Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

OL-studio Oslo.!

NYTT TEMA
Stenia
SteniaInnlegg: 2452
20.02.18 01:39
Tjaaah: Almaas er veldig slitsom, synes jeg.

Virkelig ikke. Han er kjekk og morsom. Og Rimmen er pen og flink. I tillegg er det mange kjente folk i studio som man er vant til å se på nrk. Helt fint.

Men hvorfor snakker ingen om den norske skøytedrakten i år ? Hvorfor har man et design med hvitt/lyst i skrittet, så det ser ut som de har på seg en bind ?

(Innlegget ble redigert 20.02.18 01:40)

Hudsucker
HudsuckerInnlegg: 756
20.02.18 01:40
HarryH: Jon Almaas faller derimot helt gjennom.

Har du virkelig ingen glede av det han roter frem fra arkivene? Holdt på å le meg i hjel av treningsturen Hallgeir Brenden tok med "Kvartgeir" her forleden..

Synes Rimmen er mer slitsom der hun liksom hele tiden skal være fornuftig og ansvarlig og "dempe" ham. Det er naturligvis en rollefordeling de har avtalt, men hun dreper litt av spontaniteten.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 20602
20.02.18 01:58
Stenia: Virkelig ikke. Han er kjekk og morsom. Og Rimmen er pen og flink. I tillegg er det mange kjente folk i studio som man er vant til å se på nrk. Helt fint. Men hvorfor snakker ingen om den norske skøytedrakten i år ? Hvorfor har man et design med hvitt/lyst i skrittet, så det ser ut som de har på seg en bind ?

Meg:

"Almaas er slitsom, SYNES JEG."

Du:

"Virkelig ikke."

Sorry, skal sjekke med deg neste gang jeg skal mene noe.

HarryH
HarryHInnlegg: 26289
20.02.18 02:04

Hudsucker: 

Jo, jeg liker veldig godt Almaas sine innslag fra arkivet. Til dels magisk.

Jeg hang meg litt for mye opp i samtalen med Maren Lundby, som Almaas ikke kom så godt ut av.

Men alt i alt gjør han en ok jobb. Det er vel direktesending og greier. Litt for lett å sitte her i sofaen og kritisere noen ganger.

(Innlegget ble redigert 20.02.18 02:05)

Tullin_Thams
Tullin_ThamsInnlegg: 9417
20.02.18 09:00
Sjefssløggern: Arne Scheie leverte til de grader i studio i kveld! Han hadde stålkontroll, og fikk satt Almaas litt på plass! Trivelig å sjå at Arne fortsatt leverer på høyt nivå!

Arne er en legende og som han selv sier "relativt interessert i idrett". Alltid interessant å høre noen som kan sette prestasjoner inn i et historisk perspektiv. 

Hoppidioten
HoppidiotenInnlegg: 768
20.02.18 19:31

Årets OL-kveld blir bare bedre og bedre for hver dag.Er mye bedre enn alle tidligere ol-kveldssendinger som NRK har hatt ansvar for. Har vært for "stivt" for meg. Blir spennende å se hva de har kokt sammen til kveldens sending.

Xavi7
Xavi7Innlegg: 1450
21.02.18 20:26

Aldri sett Petter Stordalen prøve å ro seg ut av en meeeeget pinlig situasjon på denne måten som i kveld, og han klarte det ikke. Bare malte seg så inni h inni hjørnet. Hærlig!

Tjaaah
21.02.18 23:54
Xavi7: Aldri sett Petter Stordalen prøve å ro seg ut av en meeeeget pinlig situasjon på denne måten som i kveld, og han klarte det ikke. Bare malte seg så inni h inni hjørnet. Hærlig!

Det var litt festlig, og litt kleint, på samme tid.

Hoppidioten
HoppidiotenInnlegg: 768
21.02.18 23:57

Er virkelig gøyalt med disse direkte Ol-kveldssendingene. Vi får mange fine og uventa øyeblikk.

Xavi7
22.02.18 20:53

Det er ikke til å tro. Men Espen Eckbo driter ut norske OL supportere som er i Peyongchang. Noe så inni helvete.  Jeg skjønner jo hvorfor mesteparten av Norge hater Osloelitens forsøk på humor. Det var skivebom Eckbo. Dette også.

ulfarne
ulfarneInnlegg: 27283
22.02.18 21:22
Xavi7: Aldri sett Petter Stordalen prøve å ro seg ut av en meeeeget pinlig situasjon på denne måten som i kveld, og han klarte det ikke. Bare malte seg så inni h inni hjørnet. Hærlig!

Care to elaborate?

Xavi7
22.02.18 23:07

Kortversjonen: Stordalen prøvde å si noe om nivået i langrenn. Som forsvar til nivået internasjonalt  på sin sedvanlige brautende måte, med mange ord. Essensen: At det var bra man ikke kan vinne med fall og stavbrekk osv. Og der satt Simen Krüger i studio..meget pinlig stillhet

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22179
22.02.18 23:12
Hudsucker: Har du virkelig ingen glede av det han roter frem fra arkivene? Holdt på å le meg i hjel av treningsturen Hallgeir Brenden tok med "Kvartgeir" her forleden.. Synes Rimmen er mer slitsom der hun liksom hele tiden skal være fornuftig og ansvarlig og "dempe" ham. Det er naturligvis en rollefordeling de har avtalt, men hun dreper litt av spontaniteten.

Jons hjørne er egentlig kjempefint. Men irriterer meg over de derre arkene han har lagt ut til folk hvor de må lese ros og stille han spørsmål han selv på forhånd har bestemt.

Xavi7
24.02.18 20:02

Håper det vil bli en mulighet som seer til å betale seg fri fra reklame under OL i fremtiden. Hadde gladelig betalt 10-15 000.- for å slippe reklame. Men det gjelder egentlig generelt da. Noe av  det som forstyrrer mest. 

Rusten
RustenInnlegg: 546
24.02.18 21:05
Xavi7: Håper det vil bli en mulighet som seer til å betale seg fri fra reklame under OL i fremtiden. Hadde gladelig betalt 10-15 000.- for å slippe reklame. Men det gjelder egentlig generelt da. Noe av  det som forstyrrer mest.

Så du tenkte å bestikke Pål Gordon Nilsen til å opptre i pausen, mens resten av Norge blir tvunget til å se reklameinnslagene?

MiaWallace
MiaWallaceInnlegg: 4427
24.02.18 21:15
Tjaaah: Almaas er veldig slitsom, synes jeg.

Støttes! Et format som passer han veldig dårlig, etter min smak. Han roper og maser så veldig under disse kåseriene sine, men det er noen morsomme tilbakeblikk fra OL arkivet han/TVNorge har funnet frem. Er jo aldri noen i publikum som ler av vitsene hans heller, som alltid blir etterfulgt av pinlig stillhet og en Anne Rimmen som må ta den faste frasen "ja, over til noe annet". 

(Innlegget ble redigert 24.02.18 21:18)

knut_m
knut_mInnlegg: 1608
24.02.18 21:58
Tullin_Thams: Arne er en legende og som han selv sier "relativt interessert i idrett". Alltid interessant å høre noen som kan sette prestasjoner inn i et historisk perspektiv.

Nå møter jeg vel heftig motbør, ettersom Arne Scheie unektelig er ekstremt populær, men jeg har alltid oppfattet Arne Scheie som altfor opptatt av uvesentligheter til at jeg oppfatter ham som innsiktsfull, spesielt når han går glipp av viktige ting, som f.eks. hvem som vant hopprennet. Etter min mening utviklet det seg en ganske negativ stemning da Scheie kommenterte hopp sammen med Bredesen, hvor de nærmest kappet om å kritisere dommere og rennledere og fortelle alle hvor kjedelig det er å se på hopprenn når de ikke tør å sette stor nok fart.

Og så må det jo være noe galt med dømmekraften til en mann som anser Norges seier over Brasil i 1998 som tidenes største norske idrettsprestasjon. Kampen var helt uten betydning for vår motstander som allerede hadde sikret gruppeseieren etter de første kampene. Morsomt for Norge at vi vant, selvsagt, men ikke i nærheten av den prestasjonen det er å vinne olympisk gull i en stor idrett mot motstandere som faktisk gir alt de har.

Tjaaah
24.02.18 21:59
MiaWallace: men det er noen morsomme tilbakeblikk fra OL arkivet han/TVNorge har funnet frem.

Ja, jeg synes innholdet ofte er bra, jeg bare skjønner ikke hvorfor han må rope og snakke med tullestemme. Skulle nesten tro han ikke har sett klippene selv, og ikke skjønner hvor merkelig det blir.

Sarella
SarellaInnlegg: 11293
24.02.18 22:02
knut_m: Morsomt for Norge at vi vant, selvsagt, men ikke i nærheten av den prestasjonen det er å vinne olympisk gull i en stor idrett mot motstandere som faktisk gir alt de har.

Amen! Det finnes ikke noe mer oppskrytt enn akkurat den seieren mot Brasil, fett at vi vant, men ikke noe mer.

jakoby
jakobyInnlegg: 550
25.02.18 11:05

Hvis jeg skal oppsummere Euro/TVnorges OL:

Svikt på skiskyting. Gjennomsnittlig langrennskommentering (jeg skrudde på radio). God curlingkommentering! Skapte stemning! Ellers greit nivå på kommentatorer, selv om de burde brukt Aamodt som ekspertkommentator på alpint. Litt mangel på entusiasme i enkelte øvelser.

Skuffelse: Jeg trodde at med det store Eurosport-apparatet så skulle vi få flere human interest stories, og da spesielt med ikke-norske øvere. Jeg ville gjerne fulgt  flere storheter og overraskelser fra andre land, det hever prestasjoner mye, og kan få meg med på sporter jeg kanskje ikke følger så tett. Tenkte at det ble en stor styrke for dette OL, men fikk ikke nok av det. 

Kveldssendingsformatet er så som så når man skal være i Oslo. Rimmen og Almaas funker ikke. Rimmen er klassisk anker som introduserer klipp, og ikke god som intervjuer. Almaas vaket mellom komiker og vanlig host, og burde kanskje bare vært sidekick i sitt historiehjørne. Neste OL, maybe.

Xavi7
25.02.18 11:15

Mer nasjonalistisk OL-dekning enn selv NRK ville klart å lage. Kan knapt huske at man har trukket frem et utenlandsk høydepunkt. Siden dette da skal være den store humorkanalen så skjønner jeg hvordan de har tenkt og laget et kveldsshow i tråd med denne identiteten. Jeg synes det stort sett har blitt bom med denne humorvinklingen. Ganske så umsorsomme innslag fra ulike humorkarakterer. Almaas har vært barnslig slitsom hele veien. Selv Rimmens fantastiske smil har ikke reddet dette showet. Terningkast 3.

(Innlegget ble redigert 25.02.18 11:16)

SirKillalot
SirKillalotInnlegg: 13472
25.02.18 11:19

Almaas er fryktelig krampaktig. Han prøver for mye å være morsom og da blir det ikke morsomt. Egentlig hele gjengen der. Kongsvik-dama og han Calle også. Humorinnslagene har rett og slett vært så dårlige.

Dette OL i dag og OL kveld har blitt mye av det samme hele kvelden. Som noen sier, mer internasjonale innslag ville vært bedre.

Pumarsenalexis
PumarsenalexisInnlegg: 1379
25.02.18 15:51
Xavi7: Mer nasjonalistisk OL-dekning enn selv NRK ville klart å lage. Kan knapt huske at man har trukket frem et utenlandsk høydepunkt.

Enig!

vidar
vidarInnlegg: 30737
25.02.18 16:10

Jeg misforsto først og trodde de hadde rettigheter til de 4 neste vinter-OL, men så var det heldigvis 2 sommer-OL også inni der. 

Tranquillo
TranquilloInnlegg: 5415
25.02.18 16:12

Kom over dette programmet igår, og må si at ho Anne Rimmen har et veldig lekkert ansikt.

Hudsucker
HudsuckerInnlegg: 756
25.02.18 16:16
Xavi7: Mer nasjonalistisk OL-dekning enn selv NRK ville klart å lage. Kan knapt huske at man har trukket frem et utenlandsk høydepunkt.

Nettopp. Har virkelig savnet de gode historiene om enkeltutøvere fra andre land, overhodet en interesse for andre øvelser enn de "norskeste".

Det er flere som gjør det også.

Synes ellers Calle har vært ok, mens de der Kongsvik-greiene må være det sletteste humorinnslaget gjennom tidene. Knapt nok på Mot i brøstet-nivå.

SirKillalot
SirKillalotInnlegg: 13472
25.02.18 16:29

Det Calle skulle ha gjort var og parodiert Ski Calle og hva slags utflukter han drar på hver gang han bryter løpene :-)

Det hadde blitt god humor!

bhros
bhrosInnlegg: 11259
25.02.18 19:51

Syns Rimmen og Almaas har gjort en god jobb. Og jeg satte stor pris på de gamle klippene fra arkivene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg