Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

#8 Skadsdammen

NYTT TEMA
barba
barbaInnlegg: 2951
20.06.18 13:40

Så er en æra over i Storhamar og norsk hockey. Sjelden har en så fryktet spiller hatt så få uvenner. Alltid trist når bautaer som dette legger opp. Litt ekstra vemodig er det når han ønsket å være med videre, og sikkert er blant de best trente i klubben. Men alt har en ende og nå var tydeligvis tiden inne. 

For bare 3-4 sesonger siden blåste han inn 64 poeng i rekke med Larrivee og Jensen og satte i godt voksen hockeyalder personlig poengrekord på en sesong. Mitt høydepunkt var da han satte inn den avgjørende scoringa på et magisk pass fra Martz mot favorittene fra Frisk med Zucca, Abbotbrødrene osv.

Ellers husker jeg to skrekkskader, først den fryktelige taklinga i Askerhallen der han halvt ihjelslått nektet å legge seg på båra, men skulle gå av selv, og da han nesten ble skutt i hjel av Løkken Østli da han sto og dekket keeper. Resultatet ble kraniebrudd, men selv ønsket han ikke å gjøre noe større nummer ut av det heller. Beskjeden på egne vegne som han alltid har vært. 

Du vil bli kraftig savnet, og håpet er å se deg bidra for Storhamar 2, da skal jeg ta me meg noen kamper der ja.

907 kamper i norsk toppserie er pent for en beskjeden gutt fra langt innpå Finnskogen

Hilsen en i #familien

(Innlegget ble redigert 20.06.18 13:44)

Link-86
Link-86Innlegg: 9297
20.06.18 13:44

Vanskelig å huske noe gruff eller dritt med denne karen. Solid fyr som gjør jobben. Trist det måtte ende slik.

Madlaveien
MadlaveienInnlegg: 337
20.06.18 13:45

Hedersmann. 

Lett å hylle han selv fra en Oilers supporter.

barba
barbaInnlegg: 2951
06.07.18 16:57

Testimonialkamp for hederskaren. Om jeg skal dit? Selvfølgelig. Om det blir mange der? Selvfølgelig.

https://www.h-a.no/sport/skadsdammen-hedres---jeg-er-veldig-takknemlig

(Innlegget ble redigert 06.07.18 16:58)

Spahob
SpahobInnlegg: 9671
21.07.18 23:06
barba: Alltid trist når bautaer som dette legger opp. Litt ekstra vemodig er det når han ønsket å være med videre, og sikkert er blant de best trente i klubben. Men alt har en ende og nå var tydeligvis tiden inne.

Ferietider og dermed litt lavere aktivitet på vgd og litt seinere med å oppfatte nye tråder :)

Skads får nøyaktig den avslutningen han fortjener. Ja, han ønsker å fortsette, men det er en helt riktig avgjørelse å ikke fornye kontrakten. Han må bli husket som den legenden han er, ikke som en som dro ut karrieren 2 år for lenge. Dette er enklere for trener og sportslig ledelse i klubben å se enn det er for Skads selv. Håper han tar noen år i YA. Fornyer sesongkortet mitt der uansett :)

#8 skal opp i taket sammen med de andre klubblegendene og testimonialen skal man selvsagt delta på!

Klikk for å gå tilbake til toppen