Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FW27

NYTT TEMA
Ribba
RibbaInnlegg: 35964
03.04.05 21:17
Første gangen jeg så FW27, så beit jeg meg merke i at sidepodsene var veldig lave på bilen i forhold til alle de andre bilene i feltet og tidligere biler de siste årene. Og jeg var litt skeptisk til dette med tanke på kjøling. Og nå ser det faktisk ut til at min skeptisk var helt ubegrunnet. For BMW.WilliamsF1 hadde store problemer med kjøling til BMW motorene i løpet i dag. Selv om de hadde et oppsett som ga maksimalt med kjøling, så var det ikke nok til at Webber eller Heidfeld kunne benytte hele turtallsområdet. Dermed så hadde de ikke maksimal med effekt og toppfarten var også lavere enn hva de vanligvis kunne ha gjort.

Når det gjelder kjøringen til Webber, så fikk han som fortjent. Slike snurringer som Webber hadde i dag, er katastrofale når man ikke kan skifte dekk. Og jeg regnet at den ville gi flere konsekvenser enn de to plassene han tapte direkte. Han sier nå selv at han sleit virkelig etter denne snurringen pga av flatspots og de vibrasjonene de medfører.

At Heidfeld brøyt var heller egentlig ikke noe overraskelse med tanke på at han hadde den eneste motoren i feltet som også hadde gått i den ekstreme varmen i Malaysia. Og med de problemene de hadde i tillegg med kjølingen, så hadde nok ikke Heidfeld oddsen med seg.

Men som jeg har sagt tidligere. BMW.WilliamsF1 trur jeg blir sterke i år.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg