Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Av og til når familien spiller brettspill

NYTT TEMA
IACOCCA
IACOCCAInnlegg: 9229
07.07.04 03:46
så oppstår det bråk og krangling som en ramme rundt det hele ..
Opplever andre det samme?
Hvordan skal man gå frem for å sikre hyggelige spillkvelder?
Med orden, koselige kommentarer og LANGE lunter så ingen blir sure og sinte?
Connors
ConnorsInnlegg: 2059
07.07.04 14:49
Jepp, dette skjer. Spesielt ved spørsmålsspill - hvor mine foreldre har en stygg tendens til å komme med hint hele tiden - og hvorpå min storebror blir sintere og sintere for hver gang, og når seieren går til en av mine foreldre hevder han at vedkommende skal diskes fra konkurransen.
Hadde førstepremien vært en bil eller en reise-TV eller lignende hadde dette sinnet kanskje hatt noe for seg, men det er ikke tilfelle.
IACOCCA
IACOCCAInnlegg: 9229
07.07.04 20:02
"sintere og sintere for hver gang".

Det høres kjent ut!
Spillkveld der man får forsøkt å praktisere sinnebeherskelse, og langt fra alltid klarer det!
Connors
ConnorsInnlegg: 2059
07.07.04 20:32
En gang jeg spilte ludo mot min bestemor - jeg var da 5-7 år gammel - slo hun ut en av mine brikker som var nesten kommet helt rundt, og som svar på dette skal jeg visstnok ha kastet brettet og brikkene veggimellom.
Dette førte til at hun aldri mer slo ut mine brikker senere, så taktikken min var vellykket.
tomhelge
tomhelgeInnlegg: 7782
12.07.04 14:59
Det skal jo oppstå bråk når man spiller. Skjer jo alltid. Det begynner som en koselig kveld før det braker løs.
Hermione
HermioneInnlegg: 232
12.07.04 15:51
Krangling høres kjent ut, ja. Hos oss gikk det så langt at enkelte spill ble forbudt når min søster var til stede.

For å unngå krangel:
Vær enige om reglene før dere begynner
Velg et spill som passer for alle som skal være med (alder, kunnskaper, tålmodighet)
tomhelge
tomhelgeInnlegg: 7782
13.07.04 01:30
Hermione skrev:
For å unngå krangel:
Vær enige om reglene før dere begynner
Velg et spill som passer for alle som skal være med (alder, kunnskaper, tålmodighet)

--------------
For å unngå krangel:
Ikke spill.
Marauder2001
Marauder2001Innlegg: 12861
07.08.04 00:15
Spill spill som ikke nødvendigvis er typisk "en vinner, resten taper".

Monopol/Millionær er en mulighet, Settlers, RoboRally er jo en annen variant, og selvsagt finnes det en drøss med rollespill som faktisk egner seg som familiespill, det krever bare en våken DM.

det viktigste er å finne spill som kan abstraheres, og som kan tilpasses spillere med ulike forutsetninger. En annen mulighet er selvsagt å spille med lag, da er det letter for lettantennelige spillere å takle motgang.

Marauder
=][= Some may question your right to destroy ten billion people...
Those who understand realize you have no right to let them live. =][=
ævdunn
ævdunnInnlegg: 5263
03.09.04 02:24
Ja, det er ikke lett med lange lunter her nei...

Man kan jo bli sint som en tyrk når man taper disse spillkveldene. Da er jo resten av uken ødelagt.
jontrygve
jontrygveInnlegg: 17877
03.09.04 19:47
IACOCCA skrev:
så oppstår det bråk og krangling som en ramme rundt det hele ..
Opplever andre det samme?"

*RISK er noe man bør unngå i slike sammenhenger... Var på besøk hos exen's (imens vi fremdeles var sammen) familie og vi skulle spille RISK en kveld... Det endte i furore som ikke var så gøy å være vitne til...

----------------------------------------------------
Saxojon

jon@trygve.olsen.as
Juninho
JuninhoInnlegg: 2580
06.09.04 02:38
årsaken til at hun idag blir kalt "eks" kanskje? ;)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg