Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Klanen må møte !!

NYTT TEMA
Gashi12

Gashi12
02.11.04 22:31
Vi i Klanen har etter mitt syn et ansvar for å øke hockeyinteressen i landet. Det kan vi gjøre ved å støtte Vålerenga også om vinteren, på Jordal Amfi og i haller rundt om i landet. Oppmøte nå for tiden er patetisk i forhold til fotballen.

Jeg krever skjerpings.
hamarelin

hamarelin
03.11.04 12:17
Det er jeg helt enig i! Var i amfien på torsdag, vanligvis er det mange fra klanen når Vålerenga spiller der men nå var det ca 20. Man må jo støtte opp for laget sitt selv om de er inne i en dårlig periode. Så lenge det går bra med fotballen så kan man ikke drite i hockeylaget som man alltid har støttet.De trenger den støtten de kan få nå. Heldigvis er det ikke sånn med Storhamar og Ham Kam. Vi støtter begge legene våre.
Gashi12

Gashi12
03.11.04 15:48
Ser meg mektig lei av alle disse som henger seg på hypebølgen til fotballlaget men som egentlig ikke bryr seg. De som pleide å gå på hockeykamper kommer jo knapt lengre som du sier. Her må Klanen mobilisere. Her må Klanen vise det de viste under innsamlingen på 90-tallet, at det finnes en ryggrad som bryr seg om klubben og ikke bare Klanen.
Mof0

Mof0
03.11.04 19:16
Enig,enig...Utrolig dårlig oppmøte i hockey..Teknisk sett med alle medlemmene i klanen så burde vi fylt hele jordal..Men er ikke så mange som kanskje er interresert..Men 2000 fra bare klanen hver match burde det vært..

Vålerenga 1913 Oslo
Proffen

Proffen
03.11.04 23:22
Beklager, jeg har aldri vært veldig interessert i hockey. Jeg skulle gjerne vært i Amfi'n mer for å støtte klubben vi er så glade i, men hockey har aldri vært noe jeg brenner for.

Tror nok endel andre klansmenn føler det slik....

---------------------------------------------------------------
Frihet, Likhet, Solidaritet

**AVFC**VIF**FCB**
Tazoslo

Tazoslo
04.11.04 00:10
hvor er dere på håndball, innebandy og am.fotball kampa da?

Skal det være sånn at man "må" gå på alt så får man gå på alt også.

Personlig har jeg aldri vært interessert i hockey og kommer mest sansynlig ikke til å bli det heller, så det blir nok ikke noe denne sesongen heller, uavhengig hva andre sier. Det må være et fritt valg, men selvsagt all ære til de som møter opp og brenner for hockeyn
CurvaSud

CurvaSud
04.11.04 01:42
Takk for denne vekkeren, Gashi12. Jeg skal skjerpe meg. Jeg kommer ikke til å få sett så mange kamper som de mest ivrige, men jeg savner hockey. Blitt altfor sjelden de siste åra.

Det er ikke relevant å trekke inn innebandy, basket og andre obskure idretter. Det er fotball og hockey som har gjort Vålerenga stort og beryktet.

CS
Gashi12

Gashi12
04.11.04 15:11
Genialt CurvaSud. (håper du ikke ironiserer ) Den er som du skriver ikke relevant å dra inn f.eks innebandy. Alle forbinder Vif med fotball og hockey og jeg ser sikkert på at flere enn 1000 av dem som er interessert i Vif også liker, eller kunne likt hockey. Vi trenger et nasjonalt løft for hockey, og dette tror jeg må begynne med Klanen. Da vil nok etterhvert også trykket bli større også i de andre byene.
Proffen

Proffen
04.11.04 15:21
Jeg skulle veldig gjerne vært med å ta det løftet, virkelig. Men et helhjerted engasjement krever tid og penger, og jeg har lite av begge deler.

Skulle jeg blitt fullblods hockeytilhenger måtte jeg brukt mye tid på å sette meg inn i idretten, ellers ville det bare blitt kunstig.

Jeg ønsker i alle fall dere hockeyentusiaster lykke til med å løfte interessen. Det hadde vært moro om dere fikk til en skikkelig giv rundt laget.

**AVFC**VIF**FCB**
CurvaSud

CurvaSud
04.11.04 15:30
Genialt CurvaSud. (håper du ikke ironiserer )

> Nei, absolutt ikke, jeg var ofte på hockeykamp før. Jeg savner det, og har en konkret plan om å gå oftere. Jeg får ikke sett like mye som de mest ihuga. Men la oss si at 2000 klansmedlemmer gikk på et par kamper i måneden - det ville bety en stor forbedring i tilskuersnittet. Klubben trenger oss og billettinntektene.

CS
CurvaSud

CurvaSud
04.11.04 15:35
Skulle jeg blitt fullblods hockeytilhenger måtte jeg brukt mye tid på å sette meg inn i idretten, ellers ville det bare blitt kunstig.

> Du trenger ikke å være en fullblods hockeytilhenger for å ha glede av å se Enga spille på Amfi'n. Selv pleier jeg ikke å stå sammen med Klanen en gang, siden en hockeykamp er lang og tempoet større enn i fotball, hvilket krever mer konsentrasjon. Jeg får mer med meg av spillet hvis jeg sitter.

Enga trenger inntekten fra hver billett, og alle som er nysgjerrige på å se Enga spille hockey er verdifulle. Alle de 23 000 på Ullevål på lørdag er der jo ikke hele sesongen. Det var herlig at de møtte opp for det, synes du ikke?

CS
Proffen

Proffen
04.11.04 15:57
Helt klart, CS, helt klart.

Jeg synes det er gøy på amfi'n de få gangene jeg er der. Men ettersom jeg er skoleelev, uten bil og fast inntekt, har jeg ikke råd til å dra dit ofte. Farsan er ikke videre interessert, og grynter de gangene jeg ymter frempå. Videre er man opptatt med trenerkurs på hverdager og jenter i helgene :p

Når jeg blir eldre, og trolig flytter inn til byen, da skal jeg bli flinkere.

(Det ble masse unskyldninger, men det er helt sant asså :p)

**AVFC**VIF**FCB**
spettet

spettet
04.11.04 17:33
Det vanlige argumentet før for manglende publikumsoppmøte har jo vært at "det er for mange buljongkamper, er ikke noe spennende lenger, bare kampene mot Storhamar det er noe tæl mot, for mange kalasifre" etc..
Sånn er det jo ikke iår. Alle lag slår alle (med unntak av Bergen, da..knis.), og ingen kamp er forutsigbar lenger, så alt skulle tilsi en større interesse rundt håkkin. Men dessverre, fortsatt er det langt igjen å gå til man får den interessen man hadde rundt glansdagene på tidlig åttitall.
Kanskje er media noe av skylden. Før fikk ishockeykampene fyldige referater i både avis og Sportsrevyen, og avisene hadde intervjuer og spillerbørs. Nå er det knapt verdt en notis.
Uansett, jeg håper at interessen rundt engas håkkikamper kan ta seg opp igjen, for man kommer ikke vekk fra at mye av Klanens sjel ligger i veggene på amfien.
RickiBKja

RickiBKja
04.11.04 22:31
Vi klarer oss aldeles lekkert uten Dere her hos oss...

;-))

RickiBK XIII

Kun på gjestespill i anledning tabelltopperobringen.
BGullfot

BGullfot
04.11.04 23:37
spettet skrev:
"....Sånn er det jo ikke iår. Alle lag slår alle (med unntak av Bergen, da..knis.)."

Frisk i kveld og Enga på Lørdag.

hamarelin

hamarelin
05.11.04 12:14
Det jeg ikke helt kan forstå er at fotball er så mye mer interessant enn hockey.
Det skjer mye mer under en hockeykamp enn en fotballkamp. Jeg tror at grunnen
er så enkel som at fotball har mer medieinteresse. Vel..vi er ikke så gode i hockey på internationalt basis, men vi kan vel heller ikke påstå at vi er så gode i fotball heller. Kanskje man må ha litt mer "peiling" for å se på hockey enn fotball??
Det er flere regler, liten puck og små mål..mens i fotball så slipper man å tenke så mye med lite bytter, store mål, lite action og få regler. Det går dessuten fortere på hockey banen....
Gashi12

Gashi12
08.11.04 19:48
Fint at Trondheim har bra lag og publikum nå !
Lilleborg

Lilleborg
09.11.04 13:42
Har vært på en del matcher i år, og kan trygt si at det ikke er samme trykk fra Klanen der som det er på Ullevål;)
Ovary

Ovary
15.11.04 16:58
Var på endel kamper på Jordal for noen år siden, og tenkte jeg skulle ta en tur i nær fremtid. Ser at serien er jevnere nå enn før og det kan kanskje gjøre det enda mer interessannt. Hva koster det å se kamp på Jordal? Er det noen gang fullt der i grunnserien eller kan jeg kjøpe billett i porten? Lyst til å se kampen mot Stjernen på torsdag, og prøver å få med meg noen kompiser, men det er ikke så letyt uten å vite prisen + om det er plass uten å bestille billett.
Destruktor

Destruktor
15.11.04 17:48
----
Destruktor

Destruktor
15.11.04 18:10
billettluka.no

120 kr billetten + gebyr. Får også kjøpt utenfor jordal, og det blir garantert ikke utsolgt.

Vurderer selv og ta en tur for å heie frem Stjernen :-)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg