Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Stavanger hockey vs østlands hockey

NYTT TEMA
Hatcher

Hatcher
30.07.04 01:07
Østlandet klager alltid på noe i Stavanger. Enten er det for mange utenlandske spillere eller så er det for mange rike onkler. Det er akuratt det samme i andre klubber. Allerede denne sesongen har flere utenlandske spillere blitt kicket og unge lokale spillere har fått kontrakt isteden. Jeg håper Stavanger får arrangere noen kamper i OL kvaliken. Vest er bedre enn øst!

Stavanger er best, Bergen er bra, Trondheim er ok.

Stjernen og Sparta= smugler billige 1.div spillere fra sverige og tror de har noe hockeykultur, latterlig!

Storhamar,Lillehammer,Comet=bønder!

Møkkalag= Frisk Asker, Vålenga

MalcomX

MalcomX
03.08.04 23:45
Du snakker om hockeykultur i Stavanger??? Du er bare lattelig...
Enhver klubb med egen junioravdeling samt gutt/smågutt, for ikke snakke om hockeyskole har faktisk hockeykultur. Det har de fleste Østlandslaga jeg vet om vaffal. I Stavanger finnes ikke hockeykultur....

Malcom
Hatcher

Hatcher
05.08.04 15:07
Sverige har hockeykultur, det var det jeg mente. Ingen steder i norge har hockeykultur.
Ps stavanger har også "hockeykultur" , her finnes ishockeyskole osv. Det er latterlig at dere som bor så nærme europas hockeyland ikke kan dra nytte av det. Noen km unna spilles det hockey med fulle haller og et snitt på 4-5000, mens dere bare har 1500 folk på tribunen.
jesman2

jesman2
05.08.04 15:20
MalcomX(skrivefeil?):

Dersom du avfeier hockeykulturen i Stavanger som latterlig, er det vel du som bør passe deg litt. Viking var vel det første laget utenfor Østalndet som spilte i toppserien(første sesong i 1978/79) og der ble de helt navnskiftet og konkurs i 1996.

Eksisterer hockeykultur kun hos de lagene som vinner noe?
MalcomX

MalcomX
09.08.04 17:37
Ikke no skrivefeil...

Jeg svarer bare på det tåplige utspillet Hatcher kom med ang å hente ræva svenker og ikke ha hockeykultur.
Hockeyen er noe Sarpsborg har hatt i mange år bortsett fra konkursen vi hadde.
Vi har hatt mange tilskuere på treninger samt kamper. Dessuten har vi Norges eldste ishall noe som tyder på at hockeyen har levd her nede i mange år.
Beklagelig har det vært litt mye med utenlandske spillere de siste åra. Noe som kommer av dårlig jobb innen talentfostring. I dag vokser også denne delen. Laget til Foyn er vel norges beste innen årsklassen sin + at det finnes også mange andre talenter som er på vei.
Utspillet om at Stavanger er en hockeyby framfor Sarpsborg er latterlig.......
Bare pga at Viking en gang spilte i serien,,,,

Og nei, det er ikke kun i klubber som vinner det eksisterer hockeykultur.

Malcom
jesman2

jesman2
10.08.04 00:45
Selvfølgelig har du rett i at Stavanger ikke er noe match mot byene på Østlandet når det gjelder hockey, poenget mitt var vel bare å fremheve at Stavanger sannsynligvis er det nærmeste man kommer en hockey-by utenfor Østlandet...

Det er ikke Malcolm X, den berømte afro-amerikanske veilederen du skal ha nicket etter altså....
MalcomX

MalcomX
10.08.04 15:13
Da er vi enige da..

Malcom er bare pga at jeg blir kalt det innimellom..

:)

Malcom
Hatcher

Hatcher
10.08.04 18:53
"Vi har hatt mange tilskuere på treninger samt kamper" . Hvis du ikke har annet å gjøre enn å se på Sparta sine treninger, da har du et problem.

Jeg skjønner at disse ordene:"Sarpsborg er en hockeyby og har hockeykultur" har klistret seg fast i tankegangen din, så det er ikke lett å diskutere med deg. Jeg synes derimot dette er latterlig.

Det verste jeg hører at når folk begynner å skryte av uviktige ting som at ishallen deres var den første i norge osv. Ok da, Siddishallen er også en av norges første ishaller, tror det er nr2 etter sparta(heldig der :D).

Min konklusjon er at Norge ikke har hockeykultur og Stavanger er en bedre hockeyby enn Sarpsborg. Hvis du ikke er enig, vil jeg gjerne høre noen argumenter som kan stride mot dette MalcomX .
MalcomX

MalcomX
10.08.04 22:36
Jari Kesti.
Hatcher

Hatcher
11.08.04 02:30
Hvis jeg sier svenske 1.divisjonspillere, hva sier du da? (hint sparta eller stjernen)
MalcomX

MalcomX
11.08.04 11:17
At vi er mye bedre enn dere. Jeg kan godt skjønne at du er begeistret for at Oilers har kommet seg opp i Eliten igjen, men det er ikke lenger enn et par tre mnd siden hele klubben skulle legges ned osv osv.?
Hva er det for no tull? Bare fordi ikke sponsor inntektene stod til forventningene skulle Kristola legge ned elitesatsningen?
Er det ikke så bra i hockeybyen Stavanger at næringslivet går sammen å sponser
laget de alle elsker så høyt? Tydeligvis er det ikke det.
Hva nå med Jari Kesti? Hva er grunn til at han valgte VIF isteden? Det er nok ikke pga at det er nærmere kone og barn, men useriøs satsing er ikke noe han gidder å være med på. Blir spennende å se om Oilers klarer å overleve økonomisk.
Det vil garantert bli en stor utfordring for dere.....

Malcom
Hatcher

Hatcher
11.08.04 19:01
Du er tydeligvis flink til å kritisere andre. Desverre snakker du for mye bull og disse faktaopplysnignene du kommer med er syltynne Det var aldri et problem med økonomien, det var media som blusset det opp. Det var aldri snakk om at klubben skulle legges ned, det var media som sa det. Bare se her fra VG: "Stavanger Oilers legges ned
Ishockeyklubben Stavanger Oilers legges ned fordi klubben mangler 2,5-3 millioner kroner foran neste sesong. (24.6.2004)"

Du snakker om dårlig økonomi i Oilers, hva med Sparta da?
"Sparta fikk ikke klubblisens
Sparta fikk avslag på søknaden om fornyet klubblisens på grunn av dårlig økonomi. Ishockeyklubben har nå én uke på seg til å redde statusen som
eliteserielag. (18.6.2004)"

Jari Kesti går til VIF for å tjene mer penger slik nesten alle andre også hadde gjort.

Blir spennende å se om Sparta klarer å overleve økonomisk.
Det vil garantert bli en stor utfordring for dere.....

MalcomX

MalcomX
11.08.04 23:45
Sparta har mange problemer med økonomi. Blir helt klart en utfordring å få sammen bitene der. Om utsagna mine er syltynne eller ikke får så være, men fakta er at Kristola ikke ville dra hele lasset alene. At da Oilers truer med å legge ned elitesatsningen er for meg helt latterlig.
Vi her nede har slete med økonomien lenge, men vi klarer oss hver gang.
Nå som Kesti også er borte forsvinner nok flere tilskuere enn mange tror.

Det vi egentlig begynnte å diskutere var hvorvidt stavanger er en bedre hockeyby enn Sarpsborg osv osv. Etter min mening ligger vi langt foran dere....

Som sagt så blir det spennende å se...

Malcom
Hatcher

Hatcher
12.08.04 14:33
Kristola trakk seg ut av Oilers forrige sesong, nå er han bare med i styret og han skyter ikke lenger inn penger. Han gjorde bare dette i begynnelsen slik at Oilers etterhvert kunne stå på egne ben.
Dere røyk jo ned omtrent samtidig som viking røyk ned pga økonomi, rundt 1996
MalcomX

MalcomX
12.08.04 17:29
Det gjorde vi, men vi gikk rett opp igjen
Destruktor

Destruktor
16.08.04 16:33
MalcomX skrev:
....Det vi egentlig begynnte å diskutere var hvorvidt stavanger er en bedre hockeyby enn Sarpsborg osv osv. Etter min mening ligger vi langt foran dere....
-----------------------

Sleng på min stemme også.... UTEN TVIL!!!
Hatcher

Hatcher
18.08.04 21:43
Når var det sist en landskamp i sparta amfi ? 1950?

OL-kvalik til Stavanger:

Med Stavanger Oilers som arrangør skal det spilles OL-kvalifisering 11-14. november i Siddishallen. Norges motstandere i Stavanger er Ungarn, Kina samt Serbia og Montenegro. (18.08.2004)

MalcomX

MalcomX
19.08.04 14:45
Trur ikke du helt har skjønt detta jeg Hatcher????
Grunn til at det blir lagt til Stavanger er vel ikke umulig for å få igang litt mer interesse for nasjonal hockey?
Dessuten var vel Gamle Sovjet sist motstander i landslagssammenheng i Amfin.
Da med de fleste av stjernene.......
Ikke Serbia, Kina og Ungarn.................................

Malcom
Hatcher

Hatcher
23.08.04 01:10
I alle dine innlegg skrive du om ting du ikke har greie på eller har for lite fakta til å uttale deg om. Hvis ikke dette er vikitge kamper, så vet ikke jeg. Det er vel en fordel å komme med til OL ?

Aftenbladet 20. august 2004 10:38:
(http://aftenbladet.no/sport/article.jhtml?articleID=208905)
"
- Vi er meget godt fornøyd med måten Oilers avvikler sine hjemmekamper på. I tillegg er det to isbaner til disposisjon samt Siddishallens utmerkede plassering i forhold til hoteller på gangavstand, sier Gjert Smith, jr.

Det er første gang at Stavanger er blitt tildelt en så stor og viktig arrangement som en OL-kvalifisering er. Hver av troppene består av 25-30 personer. Internasjonale dommere og observatører og delegater fra det internasjonale ishockeyforbundet kommer også.

Ishockeyforbundet har lagt OL-kvalifiseringen til Stavanger først og fremst som et resultat av Oilers utmerkede organisering av sine hjemmekamper, og som en påskjønnelse for Stavanger-publikummets entusiastiske interesse for ishockey, sier arrangementsansvarlig og markedsansvarlig i Ishockeyforbundet, Gjert Smith jr. til Aftenbladet.
"
Hatcher

Hatcher
23.08.04 23:17
nå ble det stille...

:)
BenTexas

BenTexas
24.08.04 00:03
Herregud. Holder dere på med denne tåpelige debatten enda?
Hatcher

Hatcher
24.08.04 14:43
Nei, Malcom X tapte debatten i går.
MalcomX

MalcomX
24.08.04 15:23
Jeg må le av forsøket ditt på å arrestere meg her. Tapte debatt osv osv? Viser bare hvor rar du er i hue.

Hatcher skrev:
Østlandet klager alltid på noe i Stavanger. Enten er det for mange utenlandske spillere eller så er det for mange rike onkler. Det er akuratt det samme i andre klubber. Allerede denne sesongen har flere utenlandske spillere blitt kicket og unge lokale spillere har fått kontrakt isteden. Jeg håper Stavanger får arrangere noen kamper i OL kvaliken. Vest er bedre enn øst!

Stavanger er best, Bergen er bra, Trondheim er ok.

Stjernen og Sparta= smugler billige 1.div spillere fra sverige og tror de har noe hockeykultur, latterlig!

Storhamar,Lillehammer,Comet=bønder!

Møkkalag= Frisk Asker, Vålenga

------------------------------------------------------------------------------

Dette var det første innlegge ditt.
Stavanger er best? Bergen er bra? Trondheim er ok?
Storhamar LIK og Comet er bønder??
Møkkalaga er Frisk og VIF.
Jeg skjønner ikke hvor du får detta ifra? Utdyp dine egne innlegg isteden for å komme med piss?

Her mener du at Sparta og Stjernen henter spillere fra 1. div i sverige osv osv. Forsåvidt rett, men har du sjekket deres egne spillere og tidligere klubber???

Storhamar som du kaller bønder er den klubben med mest tillskuere og dessuten er den også best sportslig.
Hvis ikke du skjønner enda at grunn til at Stavanger kanskje fikk OL kvalikk er for å få igang interessen mer der borte.
Husk dette var deres første år i eliten i fjor.....

Malcom
svar meg på dette og begrunn hvorfor du mener jeg tapte debatten?
laidback

laidback
24.08.04 18:12
Hatcher skrev:

Du driter deg ut...... TULLING !!!

:-(
Hatcher

Hatcher
24.08.04 22:36
Oilers har et godt sammarbeid med eliteklubben Lukko Rauma i finland. De 3 siste sesongene har kanksje 4-5 spillere fra Lukko spilt for Oilers.

Problmet i denne debatten er at du ikke leser mine innelegg skikkelig og jeg leser ikke dine innlegg skikkelig. Med skikkelig mener jeg enkle fakta som dette:
"
Ishockeyforbundet har lagt OL-kvalifiseringen til Stavanger først og fremst som et resultat av Oilers utmerkede organisering av sine hjemmekamper, og som en påskjønnelse for Stavanger-publikummets entusiastiske interesse for ishockey, sier arrangementsansvarlig og markedsansvarlig i Ishockeyforbundet, Gjert Smith jr. til Aftenbladet.
"

Så skriver du dette:
"Hvis ikke du skjønner enda at grunn til at Stavanger kanskje fikk OL kvalikk er for å få igang interessen mer der borte."

Dessuten må du ikke ta alt 100% seriøst, ta alt med en klype salt og vær glad. Det er greit nok for meg at dere tar i mot misslykkede hockeyspillere fra sverige. Hvis dere er fornøyde med plassering midt på tabellen , er det ok for meg. Her i stavanger krever man mer.

Tilslutt må jeg bare nevne det om bønder. Bønder har jo ikke noe å si på skillz eller publikum. Når VIF spille mot SIL , er det alltid VIF mot Bønda. Hvis du har humor så skjønne du hva jeg mener
Destruktor

Destruktor
25.08.04 01:05
Nytt hockey livet så lenge dere kan der borte i Stavanger.....Om 2 år spiller dere i 1.divisjon......dessverre, har ingen ting imot at hockey blir spredd ut over landet, skal sporten noen gang ta av i dette landet er den nødt til å komme seg ut av "østlands-gryta"!!

Men din måte å argumentere på i denne tråden beviser ikke annet enn at du er totalt på jordet.....og du snakker om bønder???

Sett i forhold til Stjernen og Sparta så er dere ikke annet enn en flekk på laknet!!
Hatcher

Hatcher
25.08.04 15:40
Du er vel fra kongsvinger og snylter på oslo om dagene.

Jeg diskuterer med Malcom X, ikke deg
Destruktor

Destruktor
25.08.04 17:08
OK......ikke lett å forstå at det bare var Malcom X som hadde lov of kommentere dette åpnings innlegget ditt her.

Lykke til videre.....
laidback

laidback
25.08.04 18:21
Destruktor skrev:

Lykke til videre.....

Du glemte å ønske "god bedring"......(!??)

:-)
Hatcher

Hatcher
25.08.04 19:46
ok da, du kan få lov å være med på moroa. men da må du lese gjennom alt! og ikke komme med usaklie innlegg :)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg