Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sparta Sarpsborg

NYTT TEMA
Dødstrist

Dødstrist
29.09.05 22:26
På tide å oppdatere litt på laget mitt som holder til innerst i mitt hjerte.

Etter å ha åpnet med tap mot Enga, vant Sparta 6-4 mot TIK. Så et forsmedelig 10-1 tap mot f***** fra Fredrikstad....gruff... Men idag ble Storhamar slått på SD etter en heltemodig innsats på Sparta Amfi!

Storhamar ledet 2-0 men Sparta gav aldri opp og kom tilbake og fikk 3-2 etter 43 minutter. Storhamar utlikna ti min senere men så kommer Gjøran den store og avgjør hele matchen i Sarpsborg-lagets favør! Nydelig gutter, stolt av dere idag!
TAdams6

TAdams6
29.09.05 22:32
Gratulere! Denne sesongen kan bli rekordjevn. Ser veldig lovende ut.
Dødstrist

Dødstrist
29.09.05 22:33
Ja virker lenge sia nå siden det kun var Storhamar og Enga! Deilig :)
Gunfire

Gunfire
05.10.05 02:57
Tabellen er dust nå. Skulle hatt seg en mellom øra. Sparta ligger nest sist, med 1 poeng opp til 4. plass. Uansett en helt grei åpning. Forventer ikke stort av Sparta i år heller. Frustrerende lag å holde med.
Dødstrist

Dødstrist
06.10.05 13:47
Alltid vært en rollercoaster-ride ja. Klubben har ikke helt kommet seg siden konkurset i 95, nedrykket og sportslig råtning. Men takket være fine juniorer og dyktige trenere kom vi fort opp til eliteserien igjen. Siden da har det meste vært middelmådig dog.

Drømmer om et Sparta som kan gjenta bedriften fra 89 og vinne NM.

For vi skal alltid blåse bobler, blåe bobler overalt! Sparta vårt lag, det gode sterke lag, sang og jubel høyt mot tak!
Dødstrist

Dødstrist
06.10.05 13:53
Ny kamp idag forøvrig, borte mot Stavanger. De siste to kampene har endt med tap og seier (overraskende) mot henh. LIK og M/S.

Forventer en vanskelig kamp borte mot Stavanger, serielederne som har slått Storhamar og Stjernen allerede i år. Håper gutta får skikk på Mads Hansen som har vært i storslag hittil i sesongen.
trygveseb

trygveseb
06.10.05 15:04
Håper gutta får skikk på Mads Hansen som har vært i storslag hittil i sesongen.

Han spiller for Storhamar, ikke Stavanger!
Dødstrist

Dødstrist
06.10.05 15:12
Ifølge VG spiller han på Stavanger, men jeg har ikke så mye peiling på andre lag enn Sparta hehe :p

http://www.vg.no/sport/ishockey/05_06/stjerner.hbs

"Mads Hansen, Stavanger 9"

Sikkert bare en skriveleif da.
Dødstrist

Dødstrist
06.10.05 21:47
Fy faen... utdrag fra sparta.no:

"God, men ineffektiv kamp – og tap
Sparta sløste ifølge Radio Sarpsborg fælt med sjansene sine og forble målløse tross mengder av gode sjanser i kveldens kamp mot Stavanger. Hjemmelaget derimot fant veien til nettmaskene to ganger, og dermed må vi fortsatt vente på sesongens første bortepoeng. Assistenttrener Per Chr. Knold var misfornøyd med tapet, men skrøt av laget sitt etter kampen. "

0-2 mot Stavanger, kjipern.

TAdams6

TAdams6
06.10.05 22:09
Ja, Sparta var fullt på høyde, men en umulig Bengt Høglund i Oilers målet hadde stengt for kvelden. Hans andre kamp denne sesongen med 0 baklengs. Sparta kunne fått både 1 og 2 mål, men det var en fortjent seier alt i alt. Men hadde det blitt 4-2 så hadde det sagt mer om kampen. Godt å se at Oilers er kvitt Sparta komplekset. Har alltid slitt mot Sparta tidligere.
Gunfire

Gunfire
07.10.05 00:45
Dødstrist skrev:
Alltid vært en rollercoaster-ride ja. Klubben har ikke helt kommet seg siden konkurset i 95, nedrykket og sportslig råtning. Men takket være fine juniorer og dyktige trenere kom vi fort opp til eliteserien igjen. Siden da har det meste vært middelmådig dog.

94 var det vel? Veien opp igjen var heldigvis kort, ja.

Drømmer om et Sparta som kan gjenta bedriften fra 89 og vinne NM.

-Det skjer ikke med Tore Jobs og Sjur Robert i de stillingene de har i dag, det tør jeg garantere. Men håkki'n i Sarpsborg har definitivt mye uforløst potensiale. Sarp er en hockeyby.

For vi skal alltid blåse bobler, blåe bobler overalt! Sparta vårt lag, det gode sterke lag, sang og jubel høyt mot tak!

-Vi skal aldri glemme, de blåe guttas navn, for vi skal alltid blåse bobler, BLÅE BOBLER OVERALT!
Dødstrist

Dødstrist
07.10.05 18:42
Nei det var sommern 95, husker det godt for onkeln min, en die-hard Sparta fan og tidligere spiller for Sparta (fotball riktignok) var så deppa.. Slik jeg ser det så har Sparta så mange bra unggutter, men ser ikke at så mange av de får sjansen. Jobs og Nilsen er kanskje ikke helt radarparet nei.
Gunfire

Gunfire
08.10.05 12:48
Dødstrist skrev:
Nei det var sommern 95, husker det godt for onkeln min, en die-hard Sparta fan og tidligere spiller for Sparta (fotball riktignok) var så deppa.. Slik jeg ser det så har Sparta så mange bra unggutter, men ser ikke at så mange av de får sjansen. Jobs og Nilsen er kanskje ikke helt radarparet nei.

-Spørsmålet er vel hvor mange av dem som ville hevet laget umiddelbart. Det er det får som gjør. Holøs-søskenbarna er jo klasse, Henrik Borge får endel spilletid nå, Webjørnsen spiller litt, men ja, enig i at det blir litt for mye jalla-svensker i forhold til satsningen på egne unggutter.
rayvat

rayvat
09.10.05 22:18
Nå må nok alle regne med COMET og!! Sterk hjemme seier over Stavanger i dag!
Håper på en sterk seier over Sparta de små blå på tirsdag :)

Heia COMET
KurtCobain

KurtCobain
09.10.05 22:51
Comet er jo østfolds beste lag så;-)
Jellum

Jellum
10.10.05 09:32
Var ihvertfall et sterkt bortetap igår ;-P hehe... 13-6 mot Frisk og vi går for nedrykk ;-P hehe...
Dødstrist

Dødstrist
11.10.05 21:12
Deilig å slå røkla fra Halden med 5-1 ;)
Jonas med et par mål, alle målene kom i 1. og 2. periode. Bærre lækkert etter den forrige kampen som jeg ikke orka kommentere engang... :P
KurtCobain

KurtCobain
11.10.05 21:36
Hadde litt medlidenhet med dere i dag. Vil jo ha nabo byen opp over kval plass. Dessuten ville vi ha Stjernen i bonusrunden. Så vi for alvor kan vise hvem som er østfolds beste
pirka

pirka
16.10.05 21:26
3-2 mot Enga i første bonus ja. Sparta har virkelig kommet seg også.
Dødstrist

Dødstrist
17.10.05 16:44
Vi er overraskende gode mot Enga, noe vi har vist de siste sesongene. Deilig med seier :)
Dødstrist

Dødstrist
21.10.05 00:03
Og igjen vinner vi over Enga på hjemmebane, 5-4 eeo! Fantastisk kamp hvor de siste 10 min ga oss 4 mål. Olsen scora for Enga etter 58.30, men Rene utlikna for oss 58.43!! Herregud så deilig :D Jonas med vinnermålet, godt gjort gutt!
Gunfire

Gunfire
24.10.05 02:21
Grusa TIK i Leangen tidligere i dag(i går?:P)! To mål av Takala. Har Spartagutta funnet formen?? Det kan ikke være sant... Bare tilfeldigheter det her. Vi kommer nok snart ned på jorda igjen...
Dødstrist

Dødstrist
24.10.05 02:23
Hehe turning point? ;) Vi har jo grusa Enga to ganger i år allerede, absolutt noe å bygge videre på! Herlig at fotballaget røkka opp!
SuperErik

SuperErik
25.10.05 14:19
Artig at det er flere Sparta-tilhengere her inne.
Blitt få kamper på meg de siste årene,men forsøker få med meg bortekampene på Jordal Amfi og i Askerhallen.

Fikk mitt første sesongkort i Sparta Amfi i 1989,og siden har jeg vært Sparta-tilhenger. Kanskje litt unormalt ettersom jeg ikke er østfolding(riktignok født i Sarpsborg,men aldri bodd der).

I dag har jeg ikke tid til å pendle så mye mellom Amfi'n og Oslo dessverre.
Gunfire

Gunfire
27.10.05 21:37
Vi er TILBAKE i kjempeslag! Herlig av "guttæne våræs" i dag!! Grusa Stjernen 2-0. Faen, det var godt for selvfølelsen.
Gunfire

Gunfire
27.10.05 21:40
SuperErik skrev:
Artig at det er flere Sparta-tilhengere her inne.

Vi er her vet du. Har ikke hatt så mye valg siden fatter og onkelen min dro meg med på spartakamper fra jeg var 4. Pappa spilte hockey hele ungdommen og var kompis med mange av 84 og 89-gutta, så han har prøvd å dytte på meg hockey hele barndommen. Tror han regner det at jeg valgte fotball og ikke hockey som hans største nederlag i oppdragelsen. Men følger fortsatt godt med. Litt vanskelig å få med meg noen kamper nå som jeg er i Trondheim, men følger da med.
Dødstrist

Dødstrist
27.10.05 22:14
Ditto Gunfire. Elsker Sarpsborg-lag, men turen fra Trondheim blir laaang.
Gunfire

Gunfire
03.11.05 16:01
Den som hadde vært i Amfi'n i går når Takala tok straffe på 2-2 under minuttet før slutt....

Lillehammer hjemme er selvfølgelig en må-vinne kamp, og selv om det holdt hardt, så holdt det. Dette begynner å se bra ut.
SuperErik

SuperErik
03.11.05 21:50
6-2 i dag borte mot M/S!!
Dødstrist

Dødstrist
04.11.05 09:57
Har vi endelig tatt av litt? :)))
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg