Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Største rivaleri i tennishistorien..

NYTT TEMA
Ricardo_Leite
Ricardo_LeiteInnlegg: 2974
16.07.07 20:52
Hvilket rivaleri mener dere er det største gjennom tennishistorien? Er Federer-Nadal oppe blant de største allerede, eller er rivaleriet dem imellom blitt like stort som f.eks. mellom Agassi-Sampras enda?
mcdermott
mcdermottInnlegg: 63446
16.07.07 22:43
--- Chris Evert mot Navratilova. De møtte hverandre 80 ganger i perioden 1973-1988 og 60 av de var i finaler

På herresiden så rangerer jeg fortsatt McEnroe/ Borg og Agassi/ Sampras foran Federer/ Nadal, men det er bare et spørsmål om tid før de to passerer alle

tooommm
tooommmInnlegg: 23530
16.07.07 22:56
Må også ta med Lendl - McEnroe(21-15), Connors - McEnroe(14-20) og Becker - Edberg(25-10). Men enig med deg om at Federer - Nadal har potensiale til å bli det største av dem alle.
Litotes
LitotesInnlegg: 33060
16.07.07 23:07
mcdermott skrev:
--- Chris Evert mot Navratilova. De møtte hverandre 80 ganger i perioden 1973-1988 og 60 av de var i finaler"

Den vinner nok greit om en regner uansett kjønn, ja.

"På herresiden så rangerer jeg fortsatt McEnroe/ Borg og Agassi/ Sampras foran Federer/ Nadal, men det er bare et spørsmål om tid før de to passerer alle"

McEnroe/Borg? Var det noe større, da? De møtte hverandre 14 ganger og vant 7 hver. To ganger i finalen i USOpen, to ganger i finalen i Wimbledon, to ganger i Masters før finalen og resten i mindre turneringer. Federer - Nadal har møtt hverandre i like mange GS-finaler, flere finaler på nest høyeste nivå og mangler bare ett møte på å få det samme totale antallet.

Skal du først ta med McEnroe er det mer naturlig å putte Ivan Lendl på den andre siden av nettet. De to møtte hverandre 36 ganger med 21-15 til Lendl. Lendl hadde f.ø. også 35 møter (22-13) mot Jimmy Connors men det var ikke på langt nær så mange finaler i den serien.

Sampras/Agassi hadde nesten like mye "mileage", de møtte hverandre 34 ganger med scoren 20-14.
pokeridiot
pokeridiotInnlegg: 289
16.07.07 23:35
McEnroe - Borg regnes vel blant de største ganske enkelt pga. Wimbledon-rivalriet de hadde en stund.
Litotes
17.07.07 08:01
pokeridiot skrev:
McEnroe - Borg regnes vel blant de største ganske enkelt pga. Wimbledon-rivalriet de hadde en stund."

Det rivaleriet varte over nøyaktig to finaler, like mange som Federer og Nadal har hatt. Eneste forskjellen jeg kan se er at de vant hver sin mens Federer har vunnet begge.
bokorm
bokormInnlegg: 8149
17.07.07 12:19
Enig i at Navratilova/Evert er fremst.

Men jeg ville nok satt Connors/McEnroe og Connors/Borg foran Borg/McEnroe.
Og Lendl/McEnroe overgår vel begge, som Litotes sa.
Men hva med Laver/Newcombe?
pokeridiot
pokeridiotInnlegg: 289
17.07.07 18:12
Litotes skrev:
pokeridiot skrev:
McEnroe - Borg regnes vel blant de største ganske enkelt pga. Wimbledon-rivalriet de hadde en stund."

Det rivaleriet varte over nøyaktig to finaler, like mange som Federer og Nadal har hatt. Eneste forskjellen jeg kan se er at de vant hver sin mens Federer har vunnet begge.

Korrekt, men er du uenig i at de to finalene er blant de mest legendariske i Wimbledons historie?
mcdermott
mcdermottInnlegg: 63446
17.07.07 18:19
McEnroe/Borg? Var det noe større, da? De møtte hverandre 14 ganger og vant 7 hver. To ganger i finalen i USOpen, to ganger i finalen i Wimbledon, to ganger i Masters før finalen og resten i mindre turneringer. Federer - Nadal har møtt hverandre i like mange GS-finaler, flere finaler på nest høyeste nivå og mangler bare ett møte på å få det samme totale antallet.

--- Du MÅ bare være Truba in disguise ....;o)
Ja, Lendl og McEnroe hadde flere møter men mye av grunnen til at Borg/McEnroe er der opp er jo at de var totalt forskjellige typer, den stille og iskalde Borg mot urokråka McEnroe. Disse to polariserte jo publikum og seerne mye mere enn det Federer og Nadal gjør etter min mening Skal jo heller ikke glemme at duellen de imellom ble særdeles forkortet pga at Borg ga seg tidlig, allikevel så nevnes jo stort sett alltid disse to når diskusjoner som dette ( og de er det mange av på nettet ) kommer opp
Litotes
17.07.07 23:53
pokeridiot skrev:
Korrekt, men er du uenig i at de to finalene er blant de mest legendariske i Wimbledons historie?"

Neida, er enig i det. Det var jo svære greier, jevne kamper og forsøk på både fem og seks strake seire.
Litotes
17.07.07 23:56
mcdermott skrev:
--- Du MÅ bare være Truba in disguise ....;o)"

Hvem er Truba? Vi har da sett mye av hverandre før vi to mcdermott, men noen Truba husker jeg ikke.

"Ja, Lendl og McEnroe hadde flere møter men mye av grunnen til at Borg/McEnroe er der opp er jo at de var totalt forskjellige typer, den stille og iskalde Borg mot urokråka McEnroe. Disse to polariserte jo publikum og seerne mye mere enn det Federer og Nadal gjør etter min mening"

Joda, jeg har vel en tendens til å legge mest vekt på det tallmessige heller enn det følelsesmessige. Sånn sett overrasker det ikke om jeg rangerer dette lavere enn andre. Dere har sikkert rett i at det fortjener å komme høyt opp de relativt få møtene til tross.

" Skal jo heller ikke glemme at duellen de imellom ble særdeles forkortet pga at Borg ga seg tidlig"

Synes ikke rivaliseringen blir noe større av at den kunne ha vart lengre om ikke den ene parten ga seg tidlig, men det er kanskje bare meg (igjen).
bokorm
bokormInnlegg: 8149
18.07.07 10:34
mcdermott skrev:
"Skal jo heller ikke glemme at duellen de imellom ble særdeles forkortet pga at Borg ga seg tidlig"

- ergo ble det aldri det store "rivalieriet" som det kunne ha blitt.
mvh bokorm
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg