Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Offseason Getligaen 2018

NYTT TEMA
clavin
clavinInnlegg: 30134
08.06.18 18:10
marley6: Hadde nok blitt en økonomisk krise, men likefullt bra for interessen for hockey i våre nordligste fylker.

Mulig det kunne skapt litt interesse, men for Narvik så er det vel så sannsynlig at det motsatte ville skjedd, nemlig at interessen ville blitt redusert. Dette var tilfelle for både Kongsvinger og Tønsberg, som fikk markant nedgang publikumsmessig i Get kontra 1. div.

Folk er merkelige slik, de liker bedre å vinne de fleste kampene, enn å bli rævkjørt omtrent hver eneste kamp.

marley6
marley6Innlegg: 5320
08.06.18 18:55

Ja, ser den. Men om de (mot formodning) hadde klart seg bra. Skaffet seg en rik onkel eller no, så kanskje. I Bodø og Tromsø får du knapt kjøpt ei hockeykølle i sportsbutikker. Tror Norge som hockeynasjon hadde hatt flere ben å stå på med mer interesse. Akkurat nå framstår hockey som en kretsidrett i utbredelse. 

Skellefteå er jo som Bodø å regne i Sverige - og er et topplag. Tenk om Norge kunne hatt det samme. Da hadde å holde seg som A-nasjon vært null stress. 

clavin
08.06.18 20:00
marley6: Skellefteå er jo som Bodø å regne i Sverige - og er et topplag. Tenk om Norge kunne hatt det samme. Da hadde å holde seg som A-nasjon vært null stress.

Du kan ikke sammenligne Sverige og Norge på dette området. I Sverige er hockey landsdekkende, og de har en helt annen hockeykultur enn her hjemme. 

At kun deler av landet produserer hockeyspillere av et visst format er dessverre en sannhet. En nøkkel til at flere talenter kan produseres ligger avgjort i at flere deler av landet klarer å etablere seg i Get. Man bygger for så vidt haller rundt omkring, men dette er mer for bredden enn for toppen. Eksempelvis har Bergen hatt hall siden 60-tallet, og med unntak av siste sesong hele tiden hatt et lag i en av de to øverste divisjoner. Likevel har byen ikke klart å produsere en eneste virkelig god spiller de siste 15 årene (minst). Trondheim derimot produserte mange gode spillere da de var i Get, og Stavanger har produsert noen.

Til tross for dette tror jeg uansett det blir ekstra vanskelig for nord-norske lag å rekruttere gode spillere, selv om de skulle klare å rykke opp med et lag til Get. Avstander gjør det selvsagt vanskelig å få til et godt opplegg for matching av yngre lag, og det er for øyeblikket litt i det blå.

TheBracket
TheBracketInnlegg: 38637
08.06.18 20:39
clavin: Nidaros

Hva blir det etter Nidaros tro? De største merkevarenavna er vel brukt opp om de skulle takke for seg. 

Hva med Leutenhaven Flyers? Rotvoll Warriors? Torpedo Lerkendal? Heimdals Turn og Hockey? Saupstad Sodd og Pøkk? 

norball
norballInnlegg: 3236
08.06.18 20:55
TheBracket: Hva blir det etter Nidaros tro? De største merkevarenavna er vel brukt opp om de skulle takke for seg.

De russiske variantene er jo ganske kule.

Admiral Trøndelag eller Hærens sentrale sporsklubb Trondheim

RoyHod
RoyHodInnlegg: 5092
08.06.18 22:04

En god sending fra VGTV om tilstanden i norsk hockey.

Søderstrøm fornuftig som alltid og mye bra fra Tollefsen. De har mange fine synspunkter om veien vi har å gå for å få løftet nivået som vi alle ønsker.

Til slutt slenger jeg ved ett lite intervju med en nylig KHL mester og de tankene han har, litt usikker om det er bak en mur eller ikker.

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 41985
09.06.18 11:03
TheBracket: Hva blir det etter Nidaros tro? De største merkevarenavna er vel brukt opp om de skulle takke for seg.  Hva med Leutenhaven Flyers? Rotvoll Warriors? Torpedo Lerkendal? Heimdals Turn og Hockey? Saupstad Sodd og Pøkk?

Broilers? 

TAdams6
TAdams6Innlegg: 33964
11.06.18 09:51

Phil Marinaccio reiser fra Storhamar til Danmark

Er dette en spiller dere ville beholdt i Storhamar eller er det helt greit?

Spahob
SpahobInnlegg: 9643
11.06.18 12:29
TAdams6: Er dette en spiller dere ville beholdt i Storhamar eller er det helt greit?

Tja, han spilte jo bare 11 kamper så det er litt tynt grunnlag for å bedømme han. I enkelte av kampene var han veldig bra, men jeg gråter ikke over at han forlater klubben. Gitt at vi kun skal ha 5 importspillere, så synes jeg ikke han er en det er verdt å bruke en plass på.

barba
barbaInnlegg: 2926
11.06.18 16:11
TAdams6: Er dette en spiller dere ville beholdt i Storhamar eller er det helt greit?

Enig med Spahob. Det som gnager meg litt, er at han var veldig god de siste kampene etter en litt merkelig start med 5 kampers karantene helt i starten og måtte spille seg inn i laget for andre gang. Etter det ble han bedre og bedre med stor fart, god teknikk og kald (i positiv forstand, altså velberegnende) inn i boksen. Godt blikk, og gode avslutninger selv. Hadde det som skulle til for å bli en publikumsspiller. Og det er det som plager meg, jeg har en følelse av at om han ikke hadde skadet seg, hadde han vært hyperaktuell videre. Men sånn det ble, blir det en for stor sjanse å satse på han på det grunnlaget.

Et par tre av scoringene han hadde assist til, måtte jeg se på sumo for å se hvor geniale pass det var. Stort tempo, rett øyeblikk og fenomenal presisjon på passet som plutselig åpnet forsvaret helt. Og disse kom oftere og oftere. Jo, det plager meg litt.

(Innlegget ble redigert 11.06.18 16:14)

TheBracket
11.06.18 21:30

Stjernen har gitt Backman flere kontraktstilbud, men spilleren har takket nei. 

TheBracket
13.06.18 13:38

Tipper Backman er klar for Oilers. 

barba
13.06.18 18:21
TheBracket: Tipper Backman er klar for Oilers.

Ny Stjernensuksess til Oilers for å slukne? Backman var ubehagelig god for Stjernen, så spørs det i helt andre omgivelser. Oilers er for hockeyen det Las Vegas er for gamle stjerner innen underholdning. 

ross
rossInnlegg: 6769
13.06.18 18:40

Det er han ikke

barba
13.06.18 19:26
ross: Det er han ikke

Klar?

TAdams6
TAdams6Innlegg: 33964
14.06.18 12:16

Tore Christiansen og Oilers gjorde det de kunne for å få Narvik til si ja til Get ligaen

Christiansen sier dette

"Christiansen forteller at Oilers ikke bare hadde akseptert dobbeltkamper, men på toppen hadde tilbudt Narvik en pakke hvor de skulle bidra med spillere, agenthjelp og hjelp til lavere flypriser."

"På toppen av det lovet Oilers-eieren personlig at han skulle trå til med en sponsoravtale gjennom et av sine firma – og eventuelt betale litt fra egen lomme om det skortet.

Styreleder Stig Winther i Narvik bekrefter historien til RA."

Veldig synd at det ikke gikk. Baktanken til Oilers var å få Narvik opp og fram for å få hockeyen til hele landet. Men også for å la de største talentene få spille i Get ligaen for Narvik.

Narvik har allerede signert de tidligere Oilers spillerne Galde, Falk-Larssen og Kvål. 

Nå er ikke Christiansen sikker på hva som skjer, for de største talentene bør spille i Get ligaen sier han.

Narvik takket nei, så får vi se hva som skjer om 1 år.

Tore Christansen prøvde først å få Bergen på fote, men der var det motvilje. Nå prøvde han med Narvik. Der var det ikke motvilje, hadde ting dukket opp 2 måneder tidligere så hadde nok Narvik vært klare for Get ligaen. 

tomlarsen
tomlarsenInnlegg: 10351
14.06.18 14:24

Villiam Strøm klar for Vålerenga.

clavin
14.06.18 14:49

Tommy i Sparta, Martinsen og Salsten i Storhamar, Børresen i Stjernen og Strøm i Enga.

Si hva dere vil, men Oilers må da kalles hoffleverandører av spillere til andre klubber i Get! Kanskje på tide at andre klubber begynner å jobbe like godt med utvikling av spillere, og ikke bare skummer fløten av Oilers' arbeid?

...
...Innlegg: 9
14.06.18 20:15
clavin: Tommy i Sparta, Martinsen og Salsten i Storhamar, Børresen i Stjernen og Strøm i Enga. Si hva dere vil, men Oilers må da kalles hoffleverandører av spillere til andre klubber i Get! Kanskje på tide at andre klubber begynner å jobbe like godt med utvikling av spillere, og ikke bare skummer fløten av Oilers' arbeid?

Ja, for de spillerne har jo utviklet seg i Oilers.. 

Håper dette var et ironisk innlegg jeg feiltolket !

barba
14.06.18 20:42
...: Håper dette var et ironisk innlegg jeg feiltolket !

Fra clavin? Kan jeg aldri tenke meg.

UnitedThom
UnitedThomInnlegg: 489
15.06.18 08:11
...: Ja, for de spillerne har jo utviklet seg i Oilers..

Nei, men dem har 4 pølseselgere i ishallen som er oppvokst på Madla

norball
16.06.18 11:19

" Lagene i eliteserien kommer til å møte hverandre seks ganger. I hver serierunde vil et av lagene måtte stå over, og det vil også få konsekvenser som viktige kamper mellom jul og nyttår.

Under fjorårets sesong spilte lagene 45 kamper før sluttspillet satte inn. Denne sesongen vil det bli økt til 48 kamper, og lagene møter hverandre seks ganger i grunnspillet, mot fem fra siste sesong.

Seriekomiteen og klubbene var stort sett enige om serieoppsettet for sesongen, før Lørenskog forsvant. Nå må forbundet og klubbene sette seg ned og nærmest starte på nytt igjen med serieoppsettet."

https://www.f-b.no/sport/ishockey/stjer ... 59-1151009

TheBracket
16.06.18 14:00

Skal være klar for Stjernen:

Antibac Kauppila

tarzangutt
tarzanguttInnlegg: 109
18.06.18 20:36

Backman klar for GC Küsnacht Lions i Sveits

TheBracket
18.06.18 20:55

Det var da enda godt. 

Link-86
Link-86Innlegg: 9275
19.06.18 15:48

Nye inn til MS:

Mike Morrison

Evan Allen 

Mike Mcnicholas

Satser på den gode trenden med universitetsspillere fortsetter.

Norske:

Henrik Ratejczak fra Oilers. 

Kevin Berg /Magnus Brekke Henriksen fra Lørenskog

I tilleg kan det nevnes at Sam Coatta og Matthew Van Voorhis fortsetter i MS!  

TheBracket
19.06.18 18:52

MS jobber godt. 

norball
20.06.18 15:25

Mats Trygg klar for VIF

RoyHod
RoyHodInnlegg: 5092
20.06.18 15:47

Shawn Szydlowski klar for Frisk. MVP og poengkonge i ECHL forrige sesong. Kan bli en bra forsterkning dette. 

norball
20.06.18 20:06

Petter Grønstad også klar for VIF. Da har vel klubbene i Oslo-området fordelt Lørenskog-stallen mellom seg

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg