Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Minnesota Wild

NYTT TEMA
SphinX20

SphinX20
23.05.12 17:49

Siden den forrige het "10/11" velger jeg heller bare å kalle denne for klubbnavnet iom at det ikke akkurat vokser Wild fans på trær..

Som første gladsak kan det nå bekreftes at Granlund har signert 3 års entry-level kontrakt...!

BOH-YAKKA!

AvalancheSioux

AvalancheSioux
23.05.12 18:44
SphinX20: Som første gladsak kan det nå bekreftes at Granlund har signert 3 års entry-level kontrakt...!

Coyler'n dukker vel brått opp til høsten også ;-) 

(Innlegget ble redigert 23.05.12 18:45)

awesomepossum

awesomepossum
23.05.12 19:13

Kommer Larsson og Brodin til å spilletid tror dere? Hvordan er wild sine D-men egentlig? Har jo vært noen saftige forandringer der.

SphinX20

SphinX20
23.05.12 21:50
AvalancheSioux: Coyler'n dukker vel brått opp til høsten også ;-)

Coyle signerte EL kontrakt for godt over 2 mnd siden, og er tiltenkt en viktig rolle i Aeros..

Når det gjelder Larsson og Brodin trror jeg nok det er mest sannsynlig å se Brodin i Wild trøya oftest, mens Larsson blir som Coyle mer seende i Houston..

Wild forsvaret er ikke stort å skryte av og alle ting tilsier at de også iår bruker sitt 1st (7th overall) på en defender.

Mest sannsynlig en puck mover alá Rielly...

Time will show..

Lorentsen91

Lorentsen91
23.05.12 22:49

Mye spennende talent i systemet til Minnesota! Er spent om Bulmer kan faa mer enn 9 kamper neste sesong.

saucer

saucer
14.06.12 21:44

Gratis digitalt magasin om Wilds prospect pool. Kan være verdt en kikk!

http://assets.sbnation.com/assets/1186388/WildFull.doc.pdf

saucer

saucer
19.06.12 19:35

Harding med ny 3-årskontrakt! http://wild.nhl.com/club/news.htm?id=635133

AvalancheSioux

AvalancheSioux
20.06.12 15:32
saucer: Harding med ny 3-årskontrakt!

Ble overraska i fjor da han signerte i stedet for å teste markedet og er litt overraska også nå, men det blir vel bare det samme som tidligere med Bäckström som sjef, Harding som back-up og Hackett får bøttevis med spilletid i AHL. Såvidt meg forstått er JH og familen godt etablert i MN nå så det spilte sikkert også inn.

Det beste alternativet hvis de skal kunne få tak i Parise, ev. Suter er jo å ha en knall god goalie som har vært ute noen vinterdager før (, en god back-up og en talentfull ungfole som får utvikle seg på den riktige måten).

God kontrakt for begge parter.

(Innlegget ble redigert 20.06.12 15:33)

saucer

saucer
20.06.12 23:11

Jeg er også overrasket denne gangen. I fjor var jo situasjonen litt annerledes siden han mistet hele 10-11 sesongen pga. skade. Han har uttalt at han like greit kan være i Minnesota og kjempe om førstespaden, fremfor å risikere å bli reserve et annet sted. Så trives han jo i Minnesota som du sier, og Bäckström blir UFA neste år. 

SphinX20

SphinX20
23.06.12 21:04

with the 7th selection in the 2012 entry draft Minnesota Wild selects Mathew Dumba.

Noen tanker?

Jeg personlig hadde enten sett for meg en trade-down eller en annen spiller.. Dette ska ldog være en av denne draftens backer med høyest upside

Lorentsen91

Lorentsen91
23.06.12 22:28

Dumba er den artigste backen jeg saa spille live i aar. Hadde han vaert paa stoerrelsen til Reinhart tror jeg han kunne gaatt mye hoeyere. Gutten er god paa skoeyter, veldig bra offensivt potensial, og ikke minst en utrolig eksplosiv takler.

Spillestilen hans er noe mellom Subban og Phaneuf.

SphinX20

SphinX20
24.06.12 12:07
Lorentsen91: Dumba er den artigste backen jeg saa spille live i aar. Hadde han vaert paa stoerrelsen til Reinhart tror jeg han kunne gaatt mye hoeyere. Gutten er god paa skoeyter, veldig bra offensivt potensial, og ikke minst en utrolig eksplosiv takler. Spillestilen hans er noe mellom Subban og Phaneuf.

Dette er vell ganske riktig resonert.

Det samme blir sagt på HFBoards.

Han omtales som en av denne draftens beste skøytegåere, med ett av de beste skuddene og skal være utvilsomt best på hitting.

Veeeldig fornøyd med denne karen....

Håper han bulker opp i sommer og blir klar for den store ligaen med en gang..

Mest sannsynlig er vell dog at han tar minst ett år i AHL først...

AvalancheSioux

AvalancheSioux
24.06.12 12:18
SphinX20: han tar minst ett år i AHL først...

Er ikke gammel nok for AHL så det blir NHL eller WHL.

Som sagt over har han det meste scouter og lag elsker; skøyteferdigheter, skudd og noen syke taklinger. Spørsmålet med ham er størrelsa, enkelt og greit. Kan han overleve i NHL med samme spillestil, da spesielt taklingene eller blir han for mye skadeutsatt? Der er grunnen til at han ikke ble valgt før dere.

saucer

saucer
24.06.12 12:34

Årets stikkord: prosjekter og fysikk. Med alle prospectsene som blir pro neste sesong er Wild nær taket på 50 kontrakter, derfor ble endel spillere som går college-veien valgt for å få noen ekstra år med rettigheter. 

7. Mathew Dumba (D)

Var lunken til dette valget i starten, men ser nå at dette er akkurat den typen spiller vi trenger. God offensivt, kan levere knusende open ice taklinger, leder og vinnerskalle. Kommer til å passe som hånd i hanske med Brodin. 

46. Raphael Bussieres (LW)

Offensiv type, fysisk, bra skudd, men ujevn. Fight med Dumba tidligere i år. En Lucic light?

68. John Draeger (D)

Visstnok en smart, fysisk defensiv D med god rekkevidde, bra på jerna. Toppspiller på Shattuck. Langtidsprosjekt, går veien via Michigan State. 

98. Adam Gilmour (C)

Kjapp to-veis center. Offensiv oppside. Playmakertype. Spiller på nivå lavere enn CHL og USHL, men skal gå på Boston College etter neste sesong(?). 

128. Daniel Gunnarsson (D)

Overårig, stor back som spilte i Luleå i ES denne sesongen. Ikke fysisk, men ganske offensiv. 

158. Christoph Bertschy (C/RW)

Liten, talentfull forward, visstnok med holdningsproblemer. Overbevisende statistikk på både u18- og u20-landslaget, samt NLA denne sesongen. Solid valg i 6.runde, med potensielt høy avkastning. 

188. Louie Nanne (LW)

Sønn av en av scoutene, som i følge Russo var intetanende om at sønnen ble valgt. Bestefaren (Lou) er tidligere GM i North Stars. Visstnok en to-veisspiller med høy arbeidsmoral, men lite mer enn det.

(Innlegget ble redigert 24.06.12 12:35)

SphinX20

SphinX20
24.06.12 12:36
AvalancheSioux: Er ikke gammel nok for AHL så det blir NHL eller WHL. Som sagt over har han det meste scouter og lag elsker; skøyteferdigheter, skudd og noen syke taklinger. Spørsmålet med ham er størrelsa, enkelt og greit. Kan han overleve i NHL med samme spillestil, da spesielt taklingene eller blir han for mye skadeutsatt? Der er grunnen til at han ikke ble valgt før dere.

Det er uten tvil grunnen til at han ikke gikk top 5.

Trenger på ingen måte å bety at han ikke klarer å bygge videre på spillestilen i NHL.

Klarer han å bygge på seg noen kilo og holder den samme linja blir han fort en publikumsfavoritt. Dessuten er han 17 og det er vell ingen hemmelighet at gutter kan vokse frem til eventuell pensjonsalder utifra gener.

Jeg har uansett troen, og det er ingen tvil om at han passer inn i systemet.

Se for deg pairingen Brodin - Dumba om la oss si 3 år...

Der snakker vi perfekt utfyllelse av roller.

SphinX20

SphinX20
24.06.12 12:43
saucer: 7. Mathew Dumba (D) Var lunken til dette valget i starten

Du var ikke alene om dette!

Nå derimot.. Kunne ikke vært gladere.. Vannvittig fornøyd med dette, og har troen på at tross størrelsen blir han den nye publik favoritten med knusende hits og fyrende skudd...

Godt pick

saucer

saucer
24.06.12 12:47
AvalancheSioux: Som sagt over har han det meste scouter og lag elsker; skøyteferdigheter, skudd og noen syke taklinger. Spørsmålet med ham er størrelsa, enkelt og greit. Kan han overleve i NHL med samme spillestil, da spesielt taklingene eller blir han for mye skadeutsatt? Der er grunnen til at han ikke ble valgt før dere.

Er enig i dette, men har god tro på at han får det til. Eliteprospects lister han til 182 cm og 84 kg., og spillere som er rimelige å sammenligne han med som for eksempel PK Subban (183, 94) og Kronwall (182, 86) ligger ikke så langt unna. 

saucer

saucer
24.06.12 12:55
SphinX20: Se for deg pairingen Brodin - Dumba om la oss si 3 år... Der snakker vi perfekt utfyllelse av roller.

Greit backpar bak Granlund - Koivu - Coyle. 

SphinX20

SphinX20
24.06.12 22:19
saucer: Greit backpar bak Granlund - Koivu - Coyle.

Evt:

Lucia - Granlund - Coyle

eller

Granlund - Phillips - Coyle

Uansett.... Fremtiden ser LYYYYYS ut

SphinX20

SphinX20
25.06.12 15:37

Siden vi antagelig bare er oss to i landet saucer, er det vell ingen uting å fortelle litt om hvorfor akkurat Wild.

Jeg spiller hockey. Da jeg var yngre var et naturlig forbilde Brodeur siden jeg selv var målvakt. Da ble også Devils automatisk favorittlaget.

Etter ett par år i Devils verdens, møtte jeg i 2005 slektninger fra Stockton, MN i min bestefars begravelse. Han kunne fortelle meg at han selv var sportsjournalist og at det var Wild som var tingen. Jeg ble opplyst om Gaborik og ble lovet uhorvelige mengder stasj hvis jeg valgte dette som mitt lag. Jeg beit på men tenkte at disse lovnadene var tomme ord.

Ca. 1 mnd etter begravelse kom en hentelapp i posten. I pakken lå en authentic Gaborik 3rd, wild flagg, Gaborik plakat, ørten pakker hockeykort, Wild kalender, Wild caps, Wild t-skjorte og Wild genser. Med andre ord, jeg var solgt.. Bokstavelig talt... Etter den dag har kun Wild vært tingen.

Jeg er forøvrig 23 og fra Stavanger.

---------------------------------------------

So.. Whats your story?

(Innlegget ble redigert 25.06.12 15:38)

saucer

saucer
25.06.12 20:08

Vet om noen flere som holder med Wild, men de er enda mindre 'aktive' enn det jeg er..

Min historie er ganske standard, begynte med hockey i 6-årsalderen og ble hekta på NHL-spillene rundt 2000. Valgte vanligvis å spille som Trashers (pga. Heatley og Kovalchuk) og Wild (Gaborik), og et par år senere kjøpte jeg meg hjemmedrakta. Siden da har Wild vært laget. 

SphinX20

SphinX20
25.06.12 20:17
saucer: Vet om noen flere som holder med Wild, men de er enda mindre 'aktive' enn det jeg er.. Min historie er ganske standard, begynte med hockey i 6-årsalderen og ble hekta på NHL-spillene rundt 2000. Valgte vanligvis å spille som Trashers (pga. Heatley og Kovalchuk) og Wild (Gaborik), og et par år senere kjøpte jeg meg hjemmedrakta. Siden da har Wild vært laget.

Ikke mer avansert nei.. ;-)

Vell, jeg kjenner ingen andre, men hvis du vet om noen så er jo det bra..

Jeg har en fan club uten særlige oppdateringer på facebook, hvis den enda eksisterer...

Norwegian Minnesota Wild fan club tror jeg det var...

SphinX20

SphinX20
26.06.12 15:49

Veilleux og Rau signerer nye 2 veis!

Førstnevnte ingen stor tekniker, men en ekstremt viktig lagspiller og en som har gitt utrykk for at han elsker klubben.

Flere er sendt på dør.. Palmieri og Lats er aventende..

saucer

saucer
29.06.12 18:35

Latendresse ser ikke ut til å komme tilbake. Blir UFA siden GMCF ikke ga han QO, sannsynligvis i håp om å spare 0,5-1M. Skadeutsatt de siste årene..

Bobby Mac melder at Wild kan være på Schultz' liste. Holder ikke pusten i påvente av signering derfra. Ikke ift Parise og Suter heller. 

Ellers er Matt Kassassination signert for to nye

SphinX20

SphinX20
30.06.12 11:44
saucer: Latendresse ser ikke ut til å komme tilbake. Blir UFA siden GMCF ikke ga han QO, sannsynligvis i håp om å spare 0,5-1M. Skadeutsatt de siste årene.. Bobby Mac melder at Wild kan være på Schultz' liste. Holder ikke pusten i påvente av signering derfra. Ikke ift Parise og Suter heller. Ellers er Matt Kassassination signert for to nye

Lats blir vell veid som en for dyr risk mtp at vi allerede har en injury-phrone i PMB..

Skulle gjerne se Lats signert basert på hans dyriske øye for mål når han inntar "beast mode" men forstår alikevell Fletchers grunnlag for å la være..

Når det alikevell blir nevnt at interessen for Peter Mueller er stor, blir det som om du signerer en dyrere spiller, med mindre sjangs for å lykkes.. Mueller er mer skadet og dårligere..

At Schultz er intressert i Wild høres nesten for godt ut til å være sant, skulle det dog være tilfelle at han dukker opp ville det vært stort.

Parise tviler jeg på at i det hele tatt kan si nei til vårt KOLLOSALE forslag.

Suter er et "ikke-tema"

Kassian derimot... Sweet..

saucer

saucer
01.07.12 20:20

Konopka og Mitchell inn så langt. Mitchell overbetalt! Disse fyller hull i 3. og 4. rekka. Kan bli vondt å møte 

Mitchell - Brodziak - Clutterbuck

Powe - Konopka - Kassian

I tillegg gir det rookiene Larsson, Zucker med flere tid til å utvikle seg i Houston.

saucer

saucer
01.07.12 20:24

"Koivu is a superstar that maybe doesn’t get enough respect around the league and he should," Konopka said. "Heatley is a world-class player and we have to make sure those guys are taken care of and they feel very comfortable and nice. If they want to sit down at center ice and read the paper, they should be able to do that without anyone touching them."

http://www.startribune.com/sports/blogs/161002855.html

Canucks

Canucks
04.07.12 18:22

Gratulerer med både Parise og Suter, så får vi se på kontraktene da.

NorthWest kommer til og bli tøff nå, liten tvil om det.

awesomepossum

awesomepossum
04.07.12 18:53

Gratulerer!

SphinX20

SphinX20
06.07.12 15:29
awesomepossum: Gratulerer

Takker så meget...! :-D

Grunnet reisejobbing har det blitt lite tid til forum og den slags, men da nyheten kom ca. kl 18.00 onsdag var hæla rimelig mye høyere enn taket...

Helt vannvittig artig at vi klarer å tiltrekke oss Big Fish UFA's ..

Dog har begge en form for tilhørighet til staten på den ene eller den andre måten..

Kontraktene på på 13 x 98 millioner $ er stivt, men nødvendig for å kunne tiltrekke seg to spillere av dette kaliberet i dagens FA marked.

Begrunnet med at MIN kom med det beste tilbudet når det handlet om å hente begge, ga både Parise og Suter blanke i at hendholdvis Red Wings, Penguins og Devils tilbudte bedre lønn.

Dette var og forbli en STOR dag i State of Hockey.

#11 og #20 vil rocke, og nå ser ikke bare fremtidens lag bra ut, men også dagens!

YIPPI KAY YAY!!!

Klikk for å gå tilbake til toppen