Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Morsomme historier/episoder.

NYTT TEMA
barba
barbaInnlegg: 3053
18.08.18 01:54

Jeg kan starte med to.

Den første var da Åge Ellingsen var på sitt beste, og selvtilliten hadde aldri vært større. I en kamp mot Lm-90 eller hva det het, så plukket han enkelt pucken fra en av løperne og spilte den bevisst tilbake til løperen og fulgte opp med å klynge han opp i vantet tok pucken og spilte seg ut mens han snudde seg med verdens feteste glis.

Den andre var Mesteren som i en kamp mot Viking brakk kølla si i nærkamp i rundvantet, men i tumultene rappet kølla rett ut av hendene til Vikingbacken før han dro av et par spillere og scora. Sklei foran Vikingbenken og ga kølla til materialforvalteren og takket for lånet før han fikk ny fra egen benk. Ville protester selvfølgelig, men han sto med kølle merket E Kristiansen og målet ble godkjent.

(Innlegget ble redigert 18.08.18 01:59)

JohnDoe7
JohnDoe7Innlegg: 122
23.08.18 08:32

Vet ikke om dette er særlig morsomt, men til gjengjeld ganske drøyt. I hockeyen's steinalder i Stavanger hadde Viking Hockey for første gang et brukbart lag i 1981/82 sesongen med profiler som Knut Andresen , Rasmus "Babu" Gjesdal , Vern Mott og Rodney Winkler.

Jeg mener dette var semifinalen som den gang var en best av 3 serie , mot Vålerenga hjemme. Bortekampen endte med 8-7 seier til Enga , så Viking måtte vinne for å fortsatt være med. Etter en jevn og spennde kamp sto det 2-2 etter ordinær tid. Så i sudden blir Viking snytt for en soleklar utvisning (mener ihverfall 98% av publikum) , hvorpå Enga kontrer like etterpå og scorer seiersmålet. Kveldens dommer er den "legendariske" Alfred Fischer (noen som husker ham ?). På denne tiden er det svært lett for publikum og komme seg ut på isen hvis man først vil det , og umiddelbart etter scoringen er det flere rasende tilskuere som svært gjerne vil ha et ord med Fischer. Så vidt jeg husker fikk han seg et par på trynet før vaktene forsto hva som skjedde. Hadde noe sånn skjedd i dag ville det vel vanket bøter i hundretusenkroners klassen. Undertegnede var ikke gamle karen i 1982 , men akkurat denne episoden har brent seg fast...

barba
barbaInnlegg: 3053
23.08.18 19:18

Gode gamle Fischer ja. Dømte vel for Ski om jeg husker rett. Et par år etter episoden du beskriver, ca 84 dømte han på Hamar og mistet nok en gang fullstendig grepet på kampen. Det var vanskeligere den gang, dårlig disiplin og en hoveddommer. Det endte med myntregn og snøballer etter dommeren, og til slutt fikk han nok, og truet med å tømme hallen for publikum. Da tok det helt av, og kraftigere pipekonsert er det kun Vif som har klart. Til slutt grep Storhamars og landslagets trener, Hans Westberg mikrofonen og sa sånn omtrent:"Kan vi roe oss såpass at kampen kan fullføres? Vi har alle sett at dommeren ikke har hatt sin beste dag, men vi ønsker å fullføre kampen med alle tilstede."

Kampen ble spilt ferdig, og Westberg fikk en håndfull kamper på tribunen, for øvrig rett ved Storhamarbenken.

TK80
TK80Innlegg: 115
23.08.18 21:52

Under treningskamp mellom Storhamar og Leksand tidlig på 90-tallet fikk COBA en på trynet av en svenske. Leksandspilleren fikk 5 tror jeg det var, en mann på 40-50 år i grønn treningsdress med "Furnes" på ryggen satt rett bak Leksands utvisningsboks. Stod først å skrek til han som satt utvist, og denne gliste å slengte dritt tilbake. Furnes klatra da over pleksin og inn i utvisningsboksen for å ta ham, døra ble åpna og flere Leksandspillere kom inn i boksen å hjalp spillern. Sjangseløst for den lokale helten

TimoBlomqvist
TimoBlomqvistInnlegg: 189
29.08.18 11:52

Gir du min gamle venn Babber noe i glasset forteller han mer enn gjerne en historie fra det fjerne femtitallet (?) Historien er ikke selvopplevd (til det er vi for unge), men den kommer fra far hans igjen, som beviselig var en innsider i miljøet. Jeg har tro på sannhetsgehalten, skjønt dét er egentlig ikke så viktig.

Historien går som følger: spilleren NN skal få sin etterlengtede debut på A-landslaget. Navnet husker jeg ikke, skal spørre Babber ved leilighet. NN er naturligvis godt motivert, landskampene kom sjelden og med lange mellomrom på denne tiden. Så på med den vakre landslagslagstrøya i garderoben, og oppvarmingen på is kan ikke komme kjapt nok. Med oppspilte nesebor kaster NN seg over vantet, han har ikke tid til å vente på tur ved båsdøra......

NN hadde glemt å ta kalosja av jerna. Ut i full spagat med kald muskulatur, og naturligvis kjempestrekk. NN kom ikke på isen for sin debut, og fikk siden ikke flere muligheter i karrieren. NN ble stående med null kamper.

(Innlegget ble redigert 29.08.18 11:53)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester