Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Grand Chess Tour 2018

NYTT TEMA
Jompa
JompaInnlegg: 9506
31.01.18 07:26

Da var listen over deltagere klare. 

Carlsen
MVL
Aronian
Caruana
So
Kramnik
Nakamura
Grischuk
Mame
Anand

Det vil si at russerne mister Karjakin og Nepo fra i fjor. Grischuk, Mame og Kramnik var ikke en del av fjorårets GCT. Anish Giri som hadde en strålende turnering i Tata Steel er som i fjor ikke invitert/kvalifisert.

Det vil være 5 turneringer (3xrapid/blitz og 2 klassiske turneringer). Slik jeg forstår det så kan man i år spille samtlige turneringer (i fjor kunne man kun delta i 2 av 3 rapid/blitz-turneringer). I tillegg vil finalen i London være et playoff mellom de 4 beste i sammendraget (2 semifinaler og 1 finale). Her vil man spille både blitz, rapid og klassisk. Vinneren vil da bli vinneren av hele GCT. Jeg tolker det da som at det ikke er livsnødvendig å sanke så mye poeng underveis så lenge man er topp 4 før den siste eventen. Det gjør det hele noe urettferdig synes jeg.

Turneringene spilles i juni (2 rapid/blitz-turneringer, august (1 rapid/blitz og 1 klassisk turnering) før det hele avsluttes i London som vanlig i desember.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg