrev artikkelen. Veldig bra at det blir satt et kritisk syn på det som har skjedd det siste året. Man blir ikke bedre hvis man ikke evaluerer og korrigerer underveis.

(Innlegget ble redigert 09.08.20 12:56)

TAdams6
11.08.20 11:03

Det blir 10.valget Winnipeg Jets får velge.

Ikke noe dårlig utgangspunkt det. Det er centere, vinger, backer og keepere som slåss om å være de mest lovende. Jets trenger center eller til nøds back.

Det spørs nok hva alternativene er, men center tror jeg de går for. Som det skrives i WinnipegSun. Hadde Jets fått 1.valget og Lafreniere, så hadde det luktet trade. For Jets har 4 bra vinger. Center derimot, det har vært et hull i flere år nå.
Fra WinnipegSun
"Trade deadline pickup Cody Eakin was useful enough, but he's a pending free agent, and not a true No.2 centre.
The Jets may not have won big on Monday, but with the 10th pick in a deep draft they can still go a long way toward filling a hole that's been there for years.

Defence is their other area of need, but they do have a few of those in the pipeline, Ville Heinola, Sami Niku and Dylan Samberg in particular"

De er helt enig med meg, det liker jeg. Center er det de må gå for. Back er nr 2 på lista. Vinger og keeper trengs ikke nå

Så får vi se hva lagene foran på lista, fra nr 1-9 velger. Det er noen centere der. 

(Innlegget ble redigert 11.08.20 11:03)

TAdams6
11.08.20 20:16

Gladmeldingen idag er at Scheifele slipper operasjon. Han slapp heldig fra det. Vil være fit for fight til neste sesong.

TAdams6
12.08.20 20:00

Bryan Little har blitt intervjuet idag. Første intervju siden skaden i november. Han sier rett ut og det eneste han kan gjøre er å vente og håpe at ting blir bedre.

Tragisk og viser hvor farlig hockey kan være. Håper virkelig han blir kvitt øresusen og blir tilnærmet som han var igjen.

Tror jeg han blir klar for Jets? Aner ikke. Håper virkelig ikke vi får en ny sesong som vi hadde med Byfuglien der vi må gå og vente og håpe at spilleren kommer tilbake. Han har også over 5M i cap hit

"Things can change in the blink of an eye and it did for me."

Bryan Little staying positive as road to recovery continues.

(Innlegget ble redigert 12.08.20 20:03)

TAdams6
12.08.20 23:51

Ville Heinola sendes til Finland og Rauman Lukko, et lag som spiller i Liiga og er med i CHL. Istedet for å vente på ny sesong i NHL skal han spille der fram til oppstarten for ny sesong starter. Da reiser han til Winnipeg igjen. Strålende løsning. Han får spille for et bra lag, erfaring og vil komme til NHL enda klarere.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg