Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ja vi elsker TV2

NYTT TEMA
Lapinkulta
LapinkultaInnlegg: 247
21.09.04 02:29
NEI.det gjør vi ikke!! Nå er de i gang igjen, fredag og lørdag gikk som vanlig. Også kom søndag med det som liksom skulle være direkte sending.. det var det jo ikke. Petter var vinner av Rally GB 1/2 time før han kjørte over mål på tv2. Men greit nok. Det værste nå er at de ikke tok seg tid til å sende det vanlige 1 time's sammendraget på søndag kveld/natt. Sikkert greit det og... man jo rydde plass til den hærlige fotballen. Som de har vist før på dagen. Men ok, da viser de vel rally på mandag da? Ja det gjør de gitt. Men på TV2 EXTRA! Har jeg den kanalen? NOP.
Men greit for meg, jeg kan fint ordne meg piratkort jeg...så kan de sitte der med den brune fingeren sin, hvis de får den ut.....

..Lapinkulta..
2juicy
2juicyInnlegg: 3877
21.09.04 06:03
Du er blant de flere og flere som forstår det; tv2 er og blir en møkkakanal.
egoster
egosterInnlegg: 2382
21.09.04 10:14
Tror ordet seertall er en viktig faktor her. Vanligvis sender jo tv2 sammendraget på søndag ettermiddag, men gjorde istedenfor plass til en "direkte opptak" av SSS. Noe jeg synes var flott i og med at jeg ikke hadde fått med meg at Petter var vinner da sendingen starta. At de ikke prioriterer rally foran fotball er nok ingen overaskelse, og det eneste rette med tanke på seertall, som Tv2 er avhengige av siden de ikke krever penger av folket som andre kanaler gjør.
Det blir idiotisk å klage på tv2. Det er de med rettighetene til WRC som burde tilby de 22 minutters daglige sammendrag som de kun selger til Eurosport. Noe som ikke er tv2 sin skyld.
Synes det blir litt feil å klage på tv2 når de kommer med rally godbiter som SSS de sendte søndagen. Om man virkelig er glad i rally burde man nyte kjøringa, og ikke klage på at sendingen er en halvtime etter.

P M Østen
preben_oesten@hotmail.com
"Om du har kun en penjakke, og det er 17.Mai, så skal det en god del penger til før du selger den"
gunkill
gunkillInnlegg: 174
21.09.04 14:42
Det var ok at sendingen til tv2 ikke var helt direkte, man kunne jo klare å vente en halvtime på resultatene om man ønsket. Men det var da ikke nevnt med ett ord at det nesten var direkte. For oss som er rallyinteressert var jo denne sendingen egentlig et flott tiltak, men kommenteringen av sendingen bidro ikke akkurat til å gjøre den særlig spennende. Det var kanskje litt for vel obvious at Atle Gulbrandsen allerede visste resultatet da han kommenterte Petter vs Sebastien. Men det er vel ikke alle som kan være like gira som Petter Solberg :)

TV2 har ikke overbevist i sine rallysendinger enda i år, så om de skal gjøre det må de få ut fingern snart! Det blir litt for dumt at de skal degradere en del av sendingene til TV2extra som ikke så mange har.
Lapinkulta
LapinkultaInnlegg: 247
23.09.04 02:15
egoster skrev:
Tror ordet seertall er en viktig faktor her.

Ja og tror vi det blir høyere seertall på rally av at de sender på tv2extra? Å vise rally til fornuftige tider på fornuftige kanaler kunne bidra til at andre enn oss som allerede er opptatt av denne sporten ville få opp øynene for den, og dermed se sendingene på tv2. Idag er det svært få halveisintereserte som sitter opp til natten for å se 7 min rally.(Ja, er klar over at de ikke får utdelt mer bilder, men det er snakk om en kombinasjon av sendetid og varighet som gjør at det ikke henger på greip)

egoster skrev:
At de ikke prioriterer rally foran fotball er nok ingen overaskelse, og det eneste rette med tanke på seertall, som Tv2 er avhengige av siden de ikke krever penger av folket som andre kanaler gjør.

Nei ingen overaskelse nei, men den som ikke har fått med seg fotball før på dagen, kan ikke være mye interesert i fotball. Sjekk tv programmet og du vil se hvor mange timer fotball det allerede er vist før tv2 drar i gang på nytt på søndags kvelden. Kjenner mange "fotballidioter" som synes det blir for mye fotball på tv, spesielt søndager. Klart man kan jo skru av, men poenget er at det er mange som er interesert i annen sport og, som man ikke lenger har tv dekning av. Og å kreve folk for penger for denne kanalen ville jo vært svinndel.

egoster skrev:
Det blir idiotisk å klage på tv2. Det er de med rettighetene til WRC som burde tilby de 22 minutters daglige sammendrag som de kun selger til Eurosport. Noe som ikke er tv2 sin skyld.
Synes det blir litt feil å klage på tv2 når de kommer med rally godbiter som SSS de sendte søndagen. Om man virkelig er glad i rally burde man nyte kjøringa, og ikke klage på at sendingen er en halvtime etter.

Rettighetshaverne kan da ikke noe for at tv2 velger å sende oppsummeringen på en kanal svært få har tilgang til. Blir idiotisk å legge skylden på rettighetshaverne :-)
Flott at tv2 sendte sss'en, selv om jeg heller kunne tenkt meg å se rally enn publikumsvennlig rallycross. Og at det var en halvtime etter realtime har jeg vel heller ikke klaget på. Bare reagerte på at det var sagt på forhånd at det skulle være direkte.
Og,ja jeg nyter kjøringa der og da når jeg ser det, men etter at jeg har sett det så kan jeg gi meg med å nyte vel? Og sette meg ned og klage litt? Eller?

Og det er noe positivt også....F1 dekningen er bra.

..Lapinkulta..
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg