Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Russland kan bli utestengt frå OL i Tokyo

NYTT TEMA
ms_8
ms_8Innlegg: 7572
26.11.19 07:41

https://www.nrk.no/sport/wada-utvalg-vil-utestenge-russland-fra-all-idrett-i-fire-ar-1.14795548

Viss dette skulle gå gjennom så vil nok mange russiske idrettsutøvere miste Tokyo og Beijing. Kan bli svært spennande å sjå kva Wada bestemme i desember.

Så tipper eg at mange vil få stille som uavhenging om Russland skulle få ny straff

Bagley-Towns
Bagley-TownsInnlegg: 1471
27.11.19 11:01

Jeg har mistet enhver tillit til IOC, WADA og andre idrettslige organisasjoner. Det at det sitter personer i IOC som er korrupte, og er mer opptatt av penger de får inn fra en stormakt som Russland er ikke overraskende, men likevel jævla galt.

At WADA opererer på samme måte, det er både sjokkerende og galt. Det er helt ufyselig at de som er satt til å forsvare rene utøvere består av, og ledes, av personer som til tross for mer og mer bevis mot Russland ikke ønsker å straffe de er vanvittig provoserende. Vi har sett utvalg som dette før, som kaldt og objektivt presenterer fakta, for så å oppleve at WADA likevel glatter over det meste.

Får understreke at jeg synes Russland er en nasjon med mye bra med seg, og er en stor idrettsnasjon. Så om vi kunne fått med oss et Russland med et godt fungerende anti-doping arbeid, så ville det gledet mitt idrettshjerte! Men de er dessverre ikke der nå.

ms_8
ms_8Innlegg: 7572
27.11.19 12:13
Bagley-Towns: At WADA opererer på samme måte, det er både sjokkerende og galt. Det er helt ufyselig at de som er satt til å forsvare rene utøvere består av, og ledes, av personer som til tross for mer og mer bevis mot Russland ikke ønsker å straffe de er vanvittig provoserende. Vi har sett utvalg som dette før, som kaldt og objektivt presenterer fakta, for så å oppleve at WADA likevel glatter over det meste.

Ja og eg håper verkeleg Wada og IOC tar ansvar. Er redd man tar ansvaret til særforbundene og at man deretter lar stort sett alle konkurrere. Kanskje med untak av friidrett og eit par andre idretter?

Men dessverre er ikkje dette overraskande. Det er ein grunn for at motstanden mot OL i Norge er så stor.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg