Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Offseason GET 2019

NYTT TEMA
TAdams6
TAdams6Innlegg: 36451
18.06.19 20:42

Ikke Get, men Norsk. Jonas Holøs til SHL og Linköping

TAdams6
19.06.19 14:05

Henrik Holm har forlenget kontrakten i Oilers med 2 nye år, dermed har han nå 3 år igjen av kontrakten sin. Meget fornøyd.

hipsterfrosken
hipsterfroskenInnlegg: 500
20.06.19 12:15

Ikke get, men søndag reiser Jonas Arntzen til USA for å delta på treningsleir med de ferske mesterne i St. Louis. Har per i dag kontrakt med Örebro etter at han bidro til opprykk for Leksand. Helt rått! 

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 44315
20.06.19 15:36
hipsterfrosken: Når vi først er igang kan der vel også nevnes at G Mauldin forlenger med Oilærs

God stund siden det :) Nå venter man i spenning på en offensiv back og en førsterekke-center.

TAdams6
20.06.19 18:16

Kjetil Martinsen tilbake til MS etter 1 år i Oilers og 2 i Storhamar. Martinsen slik jeg kjenner han gjør nok mer nytte for seg hvis han får en viktig rolle i laget. 3-4 rekke er ikke optimalt for han for at han skal blomstre, samtidig er han ikke god nok til å spille i de beste rekkene for de beste laga i Norge. Regner med at han får en ny vår i MS

russell_martin
russell_martinInnlegg: 17841
20.06.19 18:58

Hei 

(Innlegget ble redigert 20.06.19 19:00)

elbarca86
elbarca86Innlegg: 33968
21.06.19 20:28

Sander Berg til Sparta. Før jeg starter en aktiv drikke meg selv til døden kampanje skal jeg be en stille bønn om at Lillegrend ikke blir skadet i år, og se det positive i at da slipper i hvertfall Sparta at broren til SB dømmer dem i år. All hail the sideforskyvning.  

Glenn Jensen hadde vært en bedre backup. 

(Innlegget ble redigert 21.06.19 20:29)

TheBracket
TheBracketInnlegg: 39847
21.06.19 20:58

Hahaha haha 

Ahahahahahaha

Hahaha haha haha

Jeg tror faen ikke det jeg leser! 

Dette er trolling på HØYT nivå av Stjernen! 

(Innlegget ble redigert 21.06.19 20:58)

elbarca86
21.06.19 21:00

En får håpe ikke Gruner og Narvik blir altfor sterke slik at man i hvertfall når sluttspill. 

elbarca86
21.06.19 21:01

Hvem vet, kanskje SB får en ny vår i Sparta. Haha, hvem faen er det jeg prøver å lure. Håper han får 0 kamper. 

Kristwic7
21.06.19 21:55
elbarca86: Sander Berg til Sparta. Før jeg starter en aktiv drikke meg selv til døden kampanje skal jeg be en stille bønn om at Lillegrend ikke blir skadet i år, og se det positive i at da slipper i hvertfall Sparta at broren til SB dømmer dem i år. All hail the sideforskyvning.     Glenn Jensen hadde vært en bedre backup.

Da har de kanskje penger til bedre utespillere i det minste :) 

Atrapskhi
AtrapskhiInnlegg: 1036
21.06.19 22:26
TheBracket: Jeg tror faen ikke det jeg leser!  Dette er trolling på HØYT nivå av Stjernen!

Hva da? At Sparta henter en tredjekeeper for 0 kroner? Var det ikke den statusen han hadde i Stjernen også da?

(Innlegget ble redigert 21.06.19 22:27)

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 8154
25.06.19 00:23

Spets lagt opp på Insta ser det ut til, pysete.

clavin
clavinInnlegg: 31476
25.06.19 11:57
ohlalaSpurs: Spets lagt opp på Insta ser det ut til, pysete.

Så er jo spørsmålet om hvem som til slutt tok til vettet, av ham eller insta.

TAdams6
25.06.19 16:29

Forferdelige blodrøde tall i Lillehammer. 1,9 mill i underskudd. Ikke fått ny lisens. Overgangen til Vigier holdes tilbake da klubben visste om den økonomiske situasjone, men allikevel valgte å hente Vigier. Må være kjipt for Vigier som nå sitter i en vanskelig situasjon. Han har ennå tid, men må jo eventuelt finne seg ny klubb hvis Lillehammer ikke får orden på rotet sitt.

Kan miste lisensen

Spahob
SpahobInnlegg: 9901
26.06.19 08:58
TAdams6: Forferdelige blodrøde tall i Lillehammer. 1,9 mill i underskudd. Ikke fått ny lisens.

Det er helt krise det som skjer på Lillehammer, og fra utsiden fremstår det som meget mangelfull kontroll og kompetanse, og ikke minst manglende magemål.

For å ta det siste først; det er jo ganske utrolig at ukulturen (i hockey-Norge generelt) med å satse alt man har opprettholdes. I en sesong der Lillehammer oppnådde NM-finaler og bra trøkk på hockey classic så går de dundrende underskudd. Det fornuftige ville jo vært å realisere et pent overskudd, og bruke overskuddslikviditet til å betale ned gjeld. Og ikke minst lurer man på hvordan dette kommer til å se ut i et år der sluttspillet endte i kvartfinalen.

Jeg ville forventet at det ekstraordinære styremøte hadde endt med at flere tok ansvar og forlot sine posisjoner i Lillehammer, men det har så vidt jeg kan forstå ikke skjedd. Så da er det de som ikke har kontroll, som ikke har magemål og som ikke har tatt bekymringsmeldinger fra kontrollutvalget seriøst som skal rydde opp i dette? De som i dagens GD forklarer at de var uerfarne? Høres betryggende ut....

clavin
26.06.19 09:24

Norsk hockey:

Storhamar: Var for få år siden farlig nær stupet, men har tatt et langt skritt framover nå. Hvor solid byggverket er vet jeg ikke, men interessen er svært bra.

Oilers: Har de senere årene hatt god økonomi, men var før DNB Arena totalt avhengig av snille onkler.

Sparta: Har opptil flere ganger vært på konkursens rand, og har til og med gått konkurs. Ståa er vel ikke altfor god nå.

VIF: Har vel hatt kronisk pengetrøbbel, men likevel holdt hodet over vannet. Har hatt noen strevsomme år på Furuset, så får vi se hvordan det går på nye Jordal.

Frisk: Har hatt perioder hvor de har slitt stort, og i likhet med Sparta også gått konkurs. I dag ser de ut til å ha kontroll, men de er vel avhengig av velvillige sponsorer, som Dressmann. Får ny arena, og dette betyr nok mye, samtidig som de har en stor fast kjerne.

Stjernen: Har slitt både økonomisk og interessemessig i mange år, men det ser ut som at de har fått inn midler nå som gjør at de kan satse litt. Om dette er et luftslott får vi se an.

Lillehammer: Har nok levd litt i skyggenes dal, men har likevel framstått som at de har rimelig god kontroll økonomisk. Så feil kan man ta.

MS: De KAN drive en klubb med små midler. Dette gjør at de har unngått ragnarokk. Føler meg likevel ikke trygg på at dette vedvarer.

Narvik: Entusiasmen er stor, men vil dette fortsette når laget blir det slaktofferet som må antas at de blir? Jeg frykter at bobla sprekker til gangs.

Gruner: Har ikke penger og kommer sannsynligvis ikke til å bruke særlig mye. Spørsmålet er likevel om det er økonomisk bærekraftig likevel? Jeg tror ikke de har en snøballs mulighet i helvete til å etablere seg.

Utenom dette har mange klubber prøvd seg de siste ti årene, og møtt veggen økonomisk på en eller annen måte. Dette være seg Lørenskog, Comet, Rosenborg, TIK, Tønsberg og Kongsvinger.

Konklusjonen er at den økonomiske tilstanden til klubbene i Get ser rosenrød ut, og jeg ser overhode ingen mørke skyer i horisonten. Her kan absolutt ingenting gå galt.

elbarca86
26.06.19 15:59

Lurer på om vi kan sette en moderne tid rekord for antall klubber som ikke fullfører sesongen. Tipper 7/10 fullfører. 

Kristwic7
26.06.19 19:52
clavin: VIF: Har vel hatt kronisk pengetrøbbel, men likevel holdt hodet over vannet. Har hatt noen strevsomme år på Furuset, så får vi se hvordan det går på nye Jordal.

Har likt å fremstå som de ikke har fått hjelp av snille onkler, men de hadde umulig overlevd uten. 

barba
barbaInnlegg: 3221
27.06.19 00:23
Kristwic7: Har likt å fremstå som de ikke har fått hjelp av snille onkler, men de hadde umulig overlevd uten.

Det var noen fete år på slutten av 90 tallet og inn på 00 tallet der det ble bygget VIPlosjer, klubben eide ingenting, ASet vasset i penger som noen rikinger spyttet inn, x antall titallsmillioner og spillere som Brummer og Liljebjørn. Så forsvant den ene etter den andre pga konkurser, dyre skilsmisser og finanskriser. Men Rema 1000 skulle heldigvis ha varer og det reddet VIF den gang.

Så noen litt magre år, men nå er det pengefolk på gang igjen, ny hall om x antall år og en gryende optimisme gjør at VIF skal bli bra brysomme etter hvert.

Kristwic7
27.06.19 12:36
barba: Det var noen fete år på slutten av 90 tallet og inn på 00 tallet der det ble bygget VIPlosjer, klubben eide ingenting, ASet vasset i penger som noen rikinger spyttet inn, x antall titallsmillioner og spillere som Brummer og Liljebjørn. Så forsvant den ene etter den andre pga konkurser, dyre skilsmisser og finanskriser. Men Rema 1000 skulle heldigvis ha varer og det reddet VIF den gang.
Så noen litt magre år, men nå er det pengefolk på gang igjen, ny hall om x antall år og en gryende optimisme gjør at VIF skal bli bra brysomme etter hver

Spesielt interessant å høre VIF-fans kalle Oilers for kjøpelag. 

Selv om de selv ikke hadde eksistert lenger uten et par rike personer.

ChristianKorrell
ChristianKorrellInnlegg: 1
27.06.19 18:52

Hva vet du om Vifs sin eksistens?

Kristwic7
27.06.19 19:38
ChristianKorrell: Hva vet du om Vifs sin eksistens?

At den ikke hadde eksistert uten rike onkler. 

Chriko
ChrikoInnlegg: 1
27.06.19 19:56

Hvorfor gikk bla Bjørn  kolsrud inn med penger?

clavin
01.07.19 21:00

Ser at Zucca får ca 50 mill. kroner i året på sin nye kontrakt. Er det noen som vet om Stjernen var langt unna å matche dette?

TheBracket
TheBracketInnlegg: 39847
01.07.19 21:13

Rune hadde garantert slått på stortromma og tilbudt Mats en gullkantet kontrakt med leilighet på Lisleby (kjent fra New York Times) og deltidsjobb på sentrallageret til Europris (vi har til enhver tid tre fulle femmere som stabler pappesker på Øra industriområde).

Det fikk ikke engang Månsson eller Sander Berg. Rune er savnet. 

barba
barbaInnlegg: 3221
02.07.19 10:08
Chriko: Hvorfor gikk bla Bjørn kolsrud inn med penger?

Det kan vel bare han svare på, men fra en Storhamarsupporters synspunkt, så skal vi være glad for det. Kolsrud og andre investorer er vel først og fremst glad i egen klubb og norsk hockey, og hadde VIF forsvunnet vil jeg kalle det å dra proppen ut for norsk hockey. Det er flaggskipet og laget alle elsker å slå, og hater å tape for. Ingen lag vekker slike følelser og norsk hockey uten VIF hadde vært et stusselig skue. Så takk for det vil jeg si.

"Love to hate you" blir vel betegnende.

Madlaveien
MadlaveienInnlegg: 934
TAdams6
11.07.19 13:26
Madlaveien: Klar for Oilers

Nolan Zajac klar for Oilers. 

Ser ut som en meget bra spiller. 

52 kamper og 31 poeng i Allsvenskan er solide tall. Beste poengplukker i Allsvenskan av backene.

Hadde og 99 poeng på sine 2 siste sesonger i ECHL før han reiste til Europa. Ikke så mange kamper i AHL, 11 kamper, men 5 poeng på de 11 kampene. 

En offensiv back på 178 cm. Virker meget spennende. For meg virker dette som en Davis, Bina type back utifra statistikkene.

(Innlegget ble redigert 11.07.19 13:27)

Kristwic7
15.07.19 11:51

Brady Brassart klar for Oilers. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg