Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Langrenn: Sprint klassisk (13/2)

NYTT TEMA
HLund
HLundInnlegg: 5941
14.02.18 12:49
Brorsvensk: Damerna däremot har klar guldchans. Ohh jag vill så gärna se GuldStina spurtslå Marit Björgen på upploppet.

Cluet blir om de går ut likt eller ei. Bjørgen må ha et lite forsprang. Er det mer enn 10 sekunder har ikke Nilsson nubbesjans, under 10 sekunder kan kanskje klare med en knallhard åpning. Bjørgen kan nok gå inn opp mot 30 sekunder på Nilsson, men det vil ikke hjelpe siden Nilsson er så god på å henge. Norge bør ha et lite forsprang før siste etappe, men det er heller ikke umulig for en toppet Bjørgen å knekke Nilsson i padlebakken. Går det ikke der er det kjørt. Men jeg tror Norge er helt avhengig av å sette inn Jacobsen på laget for å kunne ta gull. Skulle helst hatt Falla på laget også.

nissen26
nissen26Innlegg: 3333
14.02.18 12:51
startelver: Så nei Sundby skal ikke gå siste etappen og det tenker jeg langrennssjefen er enig med meg i.

enig. det skjer ikke. blir ikke engang vurdert

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 5740
14.02.18 13:04
drazyc: Og hvem går egentlig teamsprinten sammen med Klæbo? Ingen i dagens sprintlag føler jeg egentlig er kvalifisert. Hvis Krogh viser form på fredag, bør han være den mest aktuelle.

Sundby/Klæbo er vår sterkeste kort. Krogh er for variabel i prestasjonene hvis formen hans ikke er 100%. Eneste som er sikkert er at vi kan stille med en sprinter på første etappe. 

Brorsvensk
BrorsvenskInnlegg: 574
14.02.18 13:20
HLund: Cluet blir om de går ut likt eller ei. Bjørgen må ha et lite forsprang. Er det mer enn 10 sekunder har ikke Nilsson nubbesjans, under 10 sekunder kan kanskje klare med en knallhard åpning. Bjørgen kan nok gå inn opp mot 30 sekunder på Nilsson, men det vil ikke hjelpe siden Nilsson er så god på å henge. Norge bør ha et lite forsprang før siste etappe, men det er heller ikke umulig for en toppet Bjørgen å knekke Nilsson i padlebakken. Går det ikke der er det kjørt. Men jeg tror Norge er helt avhengig av å sette inn Jacobsen på laget for å kunne ta gull. Skulle helst hatt Falla på laget også.

Precis! Det är ju med detta i åtanke Sverige antagligen sätter Stina Nilsson på 4:e etappen och inte Kalla, som ju inte heller är en helt dålig avslutare. Kalla tar en 2:a eller möjligen 3:e-sträcka för att se till att Sverige är tillsammans med Norge på fjärdesträckan. (Precis som vi försökte på VM 2015 utan att helt lyckas)

dickenzz
dickenzzInnlegg: 1109
14.02.18 13:31
HLund: Men jeg tror Norge er helt avhengig av å sette inn Jacobsen på laget for å kunne ta gull. Skulle helst hatt Falla på laget også.

Nei Falla bør gå foran Jacobsen ja.  

Falla har ingen problem med å gå en så kort distanse som 5 kilometer i stor fart. 

Får vel avvente til etter torsdagens løp med å sette opp stafett-lag. Kan bedre luke bort de som ikke er i form da

HLund
14.02.18 13:31
dickenzz: Nei Falla bør gå foran Jacobsen ja.

Vil ha Falla på første etappe og Jacobsen på samme etappe som Kalla

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 17323
14.02.18 13:36
HLund: Jacobsen

Ingen vet noe som helst om formen til Jacobsen. 

HLund
14.02.18 13:39
HuiBuorre: Ingen vet noe som helst om formen til Jacobsen.

Weng og Østberg er helt åpenbart ute av form. Med mindre de hever seg på morgendagens distanse har vi ingenting å tape på Jacobsen.

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 17323
14.02.18 13:46
HLund: Weng og Østberg er helt åpenbart ute av form. Med mindre de hever seg på morgendagens distanse har vi ingenting å tape på Jacobsen

Jeg har tro på at de norske jentene slår tilbake på 10 km friteknikk. Smøringen bør ikke bli noe tema, og jeg nekter å tro at formen er forsvunnet over natta.

All-Equal
All-EqualInnlegg: 7980
14.02.18 18:59

Formen er kanskje ikke forsvunnet, men konkurrentene stiller i toppform. Norge må kanskje slutte å være så "statiske" i måten løperne kvalifiserer seg. De må jo vise form hele veien for å ha en sjanse til å gå i OL. 

startelver
startelverInnlegg: 42586
14.02.18 19:56
Brorsvensk: Damerna däremot har klar guldchans. Ohh jag vill så gärna se GuldStina spurtslå Marit Björgen på upploppet.

Gløm det, det blir ingen spurt , tror Sverige vil lede med mange sekunder før siste vekslingen . Kun Bjørgen som viser form , de andre er litt svakere enn de svenske nå. 

Fikk 5 i odds på Sverige på stafetten for noen dager siden , men nå har den sunket kraftig. 

dickenzz
dickenzzInnlegg: 1109
14.02.18 23:44
HLund: Jacobsen på samme etappe som Kalla

Du må være besatt av demoner,  det er jo himla forskjell på hastigheten til Kalla i forhold til Jacobsen. Jacobsen vil enkelt bli knust, hun har ikke sjangs..

(Innlegget ble redigert 14.02.18 23:45)

Datainspektionen
DatainspektionenInnlegg: 320
15.02.18 00:33

I och med att Kalla nu har uppnått ett slags "hyperdrive" i fristil så bör Sverige utnyttja detta. Annars är det som att kasta bort en klar taktisk fördel. Så valet i fristil står mellan Kalla-Nilsson eller Andersson-Kalla som jag ser det. Saken är att jag tror att Nilsson är klart bättre i klassisk än vad Andersson är. Det man förlorar är en spurt mot Björgen, men det är ju inte samma Björgen som förr i spurt? Det är inte samma Kalla heller i och för sig.

Morgondagens lopp får nog fler pusselbitar att falla på plats.

(Innlegget ble redigert 15.02.18 00:39)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg