Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Get 2019/2020

NYTT TEMA
elbarca86
elbarca86Innlegg: 34016
14.09.19 16:45
Kristwic7: Ikke veldig gode de utlendingene til Stjernen så langt.

Det plager ikke meg all verden. Tror ikke de nye våres er noe krutt heller basert det jeg har sett til nå.  

elbarca86
14.09.19 16:47

Ellers nydelig sumosending og høy kvalitet på lyden. Blir nok bra når 6 års avtalen får satt seg skikkelig. 

2 kommentatorer. En med volum 100, en med volum 0,5. Helt elendig. 

Bilvrag
BilvragInnlegg: 16357
14.09.19 17:00

Trenden med håpløse utvisninger fortsetter, 2 stk i tallet i offensiv sone. Jeg er ikke bekymret, da dette også var melodien da vi vant og vant og vant og vant og vant og vant, men det virker en smule unødvendig.

Mot MS så er vi best selv med èn mann mindre, så her blir vi ikke straffet, men jeg hadde satt pris på litt færre hodeløse tominuttere.

Hva gjelder kampen, så er vi rett og slett gode. Går på skøyter, gode med puck, bra uten puck og 1-5 i Garasjen. MS har tapt alt, bortsett fra en kamp mot Grüner i oppkjøringen, så dette er neppe en medaljekandidat. Uansett solid og noe så sjeldent som en enkel kamp i Oslo.

Bilvrag
14.09.19 17:09
elbarca86: Ellers nydelig sumosending og høy kvalitet på lyden. Blir nok bra når 6 års avtalen får satt seg skikkelig. 
2 kommentatorer. En med volum 100, en med volum 0,5. Helt elendig.

Jeg skrøt av grafikken på torsdag, i dag er den fraværende. Eller, jeg får se hvilken periode vi er i og hva stillingen er, men ellers er det dødt. Hvor mange år har man prøvd å få til klokke på sumo? Er det så inni hampens helvetes vanskelig at selv de sylskarpe hjernene i den gigantiske mediebedriften TV2 må melde pass? Jeg ser de får det til i andre land, så teknologien finnes. Er TV2 for stolte til å kopiere andre? Skal man finne opp kruttet på nytt?

Hvorfor får man ikke til klokke på SUMO!?!

elbarca86
14.09.19 17:37

Ingen i Stjernen sin ledelse som tenkte at det kunne være greit å fortelle importene sine at man ikke skal vise følelser på når man er forbanna? :) 

Bilvrag
14.09.19 17:42

1-8 i Garasjen. Rett og slett bunnsolid. Vi er tynne bakover, og jeg spår at vi henter en back før sluttspillet, men dette ser da fryktelig bra ut. Kissel med 1+3 og OB.

TheBracket
TheBracketInnlegg: 40177
14.09.19 17:42

Sparta... Seriøst.. 

Dere er bedre. Det er helt greit. Men kutt ut den stakkarslige overspillingen og divingen. Dette er bare æreløst. 

elbarca86
14.09.19 17:55

Vil du ha tilbake Sander Berg? 

elbarca86
14.09.19 18:28
TheBracket: Dette er bare æreløst.

O'Brien er æreløs. 

elbarca86
14.09.19 18:29

Ellers er det helt utrolig at man slipper inn 4 mot dette laget. Denne sesongen blir knalltøff. 

TheBracket
14.09.19 18:40

Laget hever seg enormt i 3. periode og valser over Sparta som diver og gråter. Det er dessverre for sent og de tre første minuttene ødelegger alt. Dette ble mye mer spennende enn jeg hadde trodd etter 40 minutter. Vi vinner neste! 

RoyHod
RoyHodInnlegg: 5504
14.09.19 18:59
Kristwic7: Mediene på Hamar kan skape rykter for at det hjelper eget lag. At det kun er Vigier som sliter sier jo også sitt. Tommy, Kissel og Trettenes som har vært vant med Petter Thoresen kom tilbake, det er et godt bevis på at det kun er rykter.

Så det kan ikke ha vært uro i garderoben sist sesong fordi Tommy, Kissel og Trettenes kom tilbake? Det som er rart er at det du tror er en sannhet, for du vet jo ikke. Men det som flere forskjellige medier rapporterer kan ikke stemme fordi lokal media i Stavanger ikke har skrevet om det. Media vet stort sett mer enn de rapporterer ;)

Men uansett kan det være de har klart å løse de problemene de hadde sist sesong med en god evaluering av sist sesong, det vil bare tiden vise.

TAdams6
TAdams6Innlegg: 36826
14.09.19 19:06
RoyHod: Media vet stort sett mer enn de rapporterer ;

Det er helt riktig.

Jesper Mathisen gikk ut og sa det var indre uro i Viking og skikkelig misnøye med Bjarne Berntsen. Dette ble slått opp i TV2sporten.no

Meget merkelig da alt virket å være fryd og gammen. Mathisen sto på sitt og sa han hadde inside information. Det viste seg å være så langt fra sannheten som overhodet mulig. Misfornøyde spillere finnes i alle klubber hvor man må prestere. Selv om disse er misfornøyde, så er ikke den virkeligheten de sier sannheten for det store flertall fordi de selv ikke har det som plommen i egget. 

Hva som er sant i Oilers er ikke godt å si. Men vi følger Oilers tett og noen signaler burde kommet ut. Det som er merkelig er at det bare er på Østlandet disse rapportene kommer fra folk som følger ishockey, men som allikevel ikke er så tett på som flere her i tråden. Men klart, alt kan være lukket inne, ingenting kommer ut. Men når Thoresen var trener var det krisemøter 2-3 ganger pr sesong og da kom det ut. Det kom ut en gang sist sesong, da gjaldt det ungdommen som skulle satses på, men som fikk for lite spilletid. 

Kanskje er Bjorkstand det verste som finnes i en ishockeyhall. Jeg vet ikke. Får det inntrykket når jeg hører Kvatningen snakke. Det virket egentlig som tjenesteforsømmelse av Oilers å i det heletatt ansette han så ille det var ifølge Kvatningen.

Media vet stort sett mer enn de rapporterer, samtidig har "eksperter" vist flere ganger at de ikke vet like mye som de vil ha det til.

Bjorkstrand har ikke vært tema i Stavanger verken forrige sesong, off season, eller nå når sesongen starter. Slik det framstår, så er det meste på stell i Oilers om dagen.

Når det gjelder Kvatningen så kjenner jeg lite til han. Har forstått det slik at han er en slags Guru som kan sin hockey. Dette er helt sikkert sant, men den podcasten om Oilers med Higson i noen få minutter var tynn suppe. Dette var mitt første "møte" med Kvatningen. Går utifra at det han ellers kommer med holder mye høyere nivå.

(Innlegget ble redigert 14.09.19 19:09)

TAdams6
14.09.19 19:10

Ellers er fantastisk åpning på sesongen. Mye mål, mange som produserer. Men ennå ingen stor motstand. Det kommer fort nok på tirsdag når Storhamar kommer på besøk. Da får vi se hva som bor i årets Oilers lag.

RoyHod
14.09.19 19:49
TAdams6: Media vet stort sett mer enn de rapporterer, samtidig har "eksperter" vist flere ganger at de ikke vet like mye som de vil ha det til. Bjorkstrand har ikke vært tema i Stavanger verken forrige sesong, off season, eller nå når sesongen starter. Slik det framstår, så er det meste på stell i Oilers om dagen. Når det gjelder Kvatningen så kjenner jeg lite til han. Har forstått det slik at han er en slags Guru som kan sin hockey. Dette er helt sikkert sant, men den podcasten om Oilers med Higson i noen få minutter var tynn suppe. Dette var mitt første "møte" med Kvatningen. Går utifra at det han ellers kommer med holder mye høyere nivå.

Så lenge Oilers vinner vil det ikke være noe tema, men skulle resultatene bli litt dårligere vil vi sikkert høre litt mer om det. Men blir spennende å se hvordan det utvikler seg, jeg vil jo tro at Oilers har kjørt en grundig evaluering av forrige sesong. Og lærer man av sine feil blir det jo ofte bedre. 

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 44723
14.09.19 19:53
RoyHod: Så det kan ikke ha vært uro i garderoben sist sesong fordi Tommy, Kissel og Trettenes kom tilbake? Det som er rart er at det du tror er en sannhet, for du vet jo ikke. Men det som flere forskjellige medier rapporterer kan ikke stemme fordi lokal media i Stavanger ikke har skrevet om det. Media vet stort sett mer enn de rapporterer ;)
Men uansett kan det være de har klart å løse de problemene de hadde sist sesong med en god evaluering av sist sesong, det vil bare tiden vise.

Du sitter jo og skriver ut rykter selv! Hadde det vært så ille hadde han fått sparken.. Flere av de mest rutinerte spillerne er vante med Petter Thoresen og han var ikke bare enkel.
Kanskje er det derfor de 3 ble hentet, de var villige til å gå i krigen for PT.

Det er en fyr som foreløpig har kommet sutrende ut og det er Stephan Vigier. 

(Innlegget ble redigert 14.09.19 19:54)

Bilvrag
14.09.19 20:42

Vigier har vel ikke sutret. Han ytret bare at det var artigere å spille hockey på Lillehammer. Og det kan jeg skjønne. Der borte leker man hockey, mens det blir stilt krav til en i Stavanger. Takler man ikke presset, så får man reise til en klubb der man slipper presset.

barba
barbaInnlegg: 3256
14.09.19 21:04

Og for å snakke hockey igjen, Storhamar imponerte ikke med sin effektivitet i dag heller. Spillet er glimtvis veldig bra, men avløses av for mange blundere. Lillehammer alene med Gracnar 2 -3 ganger utenom målene også, samtlige etter til dels store feil hos hjemmelaget. Dette må lukes bort, og det regner jeg med skjer. Det er indianere i offensiv sone, bryt, et pass og alene med keeper. Spiller med for stor risiko ved offensiv blå. Effektiviteten er jeg mer bekymret for, kampen lignet mange av kampene mot Frisk. Til dels klart spillemessig overtak, men det vises ikke i målprotokollen, og det er det som gjelder. Skal gi de noen kamper før jeg drar i nødbremsen.

Altfor mange tominuttere også, og sjokkerende mange i offensiv sone. Nå var ikke Lillehammer farlige i PP, men dette går ikke. Andre lag hadde straffet Storhamar i dag.

(Innlegget ble redigert 14.09.19 21:11)

barba
barbaInnlegg: 3256
14.09.19 21:54

Siden jeg bor på Løkka, hundre meter fra Grünerhallen kan jeg jo ta med Grüner - Narvik 5-1. Den så jeg ikke komme, hadde nok heller tippet motsatt.

RoyHod
14.09.19 22:25
barba: Og for å snakke hockey igjen, Storhamar imponerte ikke med sin effektivitet i dag heller. Spillet er glimtvis veldig bra, men avløses av for mange blundere. Lillehammer alene med Gracnar 2 -3 ganger utenom målene også, samtlige etter til dels store feil hos hjemmelaget. Dette må lukes bort, og det regner jeg med skjer. Det er indianere i offensiv sone, bryt, et pass og alene med keeper. Spiller med for stor risiko ved offensiv blå. Effektiviteten er jeg mer bekymret for, kampen lignet mange av kampene mot Frisk. Til dels klart spillemessig overtak, men det vises ikke i målprotokollen, og det er det som gjelder. Skal gi de noen kamper før jeg drar i nødbremsen. Altfor mange tominuttere også, og sjokkerende mange i offensiv sone. Nå var ikke Lillehammer farlige i PP, men dette går ikke. Andre lag hadde straffet Storhamar i dag.

Zettergren bør byttes ut med Hafsmoe og Salsten bør byttes ut med en av sine yngre brødre. Begge spiller for dårlig. Storhamar klart best i banespill med sliter voldsomt med effektiviteten som sist sesong. Gittergutta kommer til å bli fryktelig gode og jeg håper de får masse spilletid fremover.

TAdams6
17.09.19 18:59

Oilers stiller følgende lag med Henrik Holm i mål:
1. rekke: Zajak, Bøen Rokseth - Kissel, Trettenes, Søberg.
2. rekke: Bryhnisveen, Klavestad - Ludvig Hoff, Forsberg, Morley.
3. rekke: Ulriksen, Klofutar - Magnus Hoff, Brassart, Kristiansen.
4. rekke: Strandborg, Haughom - Paulsen, Vikingstad, Mathisen.

Mauldin ute pga begravelse i USA, mens Sveum står over pga skade. Ble meldt tidligere i dag at Bryhnisveen også var ute, men ser nå at han er meldt klar.

TAdams6
17.09.19 19:37

2-1 til Oilers etter 1.periode. En fartsfylt periode der jeg synes Oilers har vært det førende laget. Herlige mål av både Morley og Ulriksen. 19-8 i skudd

Ellers ikke vanskelig å høre hvem kommentatorene holder med. 

(Innlegget ble redigert 17.09.19 19:38)

clavin
clavinInnlegg: 31804
17.09.19 19:40

Hva har skjedd med Rokseth? Han ser jo til en forandring ut som en offensiv kraft av dimensjoner.

Nå skal vi dog avvente lovprisingen en smule. Det er ikke sikkert at lag som MS og Storhamar er representative for den motstand han kommer til å møte videre i årets Get-sesong.

TAdams6
17.09.19 19:46
clavin: Hva har skjedd med Rokseth? Han ser jo til en forandring ut som en offensiv kraft av dimensjoner.Nå skal vi dog avvente lovprisingen en smule. Det er ikke sikkert at lag som MS og Storhamar er representative for den motstand han kommer til å møte videre i årets Get-sesong.

Han har fått bedre medspillere. Rokseth har vært ustabil men vist tendenser og tidvis godt spill. Totalt sett mye bedre enn Mostue de siste årene. Nå bare blomstrer han på siden av gode medspillere. Herlig

TAdams6
17.09.19 19:47

Ellers må Oilers skyte høyt på Storhamar keeperen. Han setter seg ned og dekker det som er nede, men oppe er det ledig og 2 mål har gått inn oppe.

TAdams6
17.09.19 20:31

3-2 etter 2.periode. Skudd 17-8. Allikevel føler jeg Storhamar var mer med i denne perioden. Det er jevnt i målprotokollen, ingenting er avgjort her.

clavin
clavinInnlegg: 31804
17.09.19 20:41

3-2 er ansett som en farlig ledelse i hockey.

Oilers spiller uansett en aggressiv og fysisk hockey som vi må et par år tilbake i tid for å se. Pål G må gremme seg der han måtte være når han ser at Oilers har gått bort i fra hans filosofi om å spille puckbesittende og "underholdende" hockey.

TheBracket
17.09.19 20:42

Syns både Oilers og Storhamar ser tunge og solide ut. 

RoyHod
17.09.19 21:22

Oilers best og vinner fortjent, Storhamar har en del å jobbe med.

TAdams6
17.09.19 21:24

Oilers har åpnet forrykende. Herlig skøytegåing og aggresivitet i alle 3 kampene. Når det er så mange spillere som kan score mål og skape farligheter, ja da blir Oilers vanskelige å hanskes med.

Meget fornøyd, naturlig nok, med kveldens kamp.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg