Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg gruser en med 2151 i FIDE-rating! WTF!?

NYTT TEMA
Fokkeslasken77
Fokkeslasken77Innlegg: 13209
30.10.17 22:27

Vi spiller med tre dagers tenketid. Jeg er svart i en sicilian chekover variation, og etter 32 trekk er jeg springer og bonde over! Jeg har ikke vunnet ennå, men dette er jo virkelig ikke til å tro.

(Innlegget ble redigert 30.10.17 22:31)

Fokkeslasken77
31.10.17 17:13

Jeg lagde en gif, men klarte ikke å hyperlenke til den. Partiet starter med avbytte av noen lettere offiserer og lang rokade for begge. Jeg får overtaket allerede i trekk 16, da hvit trodde han bare kunne gafle i seg f7-bonden med en springer. Han hadde imidlertid oversett at jeg har gått til motangrep med dronning på kongefløyen, og derfor har en mellomsjakk med dronninga som fører til at springeren hans henger. Jeg er her to bønder over. I stedet for å bytte dronninger velger hvit nå å sette den andre springeren mellom, noe som gjør at jeg rasker med meg to bønder til før jeg piler tilbake i forsvar. Han har her et massivt angrep mot min svekkede kongestilling, men det er ikke verre enn å spille b6, noe som gjør at den andre bonden, på a7, har full dekning. Hele angrepet til Herr 2151 står nå og stanger på dronningfløyen uten å prestere et fnugg. Jeg har derimot masse aktivitet og alle brikkene jobber perfekt sammen. Det er til å få en tåre i øyekroken av. Jeg forstår her at jeg må få noen brikker av brettet før han får omstilt angrepet, så jeg velger bort det å ta en bonde til, for heller å gå i strupen. Han unnslipper med nød og neppe dronningbytte med et bondeoffer, før jeg også ofrer en bonde for å tvinge fram et tårnbytte. Vi er nå i trekk 39, og han har bare dronning og fire bønder igjen, jeg er springer og bonde over. Drar jeg dette i land blir det den suverent største skalpen jeg noen gang kommer til å ta.

(Innlegget ble redigert 31.10.17 17:20)

Fokkeslasken77
04.11.17 18:29

Den godeste Alberto Arnedo håpet i det lengste på en evigsjakk eller stalemate, men jeg klarte å holde tunga rett i munn, og i trekk 64 måtte han seg seg slått og ga opp.

(Innlegget ble redigert 04.11.17 18:35)

Morten_1996
Morten_1996Innlegg: 761
19.06.18 00:51

Kan du dele link til dette partiet? Har veldig lyst og se.

dd12
dd12Innlegg: 2981
28.08.18 17:48

chess.com?

Link?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg