Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Stem på Zucca

NYTT TEMA
vadefugl
vadefuglInnlegg: 40815
01.01.15 00:22

Har stemt. Håper han vinner. 

vadefugl
vadefuglInnlegg: 40815
01.01.15 03:38

Og nå leser jeg i VG at han kom på første plass. 

Toppmeis
ToppmeisInnlegg: 1370
02.01.15 17:28

Zucca ikke engang nominert til årets mannlige idrettsutøver btw. Helt sjukehus

BenTexas
BenTexasInnlegg: 25979
02.01.15 17:42
Toppmeis: Zucca ikke engang nominert til årets mannlige idrettsutøver btw. Helt sjukehus

Uenig. Han når ikke Jørgen Graabak til anklene engang. Norge tok seg ikke videre til sluttspillet i OL-ishockey engang (tapte sågar mot Østerrike........), mens Graabak vant to (!!!!!) gull i verdensidretten Kombinert!

(Innlegget ble redigert 02.01.15 17:43)

guru
guruInnlegg: 11099
02.01.15 18:18
BenTexas: Uenig. Han når ikke Jørgen Graabak til anklene engang. Norge tok seg ikke videre til sluttspillet i OL-ishockey engang (tapte sågar mot Østerrike........), mens Graabak vant to (!!!!!) gull i verdensidretten Kombinert!

Du hadde meg et et lite sekund der :)

Zwei_Minuten_Strafe
Zwei_Minuten_StrafeInnlegg: 1303
02.01.15 18:32
Toppmeis: Zucca ikke engang nominert til årets mannlige idrettsutøver btw. Helt sjukehus

Det sier litt om de personene som sitter i denne idrettsgalla-komiteen, de vet ikke hva stor idrett er. Dessverre.

CommanderCool
CommanderCoolInnlegg: 939
02.01.15 18:34

Hadde vært ganske flaut for norsk idrett om en hockeyspiller som skulle slitt med å bli regnet blant topp 50 spillere i Canada skulle bli nominert fremfor gullvinnere i OL.

Årets utøver i Canada ble forøvrig en kvinnelig bobslede-kjører, det til tross for at landet vant OL-gull i ishockey og har drøssevis av stjerner og Stanley Cup-vinnere. Kanskje canadiske journalister ikke skjønner hvor stort ishockey er i Nord-Amerika???!!?? 

guru
guruInnlegg: 11099
02.01.15 18:43
CommanderCool: Hadde vært ganske flaut for norsk idrett om en hockeyspiller som skulle slitt med å bli regnet blant topp 50 spillere i Canada skulle bli nominert fremfor gullvinnere i OL. Årets utøver i Canada ble forøvrig en kvinnelig bobslede-kjører, det til tross for at landet vant OL-gull i ishockey og har drøssevis av stjerner og Stanley Cup-vinnere. Kanskje canadiske journalister ikke skjønner hvor stort ishockey er i Nord-Amerika???!!??

Hva har norsk idrettsgalla å gjøre med Canada? Dette handler like mye om hvilke forutsetninger man har for sine prestasjoner. Bare det å komme seg til NHL er en prestasjon i seg selv. Når man i tillegg dominerer på et av ligaens beste lag, og vinner den interne poengligaen, er dette en prestasjon som overgår det meste vi har sett i norsk idrett.

Jeg har overhodet ingen oversikt over hvordan canadiske idrettsutøvere har gjort det, men i Canada er alt annet enn seier i hockey, deres nasjonalidrett med stor margin, en fiasko. Uansett. Uten å vite, tipper jeg at denne bobutøveren sannsynligvis har prestert i en idrett som er langt unna walkover.

På samme måte som at det i Norge er på grensen til fiasko om ikke håndballjentene går til finalen, og i hvertfall hvis de ikke går til semifinalen.

Kjenner heller ikke til den canadiske idrettsgallaen og deres kriterier og hvilken prestisje som ligger i det. Jeg synes ditt eksempel er dårlig.

(Innlegget ble redigert 02.01.15 18:44)

Zwei_Minuten_Strafe
Zwei_Minuten_StrafeInnlegg: 1303
02.01.15 18:52

Når Marit Bjørgen og kombinertutøvere år etter år støtt og stadig vinner priser og blir nominert foran utøvere som har prestert meget godt i idretter som er mye større, ja da snakker vi her om et «mini pampevelde» med korrupsjon og kameraderi. Denne idrettsgalla-komiteen er en vits.

Makolb
MakolbInnlegg: 82
02.01.15 18:54

CommanderCool

Ishockey er en mye større idrett enn kombinert, snøbrett, skiskyting eller andre nisjeidretter som er så populære i Norge. At Mats Zuccarello klarte å bli den spilleren som sanket flest poeng i New York Rangers i grunnspillet i NHL og var en viktig bidragsyter til at New York Rangers kom til Stanley Cup finalen i fjor rangerer jeg høyere enn det f.eks. Ståle Sandbech har prestert i 2014. Sandbech tok sølv i OL det var alt han gjorde. Han har ikke vunnet Dew Tour, ikke X games, TTR eller noe av betydning.

otherdemon
otherdemonInnlegg: 5695
02.01.15 23:09
Zwei_Minuten_Strafe: Når Marit Bjørgen og kombinertutøvere år etter år støtt og stadig vinner priser og blir nominert foran utøvere som har prestert meget godt i idretter som er mye større, ja da snakker vi her om et «mini pampevelde» med korrupsjon og kameraderi. Denne idrettsgalla-komiteen er en vits.

Husker jo noen av de uttalelsene Zucca kom med i forbindelse med Unibet-saken for et par år siden. Kan likesågodt bruke betegnelsen "Gutteklubben Grei" om juryen som valgte de nominerte. Ikke rart at den gjengen der nominerer bestisene sine.

Eneste positive er at Zucca mest sannsynlig vinner årets lagspiller. Hvis Graham Hansen eller Riegelhuth Koren vinner den prisen, kan man likesågodt legge ned hele dritten.

Canucks
CanucksInnlegg: 74136
02.01.15 23:35
Makolb: snøbrett, skiskyting

Ingen av disse to er nisjeidretter. Skiskyting er av de mest populære idrettene i Tyskland, og er meget populært i Europa, det er ikke så veldig populært i Nord-Amerika, men i Europa så står ikke skiskyting noe tilbake for ishockey hva populariteten gjelder. Nå er selvsagt hockey mer populært i Russland, men skiskyting er meget populær, og det er ganske mange russere som vet godt hvem Ole Einar er.

Snowboard er også en stor idrett, men poengene dine om hva Sandbech har oppnådd er jeg derimot enig med deg i, han har det sølvet i OL, og ikke noe mer utover det i sportsåret 2014.

awesomepossum
awesomepossumInnlegg: 3087
02.01.15 23:44
BenTexas: Uenig. Han når ikke Jørgen Graabak til anklene engang. Norge tok seg ikke videre til sluttspillet i OL-ishockey engang (tapte sågar mot Østerrike........), mens Graabak vant to (!!!!!) gull i verdensidretten Kombinert!

Ser ikke helt vitsen med å rakke ned på Graabak, men at han snøbrettfyren kom med irriterer meg. To skiskyttere med som årets utøver er også ganske rart, nrk vil nok hype opp sporter de har rettighetene til.

Zucca tar nok årets lagspiller.

Makolb
MakolbInnlegg: 82
02.01.15 23:48
Canucks: Ingen av disse to er nisjeidretter.

Greit nok, kan si meg enig i det. Men jeg mener fortsatt at hockey er mye større på verdensbasis enn de to idrettene og det å bli beste poengsanker i New York Rangers og å komme til Stanley Cup Finale som første nordmann er større enn det Svendsen, Sandbech og Graabak har å vise til i 2014.

trheim11
trheim11Innlegg: 5617
03.01.15 00:11

Her er del laget en oversikt over størrelsen på ulike idretter.

M
etodikken er vel at det er tatt utgangspunkt i avis/nett artikler i de fleste land og ut fra dette beregnet hvor populær idretten er. De har selvfølgelig tatt med i beregning størrelsen på landene.

Som vi ser så er skiskyting veldig langt unna ishockey. For å ikke snakke om Langrenn og Kombinert.

Weregretyou
WeregretyouInnlegg: 7203
03.01.15 00:14
trheim11: Her er del laget en oversikt over størrelsen på ulike idretter. Metodikken er vel at det er tatt utgangspunkt i avis/nett artikler i de fleste land og ut fra dette beregnet hvor populær idretten er. De har selvfølgelig tatt med i beregning størrelsen på landene. Som vi ser så er skiskyting veldig langt unna ishockey. For å ikke snakke om Langrenn og Kombinert.

Der var det virkelig mye rart. Man kan rett og slett ikke måle prestasjonene ut i fra det der. Ri på en jævla hest... javel.

trheim11
trheim11Innlegg: 5617
03.01.15 00:46
Weregretyou: Der var det virkelig mye rart. Man kan rett og slett ikke måle prestasjonene ut i fra det der. Ri på en jævla hest... javel.

Dette var ikke en oversikt der en kan måle prestasjonene. Dette var en oversikt over hvor populær idretten er WW.

Canucks
03.01.15 09:49
Makolb: Greit nok, kan si meg enig i det. Men jeg mener fortsatt at hockey er mye større på verdensbasis enn de to idrettene og det å bli beste poengsanker i New York Rangers og å komme til Stanley Cup Finale som første nordmann er større enn det Svendsen, Sandbech og Graabak har å vise til i 2014.

Joda, men nå er det mye rart som har kommet til SCF, og atpåtil vunnet den også.

Er enig i at hockey er større, men disse to er ikke småidretter.

Canucks
03.01.15 09:51
trheim11: Her er del laget en oversikt over størrelsen på ulike idretter. Metodikken er vel at det er tatt utgangspunkt i avis/nett artikler i de fleste land og ut fra dette beregnet hvor populær idretten er. De har selvfølgelig tatt med i beregning størrelsen på landene. Som vi ser så er skiskyting veldig langt unna ishockey. For å ikke snakke om Langrenn og Kombinert.

Sa vel aldri at det var på samme nivå, jeg sa at skiskytting ikke er en liten idrett, rett og slett pga. dens popularitet i land som Tyskland og også Russland, og etterhvert også voksende i Frankrike. 

Fygaren
FygarenInnlegg: 56420
03.01.15 10:52
CommanderCool: Årets utøver i Canada ble forøvrig en kvinnelig bobslede-kjører, det til tross for at landet vant OL-gull i ishockey og har drøssevis av stjerner og Stanley Cup-vinnere. Kanskje canadiske journalister ikke skjønner hvor stort ishockey er i Nord-Amerika???!!??

"Women’s tennis player Eugenie Bouchard, men’s tennis player Milos Raonic, Los Angeles Kings defenceman Drew Doughty and lacrosse star Johnny Powless were the other award finalists."

Ingen sier at Zucca må vinne prisen. En sier han burde blitt nominert. Bjørndalen blir seriøst nå kun nominert av gammel vane. Og snowboarderen er helt håpløs vurdering. 

Den største skandalen er uansett utelatelsen av Kristoff. 

(Innlegget ble redigert 03.01.15 10:56)

toolshed
toolshedInnlegg: 4160
03.01.15 12:15

Ole Eskild Dahlstrøm sier mye rart av og til. Det merkes at han muligens ikke alltid er helt i vater i sikringsboksen. Han må gjerne begrunne denne uttalelsen med fakta:

«– Han ble også poengkongen i New York Rangers. Det er det mest prestisjefylte NHL-laget man kan spille for

Hadde han enda lagt til «for meg». Hvem det er mest prestisjefylt å spille for kan fåglarna diskutere, men vil uansett tro det er et O6-lag. For min egen del rager vel Habs og Leafs høyest på den prestisjelista vedr. antall Cups, historie, fans, founding teams (Toronto riktignok som Arenas på den tiden) osv,  men any 06 team would do. Dahlstrøm sier mye rart.

Utenom det burde selvfølgelig Mats ha blitt nominert, selv om det ikke er noen katastrofe at han ikke ble det. Enig med uttalelsen over. At ikke Kristoff er nominert kvalifiserer juryen til å være sinnssyk i gjerningsøyeblikket.

toolshed
03.01.15 12:44

Woops. En edit til innlegget mitt over. Glemte å legge ved linken til artikkelen med uttalelsen til Dahlstrøm.

Mats Zuccarello ler av nominasjonene til Idrettsgallaen

Canucks
03.01.15 12:59
toolshed: «– Han ble også poengkongen i New York Rangers. Det er det mest prestisjefylte NHL-laget man kan spille for.» Hadde han enda lagt til «for meg». Hvem det er mest prestisjefylt å spille for kan fåglarna diskutere, men vil uansett tro det er et O6-lag. For min egen del rager vel Habs og Leafs høyest på den prestisjelista vedr. antall Cups, historie, fans, founding teams (Toronto riktignok som Arenas på den tiden) osv,  men any 06 team would do. Dahlstrøm sier mye rart.

Det finnes vel ingen objektive måter å Rangers på topp på en slik liste.

Montreal tar det på det sportslige historisk sett, økonomisk tar Toronto det, og interessen i Canada er mye større enn i New York også sett utfra befolkningen i tillegg. Den er større uansett også i Toronto økonomisk, men i New York kan spillere lett unngå og bli gjenkjent, det går ikke i en by som Montreal f.eks.

Men at de er en av de øverste ja, som resten av 06, men de to canadiske skiller seg mer ut.

toolshed
03.01.15 13:08
Canucks: Den er større uansett også i Toronto økonomisk, men i New York kan spillere lett unngå og bli gjenkjent, det går ikke i en by som Montreal f.eks.

Toronto topper også (som vanlig) Forbes nyeste liste hva gjelder mest verdifulle lag (1,3 millarder amerikanske grunker) med Rangers (1,1) og Canadiens (1,0) på plassene bak, men ellers er det litt forskjell på byene hva gjelder blant annet engasjement osv, ja.

Antall business-folk som arrangerer møter i Air Canada Centre vokser tydeligvis for hvert år. ;-)

(Innlegget ble redigert 03.01.15 13:09)

Canucks
03.01.15 13:10
toolshed: Toronto topper også Forbes nyeste liste hva gjelder mest verdifulle lag (1,3 millarder amerikanske grunker) mot Rangers (1,1) og Canadiens (1,0) på plassene bak, men ellers er det litt forskjell på byene hva gjelder blant annet engasjement osv, ja. Antall business-folk som arrangerer møter i Air Canada Centre vokser tydeligvis for hvert år. ;-)

Toronto topper til tross for deres elendige sportslige innsats, det sier sitt, mens Rangers kommer ut av sin beste sesong på lang tid.

Montreal er størst sportslig sett.

Går man også på profiler som har vært i lagene opp igjennom historien så er det større legender i begge disse to canadiske også.

Men Rangers er selvsagt der oppe, men ikke den mest.

Jonaz
JonazInnlegg: 11944
03.01.15 13:11

Klart Zucca er større enn de fleste nominerte, men hockeyfolk (fra Østlandet ihvertfall) er så jævlig smålige. Selv Zucca må levere et low blow. Det er gjennomgående at hockeyfolket tror sporten er større enn hva den er mens de undervurderer andre vinteridretter. Når det er sagt: 1. Kristoff, 2. Zucca, 3. Alle andre. 

Canucks
03.01.15 13:13
Jonaz: Klart Zucca er større enn de fleste nominerte, men hockeyfolk (fra Østlandet ihvertfall) er så jævlig smålige. Selv Zucca må levere et low blow. Det er gjennomgående at hockeyfolket tror sporten er større enn hva den er mens de undervurderer andre vinteridretter. Når det er sagt: 1. Kristoff, 2. Zucca, 3. Alle andre.

Nå kom jo Kristoff også(med god grunn med stikk, og sykkelfolket).

Kristoff er den største skandalen, Zucca burde også for ordens skyld vært nominert, Sandbech burde ikke være nominert. Hadde han vunnet olympisk gull, eller noen av de andre store øvelsene i løpet av sesongen kunne man sikkert gjort en god sak for han.

Jonaz
JonazInnlegg: 11944
03.01.15 13:17

Kristoff er Kristoff. En lite sjarmerende fyr som får Hushovd til å virke som en folkehelt. Dessverre, for jeg liker han selv. 

Canucks
03.01.15 13:23
Jonaz: Kristoff er Kristoff. En lite sjarmerende fyr som får Hushovd til å virke som en folkehelt. Dessverre, for jeg liker han selv.

Når man blir satt til siden slik som Zucca og Kristoff har så skjønner jeg at de svarer slikt som de gjør når de blir spurt.

Jeg er heller på ingen måte noen Zucker akkurat, men skjønner at de føler seg litt snurt når de blir spurt. Samt andre folk i disse idrettene også. Enten det er Kaggestad eller Dahlstrøm(Som burde holde seg til norsk hockey).

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester