Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jon Tvedt-død

NYTT TEMA
tucan
tucanInnlegg: 20479
11.01.09 21:46

Motbakke-kongen Jon Tvedt ble funnet død på gullfjellet i dag..

RIP

http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article689491.ece

Ollias
OlliasInnlegg: 300
11.01.09 22:00

Dette er forferdelig tragisk, spesielt mtp ungene hans. Hans sønn er vel multihandicapet og Jon Tvedt har tatt seg godt av han. Husker programmet om Jon Tvedt på nrk, det gjorde inntrykk.

Nei, dette fikk meg uvel:-((

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37858
11.01.09 22:01

Trist. Rystende for idretts-Bergen.

Saken minner litt om da Torleif Rekkebo døde, en i toppform som plutselig og uten forvarsel dør.

Ruddock-25
Ruddock-25Innlegg: 52
11.01.09 22:13

Utrolig tragisk.

En ekte legende i Bergen.

george_hincapie
george_hincapieInnlegg: 12666
11.01.09 22:23

Det der er bare helt utrolig trist og tragisk!

Jon Tvedt er en legende i løpemiljøet og var en hardhaus av dimensjoner. De som så den dokumentaren om han og sønnen i fjor på NRK vet hva jeg snakker om. Da løp han ni timer og over 3000 høydemeteropp ett fjell(over 5000moh), før han løp hjem igjen. Med seg hadde han en pakke kjeks og 1,5 liter Pepsi Max.

Han har aldri vært redd for noe, og løpt på fjellene hele året, selv om det har vært metervis med snø og full storm. Det er nesten uforståelig at det var han som ble utmattet og fikk illebefinnende, med det grunnlaget han har. Det er nesten uforståelig.

Jeg synes spesielt synd på hans multihandicappede sønn, som nå har mistet både mor og far. Selv har jeg møtt Jon Tvedt, og han var en fantastisk type med en rå mentalitet.

Jon Tvedt er en legende.
Hvil i fred!

Markmus
MarkmusInnlegg: 54980
11.01.09 22:26

Forferdelig :(

Hvil i fred, kongen!

Almar
AlmarInnlegg: 1008
11.01.09 23:06

Husker ikke hvor gammel Rekkebo var, men dette var helt grusomt å høre. Tenk hvilken lidelse den siste tiden må ha vært. Tenker også på de to som var med på turen og opplevde dette.

RIP

Telefonkiosk
TelefonkioskInnlegg: 1103
11.01.09 23:09

Dette er forferdelig trist. Jeg legger ut en link til den flotte dokumentaren om Jon Tvedt: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/293423

Hvil i fred.

eddard
eddardInnlegg: 14530
11.01.09 23:28

Utrolig trist det her - en meget stor idrettsutøver har gått bort. Her snakker vi om en ener som drev med en idrett som gir null penger, men stor kultstatus blant mosjonister. Han trente rett og slett fordi han elsket å trene - en ekte idrettsmann har gått bort.

Var det ikke også slik at konen hans døde for noen år siden ? Tragisk dette her, med multihandikappet sønn også.

X-nes
X-nesInnlegg: 9911
11.01.09 23:44

Utrolig trist og tragisk. Jon Tvedt har måttet kjempe mange tøffe kamper i sitt liv, og uttalte til BT at han ikke trodde man fikk mer motgang enn man tålte.

Tvedt mistet sin første kone, og siden sin for tidlig fødte sønn. At hans tre barn, deriblant hans handicapede sønn, nå har mistet mor, far og bror er ufattelig, og jeg tenker på dem.

HVIL I FRED.

(Innlegget ble redigert 11.01.09 23:45)

erivaldo
erivaldoInnlegg: 1099
12.01.09 00:05

Mannen som var av alle er størst og best, og som plutseleg går tom. Det seier litt om kor brått det kan førekomme - sjølv den beste :((

Et forbilde på mange måtar - som har imponert og underhaldt mange!

ævdunn
ævdunnInnlegg: 5263
12.01.09 00:17

Topp trent mann på 42 år får et illebefinnende, og dør. Utrolig rart...og trist.

McLovin
McLovinInnlegg: 13133
12.01.09 00:17

Husker han best som o-løper, møtte han i skogen da jeg selv løp, han hadde en helt sinnsyk fart de færreste topptrente hadde klart å holde tritt med selv på bane. Den ene gangen jeg forsøkte å henge litt holdt jeg i ca 100 meter før det var helt stopp, og den gang var jeg godt trent.

Utrolig tragisk at dette har skjedd, han var en løpelegende, en moderne Mensen Ernst på mange måter 

Monzoon
MonzoonInnlegg: 1458
12.01.09 09:17

Utrolig trist å høre. Jeg kjente jeg ble helt tom inni meg når jeg fikk høre at det var Jon Tvedt som hadde omkommet på Gullfjellet. Kongen av Stoltzen, Skåla, Fanaråken, Ulriken, m.fl.

Synes årets Stoltzekleiven opp burde hete Jon Tvedts minneløp. Hvor så mange som mulig er med for å hedre mannen som har rekorden i Stoltzekleiven opp, en rekord som selv store idrettspersoner som Raphael Poire, Kristen Skjeldal, m.fl ikke har hatt en sjanse mot.

Hvil i fred Jon. Vi hedrer ditt minne.

Espen

eddard
eddardInnlegg: 14530
12.01.09 16:00
ævdunn: Topp trent mann på 42 år får et illebefinnende, og dør. Utrolig rart...og trist.

Etter det jeg har hørt  var det hjerteinfarkt, men skal ikke si det 100%. Problemet er at det tar 3.5 time før han får hjelp, og da har en jo ikke en sjanse. Hadde han fått infarktet i nærheten av folk, hadde han sannsynligvis klart seg fint. Man kunne ikke komme til med helikopter p.g.a. vær, og en måtte først ned for å ringe etter hjelp.

Saxon
SaxonInnlegg: 12980
12.01.09 23:20

Verdens beste. Så vanvittig trist.

Klikk for å gå tilbake til toppen