Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Går vi mot et Sølv-OL for Norge?

NYTT TEMA
startelver
startelverInnlegg: 43138
20.02.18 14:36
AalesundsFK: Hva er poenget med denne tråden?

Akkurat nå så fokuseres det på antall sølv totalt , vi er vel alle enige om at dette har vært et Gull-OL for Norge , men for moro skyld teller jeg sølv.

sexxes
sexxesInnlegg: 11929
21.02.18 05:03

Er jo på sølvsiden vi er mest suverene. Gull og bronse er det "bare" delt ledelse.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 7991
21.02.18 05:45

Men av mange av sølvene er jo som "gull" som for eksempel begge utforene, Olsbu og mix-stafett.

Gunstein12
Gunstein12Innlegg: 8382
23.02.18 13:54
Biff_Byford: Men av mange av sølvene er jo som "gull"

Det kan en vel ikke si om dagens "sølvfangst"...

JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 9609
23.02.18 14:50
Gunstein12: Det kan en vel ikke si om dagens "sølvfangst"...

I særdeleshet ikke stafett-sølvet i alle fall!

Likevel var der noen som ymtet frempå at vi "vant sølvet idag"...

...ikke rart jeg er drita lei den floskelen der!

startelver
23.02.18 15:58

Nå er det faktisk sølv som leder igjen, hele 14 sølv foran 13 gull. Blir en hard fight mellom gull og sølv.

kytec
kytecInnlegg: 32392
23.02.18 16:01

Mest gull ever og nasjonen som tar flest medaljer i vinter-OL gjennom tidene vil eg tru. 

Biff_Byford
23.02.18 16:27
Gunstein12: Det kan en vel ikke si om dagens "sølvfangst"...

Sølv på 1000 m vil jeg si er bra, men forventet. De fleste eksperter trodde vel mest på sølv her. Nærheten til gull gjør det kanskje litt mer negativt, men vant jo  med 1/100 på 500 så går vel opp i opp med "flaks". Sølv på stafetten er jeg enig i er "dårlig" sølv. Ikke i seg selv for sølv her er bra. Men slik det utviklet seg (så den ikke, bare hørte på radio) med det utgangspunktet så blir det nedtur. Men må bare beromme Lindstrøm (og de andre svenskene) for å være veldig godt forberedt til dette. Tyskerne og franskmennene gikk på en enda større smell. Kunne vært oss det også.

Generelt sett så er det deprimerende å lese her inne for det mange som ikke skjønner hva toppidrett handler om og hvor små marginer det er. Så hopper bare å spretter litt her under OL. Heier ikke på Sverige jeg heller men blir ikke deprimert om de tar noen gull, ei foran oss. Plager meg ikke at Myhrer vant i går eller svenskene vant i dag. Men jaggu meg ble jeg skuffet over at ikke vi vann. Vi har gjort et knall Vinter OL og slår Tyskland oss på gull så har de fortjent de. Det endrer ikke faktumet at OL har vært bra. Noen har skuffet (Kleveland og kombinert mest kanskje), noen har vært middels (skiskytterne), mens resten har levert sterke prestasjoner. Alpint har levert knallbra og meltdownen i går endrer ikke på det. Som sagt, dette er Toppidrett og ikke dataspill eller en tv serie. Det går ikke alltid slik vi håper. Dog tar vi 1 gull til (Bjørgen).

(Innlegget ble redigert 23.02.18 16:28)

kenrojo
kenrojoInnlegg: 9975
23.02.18 17:57

En grei oppsummering, Bill. Det er ofte små marginer og vi er kravstore. OL har først og fremst vært aldeles strålende.

Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at alle sølvmedaljene er en indikasjon på at det har vært en del stang ut. Husk at flere av Norges gull har vært helt soleklare (Lundby, Klæbo og stafettgutta kan nevnes). I øvelser der vi har vært i favorittsjiktet har vi tatt flere sølv og bronser enn gull, selv om det også blant sølvene har sneket seg inn noen positive overraskelser. Sølv i f.eks. kombinert lag og skiskyting herrer er å regne som tap, med tanke på forventninger før OL startet.

Vi TV-tittere må og ha lov å være skuffet og lei oss når ting går stang ut. Det er og en del av sjarmen med idrett og sport. Det skal svi å tape. I dag svir det. I går svei det enda mer...

(Innlegget ble redigert 23.02.18 17:59)

Rusten
RustenInnlegg: 546
23.02.18 19:05

Det som er litt synd, er at vi hadde en Gylden mulighet til å slå alle rekorder, ikke bare slå men knuse, derfor litt trist at det ble noe stang ut mot slutten av lekene.

Det er jo helt vanvittig å se den bredden vi har med oss inn i dette OL, og sannsynlig får vi ikke se dette igjen. Vi står altså med 37 medaljer, og det skrives om lille Norge rundt om i verden, i de største avisene.

De skjønner ikke en pøkk av hvordan det er mulig, og det som er litt rørende er at Vestlige medier ikke prøver å hinte om at det skulle være noe mistenkelig rundt våre prestasjoner. I stede leter de etter fakta ved å grave litt i historien og spørre nordmenn om hva det er som gjør at vi presterer så bra, i motsetning til media i øst, som ikke takler at vi er så gode. Det skinner rett igjennom...

Selv om det blir noen naive solskinnshistorier om Norge, så er jeg ganske overrasket over hvor opplyste en del folk er om oss i kommentarfeltene.

Biff_Byford
23.02.18 20:53
kenrojo: Vi TV-tittere må og ha lov å være skuffet og lei oss når ting går stang ut. Det er og en del av sjarmen med idrett og sport. Det skal svi å tape. I dag svir det. I går svei det enda mer...

Helt enig og det er jo litt av sjarmen med dette og skaper jo engasjement. Og kanskje nyter en bedre de gode resultatene med en smell i ny og ne. Jeg ble drittsur når Henrik kjørte ut i går, og nesten glemte hvor nær Sebastian var også. Men måtte ta en runde med meg selv når en av Norges dårligste tapere (Henrik) tok dette mye bedre en meg som satt å sa på. Vi legger nok litt for mye i det noen ganger.

Men det jeg reagerer på er ikke at vi bli skuffet. Det er de på dette forumet som enten blir:

a) deprimerte over at resultater ikke går slik vi håper. Er ikke måte på hvor stor skuffelse dette OL er.

b)trassende småbarn som slenger så mye dritt som de klarer mot våre utøvere og trenere som faktisk bare gjør sitt beste. Blir nesten skremt over nivået, men håper de oppfører seg annerledes i det virkelige liv og dette er VGD personligheten som tar av.

Rabalder
RabalderInnlegg: 523
23.02.18 21:03

Att nya medaljrekord sätts nu är väl inte så konstigt. Det är fler grenar än nånsin, Rysslands bästa är inte med, Norge har lyckats komma tillbaka i skridskor efter fler års nedtur och hade fler favoriter än nånsin totalt sett. 

Rabalder
RabalderInnlegg: 523
23.02.18 21:05

Tror Tyskland kommer få det svårare nästa Vinter Os då Kina satsar enormt på grenar som rodel, bob osv, dvs "lätta" grenar att ta guld , jämfört med uthållighetsgrenar som längdskidor

Framsynt
FramsyntInnlegg: 5387
23.02.18 21:06
Rabalder: Tror Tyskland kommer få det svårare nästa Vinter Os då Kina satsar enormt på grenar som rodel, bob osv, dvs "lätta" grenar att ta guld , jämfört med uthållighetsgrenar som längdskidor

Hehe,

la oss håpe det.

startelver
23.02.18 23:11

Er det forresten ny sølvrekord med 14 ? 

Biff_Byford
23.02.18 23:31

Hadde ikke USA mye mer sølv (eller bronse) en gull i 2010 ?

Tullin_Thams
Tullin_ThamsInnlegg: 9416
23.02.18 23:58
Biff_Byford: Hadde ikke USA mye mer sølv (eller bronse) en gull i 2010 ?

Jo, USA hadde faktisk både flere sølv- og bronsemedaljer enn det Norge har i år; 9-15-13 endte de på den gang.

startelver
24.02.18 08:47

Vi kan risikere å ende opp med dødt løp med 14 gull og 14 sølv hvis Marit Bjørgen gjør jobben sin i morgen . 

13-14-11 nå

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg