Er vel på tide med en egen klubbtråd og ikke bare en ny tråd for hver sesong. Fungerer fint i Vikingtråden, så kjører i gang med en egen klubbtråd.
Har fulgt med på hockey og gått i siddishallen siden jeg var liten på 80 tallet. Rodney Winkler, Rob Schistad, Kyle McDonough, Hesten Åsland var noen av spillerne som man bet merke i. Lokale spillere gikk gradene til landslaget, som Carl Gunnar Gundersen, Sverre Høgemark og ikke minst Eirik Paulsen. Det ble bronse i 82, det fikk ikke jeg med meg. Men Richard David førte Viking til bronse i 93 før de gikk konkurs i 96.
Det var et vakum fram til 6.juni 2000, da Harri Kristola tok tak. Han sponset Stavanger-Viking fra 98, men fikk nok da de tapte den andre opprykkskampen mot Gjørvik med 3-5. Harri Kristola sa da: " Jeg er lei av både viljeløse spillere og ledelsen. Det er kanskje bedre for Stavanger-Viking å rykke ned, sier Kristola "
Stavanger-Viking vant kvalifiseringen, men ble slått konkurs og lagt ned før seriestarten. Kristolas millioner hadde holdt hjulene i gang.
"Kristolas nysatsing Stavanger Ishockeyklubb ble tatt opp i Norges Idrettsforbund ved nyttårstider 2000/2001 og fikk etter hvert plass i Norges Ishockeyforbunds (NIHF) seriesystem fra og med sesongen 2001-2002. For å skjerme vanskeligstilte Viking fra lokal konkurranse måtte laget stille i 2. divisjon som de vant med utklassingssifre (48 poeng etter 24 seire av 24 mulige og med smått utrolige 435-48 (+387) i målforskjell). Den påfølgende sesongen spilte Oilers og Viking for første og eneste gang i samme divisjon. Mens Viking endte på 7. plass med 22 poeng etter 10 seire 2 uavgjorte og 24 tap på 36 kamper og med 112-228 (-116) i målforskjell fortsatte Oilers ufortrødent sin springmarsj mot toppen av norsk ishockey med 64 poeng etter 31 seire, 2 uavgjorte og 3 tap på 3