Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bare et par måneder igjen til 4.ed. WH40K

NYTT TEMA
Marauder2001
Marauder2001Innlegg: 12861
07.08.04 00:22
Vel snart er det på tide å legge den eselørede og sammenteipede BBRB'n på hylla og et nytt sett regler kommer i salg.

Hvilke forventninger har du til 4.ed? Personlig håper jeg de innfører cover modifikasjoner igjen, og en mer utfyldende psycic fase. Ikke like massive multitaskere som i gamle 2. ed, men i 3.ed. var det kbnapt nok så man gadd å ta med en librarian.

Marauder
=][= Some may question your right to destroy ten billion people...
Those who understand realize you have no right to let them live. =][=
RattusNorvegicus
RattusNorvegicusInnlegg: 12421
09.08.04 14:39
28.08.04 - Black Tome blir utdatert

Cover Modifiers kommer ikke tilbake.

Det blir heller ingen Psyk fase slik det var før, men etterhvert som man går igjennom Codicene vil det bli en del fetere krefter enn det man har nå. Slik det er nå er den viktigste grunnen til å ta Librarian å få tilgang på Force Weapon og Psycich Hood. Smite er riktignok OK, men de fleste foretrekker å satse på en Chaplain.

Viktigste endringer:
Kjøretøy får bare glede av hull down på en 4+ men får til gjengjeld skyte med alle våpen som har styrke 6 eller lavere hvis de flytter med halv fart eller saktere og ikke ksyter ordnance. Ordnance kan skyte selv om man flytter, to terninger for scatter avstand og velg den dårligste. Rapid fire weapons kan skyte 2 ganger ut til 12" selv om de flytter, man får da ikke lov til å charge. Det blir farligere for kjøretøy å rote i difficult terrain og damage tables blir endret.
Marauder2001
09.08.04 15:49
Som DA har jeg alltid hatt luksusen å kunne velge Weaken Resolve istedet for Smite, mistenker at det kommer "minor psychics" tabeller for de fleste rasene a'la imperials fikk i CA for noen år siden. Når det gjelder våpen fører vel introduksjonen av rending til at assaultcannons igjen blir en staple. En kar på dakkadakk hadde regnet ut at med rending og assault 3 ville den være et mer effektivt anti-tank våpen en lascannons på 24'

Rhino rush forsvinner jo, noe som betyr at BA neppe blir like populært lenger.

Tror det kommer mer detaljerte regler for granater.

Eldar will antagelig ha glede av de nye reglene som tilsier at immobilized skimmers _ikke_ lenger automatisk ødelegges, men transporter som sådan havner nok tilbake til 2.ed. rollen som firesupport.

Marauder
RattusNorvegicus
10.08.04 08:45
> Marauder2001 skrev:
> Som DA har jeg alltid hatt luksusen å kunne velge Weaken Resolve istedet for
> Smite, mistenker at det kommer "minor psychics" tabeller for de fleste rasene
> a'la imperials fikk i CA for noen år siden.

Det kommer eventuelt med codicene.

> Marauder2001 skrev:
> Når det gjelder våpen fører vel introduksjonen av rending til at assaultcannons
> igjen blir en staple. En kar på dakkadakk hadde regnet ut at med rending og
> assault 3 ville den være et mer effektivt anti-tank våpen en lascannons på 24'

Unntatt mot armour 11 der lascannon har større sannsynlighet for en penetrating hit - men bare så vidt. Jeg ønsker den for så vidt velkommen tilbake som skikkelig våpen.

> Marauder2001 skrev:
> Rhino rush forsvinner jo, noe som betyr at BA neppe blir like populært lenger.

BA blir bedre i forhold til Space Wolves, Black Templars og Chaos. Det var de to hærene som kunne ha Bolt Pistol + Close Combat Weapon og var ekstra farlige når de fikk charge. Det er slett ikke ille å hoppe ut av transporten og bruke rapid fire (det går ikke med bolt pistol), så relativt sett blir Blood Angels bedre.

> Marauder2001 skrev:
> Tror det kommer mer detaljerte regler for granater.

Det tror du.

> Marauder2001 skrev:
> Eldar will antagelig ha glede av de nye reglene som tilsier at immobilized
> skimmers _ikke_ lenger automatisk ødelegges, men transporter som sådan
> havner nok tilbake til 2.ed. rollen som firesupport.

For å få glede av å lande når man blir immobilisert må man flytte seg 6" eller saktere. Siden eldarenes kjøretøy kan skyte alle våpen selv om de flytter 6-12" og får bare glancing hits hvis de beveger seg lengre enn 6" tviler jeg sterkt på at det er så interessant å bevege seg sakte. Jeg synes at transports bør være fire support så det plager meg ikke.
Marauder2001
10.08.04 13:01
RattusNorvegicus skrev:
[Det kommer eventuelt med codicene.]

Og det ervel offisielt at Det er nids og SM som kommer først, og så vil det komme et stort og et bi-codex annen hver gang. er mest spent på hvordan de fordeler eldarrasen. Om det blir en craftworld, en croneworld/dark eldar, en harlequin/exodite, eller om de dytter alle inn i 2 codices

[Unntatt mot armour 11 der lascannon har større sannsynlighet for en penetrating hit - men bare så vidt. Jeg ønsker den for så vidt velkommen tilbake som skikkelig våpen.]

Joda, synes dog at splintervåpnene til DE selvsagt må få rending, det ligger liksom i navnet.

[BA blir bedre i forhold til Space Wolves, Black Templars og Chaos. Det var de to hærene som kunne ha Bolt Pistol + Close Combat Weapon og var ekstra farlige når de fikk charge. Det er slett ikke ille å hoppe ut av transporten og bruke rapid fire (det går ikke med bolt pistol), så relativt sett blir Blood Angels bedre.]

Problemet er at de fleste som har spilt BA har drevet med rene assaulthærer med blood rage og rhino rush, å tvinge de til å måtte begynne med strategisk planlegging...? ;)

[Det tror du.]

Ble så godt som bekreftet av Peter Haines i et nett intervju i juni. Kommer et sett med "extra regler" som kan brukes for å øke realismen, når begge spillere er enig om det. Granater blir dekket der.

[For å få glede av å lande når man blir immobilisert må man flytte seg 6" eller saktere. Siden eldarenes kjøretøy kan skyte alle våpen selv om de flytter 6-12" og får bare glancing hits hvis de beveger seg lengre enn 6" tviler jeg sterkt på at det er så interessant å bevege seg sakte. Jeg synes at transports bør være fire support så det plager meg ikke.]

Det ligger i navnet at transportkjøretøy skal transportere, vil man ha fire support kan man vel heller kjøpe en tanks...

Btw. om du er på portent.net så er mitt nick sgt.marauder.

Marauder
RattusNorvegicus
10.08.04 16:10
> Marauder2001 skrev:
> Og det ervel offisielt at Det er nids og SM som kommer først, og så vil det
> komme et stort og et bi-codex annen hver gang. er mest spent på hvordan de
> fordeler eldarrasen. Om det blir en craftworld, en croneworld/dark eldar, en
> harlequin/exodite, eller om de dytter alle inn i 2 codices

Eller 1.

> Marauder2001 skrev:
> Joda, synes dog at splintervåpnene til DE selvsagt må få rending, det ligger
> liksom i navnet.

Jeg tror ikke du blir skuffet.

>> [.. Jeg synes at transports bør være fire support så det plager meg ikke.]

> Marauder2001 skrev:
> Det ligger i navnet at transportkjøretøy skal transportere, vil man ha fire support
> kan man vel heller kjøpe en tanks...

Ordet "stormpanservogn" er vel i så fall sterkt misvisende.. Hvis du ser på virkelige hærer så er det ingen som kjører boms opp i fiendens stillinger med "transportene" sine for å la soldatene angripe med bajonett. De blir primært brukt til å frakte soldatene til der de skal slåss og sekundært til å gi støtteild - Bradley og BMP3 fungerer slik som en Chimera og Razorback skal brukes og slik en Wave Serpent eller Falcon bør brukes. Rhinoer passer ikke inn i dette mønsteret - de har alt for liten ildkraft. Rhinoen var problemet før - den kostet lite og fraktet folk boms inn i nærstrid, den vil fremdeles være et problem - nå fordi den har for liten ildkraft til å gi noe særlig ildstøtte. Ork Trukks blir helt absurde - de er de mest pinglete kjøretøyene, men kan fremdeles brukes som stormvogner. Jeg har ingen problemer med at Land Reidarer kan brukes som stormpanservogn - den er veldig dyr.

For øvrig er alle transportene unntatt Dark Eldar Reidar og Ork Trukks definert som "tank" i Warhammer 40k.
Marauder2001
10.08.04 21:36
Nja, en Rhino med pintel mountet heavy stubber (sikre kilder sier at denne oppgraderingen også kommer til SM) og en HK-missil er ikke fult så pinglete og kommer vel på drøye 70 poeng...

Marauder
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg