Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NHL 2020/2021

NYTT TEMA
LaGoeba

LaGoeba
16.01.21 17:44
Jorge86: Jeg så et par repriser til nå for å se om jeg hadde sett feil første gang, men den synes jeg er ganske klar

Kan være at det er noen repriser jeg ikke har fått sett enda. 

elbarca86

elbarca86
16.01.21 19:55

Må huske på at Jorge er eksperten ;) 

LaGoeba

LaGoeba
16.01.21 19:56
elbarca86: Må huske på at Jorge er eksperten ;)

Tross alt! :-)

Jorge86

Jorge86
16.01.21 20:53
elbarca86: Må huske på at Jorge er eksperten ;)

Ser ingen grunn for dere til å se flere repriser. Orakelet har levert fasit ;)

LaGoeba

LaGoeba
16.01.21 21:49

Må innrømme at det er litt spesielt å se Lafreniere spille med #13 på drakten. Føles ut som et av EA sine spill.

LaGoeba

LaGoeba
16.01.21 22:03

Kjempestart på sesongen for Bruins ja.

elbarca86

elbarca86
16.01.21 22:10

120 minutter uten 5/5 mål. Solid. 

LaGoeba

LaGoeba
16.01.21 22:14
elbarca86: 120 minutter uten 5/5 mål. Solid.

Hehe. 

Men solid å gå på en smell mot Jersey. Lurer virkelig på hvordan de kommer til å se ut denne sesongen. Må jo nesten være bedre enn de var i fjor. 

Sevens7ar

Sevens7ar
16.01.21 23:03
LaGoeba: Må innrømme at det er litt spesielt å se Lafreniere spille med #13 på drakten. Føles ut som et av EA sine spill.

Samme nummer som en av tidenes aller, aller beste hockeyspillere, Pavel Datsiuk. Ingen skam i det.

Devils er for øvrig et lag i positiv utvikling og helt sikkert bedre i år enn i fjor ja. Men det må jo være litt bittert å tenke på at man valgte Hischier som nummer én i samme draft som Heiskanen, Makar og Pettersson gikk som hhv nummer 3, 4 og 5. Ikke noe imot Hischier, men han er jo ikke et generasjonstalent som de tre.

Jorge86

Jorge86
16.01.21 23:07
Sevens7ar: Men det må jo være litt bittert å tenke på at man valgte Hischier som nummer én i samme draft som Heiskanen, Makar og Pettersson gikk som hhv nummer 3, 4 og 5. Ikke noe imot Hischier, men han er jo ikke et generasjonstalent som de tre.

Det hadde nok vært enda surere hvis noen av disse ble vurdert som 1st overall. Det sto mellom Hischier og Patrick, og sånn sett kan Devils være litt letta over at ikke Patrick har sett ut som de tre neste valgene heller.

LaGoeba

LaGoeba
16.01.21 23:29
Sevens7ar: Samme nummer som en av tidenes aller, aller beste hockeyspillere, Pavel Datsiuk. Ingen skam i det.

Absolutt. Var med tanke på at det var NY Rangers her, burde nok ha presisert det. De siste årenes NHL spill så har man nesten garantert havnet i nettop Rangers med #13 i Be A Pro modusen når man blir draftet til ligaen.

LaGoeba

LaGoeba
16.01.21 23:29
Jorge86: Det sto mellom Hischier og Patrick, og sånn sett kan Devils være litt letta over at ikke Patrick har sett ut som de tre neste valgene heller.

NP kommer i år!

TAdams6

TAdams6
17.01.21 09:48

Tim Stutzle med sitt første NHL mål. Den gutten der er spennende. Kanskje han som imponerte meg mest i U20 VM. Har Ottawa hentet han som burde vært nr 1 på rankingen? Det virker ivertfall ekstremt lovende det Stutzle viser

Forøvrig kansellerte Winnipeg Jets treningen igår pga Covid19. Hvorfor vet vi ikke ennå.

Men Tucker Poolman fra Winnipeg er plassert i NHL's Covid Protocol list. Så han har nok symptomer på sykdom. Ehlers hadde det samme, men testen var negativ. De tar de forhåndsreglene de kan. Men spesielt å kansellere hele treningen. Da vil de isolere alt med engang i tilfelle. Om det blir trening idag vet vi ikke ennå.

Curtis McElhinney fra Tampa er også plassert i NHL's Covid Protocols list.

Forøvrig viser nå Pittsburgh Penguins stor interessei Jack Roslovic. Jets RFA spiller har ennå ikke trent og spilt med Jets pga at han ønsker å bli tradet bort. En spiller som fikk 29 poeng sist sesong. Han ønsker å spille center, noe han ikke får i Jets. Kan Penguins være neste stoppested?

Sevens7ar

Sevens7ar
17.01.21 11:07

Å kansellere treningen er vel bare standardprosedyre som de er pålagt å følge, vil jeg tro. Flere lag har gjort lignende ting i løpet av sesongoppkjøringen.

Pittsburgh samler på sentere så sånn sett er det ikke så overraskende om Roslovic er aktuell, men spørsmålet er hvordan de skal få råd og hvem som sendes i retur i så fall.

laffano

laffano
17.01.21 11:21

Woho another win! Men ottowa pressa hardt de siste 30 sek med empty net overlevde den så vidt! 40-20 i skuddstastistikk sku ha punktert kampen for lengst

LaGoeba

LaGoeba
17.01.21 12:48

Veldig mange interessante resultater i natt. Rangers slår kraftig tilbake med 5-0 mot Isles. Oilers blir knust 5-1 av Habs, Vancouver med nok et tap mot Flames. Både Minnesota og Vegas vinner i OT mot henholdsvis Kings og Ducks. Blue Jackets får også juling borte mot Preds og taper 5-2. 

Boston tapte som kjent også i OT mot Devils. Begge matchene deres har gått til OT, der den første gikk helt til SO. Er Devils mer med i år, eller er det Boston som halter veldig i starten? 

Både Shark og Canes går på en smell i natt, hvor Coyotes og Red Wings tar to litt overraskende seire. 

Gøy at det er såpass varierende resultater allerede. Heia hockey.

Jorge86

Jorge86
17.01.21 19:45
LaGoeba: Både Shark og Canes går på en smell i natt, hvor Coyotes og Red Wings tar to litt overraskende seire.

Sharks var dårligst i hele west forrige sesong og har ikke forsterket i det hele tatt. Ingen kamper de taper denne sesongen vil være en smell.

Detroit mot Carolina derimot, det var en liten bombe, ja.

Boston så ikke bra ut i går. Jeg tror heller det er de som ikke har kommet i gang enn at Devils har blitt mye bedre, men det er fortsatt tidlig i sesongen. Jack Hughes så veldig god ut i går iallfall, etter å ha virka veldig umoden i deler av forrige sesong. Kult hvis de kan løfte seg litt, og ikke bare blir en kasteball i en sterk, jevn divisjon.

LaGoeba

LaGoeba
17.01.21 19:53
Jorge86: Sharks var dårligst i hele west forrige sesong og har ikke forsterket i det hele tatt. Ingen kamper de taper denne sesongen vil være en smell. Detroit mot Carolina derimot, det var en liten bombe, ja. Boston så ikke bra ut i går. Jeg tror heller det er de som ikke har kommet i gang enn at Devils har blitt mye bedre, men det er fortsatt tidlig i sesongen. Jack Hughes så veldig god ut i går iallfall, etter å ha virka veldig umoden i deler av forrige sesong. Kult hvis de kan løfte seg litt, og ikke bare blir en kasteball i en sterk, jevn divisjon.

Djezuz, sitter midt i et flyttekaos og holdt på med det store deler av dagen, og nå ble jeg veldig usikker på hvem jeg egentlig blandet Sharks med her. 

Det var det jeg trodde om Boston. Blir spennende å se hva Hughes kan finne på i år. Var nok vanskelig å spille under presset han hadde på et så dårlig Devils lag i fjor, så håper at han tar flere steg i år.

Sevens7ar

Sevens7ar
17.01.21 22:10

San Jose var vel ganske kraftig redusert av skader og spillere som spilte for halv maskin forrige sesong. De er nok forsterket denne sesongen i form av at flere av nøkkelspillerne som slet i fjor har fått en lang pause og er i bedre fysisk stand enn på en stund.

De endte sist i vest i 2019/2020, men sesongen før var de nummer to i vest i grunnserien og slo ut både Vegas og Colorado i sluttspillet før de tapte mot St. Louis i conference-finalen. Sharks er nok ikke så dårlige som det så ut som i fjor, men Martin Jones i mål er jo en stor svakhet, og med Dubnyks utvikling de siste årene spørs det om han er rett mann til å bøte på problemet.

TAdams6

TAdams6
17.01.21 22:21

Pittsburgh får endelig en seier. 4-3 etter OT mot Washington

TAdams6

TAdams6
17.01.21 22:25
Sevens7ar: Pittsburgh samler på sentere så sånn sett er det ikke så overraskende om Roslovic er aktuell, men spørsmålet er hvordan de skal få råd og hvem som sendes i retur i så fall.

Han har omtrent bare spilt ving i Jets. Ble draftet som center, men ikke fått spille mye der. Så ving er like trolig at han spiller.

Men hva kan Pittsburgh sende i retur? De må vel frigjøre litt cap space for å signere Roslovic og Jets sender han nok ikke avgårde gratis. Mange som skriver Tanev i retur. Men han har en for dyr kontrakt synes jeg. 

Sevens7ar

Sevens7ar
17.01.21 22:47

Pittsburgh består stort sett av sentere som også kan spille ving eller motsatt. En logisk mulighet hvis Roslovic loves å satses på som senter vil være å plassere han i tredjerekka og flytte Jankowski ut på vingen.

Tanev i retur var en tanke som streifet meg og. Jeg har sansen for han, men jeg syns han fikk en mill for mye da han tegnet ny kontrakt. McCann kan være en annen mulighet. Men aller helst burde så klart Winnipeg kreve å få en back i form av enten Ceci eller Matheson.

Jorge86

Jorge86
18.01.21 22:17
Sevens7ar: men sesongen før var de nummer to i vest i grunnserien og slo ut både Vegas og Colorado i sluttspillet før de tapte mot St. Louis i conference-finalen.

...med Thornton og Pavelski som to av de beste spillerne på laget. Begge har reist videre uten å bli erstatta av noen i nærheten av samme kvalitet. Donskoi er borte, Jones har ikke vært på samme nivå, Vlasic har gått fra å være en av ligaens beste shutdown-D’s til en skygge av seg selv, Burns er ikke lenger en Norris-kandidat.

De er kanskje bedre enn i fjor, men laaaaangt unna det laget som kom til finalen i 2016, som igjen var bedre enn laget som røyk mot Blues i finalen i 2019. Mot Vegas skulle de ryki ut, men en dommertabbe ga dem et 5 min PP på stillinga 0-3 med 10 min igjen i game 7 hvor de klarte å sette fire pucker. Det eneste som kan redde dem til et sluttspill i år er den svake divisjonen. Wild, Kings og Ducks skremmer ikke akkurat noen. Jeg tro Arizona blir nr 4, men skulle Sharks ta den plassen ryker de etter 5 matcher i playoff. Clutch-Couture vinner dem én kamp.

LaGoeba

LaGoeba
19.01.21 09:55
LaGoeba: Regner med at vi kommer til å fortsette å spille bra mot topplagene, nå er det koden med å slå lagene som man er antatt jevne med eller bedre som må knekkes.

Se der ja, ikke mye som har forandret seg fra i fjor. Enda. 

En ting er å tape, en annen ting er å tape på den måten. 6-1 mot Sabres gjør vondt, uansett hvordan man vrir og vender på det.

TAdams6

TAdams6
19.01.21 15:08
Jorge86: Wild

Noen som vet status på Zucca? Så han ikke spilte første kamp.

Sevens7ar

Sevens7ar
19.01.21 15:22

Han måtte operere et leddbånd i høyrearmen i november og det har så vidt jeg vet ikke blitt sagt noe om når han kan være tilbake.

LaGoeba

LaGoeba
19.01.21 18:22

Canes mot Preds blir visst utsatt, i følge The Athletic.

LaGoeba

LaGoeba
20.01.21 07:46

Sånn ja, deilig å slå tilbake igjen + en shootout. 

TAdams6

TAdams6
20.01.21 09:03

"Ugly win" for Jets. Ottawa Senators fyrer av over 40 skudd mot Laurent Brossoit og er det førende laget, leder 3-1, men Jets viser igjen vilje og evne og snur kampen. Scorer 3-3 med under 2 minutter igjen av kampen med Brossoit ute av buret. Ehlers scorer vinnermålet i OT etter flott pasning av Copp.

Seier er utrolig viktig. Sesongen er kortere og viktig å henge med fra starten av. Men Jets må heve seg. De lever farlig og har 2 gode keepere som holder de inne i kampene.

TAdams6

TAdams6
20.01.21 16:21

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg