Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NHL Playoff 2006

NYTT TEMA
Kingzizou

Kingzizou
15.04.06 03:44
Nå begynner det å nærme seg, og 13 av 16 lag er allerede klare.

Western Confrence er allerede klar, desse 8 er med:
Detroit+ (har også President Trophy)
Dallas+
Calgary+
Nashville
San Jose
Anaheim
Colorado
Edmonton

+ = Division vinnerne

I Eastern Conference er 6 av 8 lag klar, mens 4 lag kjemper om dei siste 2 plassen. Visst Tampa Bay Lightning vinner i natt mot Carolina så er vel også dei 8 plassane i Eastern Confrence også omtrent klare.(Den kampen pågår mens eg skriv dette)

Desse laga er klare fra Eastern:
Ottawa+
Carolina+
NY Rangers
Buffalo
Philadelphia
New Jersey

+ = Division vinnerne. Fortsatt opent i Atlantic mellom Ny Rangers, Philly og Devils.

Mens Montreal og Tampa Bay(med seier i natt) er så og sei klar. Montreal ligger 6poeng foran Altanta med 3 kamper igjen får the Trashers, så det skal bli vanskelig å ta igjen Montreal. Mens Tampa Bay blir liggende 4poeng foran Atlanta med seier i natt.

-----------------------------------------------------------------------------------------
---- Håper vi kan holde liv i denne tråden gjennom play off kampene, reknar med interessen her inne vil øke når vi nærmer oss Stanley Cup finalen.

------------------------------------------------------------------------
Hvem er så favoritten i år hos VGD folket?
-------------------------------------------------------------------------

Personlig håper eg på New Jersey Devils, og trur dei bør ha en god sjanse visst dei får ha stjernene friske gjennom play off kampene. Men visst Elias, Gointa, Gomez eller Brodeur skulle ryke ut med skade er Devils sjanseløs desverre.

Reknar ellers med at Detroit Red Wings som har desidert mest poeng etter grunnspillet kommer til å nå langt i år.

Blir vertfall utrulig spennende, og eg gler meg stort :)

P.S: No er Tampa Bay Lightning og Carolina Hurricane ferdigspelt, og Lightning tapte på shootout, så dei er no 3poeng foran Atlanta. Så da ser det ut til å stå mellom dei 2 laga om den siste plassen i Eastern Conference.
Lilleborg

Lilleborg
15.04.06 09:51
Selvfølgelig er det Dallas Stars som tar tittelen i år, det er riv ruskende galt å mene noe annet;)

Neida, blir et jevnt og spennende sluttspill!
MacYstaas

MacYstaas
15.04.06 13:13
Ottawa Senators er vel de heteste favorittene i mine øyne, men mye avhenger av at Hasek blir klar etter sin lyskeskade. Ottawa har uansett et fryktinngytende mannskap med Heatley, Spezza, Alfredsson som tre av ligaens beste offesive spillere og Chara, Redden, Meszaros som tre av ligaens beste forsvarsspillere.
Blir også spennende om lynvingen Havlat endelig skal returnere fra sin skulderskade.

Har også troen på Rangers og Detroit. Atlanta har også teoretiske muligheter for å klare play-off plass, hvis så skjer vil jeg også holde de som en outsider. Blir iallefall ulidelig spennende å følge. Tror de aller fleste kampene vil bli lagt ut for nedlasting på http://www.cif-forums.com!
elbarca86

elbarca86
15.04.06 14:36
Jeg holder Ottawa og Detroit som favoritter, Carolina og calgary som outsidere..
Det blir uansett spennende å følge stanley cup på canal+.
Det var noe som manglet i fjor.....
Dlira

Dlira
15.04.06 15:58
Er ikke første gang at Ottawa gjør det fantastisk bra i grunnspillet. Men de har fortsatt tilgode å vise noe som helst i playoff. Tror de skal få slite i første runde alt jeg.

Er forresten noen sinnsykt viktige kamper i kveld. Toronto-Ottawa og Rangers mot Philly.
elbarca86

elbarca86
15.04.06 19:22
Dlira skrev:
Er forresten noen sinnsykt viktige kamper i kveld. Toronto-Ottawa og Rangers mot Philly.

Rangers mot philly skal sees..... Kan jo nevne at mest sannsynlig er Kim Johnson(philly) ute for resten av sesongen pga en hjernerystelse han pådro seg i kamp mot Colorado 12 januar.
stibek

stibek
15.04.06 19:55
er det kamp inatt på tv??
FABIO_

FABIO_
15.04.06 19:56
Favoritter: Sens og Red Wings
Outsidere: Rangers og Sharks
FABIO_

FABIO_
15.04.06 19:57
Flyers - Rangers 20.00
Habs - Sabres 01.00
Kingzizou

Kingzizou
15.04.06 21:40
Ser ut som Philly tar en grei seier ikveld mot Rangers. Da er det opent og spennende om Atlantic Division.

Rangers 100
Flyers 99
Devils 97

Alle 3 med 2kamper igjen. Heilt opent her, spesiellt med tanke på at Devils uten tvil er i best form av dei 3.

Devils skal også møte et slitent Flyers lag hjemme i morgen.

Satser på av Devils tar Atlantic Division :)
Tom_Hagen

Tom_Hagen
15.04.06 23:20

ATLANTIC GP W L OTL PTS GF GA PP% PK% HOME AWAY L10
x-NY Rangers 81 44 25 12 100 256 210 18.9 84.0 25-9-6 19-16-6 5-5-0
x-Philadelphia 80 44 25 11 99 262 253 18.2 78.7 22-13-6 22-12-5 5-4-1
x-New Jersey 80 44 27 9 97 233 225 17.9 81.6 26-11-3 18-16-6 9-1-0
e-NY Islanders 79 35 38 6 76 223 264 17.3 79.4 19-17-3 16-21-3 3-6-1
e-Pittsburgh 79 21 45 13 55 231 305 18.7 78.5 11-21-8 10-24-5 4-5-1

Rangers har 1 kamp mer spilt enn devils og flyers. Regner med at Devils tar flyers. Så håper jeg rangers vinner siste kampen og vinner Atlantic division.

Så lenge Jagr er frisk er Rangers alltid å regne med i playoff. Tror Rangers kan komme helt til finalen. Detroit, Sharks, New Jersey vil også bli farlige. Men mye uventet skjer i første runde, så kanskje noen av disse lagene får seg en smell. Håper på Red Wings - Rangers i finalen.
Dlira

Dlira
15.04.06 23:56
Ser ut til at assistgnomen Thornton sikrer Art Ross i kveld. Og Cheechoo kan fort stikke av med toppscorertittelen. Imponerende sluttspurt av Sharks jammen.
BenTexas

BenTexas
16.04.06 15:16
Sitter med en følelse av at Sharks spiller seg frem til Stanley Cup-finalen. Laget tar med seg sin kjempeform inn i sluttspillet, og har sentrallinjen til å lykkes.
Kingzizou

Kingzizou
16.04.06 23:15
Tom_Hagen skrev:
Rangers har 1 kamp mer spilt enn devils og flyers. Regner med at Devils tar flyers. Så håper jeg rangers vinner siste kampen og vinner Atlantic division.

-------Devils tok til di grader Flyers i kveld. Devils knuste Flyers med 5-1 og er virkelig i storform inn mot sluttspelet :)

Elias tilbake i kjempeform etter alle skadene i år, 2mål og 1assist.
Mens Gionta, Gomez og Langenbrunn erogså fortsetter sin fine form med 1mål og 1assist kvar.

Nå blir det heilt avgjørande i siste kamp, Rangers 100poeng, mens Devils og Flyers har 99 poeng.

Flyers spiller borte mot Islanders

Devils borte mot formsterke Canadiens

Mens Rangers spiller hjemme mot Senators

Av desse er det uten tvil Canadiens(kjemper om play off plass) og Senators(kjemper om å vinne Eastern) som definitivt har mest å spille for. Så ser ut til at Flyers kansje er favoritt til å ta Atlantic Division.
Kingzizou

Kingzizou
19.04.06 04:23
Åiåiåi, for en tredje periode av Devils mot Canadiens. Ligger under 3-0, etter 2 meget svake perioder, så plutselig begynner dei. Og vinner tredje periode 4-0 og vinner kampen 4-3, og tar Altantic Division, siden Rangers tapte inatt. Flyers har også 101poeng etter seieren over Islanders i natt, men Devils har fleire seiere etter 3perioder.

Det betyr at Devils møter Rangers i første play off kamp. For en kamp!!! Har stor trua på Devils no, går inn i play off med 11 strake seiera, mens Rangers har ikkje imponert i det siste, og tapte heile 5-1 til slutt mot Ottawa. Men med Jagr på lage, kan du aldri være sikker. Men no får i tillegg Devils heimefordel, så eg har en god følelse no :)
Kingzizou

Kingzizou
19.04.06 06:09
Playoff oppsettet:

Eastern:

Ottawa - Tampa Bay

Carolina - Montreal

New Jersey - New York

Buffalo - Philadelphia

--------------------------------------------------

Western:

Detroit - Edmonton

Dallas - Colorado

Calgary - Anaheim

Nashville - San Jose
-----------------------------------------------

Mine tips:

Ottawa
Carolina
New Jersey
Philadelphia

Detroit
Dallas
Anaheim
San Jose
--------------------------------------------------------------------
Kva trur dere om første runde i Play off 2006?
--------------------------------------------------------------------

BenTexas

BenTexas
19.04.06 08:17
Eastern:
Ottawa - Tampa Bay 4-2
Carolina - Montreal 3-4
New Jersey - New York 4-1
Buffalo - Philadelphia 4-3

Western:
Detroit - Edmonton 4-0
Dallas - Colorado 4-2
Calgary - Anaheim 4-2
Nashville - San Jose 0-4

DjibCis

DjibCis
19.04.06 09:14
Eastern:
Ottawa - Tampa Bay 4-2
Carolina - Montreal 4-2
New Jersey - New York 3-4
Buffalo - Philadelphia 4-1

Western:
Detroit - Edmonton 4-1
Dallas - Colorado 4-3
Calgary - Anaheim 4-2
Nashville - San Jose 3-4

Spennende altså! Men tror ikke mitt kjære Rangers når helt opp dessverre:(
Vinner av Stanley Cup blir faktisk Carolina

--Engelen Djibril--
Tom_Hagen

Tom_Hagen
19.04.06 14:18
Helvette Rangers tapte 5-1 mot Ottawa. New Jersey blir farlige i playoff nå. Dette er jo lokaloppgjør så alt kan skje. Håper rangers avanserer. Jagr fikser dette!
elbarca86

elbarca86
19.04.06 15:51
Eastern:
Ottawa - Tampa Bay 4-1
Carolina - Montreal 4-2
New Jersey - New York 4-3
Buffalo - Philadelphia 3-4

Western:
Detroit - Edmonton 4-2
Dallas - Colorado 4-2
Calgary - Anaheim 4-2
Nashville - San Jose 0-4
Jagr88

Jagr88
19.04.06 16:08
Mitt tips:

Eastern:
Ottawa - Tampa Bay 4-1
Carolina - Montreal 4-2
New Jersey - New York 2-4
Buffalo - Philadelphia 4-3

Western:
Detroit - Edmonton 4-0
Dallas - Colorado 3-4
Calgary - Anaheim 4-1
Nashville - San Jose 1-4
Riquleme_8

Riquleme_8
19.04.06 19:03
Mitt tips:

Eastern:

Ottawa - Tampa Bay 4-1

Carolina - Montreal 4-3

New Jersey - New York Rangers 4-3

Buffalo - Philadelphia 2-4

Western:

Detroit - Edmonton 4-1

Dallas - Colorado 4-3

Calgary - Anaheim 4-2

Nashville - San Jose 0- 4

Den store kampen her er definitivt New Jersey vs. New York Rangers, og jeg tror Devils går av med seieren pga. god form og en enestående Brodeur.
Jagr88

Jagr88
19.04.06 20:43
Ja, devils mot Rangers blir godbiten.. 2 av favorittspillerne mine i action.

ELIAS vs JAGR

Mitt tips er nok fortsatt at Rangers vinner.
Kingzizou

Kingzizou
19.04.06 21:51
Elias er utrolig viktig for Devils, og no når han er i storform trur eg Devils tar seg videre. Også Gomez, Gionta, Langenbrunner og Brodeur er i storform for tida.
Gionta som forøvrig vart mestskårande Devils på 1sesong med 47mål med mål igår mot Canadiens.

Rangers sliter meir for tida, og er veldig avhengig av Jagr. Også Straka har vel slitt litt i det siste? Kva med Nylander? Han virker i god form for tida.

Blir en høydare ditte her, gler meg noen voldsomt.

Jess da!!! Såg akkurat at Canal+ sender kampen Lørdag kl.21.00!!
Arsenal - Tottenham og Devils - Rangers på lørdag, ditte blir artig!!

Ser forøvrig at Canal+ sender masse av kampene live, meget bra av Canal + dette her.

Er jo faktisk Nhl Playoff kampa på Canal+ nesten kvar dag dei neste vekene :)

Men ser at det er veldig tilfeldig hvilke kamper dei har plukket ut, vertfall av dei som er satt opp til no, hadde det ikkje vært bedre om dei kunne fulgt 2av kampene skikkelig? Altså 1 fra Western og 1 fra Eastern som går annakvar dag?

Men det har vel mykje å gjer med når kampstart er?
Tom_Hagen

Tom_Hagen
19.04.06 22:01
Hvilket abonement må jeg ha for å få canal +?

hvilket har dere som har canal+?

Har upc abonement med Tv3 og et par utenlandske kanaler. Ikke dekoder.

Lilleborg

Lilleborg
21.04.06 21:52
Er det virkelig bare jeg og Destruktor som er Dallas Stars-fans her inne? Skuffende!

Uansett, det måtte jo selvfølgelig bli tøffe kamper mot Colorado...lar meg ikke lure av at de endte på syvende plass i conference, matchene mot de blir tøffe!
stibek

stibek
22.04.06 00:26
Jeg håper Colorado kommer seg videre selv om jeg tviler på det, men er lov å håpe
BenTexas

BenTexas
22.04.06 01:28
Nå er vi endelig i gan med playoff! Herlig med Stanley Cup - skikkelig trøkk hele veien.
Kingzizou

Kingzizou
22.04.06 10:03
Da er altså playoff i gong.

Detroit, Ottawa, Nashville og Calgary tok første stikk.

Detroit måtte kansje slite meir enn forventa heime mot Edmonton.

Ottawa sleit lenge mot Tampa Bay men vokna voldsomt i siste omgang.

Vertfall tett og spennende i alle kampane virka det som, akkurat slik det skal vær i Stanley Cup :)

No e det berre å gle seg til Devils - Rangers ikveld :)
elbarca86

elbarca86
22.04.06 17:33
Kingzizou skrev:
Detroit måtte kansje slite meir enn forventa heime mot Edmonton.

*** det ble 2 seirer til hvert av laga i grunnspillet. Detroit tar dette over 5 eller 6 kamper
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg