Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Formel-1 vs Indycar

NYTT TEMA
InsVerderben

InsVerderben
12.07.20 17:33

Forskjellene er til dels store, men opplever at racingen er tettere og mere interessant å følge i Indycar.

Joda, de har mye færre mannskaper pr pitstop som tar lengre tid enn i F-1, mye dårligere sikkerhet på banen og i pit, biler som ser ut som overlevninger fra 1980-tallet men kun 2 motorleverandører og dette kan nok gjøre det hele litt jevnere.

Det beste er kanskje at førerne virker å gi hverandre bedre plass, det er færre kollisjoner og kommunikasjonen på radioen (fører/team) er fri for all den sutringen vi opplever i Formel-1 der de til stadighet klager over dekk, bremser uten grunn og «så dere at han presset meg ut i svingen?», etc, etc …

Tror nesten jeg foretrekker Indycar framover med ærlig og tøff racing!

norball

norball
12.07.20 17:54

Formel 1 gruser IndyCar på alle mulige måter. Selv Williams (og Ferrari?) ville dominert i IndyCar. Ingenting kan måle seg med F1 rent prestasjonsmessig.

Men IndyCar har estetisk fine biler, de må bare få vekk aerosreenen.

Ducks9

Ducks9
29.08.20 21:59

Har alltid synes Indycar er mer spennende å se på. Tettere racing, mer bruk av safety car (nå har det blitt mer av det i F1 de seneste årene) forskjellige baner og mer low tech. Er mer som skjer i et Indycar race. Flere insidenser på banen og ikke uvanlig at noe går galt under et pitstop heller. 

Fulgt Indycar siden midten av 90 tallet. Stor Penske racing fan her. 

InsVerderben

InsVerderben
09.09.20 20:18
norball: Formel 1 gruser IndyCar på alle mulige måter. Selv Williams (og Ferrari?) ville dominert i IndyCar. Ingenting kan måle seg med F1 rent prestasjonsmessig. Men IndyCar har estetisk fine biler, de må bare få vekk aerosreenen.

He-he, grusomt design i grunn ;)

Holder med Ducks9: Det er mer racing i Indycar og selv om jeg er fan av og har fulgt F1 i mange år har løpene blitt mer og mer uinteressante, med få unntak.

Har ingen tro på at de store teamene i F1 uten videre ville ha dominert Indycar da det ligger helt andre parametre og regler til grunn. Det er 2 forskjellige verdner, jeg fascineres av nivået, presisjonen og det tekniske i F1 men liker definitivt bedre bestemmelsene i Indycar og noe som jeg tror gjør at den beste føreren vinner og ikke teamet eller bilen.

norball

norball
09.09.20 21:24
InsVerderben: det ligger helt andre parametre og regler til grunn. Det er 2 forskjellige verdner, jeg fascineres av nivået, presisjonen og det tekniske i F1 men liker definitivt bedre bestemmelsene i Indycar og noe som jeg tror gjør at den beste føreren vinner og ikke teamet eller bilen

ja, det er klart. Jeg mente bilene opp mot hverandre.

IndyCar er uansett den mest spennende serien slik F1 har utviklet seg. Mye mer overtaking. Den virker å ha beholdt de litt spinnville strategiene også. Tror det var Indy 500 for noen år siden hvor vinnern gamblet på å gå tom for bensin på den siste runden og rulle i mål.

InsVerderben

InsVerderben
09.09.20 22:14
norball: Jeg mente bilene opp mot hverandre.

Godt poeng, ingen tvil om hvilke som er best og utviklingen der som etterhvert kommer bilindustrien til nytte (ikke minst miljømessig) er meget verdifull!

F1 på full guffe og prestanda: ingen overgår det og jeg er fortsatt "frelst..." ;)

InsVerderben

InsVerderben
14.09.20 20:32

En annen ting er jo den manglende sikkerheten i Indycar. Grusfeller og dekkbarrierer foran betongvegger er mangelvare og alle reklame- og avstandsskilt er i metall, montert på metallben og plassert tett opp til banen.

Smått galskap og F1 er langt foran også her..!

RoyalGard

RoyalGard
16.09.20 11:49

Kun F1 her i gården, liker ikke noen annen sport :D 

annonaki

annonaki
25.10.20 15:56
norball: Formel 1 gruser IndyCar på alle mulige måter

Bortsett fra hvor det virkelig teller for oss som ser på. Nemlig underholdningsverdi.

InsVerderben

InsVerderben
27.10.20 14:46

annonaki: Bortsett fra hvor det virkelig teller for oss som ser på. Nemlig underholdningsverdi."

Godt poeng! Fikk sett søndagens F1 løp i reprise, fikk uforvarende resultatlista og gadd rett og slett ikke å se de siste 20 minuttene. Årets sesong er blitt forutsigbar og kjedelig. Joda, regelbrudd, tidsstraffer,  avkjøringer, og safetycar men Merc./Ham. har dominert fullstendig og underholdningsverdien, tight racing og spenning i løp/VM totalt er så godt som fraværende....!

(Innlegget ble redigert 27.10.20 15:03)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg