Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Deres favoritt i snooker?

NYTT TEMA
Gpz500s
Gpz500sInnlegg: 336
22.10.08 16:40
Min er uten tvil Sullivan. Grunnen er at når han er på topp, så viser han stor snooker, ikke bare senke "lette" baller. Ingen har så ballkontroll som Sullivan, når han er på topp. Hans varierte spill gjør han også spennende. Han kan også være utrolig dårlig i enkelte spill.

Merkelig egentlig at han sliter når han spiller mot mye lavere rankede spillere. Kan være at han undervurderer de vesentlig.
notlob
notlobInnlegg: 34511
22.10.08 16:46
Pussig, men jeg kan ikke huske å ha sett deg i en eneste turneringstråd-debatt tidligere.
CinemaMaestro
CinemaMaestroInnlegg: 6731
22.10.08 17:01
O'Sullivan er kanskje verdens beste serieoppbygger. Når han får inn den første røde, er løpet ofte kjørt for motspiller. Han er som MacGyver, og kan snekre sammen en serie ut av ingenting. Han er ekstremt god i posisjonsspill og er i sitt ess når han får puffe hvit fra side til side. Svakhetene hans er dog svært variabelt spill, svak mental styrke og altfor dårlige langputter.

22.10.08 17:03
Ronnie O'Sullivan, en magiker.
KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 53902
22.10.08 17:15
Det var Jimmy "Whirlwind" White på 80-tallet, men nå er det Ronnie "The Rocket" O`Sullivan. Ikke bare pga at han er tidenes beste spiller, om enn ikke den mest stabile, men har også noe med personlighet og ikke minst bakgrunn å gjøre.

notlob
notlobInnlegg: 34511
22.10.08 17:23
For å svare på spørsmålet ditt: Matthew Stevens (selv om jeg egentlig har gitt ham opp), Stephen Maguire og Andrew Higginson. Maguire er vel den jeg følger mest med nå. Men selvfølgelig alltid artig å se store, og gamle, storkanoner komme langt. Ønsker alltid det beste for Higgins, Williams, Hendry, Davis og raketten.
Litotes
LitotesInnlegg: 33060
22.10.08 20:12
KingKongHalvor skrev:
nå er det Ronnie "The Rocket" O`Sullivan. Ikke bare pga at han er tidenes beste spiller, om enn ikke den mest stabile, men har også noe med personlighet og ikke minst bakgrunn å gjøre."

Tidenes beste? Fremdeles topper vel Stephen Hendry merittlisten foran Steve Davis så jeg antar du snakker om høyeste nivå på spillet når det fungerer. Må jo si seg enig i at "Rocket" på en god dag viser noe ingen andre har vist, og han er da også min personlige favorittspiller å se i aksjon. At han kan spille med begge hender og i tillegg spille raskt er ikke akkurat noe som trekker ned.

KingKongHalvor
22.10.08 20:49
Litotes skrev:

Tidenes beste? Fremdeles topper vel Stephen Hendry merittlisten foran Steve Davis så jeg antar du snakker om høyeste nivå på spillet når det fungerer. Må jo si seg enig i at "Rocket" på en god dag viser noe ingen andre har vist, og han er da også min personlige favorittspiller å se i aksjon. At han kan spille med begge hender og i tillegg spille raskt er ikke akkurat noe som trekker ned.

--------------------------------

Helt riktig. Stabiliteten til Rocket har jo alltid vært hans akilleshæl, noe som sikkert skyldes hans turbulente privatliv. Men ingen kommer opp mot hans beste.
Mye av det samme for Jimmy White, som var i 6 VM-finaler uten å vinne en eneste gang.

Men begge to fargerike personer i en sport som fort kan bli veldig kjedelig hvis man ikke byr litt på seg selv.

Men når du like gjerne lager en century med venstre, da er du komplett som spiller. Bare synd at hodet ikke alltid er med.
CaptainOfIndustry
CaptainOfIndustryInnlegg: 9038
22.10.08 20:50
Jeg har ingen klare favoritter, men jeg har et godt øye til Ronnie. Det var vel hans fortjeneste at jeg begynte å spille både snooker og biljard.
glenno
glennoInnlegg: 878
22.10.08 20:51
Det er vel ikke mer å si i denne tråden. Alle de store er nevnt i løpet av en håndfull innlegg. Rett på sak, det liker jeg!

If there were no God, it would be necessary to invent Him
-Voltaire
bokorm
bokormInnlegg: 8149
23.10.08 14:54
Jeg er så original at jeg har White og O'Sullivan som mine all time favoritter ...
Ellers er Ding, Fu, Liang, Murphy, Doherty, Day, Robertson og Pinches blant dem jeg liker best.
mvh bokorm
PronuN
PronuNInnlegg: 122
23.10.08 23:02
Som håpløs kyniker liker jeg folk som er gode på den defensive biten av spillet. Da må nesten Peter Ebdon trekkes fram. Han er blant de beste på å sette motstanderen i snooker.
rocket147
rocket147Innlegg: 28340
28.10.08 23:29
Favoritt? Gjett ;-)
Litotes
LitotesInnlegg: 33060
29.10.08 08:36
rocket147 skrev:
Favoritt? Gjett ;-)"

Du gjør det vanskelig for oss, men jeg tar en råsjans og tipper du snakker om O'Sullivan ;-)

Han ser da også ut til å ha støtte fra en majoritet av de som har uttalt seg.
KingKongHalvor
30.10.08 08:18
Ingen som har nevnt ham, så da får vel jeg trekke frem Paul Hunter.
Litt kort karriere dessverre, men en spiller det var lett å like.
fugletitteren
fugletitterenInnlegg: 10979
03.11.08 20:04
Fulgte en del med på snooker på tv`n for noen år siden, og da var Mark Williams den store favoritten. De seneste årene har jeg mistet litt interessen, og hvis jeg ikke tar helt feil har godeste Williams dabbet litt av i prestasjonene også.
Destruktor
DestruktorInnlegg: 23875
18.11.08 01:57

Først Stevens, så Ebdon deretter Williams, Davis, White, Lee, Hendry, Doherty, Higgins, Robertson, King, Swail, Day, Parrott, Ding, Fu, Ronnie, Selby, Murphy.....blhææææææ.....digger dem alle :-)

Digger enkelt og greit spillet, såpass at jeg har vært over og fått med meg noen kamper live både fra VM i Sheffield og The Masters i London. Skal i desember over til Telford og se et par dager med snooker fra UK Championship.

Jeg kan faktisk spare meg for heltedyrkingen av Ronnie, det er selvfølgelig ikke tvil om at han er best av dem alle når det ruller hans vei, men allt faenskap han har funnet på oppgjennom årene, og alle mystiske fravær fra diverse turneringer gjør at jeg mister litt smaken på han. Ellers kan det nevnes at også Stevens er en habil spiller med kjeiva.....for de som syns det er det store! Måtte han bare komme seg tilbake i toppen.....og måtte han bare finne formen såpass at han kan klare å dra i land en finale i VM, det er vel intet håp om å få se White fikse dette nå dessverre ;-) 

Ellers har jeg surra rundt og klasket litt kuler i norgescup i biljard tidligere, men har funnet ut at det krever alt for mye tid til trening for at jeg skal kunne bli så god som jeg ønsker. Så det prosjektet er lagt på hylla....nøyer meg nå med å prøve å være kongen av biljardbordet ute på byen, med varierende hell ;-)

Snooker har jeg faktisk ikke prøvd meg på særlig mange ganger, hovedsaklig for det jeg faktisk FORSTÅR hvor forbanna vannskelig det er.....liker å se folk som kan spillet, så da er det ingen grunn til å kaste bort tiden med å prøve å innbille meg selv at jeg er "verdig" til en gang å prøve det selv ;-)

(Innlegget ble redigert 18.11.08 02:01)

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 23527
19.11.08 12:34

Ronnie O'Sullivan, selvsagt. Ellers liker jeg Ryan Day og Allister Carter godt.

Klikk for å gå tilbake til toppen